De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja het verschilt per TV hoeveel er op te behalen valt, geen enkele TV is vanuit de doos hetzelfde ingesteld....ook niet als het om hetzelfde type en model TV gaat. Wel heb ik gelezen dat er op een LCD blijkbaar minder te behalen valt dan op een normale TV, maar dan nog is het per TV verschillend en komt er natuurlijk ook een stukje persoonlijke smaak bij kijken : wat vind jij een verbetering die het geld waard is of juist niet, of wat vindt jij van het behaalde resultaat ?

    Ik had voor ik mijn TV heb laten calibreren een soort van "waas" over het hele beeld hangen, die ik eerst als "normaal" achtte. Na de calibratie bleek ik maar liefst 80% teveel blauwtint in mijn beeld te hebben, die dus de oorzaak was van die "waas"....na de calibratie had ik een perfect, natuurlijk ogend en scherper beeld, dat viel mij gewoon direct op. Ook vond ik voor de calibratie vooral donkere films/games nogal aan de TE donkere kant, nu na de calibratie heb ik veel meer detail in donkertinten.

    Dit zijn 2 voorbeelden van mij waaruit blijkt wat er op mijn TV behaald is, en vraag me niet of het dingen zijn die je op een andere manier ook voor elkaar kunt krijgen als je zelf een beetje gaat knutselen, want dat weet ik echt niet :+ Maar goed, nogmaals gaat het hier om mijn persoonlijke ervaring en mening.....IK vond het de moeite en het geld wel waard, maar ja of dat ook voor jou of iemand anders geldt....dat durf ik niet te zeggen natuurlijk :)
     
  2. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij iets vertellen over de aansluiting op de KLV-S32A10E zitten die allemaal aan de zijkant ipv de achterkant??? Dit zou wel heel erg slordig zijn! Kan iemand dit bevestigen?
     
  3. Freaky800

    Freaky800 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat lijkt me sterk,er is niet eens genoeg ruikte,om ze allemaal aan de zijkant te plaatsen,bij mijn Sony zitten ze in ieder geval aan de achterkant,ik ga er vanuit,dat dat bij deze hetzelfde is.
     
  4. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook een Bravia S?
     
  5. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel nfsu, timesplitters, gta, forza motorsport, doa3 en nog een paar, allemaal zonder problemen, en dat zijn echt niet allemaal slome games!
     
  6. dimer

    dimer Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Bravia heeft ook aan de achterkant aansluiting, bijv voor RGB en geluid.

    Ik heb uiteindelijk toch de Samsung 26" Milano gekocht, type precies weet ik even niet. Maar het is echt een mooi apparaat! _O_ En werkt tot nu toe ook super.
     
  7. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben misschien ook van plan de milano aan te schaffen boven de Rome, maar ik zit nog een beetje met het blauwe stand-by lichtje in me maag........ik wil hem namelijk in mijn slaapkamer zetten dus daarom mijn vraag aan jouw: waar heb jij je milano staan en hoe ervaar jij het licht van het lampje?
     
  8. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de inf_O_
    Ben nog ff het twijfelen...heb de LCD alleen voor mijn 360, ps3 en Rev. gekocht. Kijk tv op een good old crt:D
    TV kijken boeit me voor geen meter namelijk.....niveau is te triest:'-(

    Daarom vraag ik me af of ik het wil betalen....ik speel nl. alleen games op mijn LCD en vind het daarom toch wat veel...

    Maarrr....beter beeld is toch wel heel erg aantrekkelijk:9

    grtz
    GS
     
  9. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaa de prijzen van de Samsungs op DTT Europe zijn gestegen:{ :'-(

    Iemand enig idee of de prijzen binnenkort weer omlaag gaan:{ :'-(
     
  10. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net mijn Sony Bravia S26 opgehaald.

    Ik geloof dat Guilty Spark (?) ook een Bravia heeft en wilde graag weten wat jij bij de beeld instellingen hebt? helderheid en kleur enzo? Want ik ben al uren bezig en misschien heb jij de 'optimale' instellingen??

    Dankjewel alvast!
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Herkenbaar verhaal ;)
    Ik heb mijn LCD ook puur en alleen gekocht om op te gamen, gelukkig kunnen er heel wat consoles op aangesloten worden O-)

    TV kijken doe ik ook zelden, zo zelden dat ik in de bijna 4 maanden dat ik mijn TV alweer heb zelfs de zenders nog moet installeren :+ En als ik TV wil kijken doe ik dat beneden wel, daar hebben we digitale TV.

    Maar ik ben echt blij met de calibratie, alles oogt nu gewoon veel natuurlijker en scherper....en ookal is dat dan alleen voor games en DVD's, tis toch een vooruitgang :)
     
  12. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey Gaudio;)
    Moeilijk te zeggen...scheelt van game tot game eigenlijk en blijft uiteraard kwestie van smaak :)
    Heb hem ( naar aanleiding van een supergroot engels topic teruggezet op:
    - 60 contrast
    - 54 helderheid
    - 41 kleur
    - 3 scherpte
    - kleurtint neutraal
    - geen ruisonderdrukking
    - verlichting: min

    Die gast werkte als afsteller en was van mening dat 9 van de 10 LCD's zijn vern**kt door een te hoog contrast, teveel kleur, digitale effecten
    ( ruisonderdruking of DNIE etc ) en backlight. Hij stelde voor om het contrast te halvere, digitale effecten uit en scherpte op minimaal.

    LCD moeten volgens de fabrikanten nl. opvallen in de winkel en doen dat dmv een belachelijke scherpte en contrast. ( aldus die gast )

    Grappig is dat de ISF man op hun site ook zoiets zegt.
    Heb er behoorlijk aan moeten wennen en draai nog veel aan de knoppen, maar het bevalt me best eigenlijk. Try it. Tweak it.:D

    groeten Gspark
     
  13. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch zo dat het advies luidt dat je zo'n calibratie na een x-aantal maanden wederom moet laten uitvoeren om de 'beoogde' beeldkwaliteit te behouden ?
     
  14. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke man, dankjewel!

    Maar met teveel contrast en scherpte maak je t scherm dus ook 'stuk' ??

    (want ik vind dat wel mooi....:) maar als ik me scherm weg kan donderen na een paar maanden......)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  15. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je niet 'gek' laten maken he.....
     
  16. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe, dat is het laatste wat ik doe, maar als het een feit is dat de levensduur wordt verkort.....
     
  17. Crawl_NL

    Crawl_NL Active Member

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja en d'r is nog niemand die dit feitelijk kan weerleggen.....of zijn er mensen die al 10 jaar een lcd hebben ?
     
  18. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is waar en over 1,5 / 2 jaar heb ik waarschijnlijk toch weer een nieuwe, bedankt ieder geval
     
  19. ged.st

    ged.st Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft er ervaring met een philips lcd tv 32pf9830/10 en een xbox 360?
     
  20. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed ik post hier NOGMAAL mijn vraag, en ik hoop hier dit maal een redelijk antwoord op te krijgen, daar zijn forums toch voor.
    Ja, ik zou liever een aparte thread hiervoor openen, maar de overactieve moderators op dit forum zullen er dan waarschijnlijk per direct een slotje op gooien..dan maar 10% kans hebben een redelijk antwoord te krijgen op een vraag..zucht (lijkt meer op een forum dat overzichtelijk wordt gemaakt voor de moderators i.p.v. de gebruikers...)

    Hier nogmaals mijn vraag, en alvast hartelijk dank voor de persoon die mij verder kan helpen.



    "Stekkerbak of stopcontact?

    goeiedag, ik heb een vraag over stroomvoorziening met betrekking tot tv's, en in het speciaal voor hdtv's (geen idee of hier een verschil in zit, maar even voor de duidelijkheid).

    Ik heb met mijn HDTv een grote aanschaf gedaan, en daarom wil ik er ook het optimale nut uithalen. nou vroeg ik mij af of er een verschil in zit als je de stroom uit een stopcontact haalt, of uit een stekkerbak, waar al 8 stekkers inziiten.
    1) Maakt dit verschil voor de beeldkwaliteit, minder fel of meer ruis bijvoorbeeld?
    2) krijgt het minder stroom binnen dan bij een stopcontact? ( Ik hoor verkopers wel eens zeggen: bij jou thuis is de beeldkwaliteit nog mooier dan hier, want hier staat het aangesloten op een groot electriciteitsnet)
    2) Heeft een tv die aangesloten staat op een stopcontact een langere houdbaarheidsdatum?

    Ik heb hier weinig verstand van, maar ik vroeg het mij toch af, vandaar deze vraag.

    alvast bedankt voor het antwoord!

    groetjes,

    Martin"
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina