1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. torluxes

    torluxes Active Member

    Berichten:
    30
    Leuk Bevonden:
    0
    heb op het hele forum gezocht naar de 32PF9966 van philips...
    kon niet echt wat vinden... (was 1 onderwerp, dat iemand deze tv had omgeruild voor de 9830 *) )

    is er iemand die deze heeft? en zo ja, hoe is het aangesloten en hoe ziet het eruit?

    het is namelijk zo, ik werk bij philips en kan deze tv dus voor een leuk prijsje krijgen. (Brutoloon voordeel enzo)....

    probleem is echter, deze 9966 heeft maar 1 dvi ingang. Nu kan ik daar wel de xbox opzetten vga-to-dvi, en waarschijnlijk ziet dit er perfect uit....

    echter voor de toekomst is het natuurlijk een beetje waardeloos....
    Binnenkort wil ik dvd met hdmi/dvi uitgang hebben, en dan heb ik alweer een probleem |:-
    als ik dit nog even doortrek in de toekomst: ik heb ook sateliet tv, en wil terzijnder tijd mijn huidige satellietreceiver vervangen voor een met hdmi uitgang...

    digitale-video-select-switches zijn harstikke prijzig....
    de eerste tv in lijn van philips die 2 hdmi ingangen heeft en een component is die 9830.....

    beter maar 1000 euro meer uitgeven voor het topmodel lcd-tvvan philips? of een switchbox zoeken?

    zit al de hele avond te zoeken op internet, maar kom er gewoon niet uit...
    mischien dat hier iemand wat tips heeft _O_
     
  2. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Idd. Het scherm wat je hebt is heel goed. Hij wordt niet zomaar een heel erg populair scherm. En tsja de contrasten en shit, die moet je naar eigen wens een beetje instellen. Ik ben er na een tijd achter gekomen dat het in dat geval echt op personlijke smaak aankomt. Is gewoon lastig om te zeggen welke instellingen de beste zijn voor je tv.
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Speciaal voor jou en iedereen die nog steeds met zijn beeldinstellingen zit te klooien kom ik nogmaals met de tip : overweeg een ISF calibratie :)

    http://www.isfcalibraties.nl voor meer informatie. Staat het allemaal vrij duidelijk op. Kort gezegd houdt het in dat je TV na een calibratie veel beter presteert, je beeld gaat er echt op vooruit. Het is ff een "investering", maar ik vind het het geld dubbel en dwars waard :cool:
    http://www.htforum.nl kun je terecht om gebruikerservaringen, vragen e.d. eens door te nemen, en eventueel kun je je daar ook inschrijven mocht je zelf interesse hebben.

    Dat wat jij zegt over dat weinige detail in donkertinten, dat is een algemeen nadeel van LCD's. Ik "schrok" hier in het begin ook wel ff van toen ik wat donkerdere spellen/films afspeelde op mijn Samsung LE26R51 (ook voor mij m'n eerste "niet-gewone TV" zegmaar), maar nu ik mijn TV heb laten calibreren is het er allemaal een stuk op vooruit gegaan. Ik had eerst ook een soort van "waas" over mijn hele scherm zitten wat later het gevolg bleek te zijn van maar liefst 80% teveel (!!) blauwtint. Zo te horen heb jij dat probleem ook, maar dan met de kleur rood. Na de calibratie is dit alles er zoveel op vooruit gegaan, ik heb nu meer detail in donkertinten, geen onnatuurlijke waas meer en het geheel oogt gewoon veel mooier, contrastrijker :)

    Je firmware versie kun je trouwens checken door met je afstandsbediening een bepaalde knoppencombinatie in te drukken zodat je in het Service Menu van je TV komt. Ik weet zo even uit mijn hoofd niet precies welke knoppen het zijn (voor de mede Samsung gebruikers hier : als er mensen tussen zitten die het wel weten, laat je ff horen), maar in dat Menu kun je je firmware versie checken. Ik heb er eentje van augustus en heb mijn LE26R51 inmiddels alweer een tijdje, maar geen enkel probleem met de TV. Dus ik ga er vanuit dat alle TV's met een firmware van augustus of later in orde zijn....en aangezien jij je TV nog niet zo lang hebt, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken. Ik hoop dat je aan deze informatie wat hebt, veel plezier met je nieuwe scherm....het is echt een topapparaat :cool:

    Greetz,
    Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  4. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Weer ff een nieuw punt over responsietijden.

    Is de responsie-tijd die de fabrikanten opgeven, van grey to grey, of van black to whit. Dat wil zeggen, van dicht-open-dicht of dicht-open. Dit is een belangrijk verschil. En ik vraag me ook af in hoeverre je een verschil van 4 ms kan waarnemen. Hebben jullie andere Samsung gebruikers compleet geen last van een lichte waas bij bijvoorbeeld pgr3? Ik lees namelijk ook veel gasten bij tweakers, die zeggen dat je een verschil van 12 ms t.o.v. niet eens ziet. Is er iemand die toevallig zo rijk is dat hij twee schermen in zijn bezit heeft, waarvan de ene trager is in ms's dan de ander. Zo ja, is dit dan ook echt merkbaar. Morgen komt er een samsung monteur om mijn firmware van mijn le32r51b te updaten. Ik zal hem meteen ff vragen of je dat verschil erg merkt bij het gamen, een verschil tussen 12 en 8ms. Ik denk het niet....
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks te klagen over de responsetijd van mijn Samsung hiero in ieder geval, of dit nou 12 ms of 8 ms betreft is vooralsnog niet helemaal duidelijk....maar ik heb nergens last van ofzo :cool:
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Om in het service menu van je Samsung te komen doe je als volgt:

    Noteer eerst alle instellingen, want die worden gereset na het verlaten van het service menu!!
    Je zet de tv in de standby stand, dan druk je op de afstandsbediening in deze volgorde op, info, menu, mute, power. Door vervolgens de tv weer op standby te zetten, verlaat je het service menu.

    Wat de response tijden betreft wordt er maar wat 'gesjoemeld'. Naja, sjoemelen is ook niet het juiste woord, daar er nog geen norm is opgesteld. Vesa is dat wel van plan, en wel dit jaar nog.

    Zoals inmiddels wel bekend is, had ik nogal last van motion blur (of hoe je het ook wilt noemen) op m`n Samsung LE26R41BX. Vorig jaar stond er op de site van Samsung nog een response tijd van 12ms vermeldt bij deze tv. Dit is vorig jaar ook weer van de site gehaald. De Franse website heeft het over een response tijd van 8ms, en in winkels ben ik ook wel eens 16ms tegengekomen.

    Fabrikanten geven vaak de GTG response tijd aan, wat erg misleidend is. Want tussen zwart en wit zitten veel grijswaarden! Tussen de lichtste grijswaarden, zal de response tijd het snelste zijn, terwijl dat bij de donkere grijswaarden langzamer is.

    Dus de GTG waarde is voor de meeste fabrikanten de beste waarde om op te geven. Sommige onder hen, geven ook aan waarop de response tijd is gebaseerd. Zolang er geen norm/richtlijn is blijft het een kwestie van gokken. Dus of je een verschil van bijvoorbeeld 4ms kan zien, ligt aan de manier waarop de verschillende response tijden zijn verkregen.

    Er zijn wel wat vuistregels om de werkelijke response tijd te benaderen:

    - Voor GTG waarden, de waarde x 3 á 4
    - Voor 'rise' en 'fall' waarden, de waarde x 2

    Ik heb met m`n Samsung dus ook last van een waas bij snelle bewegingen, dat soms zodanig ver gaat dat kleuren in elkaar overlopen en beelden over elkaar heen blijven staan voor een paar seconden.
     
  7. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Beelden over elkaar heen staan voor een paar seconden!!!!!!!! IK denk dat je dan maar eens een monteur moet langs laten komen. Dit kan nooit meer liggen aan je responsietijd...
     
  8. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zeg ook niet dat ze klote tv's gaan aanbevelen :p maar je hoeft natuurlijk niet de uitersten te gaan pakken. Samsung is ook echt niet de beste tv en toch gebruiken ze die. en het is ook zeker geen slechte tv. maar je weet zelf ook wel dat als ze iets aan gaan bevelen dat ze de samsung doen, simpelweg omdat ze elkaar helpen. terwijl het niet de beste is. dat bedoel ik alleen te zeggen.
     
  9. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Natuurlijk helpen ze elkaar idd. Maar ze zullen het echt nooit van hun leven een bagger scherm eraan hangen. Dan kan je in een keer heel veel verneuken.
    A. De Xbox 360
    B. Het scherm

    Geen echte win-win situatie, en daar streven ze toch naar lijkt me. Maar je hebt gelijk wanneer je zegt dat ze heus niet het beste scherm erop aansluiten. Ze hebben heel handig gekozen voor een relatief goedkoop scherm, die nette prestaties levert.O-)
     
  10. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik denk dat je Arjan's verhaal in dit topic eens zou moeten lezen.
    Dan schrik je nog veel harder.
     
  11. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Bedankt, voor alle info!!
     
  12. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vindt het erg voor hem. Je scherm is gewoon defect vrees ik. Ik heb namelijk met mij le32r51b nergens last van. Zeker niet kleuren die een paar sec in elkaar overgaan.:confused:
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Die is nu al vijf keer langs geweest! De laatste keer had hij een andere tv meegenomen, en die had precies dezelfde symptonen (in een mindere mate, maar irritant aanwezig). Hij vond het normaal, en zei dat het volgens Samsung ook binnen de specificaties valt.

    Persoonlijk vond hij het niet kunnen, maar deze 'problemen' is hij veel vaker tegengekomen, en in géén van deze gevallen heeft Samsung er iets aan gedaan. De R51 serie gebruikt andere panelen t.o.v. de R41 serie. Dus het zou heel goed kunnen het op de R41 serie vaker voorkomt.
     
  14. Dawson Leery

    Dawson Leery Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat prefereren jullie? Component of VGA?
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  15. Freaky800

    Freaky800 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    ik prefereer Component,die aansluiting geeft toch een beter beeld naar mijn mening met de 360.Ik heb de Component kabel op mijn lcd tv aangeloten en die gaf toch een minder flets beels als de vga kabel via mijn computer monitor.
     
  16. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik twijfel nog steeds zeer sterk tussen een 26" of een 32". Mijn vriendin vind het vreselijk zo'n groot ding in de huiskamer, maar mij lijkt het wel wat. Wat zijn jullie bevindingen en voor- en tegen argumenten?
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb zelf een 32". Zit er ongeveer 3m vanaf. En vind het echt perfect. Ik zou nu geen 26" meer willen denkik.
     
  18. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dus dat ik gek wordt, ik heb dus en vga kabel gekocht super dingetje goede kwaliteit maar als ik hem aansluit dan heb ik dus SLECHT beeld op mijn lcd samsung tv.

    Ik kan de kleuren dus niet aanpassen en het is SUPER flets, met component te veel kleur maar dit is echt het tegenovergestelde.

    Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan is, ik kan alles aanpassen behalve de scherpte en de kleuren in het menu van samung?

    Ik heb eigenlijk de componenten ingang nodig voor mijn dvd-speler, maar goed op deze wijze gaat de xbox dus fijn aan de componenten ingang blijven want ik ben absoluut niet tevreden met de kwaliteit van vga! op een lcd
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In de PC-mode worden alle digitale snufjes zoals DNIe uitgeschakeld. Je moet dus de zogenaamde 'sweetspot' vinden tussen het contrast en de helderheid. Op de component ingang wordt continu door DNIe het ingangssignaal berekend en aangepast. De kleuren, het contrast de helderheid en de scherpte worden dus opgepoetst. In de PC-mode wordt het pure signaal doorgelaten zonder dat het signaal is bewerkt.

    Ik had hem altijd staan op een contrast tussen 50 en 60 met een helderheid van 58.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  20. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    dat ga ik dan nog effe proberen, ben nu noet echt tevreden :mad: anders gaat toch mijn component kabeltje terug er tussen :)

    edit: ik krijg er gewoon geen fatsoenlijk beeld uit, component is dus echt letterlijk veel mooier scherper kleurrijker etcetc.

    Nouja was weer een wijze les :) verkoop de vga kabel maar.
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina