1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 26 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ey,op mijn tv he, is splintercell graphics nog duidelijk dan de gewone tv en re4 is een stukje minder, toch vaag he? Maar ik had ooit gelezen dat veel xbox games al op een hogere resolutie afspelen dan ps2 games, is daar iets van waar?
     
  2. LStyleD

    LStyleD Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik, omdat ik Samsung mooi vindt kwa uiterlijk.
    Op sommige site wordt aangegeven dat Samsung de beste is in combinatie met de 360.
     
  3. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik een calibratie DVD vinden/downloaden? :)
     
  4. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol, wat ben ik eigenlijk dom.
    Ik heb op m'n receiver zo'n ingang heb ik gekeken als het goed is natuurlijk.
    Die kan ik dan natuurlijk gebruiken, maar bedankt voor me ff wakker schudden :) .
     
  5. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zijn allemaal sponsors.......O-)
    Als jij een site weet dat over hd gebeuren gaat en het is onafhankelijk dan hoor ik dat graag van je;)
     
  6. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    En nu maar hopen dat mijn firmware van 19 mei 2005 goed genoeg is op mijn Le32R51B. Dat ik 2 december niet van die klote strepen door mn beeld krijg. Dat zou goed kl*te zijn. Maar ze zeggen dat je met PAL daar geen last van krijgt. We zullen het zien...
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, en op andere forums lees ik weer van andere mensen die ook navraag hebben gedaan bij Samsung dat de responsetijd van de R-serie wel ook gewoon 8 ms zou moeten bedragen, dus wat nou wel of niet klopt is mij ook een raadsel :confused: Tis al stom genoeg te noemen dat op zo'n simpele vraag geeneens een duidelijk antwoord te krijgen is....niet op internet, maar blijkbaar ook niet bij Samsung zelf omdat de ene medewerker weer wat anders roept als de andere.

    Voor zover ik weet staat er in de gebruiksaanwijzing van de LE26R51 niks over responsetijd....ach ja 12 of 8 ms, het kan me niet zo bommen. Ik heb met de snelste spellen totaal geen last van ghosting, dus het zit wel snor :)

    Tip voor de mensen met de Samsungs die niet helemaal tevreden zijn over de beeldprestaties : zet alle digitale beeldverbeteraars uit (dus Dynamic Contrast, digitaal ruisfilter etc.). Verder heb ik het contrast op 100, de helderheid op 50, de scherpte op 0, de kleur op 55, tint op 50, en kleur tint op Koel1. Maar ja mijn TV is ook gecalibreerd en dat scheelt echt veel kan ik je zeggen....doe het zelf als je verstand van zaken hebt, of laat het doen is mijn laatste tip :)
     
    Laatst bewerkt: 1 dec 2005
  8. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet ik me voorstellen bij calibreren?
    Sluit hij dan een laptop op de tv aan en veranderd vanalles?
     
  9. FREEWILLY

    FREEWILLY Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedemorgen,

    Vraagje:

    Wanneer ik de keuze moest maken om mijn hdtv aan te sluiten via ofwel VGA of Component. Met welke aansluiting zou ik best ebeeld krijgen??
     
  10. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens vele is Component beter dan VGA.Maar dit kan soms van tv schillen.Als je straks de xbox360 aansluit meej component zal het vershil niet heel groot zijn tussen die 2.;)
     
  11. habbahabba911

    habbahabba911 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag mijn Xbox 360 gehaald! :D En uiteraard de HDTV filmpjes gekeken die op de HDD staan: Om te kwijlen! *)

    Echter heb ik al geprobeerd om hem te connecten met me pc (MCE 2005) maar dit gaat ergens fout. Plaatjes en muziek streamen zelf lukt al wel maar MCE nog niet, ach daar ga ik nog wel eens achteraan.

    Ben nu demo's aan het downen want morgen komen de spellen pas.. :'-(
     
  13. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    staat er ook bij hoegroot mb's die demo,s zijn?
     
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja. Kameo demo was 511mb en NFS is 911mb Je bent dus wel ff zoet... ;)
     
  15. Frohike

    Frohike Beam me up Scully

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg het beeld nog niet helemaal zoals ik wil, maar ik heb dan ook een matig TV signaal en met een goedkope scrartkabel aangesloten oude DVD speler. Ik trek nog geen conclusies voor ik de 360 via component heb aangesloten, maar nu krijg ik vooral de zwart-waarden niet optimaal zonder veel donker-details te verliezen.

    Voor wat betreft jouw instellingen verbaast vooral de 'contrast op 100' ... en vraag ik me af wat er met de TV gebeurd als je 'm laat calibreren :confused: Is dat spelen met de instellingen voor gevorderden of worden er aanpassingen gedaan in de software? Ik heb hier wel teruggelezen dat het best duur is en dat het resultaat de moeite waard kan zijn, maar WAT calibreren precies is heb ik niet kunnen vinden.
     
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk anders even op http://www.htforum.nl/yabbse/index.php en kijk even onder ISF tours ed.
     
  17. Black-Hole

    Black-Hole Zwart gat

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo heb ik mijn instellingen nu op de LE32R51B:

    Contrast - 80
    Brightness - 67
    Sharpness - 50
    Colour - 50
    Colour Tint - Warm2
    Size - Wide
    Digital NR - Off
    DNIe Demo - Off
    My Colour Control - Standard
    Dynamic Contrast - On
    Brightness Sensor - On

    Zwart is nu ook echt mooi zwart, en donkerbruin is donkerbruin in plaats van een zwarte massa. Heb van een collega een calibratie dvd gekregen, hiermee ga ik zo aan de slag om een mooi natuurlijk beeld te krijgen.
     
  18. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus nog eens gekeken.
    En er staat bij component, Y Pb Pr maar het is Video OUT. Dus hier heb ik niks aan of toch wel? Als ik morgen de xdoos erop aansluit. moet ik dan normale gele kabel gebruiken of de speciale ook al heb ik een normale tv...
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Mensen ik kan nu *eindelijk* met een gerust hart slapen. Ik heb ongeveer een maand geleden die Ambiance 32" LCD HDTV gekocht bij de MediaMarkt, voor 899,-. En ik was heel bang, dat hij ondanks de (theoretisch) zeer goede specs, toch geen goed beeld zou geven. Je weet wel, geen 720p native resolutie, maar iets van 1024x768 en dan intern upscalen. Of flinke ghosting, tearing, of wat dan ook. Het paneel in die TV is echt van Samsung, mijn menu's zijn dan ook hetzelfde als de Samsung modellen en hij is te bedienen met een Samsung afstandbediening. Ik heb nu zo het sterke vermoeden dat dit gewoon de Samsung LE32xxx serie is, in een ander jasje. Oftewel: ondanks veel mazzel (was een koop op goed geluk, ik kon nog geen echte HD signalen uitproberen) ben ik zwaar onder de indruk voor deze prijs.

    Ik kan nu zeggen, na ruim een uur spelen op mijn nieuwe Xbox 360, op 720p, dat het er ge-wel-dig uit ziet! Die responstijd van 8ms moet wel kloppen, wat een vloeiend, strak, helder, snel beeld zeg. Ik heb hem met de componentkabel aangesloten. En PGR3 ziet er adembenemend uit...

    Dus mocht er ergens in een MM nog zo'n ding staan en je wilt geen 1500,- voor een 32" HDTV betalen, dan weet je nu wat je te doen staat! :)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit al de hele nacht met mijn X360 te "klooien" (lees : vooral gamen :9) op m'n Samsung in 720p, en ik kan er ff gauw dit over zeggen : _O_ _O_ _O_ !!

    Haha ik kom hier later nog wel wat uitgebreider op terug, nu weer ff verder met m'n nieuwe speeltjes :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina