Nja het verschilt per TV hoeveel er op te behalen valt, geen enkele TV is vanuit de doos hetzelfde ingesteld....ook niet als het om hetzelfde type en model TV gaat. Wel heb ik gelezen dat er op een LCD blijkbaar minder te behalen valt dan op een normale TV, maar dan nog is het per TV verschillend en komt er natuurlijk ook een stukje persoonlijke smaak bij kijken : wat vind jij een verbetering die het geld waard is of juist niet, of wat vindt jij van het behaalde resultaat ?
Ik had voor ik mijn TV heb laten calibreren een soort van "waas" over het hele beeld hangen, die ik eerst als "normaal" achtte. Na de calibratie bleek ik maar liefst 80% teveel blauwtint in mijn beeld te hebben, die dus de oorzaak was van die "waas"....na de calibratie had ik een perfect, natuurlijk ogend en scherper beeld, dat viel mij gewoon direct op. Ook vond ik voor de calibratie vooral donkere films/games nogal aan de TE donkere kant, nu na de calibratie heb ik veel meer detail in donkertinten.
Dit zijn 2 voorbeelden van mij waaruit blijkt wat er op mijn TV behaald is, en vraag me niet of het dingen zijn die je op een andere manier ook voor elkaar kunt krijgen als je zelf een beetje gaat knutselen, want dat weet ik echt niet
Maar goed, nogmaals gaat het hier om mijn persoonlijke ervaring en mening.....IK vond het de moeite en het geld wel waard, maar ja of dat ook voor jou of iemand anders geldt....dat durf ik niet te zeggen natuurlijk
Klik om te vergroten...