De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jasper 00022

    jasper 00022 Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag de le32r31 gehaald bij dtt-europe. Het is een importeur, geen echte winkel. Hou er rekening mee dat je daar contant moet betalen (als je het toestel zelf gaat halen). Ze hebben de tijd genomen om het toestel uit de doos te halen en laten zien. Ze geven 2 jaar garantie.

    Het toestel lijkt op de Le32r51. Kwa uiterlijk is het verschil dat het "raam" zeg maar de zwarte rand, mat is en niet glimmend. Ook is het deel onder het "raam" grijs en niet zwart. Persoonlijk vindt ik het mooier dan de r51, waarbij de onderkant zwart is, maar daar heb ik alleen plaatsjes van gezien.

    Het beeld is zeer scherp vergeleken met mijn oude tv. Nou ga ik weer gamen :)
     
  2. wolfNL

    wolfNL Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de klv-s32a10e, en ik moet zeggen hij bevalt "mij" perfect nog nergens last van gehad. Ik kan hem iedereen aanraden, ik zou eerst ook voor het samsung gaan maar een medewerker van mm heeft mij toch over de streep getrokken om voor deze te gaan. Ik was zo gefocust op de samsung dat ik niet echt goed om me heen keek wat er nog meer was. Hij heeft een iets grote kijkhoek en het model spreekt mij wat meer aan. Heb hem wel via Internet besteld 400 euro goedkoper zo heb ik mijn xbox weer terug verdiend:9
     
  3. dimer

    dimer Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil ook wss de S32A, maar kan iemand idd bevestigen dat hij een response van 8ms heeft?

    Want de veel duurdere V32 heeft een response van 14ms...
     
  4. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.323
    Hoe weet je dat?
     
  5. dimer

    dimer Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    staat op pixmania.nl


    heeft iemand ook nog ervaring met de Sony KDF- E42A11?
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  6. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou je eens wat foto's kunnen posten? Ik vindt het design van de R51B toch wel iets mooier en hij is goedkoper. Maar de Sony heeft 8ms. Wie trekt me over de streep?
     
  7. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    een tegenargument is dat se sony's een ander systeem aan muurbeugels gebruiken dacht ik wie kan mij meer vertellen over de muurbeugels die op de samsung dan wel op de sony horen?
    kijk deze site ff: www.lcd-beugels.nl
    VESA standaard VESA 50/75/100
    ik heb geen id wat dit allemaal betekend, maar wel dat ze hier een stu goedkoper zijn.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.323
    Bij kieskeurig staat dat de beeldhoek 178/ 178 is. Daarmee wil ik aangeven dat dit soort sites niet echt een hele goede bron zijn. Dat betekent niet dat het niet waar is, maar je kunt beter andere bronnen gebruiken, want verkoopsites maar ook kieskeurig maken fouten.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  9. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb een vraag over het Samsung LE23T51 vs LE23R51 verhaal. Ik heb het hele forum doorzocht op berichten over dit type lcd-tv, en deze allemaal gelezen.

    Ik heb de handleidingen van de samsung website gehaald, omdat de gewone productinfo onduidelijk is. Het vergelijken wordt bemoeilijkt omdat de technische gegevens verschillend worden weergegeven, en vooral bij de T51 een rommeltje zijn.

    Ik heb tevens Samsung al drie keer gemaild, maar krijg gewoon geen antwoord.

    Ik wil namelijk een 23" LCD tv voor in de slaapkamer, waar ik ook op wil kunnen gamen. Ik wil de verschillen tussen beide modellen weten.

    De verschillen zijn zeer moeilijk te achterhalen, maar volgens de handleiding moet het dit in ieder geval zijn:

    LE23T51:
    Heeft een DVI ingang
    Heeft geen HDMI ingang
    Is geheel zwart
    Heeft 10 pagina's teletext geheugen
    Is goedkoper
    800:1 contrast ratio

    LE23R51:
    Heeft geen DVI ingang
    Heeft geen HDMI ingang
    Heeft een zilveren rand
    Heeft 1000 pagina's teletext geheugen
    Is duurder
    3000:1 variabele contrast instelling


    Beiden hebben dezelfde resolutie van 1366x768 (echt 16:9), zelfde helderheid, beiden zijn HDMI ready, maar de R51 zou dan nieuwer moeten zijn volgens berichten op het forum? Wat is er dan beter aan de LE23R51 en wat merk ik daarvan?

    De R51 heeft namelijk helemaal geen digitale ingang, wat hem voor echt HDMI kijken compleet nutteloos maakt, omdat je alleen analoog de signalen kan overbrengen naar de tv. En het idee van HDMI is juist dat je het digitaal overbrengt. De t51 heeft tenminste nog DVI, waarmee je met behulp van een converter het digitale HDMI signaal via DVI aan kan voeren.

    Ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn van bezitters van bovengenoemde modellen, en of mijn idee over hdmi juist is, of dat ik er helemaal naast zit.
    Ook wil ik graag weten of de technische gegevens van beide modellen correct zijn.
    Weet iemand ook de pixel-policy (doe pixel beleid) van Samsung, want ook op die vraag geeft Samsung geen antwoord?

    Edit: Ik heb een en ander verduidelijkt in mijn post.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan niet, want de M51 heeft een rechte onderkant waar de R51 een soort "punt" naar beneden heeft....aan het plaatje te zien is het dus wel degelijk de R51, kheb namelijk exact dezelfde op mijn kamer staan :)

    Vooralsnog veel onduidelijkheid over de responsetijd van de R-serie, alhoewel ik nogmaals wil benadrukken dat al zou het 12 ms betreffen, ik geen last heb van ghosting in welke vorm dan ook.
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Gistermiddag heb ik nog met Media Markt gebeld. Want het idee om op een drukke zaterdag daar alles te gaan staan regelen lijkt met niks. Dat doe ik wel een keer op een doordeweekse dag.

    Anyway, ik heb het hele verhaal over de telefoon verteld, en de verkoper vond het belachelijk dat Samsung beweert dat het binnen de specificaties valt. Zeker omdat het mij nog nooit was opgevallen. Hij gaat maandag meteen contact met Samsung opnemen, hij was benieuwd welk verhaal ze tegen hem zouden ophangen. Ook zei hij dat het nog belangrijker was om maandag tot een oplossing te komen wat de tv betreft.

    Ik heb er nu wel een goed gevoel over, maar het blijft nog even afwachten :).
     
  12. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm. dat klinkt als een medewerker die weet waar hij het over heeft. Ik hoop dat je zijn naamt hebt genoteerd, want dat soort lui zijn zeldzaam, zeker bij een grotere retailer.
     
  13. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb al veel gezocht in deze thread en op andere forums. Toch kan ik nog geen antwoord op mijn vraag vinden. Ik heb een Philips tv. Hier kan ik alleen een DVI ingang vinden [en een aantal scarts]. Nou las ik dit stukje tekst in de SP:
    Ik heb dus zo'n verloopstekker nodig voor DVI. Ik heb geen idee waar ik zo'n ding kan vinden en wat voor kabel het precies moet zijn. Ook heb ik maar een xbox 360 core dus ik weet niet hoever ik daarmee kan komen. Als het echt moet kan ik nog wel aan de VGA HD kabels komen van de premium, maar ik doe het liever met de kabel die ik nu heb als dat kan.

    uuuh...help? O-)
     
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Vga to dvi converter:

    [​IMG]

    Dit zou het moeten doen, kijk echter wel even goed of je een HDMI of DVI aansluiting hebt. En de VGA-HD kabel hoort niet bij het premium maar is gewoon een losse accesoire. Er zit bij de premium een component kabel.

    Succes.

    Edit\ Ik lees net dit op die link van je:
    Accessoires
    Meegeleverde accessoires : Netsnoer, Snelstartgids, Registratiekaart, Afstandsbediening, Gebruikershandleiding, Kabel voor VGA naar YPbPr-Cinch, DVI-VGA-adapter, Batterijen voor afstandsbediening, Tafelstandaard

    Als het goed is heb je em dus al thuis liggen :) Je zou ook misschien die VGA naar component kabel kunnen gebruiken. Maar als je toch een vga kabel moet kopen zou ik voor de DVI omvormer gaan, lijkt mij een beter resultaat geven.
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2006
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Samsung daar toen over opgebeld, volgens de medewerker mag een LCD TV bij aankoop geen ENKELE dode pixel bevatten....zo wel, even bellen en dan krijg je gewoon een nieuwe TV :)
     
  16. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft iemand de Phillips 20PF5320?

    het is een klein schermpje, maar voor € 569 in een onlinewinkel vind ik het wel heel erg interessant klinken:

     
  17. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de week toch maar eens kijken naar de bravia 32V, kan me waifie ook knap gamen. Eens zien wat dat ding in de winkel moet kosten en dan wellicht toch maar online bestellen. Heb ik met m'n philips ook gedaan en geen problemen mee gehad.
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Tipex, ik game ook nog steeds HD-loos.
    Ik neem al genoegen met een 23" :+
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    heb afgelopen week die componentswitchbox tussen de spullen gehangen hier en alles werkt helemaal perfect.

    geen storingen,strepen,lijnen,flikkeringen of weet ik het allemaal gewoon rete strak beeld.
    mooi stukkie electronica is het by the way,lekker stevig en met mooie zware aansluitingen achterop.
    alle schakelingen zijn elektronisch en doen dus niks met relais...geen slijtage dus door slechte contacten of inbranden wat sommige switchboxen dus wel schijnen te hebben.
    elk signaal wordt doorgelust en tevens versterkt daar er nu kabels gebruikt kunnen worden tot 100 meter zonder dat het beeld er minder op wordt.....:+ 100 meter hahaha....moet zulke lange componentkabels nog ergens zien tegen te komen :+
    xbox 360 en dvd speler werken nu voor 110% zoals het hoort en geven een fantastisch beeld weer.

    meer goed nieuws komt van philips.........ik krijg in de loop van deze week wederom een nieuwe tv.
    dit toestel wat hier pas 3 weken hangt wordt niet eens gerepareerd maar direct vervangen voor een nieuw exemplaar.
    zodra tv toestel nummer 3 hier aan de wand hangt laat ik weer weten of deze nou eindelijk helemaal goed is of (gewoon) weer defect is.


    toedeloe :)


    ps....


    had van de week trouwens wel weer iets "toevalligs".......een van de componentkabels op de standaard "hd" xbox kabels had een kabelbreuk.
    het beeld werd inene helemaal rood...ff frunniken aan de snoertjes en ik zag al wat het probleem was.
    kabeltje is reeds vervangen door een nieuwe.
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2006
  20. wolfNL

    wolfNL Active Member

    Berichten:
    50
    Leuk Bevonden:
    0
    Is goed ik post deze week nog wel wat foto's
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina