Ja maar ik heb dan ook de LE32M51B ipv de LExxM51B
Goed, voorruit dan. Ik heb dit model Samsung gekozen i.v.m. de snelste responsetijd (8 ms) en de design t.o.v. de R-serie. De eerste ervaringen zijn geweldig. De kleuren spatten welkelijk van het scherm af en tot PDZ geen enkel probleem wat dat ook. Dit model heeft dan ook de nieuwste firmware, het is namelijk ook een van de nieuwste modellen. Zaken die ik waarnam bij PDZ hebben niks met de Samsung te maken want op een 100hz CRT zie ik precies hetzelfde. In ieder geval geen trearing, ghosting, smearing of andere enge toestanden.
Zaken waar je rekening mee moet houden bij dit model:
- Karig geluidje door de speakers, maar goed wie heeft tegenwoordig geen Dolby-setje om dat op te vangen.
- De zwarte omlijsting is glansend en kan bij direct invallend licht weerspiegelen. In de meeste omstandigheden niet merkbaar laat staan storend, maar als je bijvoorbeeld een raam tegenover je toestel hebt staan zou je last kunnen hebben van de weerspiegelingen.
Nadeel van dit begin van het HD tijdperk is dat je verwacht dat alles 100% perfect is, nou dat is het dus niet. Kleuren zijn geweldig, ronde vormen worden haarscherp weergegeven en de in-game details zijn verbluffend, maar bij lijnen die kaarsrecht moeten zijn zie ik toch een vage karteling als ze diagonaal over het scherm en dus over de beeldlijnen worden weergegeven. Dit geld overigens alleen voor de games en niet voor de TV/DVD weergave.
Verder is bij de LCD techniek zwart niet meer 100% zwart, in tegenstelling tot de good-old CRT buizen. Goed, dit heeft niks met deze Samsung te maken maar is inherent aan de techniek. Maar ik heb hier wel erg aan moeten wennen.
Ik ben er van overtuigd dat ik geen betere aankoop kad kunnen doen dan deze Samsung, maar als ik een Bravia had gekocht had ik waarschijnlijk hetzelfde gezegd
Succes!
Klik om te vergroten...