1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Jep, vooral in games met donkere kleuren, dus in principe bij alle games.

2. Gaudio

Gaudio Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het t beste om de HDTV met de xbox360 aan te sluiten met een VGA of Component aansluiting eigelijk?

3. Tante Truus

Tante Truus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een beetje monteur moet toch kunnen zien dat er echt iets mis is met het scherm? Als hij het WIL zien natuurlijk. Ik heb hier nu een beetje zitten spelen op de manier zoals in je filmpjes, en het is hier gewoon niet aan de orde. Als je het nu pas ziet, dan is er dus iets stuk gegaan, waarschijnlijk in het rekengedeelte, of het is een vreemde vorm van slijtage (kan ik me technisch net zoveel bij voorstellen). Ik zou menen dat Samsung je gewoon een ander scherm moet geven, of de print moet vervangen o.i.d. Dat is pas geleden bij mijn 18" AOC gratis gebeurd, terwijl hij intussen buiten de 2 (of 3, mag ik kwijt zijn) jaar garantie was. Ik zou dit niet met MM afhandelen, maar eerst proberen met Samsung zélf. Maar misschien heb je dat al geprobeerd...het is een lang topic. Je hebt m'n morele steun. Zoals je ergens in dit topic hebt kunnen lezen heb ik me suf gezeuld met 19"en 21" CRT-monitoren omdat de convergentie nooit helemaal top was. Het is frustrerend om dingen te zien die anderen (met name: leveranciers) niet (willen) zien. :mad:

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beter weet ik niet, minstens zo populair hier dat zeker :+

Laatst bewerkt: 12 jan 2006
  5. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verschilt per persoon. Sommige mensen zweren bij de Component die je bij je premium pack krijgt, anderen hebben toch liever de VGA kabel.

Ik persoonlijk zou zeggen ; ben je tevreden met de Component, houden zo. Denk je dat het allemaal wat beter kan, probeer de VGA kabel :)

6. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, nou heb ik eens een keer een vraag :)

Ik heb een Samsung LE32M51B maar wil voor mijn weekendhuisje O-) een betaalbaar alternatief voor een HD LCD waar ik mijn 360 ook met veel plezier op aan kan sluiten. Via bovenstaande link worden ook CRT's aangeprezen, maar wat me niet duidelijk wordt is in hoeverre deze schermen in staat zijn om de hoge resolutie van de 360 weer te geven. Er wordt bij CRT's ook niet gesproken over resoluties, maar er zijn blijkbaar wel CRT's die digitale aansluitingen als component en HDMI(?) hebben. Bestaan er nou ook HD Ready CRT's ofzo?

Iemand tips of suggesties?

7. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    HD CRT's zul je hier bijna niet vinden, die zijn voornamelijk in Amerika gevoerd omdat HDTV daar al langer mogelijk is.

8. Tante Truus

Tante Truus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk niet dat veel mensen je over dit model wat kunnen vertellen. Op de fanse site van Samsung staat ie zelfs nog niet. Het is moeilijk te zien of hij als model onder de 41 en 51 serie wordt geplaatst (hij heeft dezelfde looks als de 41-serie), of dat hij de 41-serie gaat vervangen.

Mediamarkt Den Haag verkoopt de 51-serie niet, omdat ze het design niet mooi vinden (de taps toelopende onderkant), maar wel de 41-serie (die technisch zo goed als identiek is).

Ik zou trouwens niet blind op de specs afgaan, want er staat wel DVI, maar bij de uitgebreide specs staat daar weer een kruisje.
    Als je de pdf-handleiding bekijkt ontdek je geen verschillen tussen de 31, 41 en 51-types, maar ik weet wel heel zeker dat ik geen DVI-aansluiting heb op mijn 41. Dus: slechte handleiding, of mijn 41 wordt intussen met een DVI-aansluiting verkocht. Maar als alle modellen identiek zijn (de 31 en 41 zelfs qua uiterlijk): wat is dan het nut van meerdere modellen? Dan zal het toch in contrast of responsetijd moeten zitten. En op informatie over die zaken is Samsung niet op z'n sterkst.

Laatst bewerkt: 13 jan 2006
  9. jasper 00022

jasper 00022 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb de samsung LE32R31 besteld bij dtt-europe. Ik stond daar op de wachtlijst voor de R51, maar die was voorlopig niet leverbaar. De R31 boden ze aan als alternatief. Volgens de verkoper daar is het verschil tussen de R31 en R51 slechts het uiterlijk. Vooraf heb ik op het internet gezocht naar specificaties van de R31, maar niet kunnen vinden. Die specificaties en aansluitingen etc. zijn volgens de verkoper hetzelfde als de R51. Zaterdag haal ik hem op, ik zal mijn indrukken dan wel even posten hier (al heb ik natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal).

10. Frohike

Frohike Beam me up Scully

Leuk Bevonden:
    0
    Ahaa ... ze bestaan dus wel. Ze zijn hier dus moeilijk te vinden, maar ze zijn er blijkbaar wel. Iemand een idee welke merken HD Ready CRT TV's in Nederland op de markt hebben gebracht? Ik kan ze niet vinden, ook niet via kieskeurig ofzo.

11. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jasper,

Grappig man, ik heb dus dezelfde tv aangeboden gekregen, ipv de R51B. Bij DTT europe beweren ze dat er geen verschillen zijn. Maar als je ff google't kom je er achter dat je de 31B een contast heeft van 800:1 ipv 3000:1 en 450CD/cm ipv 500 vanm de R51B. Anyway ik heb bij dezelfde shop gesteld en hij is ook niet op voorraad. Maar wel binnen 2 weken. Ik wacht in ieder geval rustig af dan en minder mooi model te kopen en slechtere specs.

Laat weten hoe de afhandeling liep, ik haal mijn tv ook daar.

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die 3000:1 is wel Dynamisch contrast, en daar moet je van houden. Bij mij staat ie sowieso uit, omdat ik het geheel veelste donker vind ogen....

13. jasper 00022

jasper 00022 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen idee wat die 450CD/cm inhoudt... Hopelijk heb ik daar geen last van bij het gamen, maar goed ik ga het morgen zien :)

14. enzowpablo

enzowpablo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Veel plezier ermee. Laat eens weten wat voor service de shop bied. Ik ga hem daar ook halen.

15. Arjan

Leuk Bevonden:
    3

De (zelfde) monteur is vanmiddag weer geweest. Het ging precies zoals ik al had verwacht. Ik heb een stukje Perfect Dark Zero laten zien, en op sommige stukken zag je ghosting van zeker 5 á 7 centimeter gedurende een paar seconde.

Hij keek er niet van op! Hij had van de week al meerdere schermen gezien (zelfde model) met hetzelfde probleem. De conclusie die hij trok was precies zoals ik had verwacht: alle lcd-schermen hebben dit, en dat zal altijd zo blijven. Toen liet ik het op andere schermen zien, waar geen enkele vorm van ghosting was te bespeuren. Dat maakte niets uit, want wat er op mijn scherm gebeurde viel binnen de specificaties van het scherm.

Ook zei hij, dat er printplaten en panelen worden gebruikt die van een mindere kwaliteit zijn, maar wel binnen de specificaties vallen. Wat meteen verklaart waarom veel andere mensen dit probleem dus niet hebben.

Dus Samsung (wil) kan mij dus niet meer verder helpen. De volgende halte is dus Media Markt.

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bummer man.... :{

Ik wens je nogmaals heel veel succes bij het vinden van een nieuw scherm, en hopen dat Media Markt je niet teveel tegenwerkt.

Ik vind het wel vreemd trouwens, want zoals ik het uit jouw verhaal (het verhaal van die monteur) dus begrijp, wil dat dus zeggen dat niet iedereen met een Samsung LE26R51 hetzelfde paneel heeft ? Zoiets kroms heb ik nog nooit gehoord, hoezo is er dan sprake van het niet gelijk behandelen van mensen ? :confused:

Laatst bewerkt: 13 jan 2006
  17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    * schrapt Samsung LCD van lijstje

Bravia was ook goed spul, toch? :)

18. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Tja het is te hopen, maar het gaat allemaal wel goed komen :).

Als Media Markt tegenwerkt, ga ik me zeker beroepen op het niet gelijk behandelen van mensen. Het komt er dus een beetje op neer dat je geluk moet hebben. Tref je een scherm met a-kwaliteit onderdelen heb je mazzel, en tref je een scherm met b-kwaliteit onderdelen val je buiten de boot. Dan moeten ze de b-kwaliteit schermen maar 500 euro goedkoper maken. Want ik heb gewoon de hoofdprijs betaald.

Jep :cool:.

Er schijnen wel Samsung panelen in te zitten 8). Maar na vanmiddag neem ik niks meer aan van welke fabrikant dan ook! Zonder gein, de Bravia`s zijn inderdaad erg goed. Maar de Samsungs zullen absoluut niets mankeren, kijk maar naar de positieve berichten van de eigenaren op dit forum (exclusief de laatste van Arjan). Ik heb gewoon pech gehad....

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben erachter gekomen dat mijn versterker geen osd ondersteunt via de component-aansluitingen dus kan ik net zo goed zo'n snoertje als dit kopen:

Of is dit toch geen goede oplossing?

20. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Dat is echt fucked up. Succes bij de Media Markt.

Heeft iemand overigens ooit iets negatiefs gelezen over de KLV-V26A10? Iedereen hier heeft de S, maar ik heb nog niemand over de V gehoord, hoe komt dat?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina