1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt_O_
    Moest je dan trouwens je Tv daar heen brengen of kwam Frank even langs:9

    //edit: ooh nee ik heb het al gelezen op de site:9
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  2. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Licht dat weglekt zou het kunnen veroorzaken. Bij LCD's is het nou eenmaal zo dat de backlight altijd aanstaat en dat er dus altijd wel wat licht weg lekt ook al wil je het zwart hebben. Vandaar dat zwart nooit echt zwart is het word benaderd. Al moet ik zeggen dat met beetje andere instellingen al wel een stuk beter resultaat te behalen is. :)

    Tenminste ik vermoed dat jij dit bedoeld
     
  3. xZPsychoZx

    xZPsychoZx Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Banjy
    In iedergeval bedankt voor je antwoord,maar zou jij misschien ook weten watvoor instellingen?
     
    Laatst bewerkt: 17 jan 2006
  4. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Gooi je brightness en contrast eens een stukkie omlaag en kijk of dat beter is. Je wilt namelijk een zo natuurgetrouwe (tenminste ik O-) ) weergave van je bron. Dus ik zou willen dat rood ook echt rood is. Ga daar eens mee spelen zet een stil plaatje op bijvoorbeeld en kijk wanneer jij het mooi vind.

    Maar je zou je contrast eens naar 60-70 kunnen zetten. Ik kan morgen wel kijken wat voor instellingen ik gebruik op component maar misschien heeft Zero paradox betere die van hem is al gecalibreert die van mij is 15 feb aan de beurt :D (ik ben echt benieuwd)
     
  5. BounceMeister

    BounceMeister Active Member

    Berichten:
    1.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij PC monitoren los je dat meestal op door je brightness iets omlaag te doen en je contrast eventueel iets omhoog.
    Wanneer de brightness namelijk te hoog staat, krijg je zo'n grijze waas over je beeld, dat moet je iets terugdraaien.
    Het verhogen van het contrast zorgt er voor dat de verschillen tussen licht en donker groter worden, dus dat zou ook je probleem iets op kunnen lossen.

    Kunnen bezitters van de Samsung LE23T51 (of misschien een groter model) mij vertellen wat ze van dit scherm vinden? Deze is namelijk wel aantrekkelijk geprijsd, maar als hij duidelijk minder is dan de LE23R51, dan moet ik er nog even over nadenken.
     
  6. Stealthforce

    Stealthforce Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
    oeps
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  7. Stealthforce

    Stealthforce Active Member

    Berichten:
    87
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Qua resolutie wel, geloof ik.
    Maar die 16 ms refreshrate... Dat zou ik niet doen.
    Ghosting enzo.
     
  9. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn bestelling maar geannuleerd op www.goedkopen.nl

    Eerst zeggen ze binnen 3 dagen in huis en is het al 1,5 week! Ik heb hem nu bij www.plattetv.nl gekocht voor 1366 incl. Is dat veel voor een Sony KLV-S32A10E?
     
  10. Cubewood

    Cubewood Jodenkoeken

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er, naast zeroparadox, nog meer gasten die hun LCD hebben laten caliberen?? Keb zelf een sony Bravia ( naar volle tevredenheid.....maar als het beter kan...dan graag :)
    Ik krijg het beeld via het standaard menu niet echt veel beter :mad:

    LCD -calibratie schijnt niet echt veel te schelen ( lees ik op htforum ).....

    Wie heeft hier info over???
     
  12. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb zelf een lcd tv(van de blokker :cool: ) en die heef ook 16ms, maar daarop heb ik absoluut geen last van ghosting, het is dus best wel panel afhankelijk, het scherm waarop ik dit typ is 25ms en heeft ook geen last van ghosting.
     
  13. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Met welke spellen speel jij ??

    Als je Racespellen speelt PGR 3 Burnout Qauke dan kan je het best op zn minst een scherm nemen van 12ms

    speel je alleen slome games Realitische games (halo2, FM/GT4), adventures
    kan je wel een wat hogere ms nemen.

    Maar als ik jou was zou ik gewoon doorsparen en dan voor een wat duurder scherm gaan :)
     
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    15feb vertel ik je meer :)
     
  15. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Stekkerbak of stopcontact?

    goeiedag, ik heb een vraag over stroomvoorziening met betrekking tot tv's, en in het speciaal voor hdtv's (geen idee of hier een verschil in zit, maar even voor de duidelijkheid).

    Ik heb met mijn HDTv een grote aanschaf gedaan, en daarom wil ik er ook het optimale nut uithalen. nou vroeg ik mij af of er een verschil in zit als je de stroom uit een stopcontact haalt, of uit een stekkerbak, waar al 8 stekkers inziiten.
    1) Maakt dit verschil voor de beeldkwaliteit, minder fel of meer ruis bijvoorbeeld?
    2) krijgt het minder stroom binnen dan bij een stopcontact? ( Ik hoor verkopers wel eens zeggen: bij jou thuis is de beeldkwaliteit nog mooier dan hier, want hier staat het aangesloten op een groot electriciteitsnet)
    2) Heeft een tv die aangesloten staat op een stopcontact een langere houdbaarheidsdatum?

    Ik heb hier weinig verstand van, maar ik vroeg het mij toch af, vandaar deze vraag.

    alvast bedankt voor het antwoord!

    groetjes,

    Martin
     
  16. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede vraag Martin,

    Ik ben daar ook wel benieuwt naar...
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf dit niet met zekerheid te stellen maar als ik redeneer:

    Het voltage uit het stopcontact is niet altijd even stabiel af en toe zijn er pieken. De meeste verdeeldozen bevatten netfilters deze beschermen hier dus tegen. Ook zouden apparaten die voor je tv zitten zoiets dan kunnen opvangen. Ik denk dat het qua andere apparaten niet zoveel uit maakt; stroom genoeg.

    Dan nog als laatst het zou geen verschil mogen maken ik neem aan de meeste tv's dergelijke spannings wisselingen wel aankunnen en dat deze gewoon ergens een filter er alsnog hebben inzitten.

    Zoals je leest ik weet het ook niet zeker en ben slechts aan het gokken. Maar ik geloof wel dat het niks uitmaakt voor je beeldkwaliteit.
     
  18. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kwam dit tegen, van onze poolse vrienden! mooie plaatjes! Alleen hebben ze het in de titel over de LE26R51B, maar het is toch echt de LE26R41B :confused:
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  19. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Deal _O_
    ISF calibraties??? :confused:

    grtz
    GS
     
  20. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Jups 15feb komt Frank voor een ISF callibratie langs, tenminste ik dacht dat alleen Frank ze uitvoerde...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina