1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Of een reciever kopen met ingebouwde component-switch....
     
  2. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik :) daar had ik inderdaad nog niet aangedacht thx voor de tip :)
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik wil komende zomer ook heel graag het WK in HD gaan kijken. Ben zeer benieuwd of er ook HD ontvangers (voor satelliet tv) op de markt komen? Liefst direct met HDD ingebouwd, zodat ik alles op kan nemen. Ik weet iets van een Quali1080 ofzo. Maar het aanbod is maar erg mager.

    Weet iemand hier meer over te vertellen?
     
  4. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    http://www.wk2006enhdtv.nl/

    Hier vind je zo'n beetje alles wat er tot nog toe bekent is.
     
  5. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok vandaag een Samsung monteur langsgekomen. Update gedaan. Alleen ik had ook nog een probleem met verticale strepen in mijn beeld. Dus is mijn scherm mee genomen. 3 weken wachten...pfff. En dan krijg ik vrees ik hetzelfde scherm gewoon weer retour, want je ziet het defect bijna alleen maar bij 360 spellen omdat het analoge signaal toch te fok op is om het te zien. De monteur zag het ook, en heeft het iig genoteert. Hij zei dat als er uiteindelijk geen oplossing is, dat ik dan gewoon een nieuw scherm krijg van Samsung. Dat is top. Toch Arjen, kan je me een iets beter beeld schetsen van het probleem wat jij ondervond. En heb je de R51 serie al een keer werkend gezien? Wat is het verschil precies in panelen, welke is beter?

    En al begrijp ik het goed, zie jij bij de Samsung's dus motion blur? Misschien ben ik namelijk gewoon scheel. :D
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  6. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik ben er denk ik uit....
    Ik ga ook voor de Samsung LE26M51 (waarschijnlijk:p )
    Maarja, ik ben nog voor zoveel aan het sparen....
    Kom dus lekker in geldnood;)

    Hopelijk zakken de prijzen nog......
     
  7. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Thanks! Ga gelijk even kijken.

    En weet je al of je een 32" of 26" wilt?
     
  8. cydroid

    cydroid -=AaD=-

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Philips heeft nu mooie HD plasma scherm.. Dus niet die HD-RDY troep weet iemand toevallig of die goedkoper dan 4000 euro te krijgen is ik ben model type vergeten
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  9. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee ik ga vanavond maar eens weer in discussie met der denk ik. Dus goede argumenten zijn nog steeds zeer welkom :)
     
  10. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met de sony klv v32A10 deze heeft een nadeel volgens mij de component ingangen aan de zijkant(das lelijk8) ) weet iemand een goeie tv met de aansluitingen aan de achterkant? priijs 1500-2000,
    heb tevens een Denon S-103 besteld deze gaat ook via compenent
    dus 2 compenent ingangen of kan de xbox hier op door gelust worden
     
  11. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    nou....wij hebbe een KLV S26 en een KLV V40 en bij beide zit die gewoon achterop hoor.... bij de S26 zit HDMI ingang aan de zijlkant
     
  12. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    jah HDMI en composiet zit aan zijkant. component zit gewoon aan achterkant (zowel bij S als bij V)
     
  13. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Heb gekeken op de internet site, maar vindt het veel te duur!
    Heb net bijna 1000 euro voor een tv betaald, moet ik nou ook nog paar honderd euro betalen om goed beeld te krijgen.. Dat heb ik er niete voor over.
    Het moet toch ook anders kunnen..
    Iemand een idee????:)
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De enige R51 die ik werkend heb gezien is het scherm van de Xbox 360 demo pods :). De monteur die bij mij langs is geweest vertelde mij dat de R51 met een beter paneel is uitgerust. Mede daardoor, zou de R51 over het algemeen minder last hebben van motion blur, ghosting, smearing etc....

    Op mijn R41 had ik last van: motion blur, ghosting en smearing.

    Motion blur:
    Bij de meest eenvoudige bewegingen verloor het beeld de scherpte en was er geen detail meer te bespeuren. Elke lcd-paneel heeft met motion blur te kampen. Maar bij een goed en degelijk paneel valt dit niet of nauwelijks op.

    Ghosting
    Objecten met contrastverschillen werden over elkaar heen gekopieerd, en bleven enkele seconden in het beeld staan. Laat ik als voorbeeld even Perfect Dark Zero nemen. In de eerste missie begin je bij een deur waar die irritante droids opzitten. In de ruimte achter deze deur zijn de wanden bekleed met panelen. Tussen deze panelen zitten kieren, die donker van kleur zijn. Wanneer ik vervolgens de camera bewoog, werden de donkere kieren over de lichtere panelen heen gekopieerd. Dit bleef dan een paar seconden staan, en ging vervolgens weer weg.

    Smearing
    Kleuren van objecten lieper erg in elkaar over. In Perfect Dark (bijvoorbeeld de 1e missie) heb je nadat je achter dat muurtje gaat staan om de camera kapot te schieten een ruimte met allemaal grote computerkasten. De donkere kleur van deze kasten werden bij het lopen en draaien van de camere 'uitgesmeerd' over de andere lichte kleuren in beeld. Dit gebeurd altijd in de richting van de beweging. In Call of Duty 2 heb je die kerel met een rode baret. Als ik rond hem bewoog, of hij voorbij rende werd zijn mooie rode baret uitgesmeerd tegen de achtergrond.

    Al deze verschijnselen waren ook aanwezig op de tv die de monteur had meegebracht, om aan mij te laten zien dat er niets mis was met mijn tv. Beetje dubieus........

    @Sander1940,

    Hoe heb je de Xbox 360 eigenlijk aangesloten? Via component of VGA?
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  15. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Arjen, ik denk dat je als consument in je recht staat als je via Samsung een second- opinion aanvraagt. Ga bijvoorbeeld met je vraag even naar de site van de consumentenbond. Wat jij allemaal vertelt lijkt me echt niet normaal hoor.
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De eerste monteur was niet onder de indruk, en zo ook de tweede monteur en zijn stagiair. Het valt allemaal binnen de specificaties die Samsung heeft opgesteld. Ze gaven indirect allemaal toe dat het niet hoort voor te komen op zo'n scherm, maar Samsung vindt van wel.

    Maar het is inmiddels al opgelost (weet niet zeker of ik het hier al had gepost?). Media Markt heeft de tv teruggenomen, en ik mocht een andere uitzoeken. Dus heb ik voor de tv gekozen die ik vanaf het begin al wilde hebben, maar nog nergens leverbaar was, de Sharp LC26GA6E :).

    Gelukkig zijn andere eigenaars op dit forum wel tevreden, en hebben ze een goed werkend product in handen. Maar voor mij heeft Samsung afgedaan....
     
  17. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Oke keurige service van MM. Hoop dat de Sharp beter bevalt. Stond ook op mijn lijstje alleen inmiddels niet meer. De 26" versie, waar heb jij hem staan in de woonkamer of niet?
     
  18. RHM

    RHM Active Member

    Berichten:
    162
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nogal last van kartelige randen (vooral schuine lijnen zien er erg trapjesachtig uit) bij m'n spellen. (o.a. PGR3, PDZ, CoD2). Al moet ik erbij opmaken dat het Xbox menu zelf er haarscherp en gelikt uitziet evenals de menu's in PGR3.

    Heb een LG HDtv: RZ-26LZ55

    En heb de blauw, rood en groene ingeplugd en de knop op HDtv staan.

    Op zo'n gewone kleine slaapkamer tv heb ik hier geen last van..

    Zou iemand weten hoe dit komt?:confused:
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  19. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb die tv ook gehad en na twee weken geruild voor een Sony Bravia. Het zwart van mijn exemplaar (en de andere in de winkel) was namelijk heel erg lelijk; donkere stukken werden paars-rode vlekken zonder detail. Toen ik hem vergeleek met die Bravia wist ik meteen dat ik die moest hebben. Heb jij daar heen last van?

    Over die jaggies; die komen volgens mij door de spellen zelf. Ik heb ook last van jaggies bij PGR3, maar bij andere spellen is het weer minder, zoals bij DoA4 en Kameo. Volgens mij heeft dat meer met het spel dan met de tv te maken.
     
  20. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    had vandaag ff bij een demopod pgr3 gespeeld, menu's zijn idd vet scherp enzo maar pgr3 was echt zo lelijk heel die auto was kartelig enzo en zo ziet ut er bij mij ni uit. hoop ni dat mijn hdtv dat ook zo showed
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina