1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is contact geld? :+
     
  2. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal
    Heb ook al een tijdje veel gelezen in deze forum en veel dingen zijn nu voor mij ook een stuk duidelijker geworden_O_ :9

    Maar in ieder geval, weet iemand misschien of de 26'' of de 32'' Samsung staat bij de Demopods, want ik ben zelf ook nog aan het sparen voor 1 van die 2, maar wou even kijken of 26'' ook al groot genoeg is dan:9 O-)

    Volgens mij is het antwoord wel een keer gegeven, maar dat kan ik zo snel even niet meer vinden:9

    In ieder geval alvast bedankt_O_ _O_
     
  3. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    de prijs is omhoog gegaan ofniet> Eerst kostte die nog maar 1100€?
     
  4. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Die van de demopods is volgens mij 23".
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Vandaag heeft de monteur de nieuwe software geinstalleerd. Mijn tv heeft nu de firmware versie van 22 augustus. Het tearing probleem op de component aansluiting is volgens mij zo goed als verholpen. De tearing die nu nog aanwezig is, ligt aan de games. Dus dat is één van de twee problemen die nu is opgelost. Probleem twee is helaas niet opgelost (smearing, ofwel color bleeding). Nog steeds worden donkere kleuren bij bewegingen 'uitgesmeerd' in de richting van de beweging. Dit is blijkbaar met geen mogelijkheid op te lossen middels een software update. Ik denk dat het puur aan het paneel ligt. Dus ik ga ze morgen weeeer bellen. Daar betaal ik geen 1100,- voor :{. Ze kunnen hem zo terug krijgen.....
     
  6. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is vandaag de monteur langs geweest ik zal straks eens kijken welke versie ik nu heb. Ik hoopt toch wel nieuwer dan 22 augustus heb niet voor niks zo lang gewacht op de 'nieuwe' firmware.

    Wat jij met color smearing bedoeld is mij niet duidelijk ik heb hier gelukkig voor ik zover weet geen last van. Wellicht dat je het kan filmen? of niet want straks heb ik het ook... :eek:

    Edit\ Ik heb de volgende firmware: 31 augustus 2005 16:38:21 De nieuwste lijkt het zo... Wel vreemd dat de datum dan toch zo ver terug gaat.
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag een paar posts naar boven wie er een LExxM51B heeft en je zegt niks :9 Nja nu weet ik het ook. Hoe is jou ervaring met de 360 icm deze tv? Ergens last van?

    Over die Component vs VGA discussie, zou die Monster Component Cable dan wél beter zijn dan die VGA mischien? Monster heeft ook een VGA kabel, dus misschien is dat wel de ultimate oplossing voor sommige tv's...
     
    Laatst bewerkt: 10 jan 2006
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat klopt :)
    En de 23" versie heeft geen HDMI aansluiting, vandaar ook o.a. dat ik een maatje groter heb genomen ;)

    @ Arjan : Goed om te lezen dat je tearing probleem nu opgelost is :)
    Ik heb firmware versie 19 augustus, dus blijkbaar liggen die versies dicht bij elkaar. Sommige spellen zullen idd altijd een beetje last houden van tearing, maar zolang het in een lichte vorm aanwezig is hoeft het in mijn ogen niet storend te zijn....

    Wat je precies met dat "smearing" bedoeld weet ik ook niet, tenminste zoals jij het beschrijft ben ik het nog niet tegengekomen of is het me gewoonweg niet opgevallen....
     
  9. Frohike

    Frohike Beam me up Scully

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar ik heb dan ook de LE32M51B ipv de LExxM51B }:]

    Goed, voorruit dan. Ik heb dit model Samsung gekozen i.v.m. de snelste responsetijd (8 ms) en de design t.o.v. de R-serie. De eerste ervaringen zijn geweldig. De kleuren spatten welkelijk van het scherm af en tot PDZ geen enkel probleem wat dat ook. Dit model heeft dan ook de nieuwste firmware, het is namelijk ook een van de nieuwste modellen. Zaken die ik waarnam bij PDZ hebben niks met de Samsung te maken want op een 100hz CRT zie ik precies hetzelfde. In ieder geval geen trearing, ghosting, smearing of andere enge toestanden.

    Zaken waar je rekening mee moet houden bij dit model:
    - Karig geluidje door de speakers, maar goed wie heeft tegenwoordig geen Dolby-setje om dat op te vangen.
    - De zwarte omlijsting is glansend en kan bij direct invallend licht weerspiegelen. In de meeste omstandigheden niet merkbaar laat staan storend, maar als je bijvoorbeeld een raam tegenover je toestel hebt staan zou je last kunnen hebben van de weerspiegelingen.

    Nadeel van dit begin van het HD tijdperk is dat je verwacht dat alles 100% perfect is, nou dat is het dus niet. Kleuren zijn geweldig, ronde vormen worden haarscherp weergegeven en de in-game details zijn verbluffend, maar bij lijnen die kaarsrecht moeten zijn zie ik toch een vage karteling als ze diagonaal over het scherm en dus over de beeldlijnen worden weergegeven. Dit geld overigens alleen voor de games en niet voor de TV/DVD weergave. Verder is bij de LCD techniek zwart niet meer 100% zwart, in tegenstelling tot de good-old CRT buizen. Goed, dit heeft niks met deze Samsung te maken maar is inherent aan de techniek. Maar ik heb hier wel erg aan moeten wennen.

    Ik ben er van overtuigd dat ik geen betere aankoop kad kunnen doen dan deze Samsung, maar als ik een Bravia had gekocht had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd :)

    Succes!
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vetgedrukte had ik in het begin ook, ik moest daardoor heel erg wennen aan de LCD techniek. Maar na de ISF calibratie is dit er aanzienlijk op vooruit gegaan, en ist eigenlijk weer zoals ik gewend was van een "normale" TV :) Ik heb nu veel meer detail in zwarttinten, ook is de overbodige blauwtint die in mijn beeld aanwezig was helemaal weg.
     
  11. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0

    De prijs is omhoog gegaan. Maar ik heb hem nog voor 1100 incl omdat ik hem 2 weken gelden al besteld heb. Toen was de prijs 1100incl nu 1180incl nog steeds de goedkoopste.
     
  12. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt_O_
    Ga ik ook sparen voor 26'' denk ik:9
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Een wijs besluit ;)
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, thanks Frohike! _O_
    Je hebt me nu echt overtuigd om echt voor deze tv te gaan :)

    Het geluidje maakt voor mij niks uit, ik heb ook een mooi geluidsetje staan. Wat tevens ook perfect bij de tv past: glanzend zwart met ronde, blauwe verlichte volumeknop (Harman Kardon AVR-130).

    Volgende maand hoop ik hem te bestellen.
     
  15. Frohike

    Frohike Beam me up Scully

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook mijn LE32M51B heeft een ISF calibratie ondergaan, maar de details in donker en zwarttinten zijn nog niet op het nivo van mijn vroegere CRT. Dat was met de LCD techniek ook niet mogelijk werd mij verteld door de ISF Goeroe _O_ uit Emmeloord. Bij de games heb je daar overigens geen last van, maar bij films vind ik het wel soms storend, als je weet dat er meer details beschikbaar zijn als je scherm op dat moment presenteert.

    Ik ga er nog even vanuit dat het niet beter kan, maar ik denk dat ik nog wel eens een calibratie DVD scoor om te kijken hoe de black-levels uitpakken met mijn huidige settings.
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het is lastig om te filmen, maar ik heb toch even een poging gewaagd :)

    rechter muisknop, opslaan als.

    Je ziet het ter plaatse van de gele kluisjes, aan de bovenzijde. Dit was voor mij de eenvoudigste manier om het te laten zien. Tijdens het games is het continu aanwezig, bij alle games en erger dat in het filmpje. Het komt op alle aansluitingen voor, dus het heeft niet met een 'slechte' bron te maken. Om dit alsnog uit te sluiten heb ik het volgende nog geprobeerd: de games getest op een TFT monitor met een response tijd van 16ms en van 25ms, en op een eerste generatie LG LCD-tv. Op geen van deze drie schermen kon ik het reproduceren. Dus het moet aan mijn tv zelf liggen.

    Ik kon zelf jammer genoeg niet bij de update aanwezig zijn, want ik had het hem echt laten zien.
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb dat filmpje van je bekeken maar ik kan eerlijk gezegd niet zien wat je bedoeld :confused:

    Maar wat het ook is, had je dit probleem dan niet al voor je eerste firmware update ? Of is het iets wat je daarna pas is gaan opvallen ?
     
  18. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het ook niet echt zien, bedoel je dat het geel van het kluisje wat langer doorloopt??? Dus dat het niet stopt bij de lijn van het kluisje maar dat het nog een beetje erboven ook geelachtig is? Dit lijkt mij namelijk meer aan het spel gerelateerd. (dynamische belichting) Maar goed probeer het eens wat duidelijker te maken in iedergeval heb je een handig concreet aanwijsbaar filmpje zodat wij minder in het 'donker' zitten over het probleem.
     
  19. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik zie is dat het zwart 'smeart' aan de bovenkant van de (zwarte) zijkant van de kluisjes. Ik zal morgen eens kijken of ik dit ook zie op mijn Sammie (met firmware uit mei, maar tot nu toe geen - voor mij zichtbare - problemen).
     
  20. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    je ziet dat de kleuren wat doorlopen aan de bovenkant van die kluisjes. lijkt mij idd niet goed en zeker niet als je zegt dat je het op andere tv's helemaal niet ziet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina