1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Zich er erg kewl uit, me like black :)
     
  2. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Tof oorz,heel veel plezier ermee:) :) .Ik heb de LE26R41 en Vrijdag ga ik en vele pas echt zien wat HD is op zo'n TV8) 8)
     
  3. OMD

    OMD Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0

    Heb nog even verder gecheckt en is HD-TV hoor:cool:
     
  4. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    The soap continues, Part ..?

    Gisteren ben ik dan eindelijk voor het eerst gebeld door de winkel zelf!.. Oke, ik had het dan ook in de agenda van een medewerker laten zetten.. Maar nog steeds. Voor die zaak is dat al een hele stap.

    Zoals verwacht had hij niets uit Taiwan gehoord. (Wat overigens raar is, omdat het scherm uit Korea komt.....???)
    Wel wist hij te vertellen dat zijn bestelde Xbox 360's niet voor januari worden geleverd (Like I care? :confused:)
    En nog steeds houdt hij zich bij z'n standpunt dat hij eerst het apparaat zelf wil zien en dat nog niks bekend is.. (Dude, Check Xbox.nl :{)

    Dat hij hem nu wil zien, neemt hij wel érg letterlijk inmiddels.. Hij wil dat ik de 360 kom brengen en vervolgens achterlaat, zodat hij alles eens goed kan testen..
    "Ja, ik neem aan dat je hem vrijdag niet meteen een paar dagen kwijt wil zijn.. Dus test hem eerst zelf maar en breng hem dan ergens komende week.."
    Verontwaardigd ging ik maar akkoord, aangezien ik gewoon een oplossing wil.. En daar eindigde het gesprek ook.. Tenslotte zei hij nog dat ik geduld moet hebben.
    Achteraf heb ik zoiets van.. Je kunt hooguit twee dingen krijgen.. De handleiding óf heel het scherm terug :{..

    Morgen stap ik dan weer de zaak binnen. Nu met de oplossing. Ik zeg hem dat ik vrijdag een VGA HD Kabel van 30 euro ga kopen en dat hij voor een DVI => VGA blokje + PC Audio => Rood/Wit audio tulpjes zorgt, op zijn kosten.
    Gaat hij niet akkoord, dan is het makkelijk. Dan pak ik het scherm in en eis ik mijn geld terug.

    Mijn laatste vraag is nu nog:

    Heb je aan enkel DVI in de toekomst iets? Ik las dat de PS3 erop aan te sluiten was?
    Als dat zo zou zijn, neem ik aan dat er meer apparaten met DVI aansluitingen komen, vandaar. :)

    Edit:\\

    Mocht je niet weten waar het over gaat, check:

    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=74580&page=129

    Edit2:\\

    Hier nog een schets van hoe het eruit moet komen zien, zou dit moeten werken? :)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  5. JrY

    JrY Active Member

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
  6. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Vorige week nog een HD tv gekocht(zie handtekening). Wat ik die dat teweten was gekomen, was dat je voor de toekomst een HDMI ingang moet hebben. De meeste HD tv's hebben dit nog niet. Maar geen nood, xbox 360 heeft die ingang niet nodig, die werkt via component(scart eigelijk) en zendt zo high definition uit. Maar als binnen zoveel jaar alles op tv high definition wordt uitgezonden dan is het wel absoluut nodig,een HDMI ingang. In ieder geval, ik ben blij met mijn tv, nu kan High definition gamen vrijdag voor mij beginnen(als ik mijn xbox 360 heb dan tenminste!)
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Met een VGA naar DVI adapter kan je inderdaad je pc op de DVI ingang aansluiten. De meeste videokaarten hebben tegenwoordig btw standaard ook al een DVI aansluiting. Dus eventueel zou je de pc met een normale DVI kabel aan kunnen sluiten, mits jouw videokaart over een DVI uitgang beschikt natuurlijk.

    Ik heb die hele soap even doorgelezen net....wat een gekloot zeg:'-(.

    Jij staat volledig in je recht in ieder geval! Als consument heb je ook een onderzoeksplicht. Daar heb jij ook aan voldaan. Op de site van de fabrikant staat doodleuk bij de specificaties 2x Component.

    Deze tv voldoet dus niet aan de gestelde verwachtingen dus moet de winkel zijn trots maar even inslikken en volledig meewerken om jouw aan een scherm te helpen dat daar wel aan voldoet.

    M`n ouders zijn vorig jaar ook op eenzelfde manier belazerd met een zogenaamde HD Ready tv van LG. We zijn nu nog aan het touwtrekken met de verschillende partijen....

    Succes in ieder geval!!
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    O mijn god, jij moet jouw 360 daar achter laten zodat die gast even lekker kan 'testen'. Wat is dat nou voor onzin. Die mensen moeten gewoon dat scherm terugnemen en je geld teruggeven. Dit slaat gewoon helemaal nergens op. Kzou dan ook voor geen houd een console van 400 euro bij die gasten achterlaten, kom nou.
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Die gozer in die winkel wil gewoon zelf met de 360 spelen. Daarom komt ie met zo'n lulsmoes.

    Zoals ik op MSN begrepe, wilde de beste man er eerst een andere printplaat inzetten, met dus ook andere aansluitingen.
    Volgens mij moet er dan ook behoorlijk in de kast gezaagd worden, waardoor de garantie best wel vervalt.

    Eindconclusie? Verkoper lult uit z'n nek.
    Heeft geen enkel idee wat ie met dit probleem aan moet, en stuurt je lekker van de kast naar de muur en weer terug.

    TV op de toonbank zetten en geld terug, klaar. :)
     
  10. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Furies: Schakel je rechtsbijstand in als je ouders die hebben. Dit is typisch een zaak dat je fout bent ingelicht.

    offtopic: Ik werk in de verzekeringen en heb al vaak genoeg zo'n dingen gehad...
    DE WINKELIER is verplicht om het TERUG te nemen en je het VOLLEDIGE aankoopbedrag terug te geven!
    Als je een nieuwe auto koopt, verwacht je toch ook geen 2e handse van 3 jaar oud!!!
     
  11. Furies

    Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.777
    Leuk Bevonden:
    6
    Hij wilt nu dat ik geduld heb en afwacht wat zijn oplossing is...

    Maarja ik wil er vaart achter zetten en weet in godsnaam niet hoe ik dat moet aanpakken..

    Hmm, aangezien dit een algemeen probleem is en ik aardig de overige HD discussie verstoor maak ik maar een apart threadje hiervoor aan.
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  12. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb heel het HDTV forum doorgelezen en ik denk dat ik op de conclusie ben gekomen binnenkort de LE32R51B ook aan te schaffen gezien de vele positieve reacties hier.
    Alleen een aantal dingen begrijp ik nog niet.

    Bijvoorbeeld deze HDTV heeft een resolutie van 1366 x 768 en ik lees overal dat ie 1080i aankan ofzo maar dat kan toch niet omdat ie niet een hogere resolutie heeft? :{

    En ook als daarlijk de ps3 uitkomt je hebt helaas maar 1 HDMI ingang dan zou je dus telkens de stekkertjes moeten verwisselen?

    En laatste kleine vraag voor de zekerheid, de HDMI ingang zorgt voor de allerbeste kwaliteit dus pure HDTV?

    Thanks alvast!
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Deze tv kan inderdaad maximaal 1366x768 pixels weergeven. Wanneer ie een 1080i signaal ontvangt verschaald ie dat naar 1366x768 pixels.

    Wat HDMI betreft zal je inderdaad telkens moeten wisselen van stekkertjes tussen verschillende apparaten die je over HDMI aan wil sluiten.

    Theoretisch gezien zou HDMI qua beeldkwaliteit het zuiverste beeld moeten geven dan component. Maar in de praktijk hoeft dat niet altijd zo te zijn. Het is afhankelijk van de gebruikte apparaten en kabels. De techniek achter HDMI zelf geeft het voor mij wel een meerwaarde, maar voor de beeldkwaliteit absoluut niet.
     
  14. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Iemand die LCD tv's, xbox 360's en PS3's kan betalen, vervangt misschien ook wel eens z'n receiver. De nieuwste receivers kunnen ook een aantal (2 of 3 ) HDMI bronnen switchen.
    Een kostbare oplossing, maar als geld geen rol speelt :+
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  15. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is niet altijd mogelijk om via DVI een pc aan te sluiten, ik heb dat bij de specificaties zien staan bij bepaalde schermen. Ik weet niet exact welke merken/types meer, maar het kan niet altijd.
    Dat komt omdat DVI eigenlijk niet veel afwijkt van HDMI, ze gebruiken dezelfde encodering. Het enige verschil is dat DVI alleen een videosignaal is en HDMI een video/audio signaal.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2005
  16. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    HDMI is er alleen maar op het materiaal tegen kopiëren te beveiligen ;)
     
  17. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    hehe!! na lang wachten ben ik eindelijk ook een trotse bezitter van een hdtv (de samsung le32r41) gisteravond geleverd veeeeeelsss te laat daarniet van.
    En ik ben super enthousiast erover super gaaf ding8) _O_
    Alleen heb ik nog wat kleine vraagjes.

    1:Klop[t het dat je de tv niet "uit"kan zetten maar alleen op stand by?

    2:Weet ook iemand of je het zappen wat sneller kan laten gebeuren bij instellingen ofzo??(vind het nogal een beetje traag gaan)

    3:En als laatst,het beeld is echt super!! behalve als ik een game speel want bijv splinter cell3 is echt superrrdonker en bijv een kleurrijk avonture spel is weer heeeeeell erg licht, en daar stoor ik me een beetje aan.
    Heb ook bij instellingen met brightness en contrast lopen kloten maar dat wil niet echt helpen.

    Greetzz smokey_jay
     
  18. Frohike

    Frohike Beam me up Scully

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke ... ook mijn HDTV staat op z'n plaats, de LE32M51B _O_

    [​IMG]

    Het grote instellen kan beginnen want de fabrieksinstellingen zijn waardeloos. Een quick-scan leert ook mij dat dat dit best lastig is. Iemand tips&tricks voor een goede beeldinstelling? Welke opties kun je maar beter uitzetten bijvoorbeeld?
     
  19. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem ook sinds gister en die instellingen zijn zeker niet de beste. Een collega neemt morgen voor mij een DVD mee waarmee je alles mooi in kan stellen. Kleuren, contrast, scherpte enz, als ik er wat meer van weet zal ik dat posten.

    Heb nu mijn TV via Scart (digitale TV) en ik ben zeker nou niet echt te spreken over de scherpte, zal met Coax nog wel erger zijn. DVD's afspelen gaat wel prima al zijn de kleuren nog niet goed ingesteld.

    Edit: net wat gezocht en hier kan je al wat instellingen vinden.
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2005
  20. Rio NL

    Rio NL Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    ik krijg mijn LE32M51B ergens volgende week binnen.
    dan kan ik ook gaan beginnen met instellen.
    hopenlijk weet jij dan al wat de beste instellingen zijn*)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina