1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    please anyone!!??
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Dat ziet er zeker prachtig uit. Jammer dat ze dat niet in 26" hebben.
     
  3. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nah, als je 1 koopt moet je et wel goed doen:+ meteen een meter scherm! }:] :D



    Weet er ook niet alles vanaf, maar volgens mij heb je wel een dvi kabel nodig, maar misschien weet iemand anders het 100% zeker.
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  4. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar niet als je er een meter van af zit dan is zelf true HD niet eens mooi :)

    Ik wil de 32" versie uit die serie, maak niet uit dat hij HDReady is inplaats van true HD. Ik zit er maar twee meter van mn tv af en dan is (officieel) 32" nog te groot :)

    Maar goed ik vind de prijs ook nog veels te duur, tot nu toe was Fotoklein nog goedkoop (€1800) maar ik blijf toch nog effies wachten :)
     
  5. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben een gamer in hart en nieren en game al vanaf mijn tiende levensjaar (de tijd gaat snel lol). Nu heb ik altijd optimaal willen genieten van mijn consoles en bijbehorende games als ik daar de mogelijkheid voor had. Ik denk terug aan die goede oude trouwe NeoGeo en krijg alweer de rillingen. Geweldig was dat! Als ik er zo aan terug denk...pff. Het enthousiasme dat ik als kind had voor games ben ik nooit helemaal kwijt geraakt (gelukkig maar!).

    Goed ik dwaal af lol, ontopic maar weer! :)

    Na een tijdje de ontwikkelingen op LCD gebied te hebben gevolgd was voor mij de tijd gekomen om over te stappen op een HD ready TV. Tenslotte heb ik bijna alles over voor mijn hobby. :cool: Na een snelle douche en een paar boterhammen achter de kiezen ging ik vanochtend vroeg op pad om een LCD tv te kopen.

    Na diverse TV's bekeken te hebben heb ik gekozen voor de Samsung LE32M51B.

    En mensen in één woord: Fantastisch! Echt, de games razen over het scherm, de scherpte spat er vanaf. Nul comma nul ghosting of andere problemen, echt helemaal super!

    Ik kan wel gillen en krijsen als een kind die net een éénteller verliest op het schoolplein met knikkeren, maar bij mij komt het door enthoudsiasme lol. :)

    Nu 15 jaar later besef ik door dit soort momenten weer hoe mooi het is om te gamen! Natuurlijk was ik het niet vergeten, maar deze LCD TV geeft me weer dat gevoel dat ik als kind ook had, geweldig! :)
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2006
  6. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Een meter is idd niet zoveel, verpest je je ogen ook goed mee.

    Enige grote nadeel van de 32 is dat ie idd niet true hd is, toch jammer, en de 37 inch is niet zo heel veel duurder als je toch een smak geld neerlegt. Besides, wil wel iets groter scherm hebben na 5 jaar een 32 inch schermO-)

    Heb precies hetzelfde, vindt 3100 euro gewoon teveel, wacht wel tot ie rond de 2000 gaat hangen, dan denk ik er nog es over. Denk dat de nieuw aangekondigde philips lijn lcd's er wel voor gaat zorgen dat de prijs naar beneden gaat:cool:

    Ben trouwens erg benieuwd naar die standaard die bij deze lcd zit, schijnt dat je kan em met de afstandsbediening 60 graden kan draaien:D
     
  7. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    60 graden wow dat is wel vet ik wist wel dat je hem met je afstandsbediening kan laten draaien, maar zoveel wow :D

    Eigenlijk heb ik daar ook niks aan ik wil hem aan mn muur hangen, het volgende probleem is dat het een wand is van gips en van gips kan je van uitgaan dat het niet zo sterk, ik wil het dan laten verankeren (grote plaat achter de wand plaatsen en dan vastzetten) Maar dan weet ik niet of het sterk genoeg is, het is wel rond de 20 kg :)
    Ik heb mijn versterker / tv / videorecorder ook opgehangen met zo'n Vogel statief en dat hangt een half jaartje nog steeds prima, maar die setup kost lang niet zoveel als die LCD scherm :eek:
     
  8. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Yeah maar zal wel 30 graden naar links en 30 naar rechts zijn, maar toch wel funny:D

    Zou em niet aan een gips wand hangen, hoeft maar 1 keer te vallen

    [​IMG]

    Zo wil je je scherm niet vinden als je thuiskomt8)
     
  9. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee idd doodzonde ...

    Maar ik wil hem dan ook laten verzekeren tegen vallen, zag dat iemand uit het forum dat ook heeft gedaan voor de zekerheid :)

    Maar misschien heb ik ook wel mazzel dat ik een rib tegenkom (massief hout) waardoor die bout niet in het gips blijft zweven. Maar ik moet ook wel zeggen dat als je hem laat verankeren en je doet goed... Dat hij wel vele kg's aan kan... Maar ja in de praktijk kan het anders gaan natuurlijk ;)
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat voor`n kabel heb je nu precies gekocht dan?
     
  11. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    er zijn geloof ik 2 soorten VGA-inputs (PC aansluitingen )... miss heb je alleen een koppelstukje nodig om het probleem te verhelpen...

    *kweet niet zeker of ik dit goed zeg!
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld, maar hoe ziet de 360 er uit op een True HD tv? Wordt dat dan niet wat minder mooi? Of praat ik nu poep? Ik heb namelijk het idee (geheel uit mijn duim gezogen), dat je dan hetzelfde verhaal krijgt als een HD ready tv dat aangesloten is op een analoog signaal. Het is niet voor elkaar gemaakt. Je ziet de onscherpte beter. Is dat niet ook het geval met een TV dat standaard in 1080P moet worden bekeken, maar hooguit 720P binnen krijgt?

    Ik vroeg het me gewoon even af.
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor de xbox maakt dat volgens mij geen ene moer uit. Dit omdat de bron (de xbox zelf) maar tot 720p of 1080i support. Xbox is jamergenoeg dus geen true hd. De ps3 belooft dit wel te worden. Gebruik je je tv om pc spellen te spelen met een krachtige computer, voor de ps 3 of voor blue ray films ofzo dan lijkt me zon 1080p ding me echt wel 100* beter. Het kost aan de andere kant ook 2x zoveel geloof ik, dus de keuze is aan u ;)
     
  14. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0

    Lol, I know what ur saying, I know what ur saying...:D
     
  15. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Een vga kabel van 15 euro maar die aansluiting past niet op pc en/of tv:confused:
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Raar... zijn beiden uiteinden voorzien van een 'male' aansluiting? Dus met pinnetjes?
     
  17. Margammor

    Margammor Connect and Go

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    ??? Je sluit toch gewoon de standaard Microsoft componentkabel aan. 3 maal beeld (rood, blauw en groen) en twee maal audio (rood en wit).

    Bij jouw Samsung aan te sluiten via de vijf aansluitingen in het component blokje (schuin onder de PC aansluitingen).
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hij wil z`n pc aansluiten :), dus vandaar.
     
  19. Margammor

    Margammor Connect and Go

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 32" versie van deze lijn. Prima ding en prachtig beeld (op 720p) met de Xbox. Overigens is deze 37" behalve groter, ook nog een klasse beter qua beeld (1080p ipv 1080i), dus net wat mooier nog.

    Maar... 1080p werkt niet op de Xbox (die ondersteunt maximaal 1080i) en 720p is mooier dan 1080i. Voor digitale TV etc heb je er ook nog niet echt iets aan, want die hebben nog geen HDTV uitzendingen, en de eerste proeven gaan in 720p....

    Dus... voor 1000 euro minder.... heb ik toen de 32" genomen (andere en meer praktische reden was dat mijn vriendin een rolberoerte kreeg toen ze de 37" en 42" zag staan "die bakbeesten komen echt niet aan de muur".... snik dacht ik toen :)) haha)
     
  20. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dezelfde tv. De computer-ingang op de TV is een gewone VGA-ingang, dus geen DVI-ingang. Als de videokaart van je pc alleen een DVI-uitgang heeft, moet je een DVI-VGA-convertertje kopen (zit meestal bij de videokkaart bijgeleverd!), en dan kun je een VGA->VGA-kabel aansluiten. Veel videokaarten hebben een dubbele aansluiting, dus VGA én DVI: in dat geval heb je geen converter nodig, want dan kun je de VGA-aansluiting dus gebruiken.

    Bij mij werkt het vanaf een laptop met een VGA-aansluiting prima. Ik denk dus dat je een DVI-converter moet hebben.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina