Ik heb een vraag over het Samsung
LE23T51 vs
LE23R51 verhaal. Ik heb het hele forum doorzocht op berichten over dit type lcd-tv, en deze allemaal gelezen.
Ik heb de handleidingen van de samsung website gehaald, omdat de gewone productinfo onduidelijk is. Het vergelijken wordt bemoeilijkt omdat de technische gegevens verschillend worden weergegeven, en vooral bij de T51 een rommeltje zijn.
Ik heb tevens Samsung al drie keer gemaild, maar krijg gewoon geen antwoord.
Ik wil namelijk een 23" LCD tv voor in de slaapkamer, waar ik ook op wil kunnen gamen. Ik wil de
verschillen tussen beide modellen weten.
De verschillen zijn zeer moeilijk te achterhalen, maar volgens de handleiding moet het dit in ieder geval zijn:
LE23T51:
Heeft een
DVI ingang
Heeft geen HDMI ingang
Is geheel zwart
Heeft 10 pagina's teletext geheugen
Is goedkoper
800:1 contrast ratio
LE23R51:
Heeft geen DVI ingang
Heeft geen HDMI ingang
Heeft een zilveren rand
Heeft 1000 pagina's teletext geheugen
Is duurder
3000:1 variabele contrast instelling
Beiden hebben dezelfde resolutie van 1366x768 (echt 16
), zelfde helderheid, beiden zijn HDMI ready, maar de R51 zou dan nieuwer moeten zijn volgens berichten op het forum?
Wat is er dan beter aan de LE23R51 en wat merk ik daarvan?
De R51 heeft namelijk helemaal geen digitale ingang, wat hem voor echt HDMI kijken compleet nutteloos maakt, omdat je alleen analoog de signalen kan overbrengen naar de tv. En het idee van HDMI is juist dat je het digitaal overbrengt. De t51 heeft tenminste nog DVI, waarmee je met behulp van een converter het digitale HDMI signaal via DVI aan kan voeren.
Ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van bezitters van bovengenoemde modellen, en of mijn idee over hdmi juist is, of dat ik er helemaal naast zit.
Ook wil ik graag weten of de technische gegevens van beide modellen correct zijn.
Weet iemand ook de pixel-policy (doe pixel beleid) van Samsung, want ook op die vraag geeft Samsung geen antwoord?
Edit: Ik heb een en ander verduidelijkt in mijn post.Klik om te vergroten...