1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik heb overal aan gezeten...ik weet niet precies wat ik allemaal heb gedaan, maar in het begin was de kleur veel te lelijk, nu is hij wat natuurlijker...
     
  2. Limitbreaker

    Limitbreaker Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf de Bravia S32 (toppie toestel), en mijn instellingen zijn:

    Contrast: 85
    Brightness: 53
    Color: 32
    Sharpness: 12
    Backlight: 5 (Lichtsensor aan)

    Dit geeft naar mijn smaak het beste beeld.
     
  3. rorast

    rorast Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Is iemand bekend met de consequenties van het contrast op 100?

    Het is een verhaal dat ik gehoord heb op verschillende sites, een contrast van 100 schijnt meer te vergen van je lcd backlight, en daardoor verouderd de backlight eerder. Dat betekend dus dat je in een kortere tijd minder helder beeld zult hebben (elke tv verliest door de jaren heen zoieso wat van zn licht capaciteit).

    Weet iemand hier meer van? Ik heb mn Samsung LCD HDTV namelijk op contrast 100 staan, met een brightness van 47, dit geeft gewoon echt het strakste beeld naar mijn mening.

    1) Hoeveel sneller gaat die veroudering als het verhaal klopt? (de tv brand zo'n 10 uur per week)
    2) En gaat bij de veroudering het contrast of de brightness geleidelijk omlaag?

    THNX
     
  4. Limitbreaker

    Limitbreaker Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Contrast op 100 is echt erg hoog, en vergt idd erg veel van je scherm (niet alleen van je backlight). Nu heb ik van Sony vernomen dat contrast het best tot ongeveer 85 gebruikt kan worden (fabrieksinstellingen zijn alleen voor demo's in winkels, vandaar heel hoog default contrast).
    Maar als je nu je contrast iets naar beneden draait, en je brightness iets naar boven, dan zul je zien dat het er minder kunstmatig uitziet (en je bent vrij van evt. artifacts in shaduw).
     
  5. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    wat is het verschil tussen lcd en plasma?
    Wat is beter?
    Hebben beide HDTV en is dat hetzelfde als HD ready?

    bedankt voor het antwoord :D
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk hier eens http://www.netstar.nl/plasma/verschil.htm
     
  7. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.306
    Leuk Bevonden:
    365
    Had een Philips 37PF9830 in bestelling. Eerder stond de leveringsdatum op begin februari. Helaas heeft Philips leveringproblemen omtrent dit type toestel en was de order verplaatst naar begin maart, echter was dit ook nog niet zeker:mad:

    Hebben meer mensen problemen ondervonden qua levering van genoemd toestel of is dit iets waar ik toevallig weer tegenaan loop.
    Ik heb heel de order maar geannuleerd, dit gezien Philips al in het tweede kwartaal van 2006 uit gaat komen met LCD schermen voorzien van de techniek " ClearLCD "

    Genoemde techniek schijnt echt een flinke stap voorwaarts te zijn, als ik de berichtgevingen mag geloven levert ClearLCD een beeldverbetring op van 30 á 40 procent, dit ten opzichte van de huidige LCD schermen op de markt. ClearLCD heeft recent de Eisa:9 " Best Product 2005/2006 " in de wacht gesleept, een prijs die je niet zomaar krijgt, dus dat zegt toch ook wel iets. Tevens rekent ClearLCD af met bekende " kwaaltjes " waar helaas ook de huidige duurdere LCD schermen mee te maken hebben.

    Meer info over ClearLCD is te lezen op de navolgende links:

    http://www.ces2005.philips.com/products/home_entertainment_flattv.html

    en

    http://www.newscenter.philips.com/about/news/section-13674/article-15078.html

    Het ziet er allemaal veelbelovend uit, maar natuurlijk geldt ook hier...eerst zien, dan pas geloven*)
     
  8. Master Perfect

    Master Perfect Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    Philips is niet de enige met leveringsproblemen. Had eind november een samsung le32m51b besteld en na 7 weken was deze nog niet geleverd. Heb dan deze bestelling geannuleerd en de nieuwere le32m61b besteld. Hierover echter nog geen leverdatum gekregen. Ben dus al meer dan negen weken aan het wachten om de xbox360 in hd te zien.
     
  9. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeey vandaag onze Philips 37PF9830/10 binnengekregen!!!!!!
    Wat is ie moooooi en grooot!

    Ik heb mijn Xbox 360 aangesloten... alleen heb ik GEEN geluid. Ik heb gewoon de standaard kabels die werd meegeleverd aangesloten, alleen de blauwe, rode en groene. Moet ik die SCART-adapter er ook in doen ofzo + die andere kleuren?

    Ik maak zo wel ff foto's
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Jij vind het gek dat je geluid niet werkt als je niet alle kabels aansluit?
     
  11. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.306
    Leuk Bevonden:
    365
    Je zal met je huidige aansluiting ook geen geluid gaan verkrijgen. Je moet een convertor aanschaffen, dit moet er één zijn van optisch===>Coaxial

    Bekend probleem van de 37PF9830, maar wat wil je met een verouderd LCD scherm}:]

    Nee, hoor geintje;) is gewoon een puik ding, baal ervan dat mijn schermpje zo'n lange levertijd had. Maar ja, mogelijk heeft het wachten op ClearLCD zo zijn voordelen...(zie mijn post hierboven)
     
  12. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Let niet op de snoeren (moeten we later nog wegwerken). Ook niet op de tvkast, we moeten nog een nieuwe kopen, deze is zwaar lelijk.. alles komt goed:) (weten jullie nog een mooie tvkast?)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Sorry dat ik zoveel foto's heb gemaakt, ik vind hem zo mooi:)
     
  13. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    damn ziet er nice uit.

    waar gekocht en wat betaald en welk type?

    wel chic met dat licht aan de zijkanten
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2006
  14. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Gekocht bij de It's voor 3482,- alles inclusief helemaal klaar.
    Type is: Philips 37PF9830/10
     
  15. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Was deze foto nog vergeten:

    [​IMG]
     
  16. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    jesus dat zijn een hoop centjes, maar ziet er erg mooi uit.

    veel plezier ermee :D
     
  17. Dannydeman

    Dannydeman Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    3500 euro... pfffff ... Maar ik moet toegeven dat het !@#$% strak is :9
     
  18. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ff een vraagje, heb jij geluid? Bij mij werkt het geluid niet.
    Ik heb de blauwe, groene en rode dingen erin gedaan + de rode en witte, maar ik hoor nog steeds niks.
     
  19. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik zit al weken te ***len op de Samsung LE26M51B, voor net onder de €1000 ophalen bij een winkel hier in de buurt. Maar ik blijf het een hoop geld vinden.
    Vooral omdat ik dan eigenlijk een Denon 1920 dvd speler erbij wil, voor de HDMI.
    Maar ik verwacht eigenlijk dat de prijzen niet extreem zullen dalen nog voor het WK, daarna daarentegen zal het wel gebeuren gok ik :p
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Thanku for the pics:9 Ziet er super super nice uit. Dé tv waar ik voor aan het sparen ben, erg strak:cool: Nog 'maar' 1400 euro to go8)

    Hoop dat ie na de zomer ook meteen iets goedkoper is, hoop dat ie dan rond de 2500 euro zit ofzo, vooral omdat dan ook de nieuwe philips lcd line uit is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina