1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    heb net de m61 besteld 32 inch, dit is eigenlijk het nieuwe model van de m serie, maar volgens mij ook van de r, want daar is geen nieuw model van uit gekomen. response van die tv is 8 ms volgens samsung uk, maar volgens mij ga je bij 16 ms pas zien dat ut er kut uit ziet en daaronder niet, dus als je een r51 hebt dan zie je het verschil niet (prijs maakt trouwens geen kont uit tussen die modellen)

    moet btw zeggen dat sony niet echt super lcd tv's heeft voor die prijzen.

    JVC is ook net als samsung wel prijs kwaliteit gunstig, maar response tijd van een betaalbare jvc is ook 12 a 14 ms dus ook nog wel ok.

    vind de philips cineo tv's echt te vet, maar die zijn zo ontzettend duur, en dat dan alleen voor ambilight 2, want die specs zijn vaak nog slechter dan een samsung, maarja zo'n tv koop je voor ambilight :p
     
    Laatst bewerkt: 7 feb 2006
  2. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    even wat anders, wat verwachten jullie kwa prijsdaling.

    - komt die voor het WK en/ of erna?
     
  3. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    ik neem aan ervoor, aangzien het WK zoals iedereen wel weet een beetje de "kick-off" moet worden van HDTV.....
     
  4. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Hoe kan ik eigenlijk zien welke firmware ik heb?????
    (le26r51)
     
  5. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,
    nu jullie posts te hebben gelezen ben ik ook gaan twijfelen tussen de Samsung LE26R51 en de Samsung LE26M51.
    Het prijsverschil is zo'n 100 euro als ik op verschillende sites kijk, maar wat is nu het grootste verschil dan in specs?

    Iemand enig idee?:confused:
    Want als het prijsverschil de komende tijd nog iets omlaag gaat en de M51 nét iets beter is denk ik erover om daar toch voor te gaan;)
     
  6. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1

    Ik heb de juiste instellingen ook nog niet echt gevonden. Moet ik me maar eens in gaan verdiepen. Op dit moment ziet het er gewoon fantastisch uit..:)
     
  7. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    nu nogmaals mijn vraag: Hoe lang gaat een LCD scherm gemmideld mee? (en waarmee wordt die tijd verkort wanneer je alle instellingen "omhoog" gooit: meer kleur/contrast/scherpte)......
     
  8. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    De beeldkwaliteit van de M is misschien wel mooier dan de R, maar ik vindt dat de M-serie een véél mooier uiterlijk heeft dan de R-serie....maar da's natuurlijk persoonlijk.

    Ik verwacht trouwens wel een prijsdaling voor het WK maar deze zal niet echt groot zijn, vooral voor die Samsung schermen niet. Deze schermen zijn niet aan te slepen, oftewel grote vraag en klein aanbod ==> geen prijsdaling lijkt me....
    Ik volg de prijzen van de R-serie al vanaf augustus zo'n beetje, en in aug. was de prijs voor een le26r41/51b ong 930 euro. Nu is deze 890-900 euro en ik denk dat de prijsdaling in die trend zal blijven doorgaan......
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je naar de lamp(en) gaat kijken, gemiddeld 60.000 uur. Deze 60.000 uur is door de fabrikant vastgesteld bij een normaal contrast en een normale helderheid. Wat normaal inhoud, staat natuurlijk niet vermeld.

    Als je deze uren naar jaren omrekend, kom je uit op een levensduur van ongeveer 7 jaar. Dan ben ik uit gegaan van een belasting van 24 uur per dag :eek:.

    Dus als je het contrast en de helderheid helemaal omhoog gooit, verkort je ook de levensduur. Maar hoe snel je dat zal merken.....
     
  10. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik verwacht de prijsdaling pas ná het voebal gedoe. De mensen die een TV speciaal kopen omdat ze dan een paar voetbalwedstrijden kunnen bekijken in (misschien) HD, kopen ook wel zonder een prijsdalinkje.
    Pas daarna als er minder vraag blijkt te zijn omdat de voetbal voorbij is, kan er een andere doelgroep aangesproken worden met een lagere prijs.

    De schermen gaan nu nog steeds als warme broodjes, dus de early adapters en de consumptie pioniers en straks de voetbalgroep (mensen die anders niet snel iets nieuws kopen, maar nu vanwege de voetbal wel) kopen nog steeds.
    Pas als die "eerste" vraag afneemt, zullen er sterkere prijs verlagingen nodig zijn denkik.

    En bij prijsverlagingen gaat de concurrentie waarschijnlijk gewoon mee, dus snijden ze nu zichzelf nog in de vingers, denkik.
     
  11. Tallon 4 NL

    Tallon 4 NL PS3 * Wii * 360

    Berichten:
    645
    Leuk Bevonden:
    0
    Gasten...tis veel werk maar alles wat ik lees is al tig keer gevraagd en al tig keer beantwoord. Lees de topic eens door...bak koffie erbij en dan kun je de knoop doorhakken na een tijdje lezen. Iedereen loopt mekaar gek te maken hier :)
     
  12. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    hij weet tenminste waar die over praat :). ook zeker iets in de trend van marketing aan het studeren? ;)

    de 'laggards' komen wel aan de beurt als de prijzen dalen door een vraagdaling. ik zou daar nog niet zo snel op rekenen.
     
  13. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Mss een idee om wat TV's en dingen waar je op moet letten in de begin post te zetten, weet ni of ut erin staat zal wel, maar kep ut ni echt nodig ofzo, maar het is wel verwarrend voor de meeste mensen. :p
     
  14. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon aangesloten met de standaardkabels ja (premium)
     
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom denk je dat ik en een aantal andere topic starters bijna niet meer reageren... :+ Ik lees nog steeds elk bericht mee maar 9 van de 10 keer heb ik geen zin meer om te reageren want het blijven dezelfde vragen. Ik bedoel als mensen vragen hebben over HD(TV) kunnen ze toch op ze minst de startpost door lezen... Dat je het hele topic niet door wil kan ik me nog enigzins voorstellen (aangezien je 100x hetzelfde tegenkomt) maar ff de startpost moet toch wel kunnen.

    Dus misschien moeten wij ook maar lui worden en dan meteen verwijzen naar de SP. :p

    Ik probeer hier dus eigenlijk aan te geven dat het niveau gewoon niet meer is wat het was. En dat ik hoop dat het binnenkort weer wat omhoog kan. :)
     
  16. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Hier heb je gelijk in!
    Ik laat me ook gek maken door al die verhalen. Heb net weer effe COD2 gespeeld op mijn Le26r51 en het ziet er gewoon super mooi uit!!!!
    Dit is mijn eerste LCD tv en heb ook geen vergelijkings materiaal, maar ik ben hier heel tevreden mee!!!:)
    Vind alleen wel dat Microsoft wel even had kunnen vertellen wat voor lcd schermen er bij de xbox360 passen. Zodat als je een van die schermen zou aanschaffen je altijd goed beeld hebt!!! Ben namelijk van PC overgestapt naar Xbox360 omdat ik niet steeds wou upgraden. Wil het spel spelen zoals het bedoelt is en niet dingen uitzetten omdat mijn computer het anders niet zou trekken. Maar nu krijg je met de nieuwe xbox weer het verhaal van de Tv. Welke moet je doen, is hij geschikt, is hij wel snel genoeg etc......:'-(
    En dit wilde ik niet meer!!! Gewoon xbox kopen met spel, tv erbij (die zij aanbevelen) en verder geen zorgen gewoon spelen!!!!!!*)
     
  17. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    hoe betrouwbaar zou het zijn als MS dat zou zeggen, groot verschil zit er toch niet in de schermen..en degene fabrikant die de beste deal maakt met microsoft ivm demopods krijgt sowieso een hogere beoordeling simpelweg omdat je elkaar dan helpt.
     
  18. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke dankjewel! Dat wilde ik even graag weten
     
  19. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Nou dat lijkt me heel betrouwbaar! MS gaat toch geen TV aanbevelen die het niet goed doet!! Ik wil alleen maar zeggen dat de normale mens door de bomen het bos niet meer zien. Er zijn zoveel verschillende merken/ specificaties etc. Als je er niet echt goed in verdiept koop je gewoon troep!!!
    Kijk naar de site van samsung, daar staat bij de le26m51(specificaties) gewoon: responsietijd 8ms. Okay, ga je op dezelfde site bij de le26r51 (specificaties) kijken komt het woord responsietijd niet eens voor. Hoe kunnen wij nu goed vergelijken. :{
     
  20. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Mijn le26r51 doet het goed, alleen bij COD2 als ik in donkere stukken kom is het niet echt mooi. Zie totaal geen detail, is alleen maar zwart! Ook zijn sommige stukken veel te rood/oranje!
    weet iemand hoe ik dit kan oplossen?????:'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina