1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik wil graag van deze tv's hebben, heb nu een kleine brakke tv'tje ( 30cm ofzo :mad: ), dus ik wil voor een LCD HD-READY gaan, maar wat moet de reactie tijd zijn, is 16ms goed of kan ik beter voor een 8ms gaan..?:)

    hoe is deze tv van samsung..?
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2006
  2. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou sowieso 8 ms als minimum aanhouden, 16 is toch wat teveel (voor mij iig).

    die tv van samsung is prima, heb gehoord dat paar mensen hier er toch wat problemen mee hadden, maar dat dit met de juiste firmware opgelost is.. dus zou een goede keuze zijn vooral voor die prijs.

    ik heb zelf een sony bravia S klasse van 32 inch. bravia's zijn ook goed.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Een prima TV hoor, dat is dezelfde die ze ook op de demo pods van de X360 gebruiken :)

    Als je iets verder zou kunnen/willen sparen kan ik je aanraden om een maatje groter te nemen van deze serie, dan heb je er namelijk een HDMI aansluiting op zitten en dat kan nog weleens handig zijn voor in de toekomst (PS3 bijvoorbeeld)....maar das je eigen keus natuurlijk.

    De responsetijd van deze TV's bedraagt ofwel 12, ofwel 8 ms....daar is nog best veel onduidelijkheid over. Maar ik heb de 26 inch versie en ik kan je verzekeren dat het een topscherm is, geen last van ghosting of wat dan ook :)
     
  4. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    hmm ok, ik kan wel verder sparen..:D dan ga ik (ook) vor de 26 inch. :)
    thnx!
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen probleem hoor :) Een goeie keus :cool:
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey,

    wat is jouw budget? Ik speel nu op een Mitshubishi HC900 ( http://www.thuisbioscoop.nl/mitsubishi_hc900_hc900e.html ) icm met een beamax scherm. Is wel super hoor. Smaken verschillen,maar als het ff kan moet je een DLP nemen, dan zie je de spiegeltjes wat minder.

    Tip: Bij thuisbioscoop kan je een mooie korting op de prijs krijgen.
     
  7. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet vervelend zijn maar die mitshubishi HC900 heeft een te lage resolutie voor hd.
     
  8. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Bijna HD dan. Wil hij de opvolger van de HC900 nemen kost het hem 1100 euro meer. Dan heb ik liever boven en onder wat minder beeldlijnen.
     
  9. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Even een kleinde vraag over de responsie-tijd van een LCD-tv. Ik hoorde dat de waarde voor de responsie-tijd bij iedere fabrikant verschilt qua opvatting wat responsietijd is. Sommige zien responsie-tijd, als de tijd dat nodig is om een pixel compleet te openen. De ander ziet deze tijd als de tijd die nodig is om de pixel compleet te openen, en weer te sluiten. De bron is niet erg te vertrouwen (MM werknemer die zegt het hierover met Samsung over gehad te hebben). Mij lijkt dit niet echt logisch. Hoe kan de consument nu een eerlijk oordel vormen over een scherm wanneer iedereen een andere opvatting heeft over het verschijnsel responsietijd. Heel apart, wil wel eens weten wat jullie hierover denken, gebakken lucht of consumenten-naaierij...:{
     
  10. freakyoliver

    freakyoliver ps360

    Berichten:
    2.240
    Leuk Bevonden:
    0
    bah ik vind de respontie tijd zeer belangrijk ik heb nu een tv met 6ms en ik zie echt het verschil met een ldc met 8 -16ms.

    ook heb ik een nieuw tft scherm. mijn vorig scherm was 16ms en nu 8ms en weer zie ik duidelijk verschil.

    dus ik vind het gene bullshit maar koop u zeker geen ldc met een response tijd van 16 ms das gewoon te veel vanaf 12 ms en al wat miner is is betr
     
  11. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat te denken aan de Hitachi PJ-TX100. Deze is HD-Ready met DVI en 1280x720 native, en heeft ook gewoon Component en VGA. En hij ziet er gewoon vet uit :9 Bij de goede winkel is deze voor net iets boven de 1000 te krijgen.

    Audio heb ik wel al in huis, een mooi beeld is de laaste schakel :)
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2006
  12. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals eerder gezegd werd een mooie tv, maar een beetje duur als je het mij vraagt.....
    Als ik jouw was zou ik eerst even prijzen gaan vergelijken, om je op weg te helpen:
    Samsung LE26R41B
    Samsung LE26R51B

    Ben zelf ook van plan binnekort een van deze tv's te kopen, denk de LE26R41B. Deze vin ik net wat mooier. Ik denk dat ik hem bij 4Launch.nl ga kopen, schijnt een goede winkel te zijn.
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    morgen komt ie......


    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/philips%20pixel+2%20lcd%2081%20cm.jpg[/plaatje]













    en overmorgen wellicht het raam uit..........als hij net als mijn oude schermen niet goed werkt :mad:
     
  14. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Sterkte!!!....

    De mijne (37PF9830) wordt waarschijnlijk omgeruilld omdat ik 2 oplichtende pixels heb. Hoop hier ook maar het beste van, baal alleen van de calibratie kosten die ik gemaakt heb. Als hij omgeruild wordt moet ik het weer opnieuw laten doen:'-(
     
  15. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    aller eerst, wat is calibratie ?

    ben vandaag begonnen met het rond kijken naar een leuk schermpje met een max budget van 1500 euro. ( toch nog maar even fietsen ipv een auto kopen).

    Ik vond persoonlijk het beeld van de samsung nog het scherpst en mooist, van wat ik vandaag gezien heb.
    Verder lees ik ook hier veel over de samsung en de bravia's, maar die laatste heb ik nog niet gezien en weet ook niet wat het prijskaartje daarvan is.

    Voor die prijs die ik hierboven noemde welk merk en type raden jullie mij aan en waar moet ik vooral op letten (heb al het een en andere gelezen, maar ben bang dat ik mss toch nog iets over het hoofd heb gezien). Eisen die ik wel stel zijn dat ms niet hoger mag zijn dan 8ms en dat die natuurlijk HD ready moet zijn.

    bvd
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Dit is callibreren. Frank is tevens de man die je moet hebben.
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Waar woon je? Ga ik onder het raam staan :9

    Heb je er zoveel gemieter mee gehad dan? Wil die lcd ook halen zodra al de mullah binnen is rond de zomer ofzo :cool:
     
  18. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komen de eerste SED TV's?
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Dat duurt nog een paar jaar. Ze zijn nu nog niet te koop, dus voordat ze voor iedereen op de markt zijn (lees: Nederland) dan is dat nog 3, 4 jaar.
     
  20. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Tussen half 12 en half 3 wordt onze Philips 37PF9830/10 bezorgd, morgen dus, heb er zin in! Alleen hebben we nog geen mooie tvkast, ff bij BCC kijken ofzo..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina