De enige R51 die ik werkend heb gezien is het scherm van de Xbox 360 demo pods . De monteur die bij mij langs is geweest vertelde mij dat de R51 met een beter paneel is uitgerust. Mede daardoor, zou de R51 over het algemeen minder last hebben van motion blur, ghosting, smearing etc....
Op mijn R41 had ik last van: motion blur, ghosting en smearing.
Motion blur:
Bij de meest eenvoudige bewegingen verloor het beeld de scherpte en was er geen detail meer te bespeuren. Elke lcd-paneel heeft met motion blur te kampen. Maar bij een goed en degelijk paneel valt dit niet of nauwelijks op.
Ghosting
Objecten met contrastverschillen werden over elkaar heen gekopieerd, en bleven enkele seconden in het beeld staan. Laat ik als voorbeeld even Perfect Dark Zero nemen. In de eerste missie begin je bij een deur waar die irritante droids opzitten. In de ruimte achter deze deur zijn de wanden bekleed met panelen. Tussen deze panelen zitten kieren, die donker van kleur zijn. Wanneer ik vervolgens de camera bewoog, werden de donkere kieren over de lichtere panelen heen gekopieerd. Dit bleef dan een paar seconden staan, en ging vervolgens weer weg.
Smearing
Kleuren van objecten lieper erg in elkaar over. In Perfect Dark (bijvoorbeeld de 1e missie) heb je nadat je achter dat muurtje gaat staan om de camera kapot te schieten een ruimte met allemaal grote computerkasten. De donkere kleur van deze kasten werden bij het lopen en draaien van de camere 'uitgesmeerd' over de andere lichte kleuren in beeld. Dit gebeurd altijd in de richting van de beweging. In Call of Duty 2 heb je die kerel met een rode baret. Als ik rond hem bewoog, of hij voorbij rende werd zijn mooie rode baret uitgesmeerd tegen de achtergrond.
Al deze verschijnselen waren ook aanwezig op de tv die de monteur had meegebracht, om aan mij te laten zien dat er niets mis was met mijn tv. Beetje dubieus........
@Sander1940,
Hoe heb je de Xbox 360 eigenlijk aangesloten? Via component of VGA?
Laatst bewerkt: 8 feb 2006