1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Ok. Ik gebruik dat programma niet en wil toch altijd samples die ik ook kan doorstreamen naar me xbox 360 dus ik laat het maar even zitten. :)

2. Bert_Gtt

Bert_Gtt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo

Aangezien dit 'draadje' heel erg lang is en inmiddels aan haar derde deel bezig is, ben ik het spoor inmiddels bijster ... |:-

720p, 720i, HD ready LCD tv's die niet echt HD zijn en 'downscalen,' tearing ghosting, reactietijden van 12 en 8 seconden..... :confused:

Daarom het verzoek of iemand in het kort kan samenvatten waar je op moet letten bij de aanschaf van een LCD HDTV. En hoe je erachter komt of een HD niet gaat downscalen, tearen en ghosten...

Via kieskeurig.nl heb ik bijvoorbeeld het volgende JVC toestel gezien:

JVC LT-32 A 61 SU

Productomschrijving:
    HD ready TV met DVI ingang voor een perfecte weergave van beeldmateriaal van hoge kwaliteit, in een aantrekkelijke behuizing.

Technische specificaties:
    - W-XGA (1.366 x 768 pixels) panel
    - 10 W totaal RMS uitgangsvermogen
    - Teletext: 8 pagina geheugen (level 1.5)
    - HD Ready
    - Beeldschermdiagonaal: 81 cm
    - 16:9 Beeldformat
    - Widevision Plus
    - Stereo/2-kanaals/NICAM
    - 2 luidsprekers
    - Hyper Sound
    - On Screen Display (multi language)
    - 100 zenders
    - Favourite Channel
    - T-V Link
    - Sleep-Timer

Aansluitingen:
    - DVI ingang
    - Component ingang
    - 2x SCART
    - AV-in
    - Audio uitgang
    - Koptelefoon uitgang
    - PC-audio ingang

Zou deze gechikt zijn voor de 360? En, met het oog op de toekomst, zijn er toestellen die meerdere ingangen (niet Scart) hebben voor Revolution en PS3??

Dank,

Bert_Gtt

3. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    @ Bert_Gtt

Zie er uit als een zeer geschikte tv. Ik neem aan dat de reactie tijd ook goed is (zie hem zo 1,2,3 niet) want maar weinig tv's hebben nog last van ghosting bijvoorbeeld.

PS3 zal je via DVI kunnen aansluiten. Xbox 360 zou je vga moeten doen als je component wilt overhouden voor revolution (maar ik weet niet wat die gaat doen qua uitvoer) Dus gewoon Xbox 360 op component doen en straks verder kijken :)

Je hebt dus qua pixels iets meer dan 720p (1280x720) dus hij gaat het een beetje upscalen maar ik zou me daar niet te druk over maken. Je kan altijd nog 1080i selecteren en dan downscalen (ik raad 720p in dit geval aan)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

4. rorast

rorast Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Of deze tv geschikt is weet ik niet zeker, er staat HD ready, maar dat zegt niet zoveel. Een tv word al als 'hd ready' betitelt als er een DVI ingang op zit, maar dat betekent alleen dat hij HD signaal kan ontvangen, maar dan zet hij het vervolgens weer om in een lagere resolutie bij gebrek aan 720p en 1080i.
    Een tv is pas echt HD-ready als hij HD ingangen EN 720p en 1080i(of 720p en 1080p) heeft, en of deze tv die resoluties heeft kan IK hier niet uit opmaken.
    Maar ook dat zegt weer niet veel over de tv, want de informatie die over tv's gegeven word op de meeste sites is enorm schraal, vaak zetten ze de resolutie's van de tv er gewoon niet eens bij. Mijn advies is om ZEER en ZEER veel research te doen op sites zoals kieskeurig alvorens je een aanschaf doet.

Let bij je research dus vooral op :

- Met het oog op de toekomst, het aanwezig zijn van voldoende ingangen, zoals component en HDMI en/of DVI.
    Als deze tv geen HDMI ondersteunt, wat zo lijkt uit bovenstaande informatie(maar ook dat weet je pas zeker na extended research), dan zou ik toch voor een andere tv gaan. Als je namelijk van plan bent een PS3 te kopen, dan heb je een HDMI aansluiting nodig, aangezien de PS3 HDMI gebruikt. Je kunt met een omweg evengoed wel goed beeldkwaliteit krijgen met je ps3 zonder HDMI, met DVI geloof ik, maar het handigste is natuurlijk rechtstreekt de HDMI stekker in je tv te stoppen die je waarschijnlijk bij de PS3 erbij geleverd krijgt..
    Bovendien gaat zover ik weet HDMI meer gebruikt worden dan DVI. Het verschil tussen de twee is dacht ik dat DVI het audiosignaal doorstuurt met apparte audiokabeltjes, terwijl HDMI beeld en audio door 1 kabel stuurt.
    Ik weet niet zeker wat voor signaal de Revolution gebruikt, maar ik vermoed scart en composiet. Ze verkopen hun product namelijk o.a. met het afwezig zijn van de HD-toestanden. Maar dit weet jij beter dan ik denk ik.
    Een goeie hdtv heeft overigens veel uitgangen, en dat voorkomt gezeur, mijn Samsung Le26R41b heeft er bijvoorbeeld de volgende op zitten; dvi, hdmi, component, vga, s-video, composiet, 2 x scart en een audio out, en die tv's hoeven niet perce duur te zijn.

-Let absoluut op het aanwezig zijn van 720p en 1080i, anders heb je niks aan het HD signaal dat word uitgezonden. Is dat wellicht wat ze downscalen noemen? Het terugbrengen van hd signaal naar een lage resolutie als je geen 720 en 1080i hebt? ik weet het niet.

- Let op de reactietijd/responstijd, als deze rond de 8 en 12 zit dan is dat prima voor games, als de reactietijd te langzaam is dan krijg je ghosting bij snelle bwegingen, vegen in je scherm door bewegingen die als het ware nog even blijven hangen op je beeldscherm (een hoger getal betekent hier als het goed is een lagere reactiesnelheid).

- Verder is het raadzaam om op de inkijkhoek te letten van de tv, als die 170graden is is dat prima, maar je kent wellicht ook nog wel die lcd's waarbij je alleen nog zwart ziet als je van de zijkant erop kijkt. Maar dit is bij de meeste lcd's tegenwoordig wel dik in orde.

- Ook is het nog raadzaam om te letten op de cotrast-ratio, dus onderzoek die spec. ook nog even alvorens je aan gaat schaffen. Een contrast-ratio van 1500 tot 3000 is geloof ik goed..maar hier kan ik niet te veel zinnigs over zeggen, maar als het goed is is ook dit bij de meeste lcd's wel dik in orde tegenwoordig.

Wat tearing is weet ik trouwens niet.

Ik kan je natuurlijk aanraden voor het model te gaan die ik ook bezit, de Samsung le26r41b, een lcd die op dit moment wel als een van de beste word gezien, en voor een redelijke prijs te koop is, en ook door Micro$oft word gebruikt voor de Xbox360-stands om te promoten, maar dit moet je zelf weten, er zullen vast nog betere zijn, maar ik weet niet hoe diep je portemonee is.

Overigens, voor Samsung liefhebbers wat dit model aangaat, de 26 van de modelnaam staat voor de hoeveelheid inches voor het geval jullie het nog niet wisten, en de 41 voor het design. De le32r51b bijvoorbeeld is dezelfde tv met een groter scherm en is op een designverschil dezelfde als de le32r41b, dan is die onduidelijkheid ook uit de weg genomen voor mensen op dit forum die al langer over deze serie Samsungs spreken.

Groetjes en succes ermee,

Martin

Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  5. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal, ik heb een vraagje en misschien kunnen jullie me wel helpen dacht ik:9

We hebben thuis namelijk meerdere tv's aangesloten op 1 'tv-kastje'
    Daardoor wordt het signaal dus opgedeeld en is het dus minder sterk
    We hebben inmiddels wel een antenne-versterker gehaald bij de Media Markt voor zo'n 50 euro

Maar op mijn kamer heb ik digitale tv van TvHome en het signaal wordt op sommige kanalen niet duidelijk genoeg weergegeven (vooral rtl 4,5,7 en soms nog anderen)
    Ik krijg dan soms ruis/onduidelijk beeld...vooral bij rtl enz dus maar andere zenders worden wel goed weergegeven:{

Weet iemand een oplossing?
    Of waar ik bijv een 'sterkere' antenneversterker kan kopen om het signaal toch 'sterk genoeg' te maken zodat de ruis etc weggaat?

Alvast bedankt_O_

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Check de kabels eens misschien zit er ergens een breuk :)

@colnago: Die TV op de demopods zijn 23" en hoe kleiner hoe scherper je beeld, want de pixels blijven hetzelfde. Maar ga je op dezelfde afstand kijken, hoe je ook tv kijkt, rond de 3 meter wordt het verschil al minder. De 23" zijn voornamelijk voor monitoren in gebruik :)
    En volgens P4r4dox, als ik het goed begrepen had, moet je je dinamisch contrast op nul zetten, zeker in donkere levels helpt het :)

7. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    maja je zou tog ook verwachten die samsung heeft 1376 op 766 en mijne philips 1980 op 1080 dus je zou denken dat de philips een betere scherpte moet hebben maarja.

kzal eens kijken hoe mijn ynamisch contrast staat.

8. Crawl_NL

Crawl_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is een zaak van geld terug en succes ermee. Maar daar ben jij weer niet mee geholpen omdat je niet voor niets dit scherm uit hebt gekozen.....
    Lijkt me in ieder geval duidelijk dat het recht aan jouw kant is en dat de zgn. chef in zwaar terecht gaat komen.

Succes in ieder geval.

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0

Dat is een bekende TV zeg ;)
    Heb zelf de 32 inc versie.

Echt puik beeld gewoon alleen gebruik ik wel de VGA kabel via VGA-DVI plug op de DVI poort, want met component is het beeld gelimiteerd tot 50Hz en geeft bij 360 games dus schokkender beeld dan eigenlijk het geval is.
    Maarja dat is bij alle europese HDTV's.
    Component suck ook gewoon.

Echt dat Ambilight 2 is echt gewoon te gek kan er geen genoeg van krijgen.

Ik kan natuurlijk niet spreken voor hoe erg de ruis is waar je last van heb, maar de uitzendingen van RTL zijn altijd ronduit slecht te noemen.
    Heb zelf digitale TV van UPC maar RTL is bij mij ook slechter dan alle andere kanalen.
    De BBC kanalen geven verreweg het beste beeld.

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2006
  10. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Nog wat Colnago als jij op 1980 x 1080i speelt is dat mooier dan 720P of blijft 720P mooier. Want ik neem aan dat een tv van 1366 x 768 minder mooi 1980 x 1080I kan weergeven dan een scherm die van zichzelf al 1980 x 1080 afspeelt :)

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Damn, wanneer zouden die SED en OLED schermen uitkomen? :)
    Als je dit ziet wordt je toch wel gek hoor:

100.000:1 contrastlevels
    <1 ms responsetijden
    lage productiekosten
    1080p makkelijk

Laat maar komen :)

12. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    yep

13. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0
    yep ik ie duidelijk verschil tussen 720p en 1080i vooral bij games tog die 1080i onderstuenen zoals cod2 en fifa 06 enz..

ik vind 1080 veel fraaier er uit zien ook zeggen ze dan van die vertraging en ghosting maar op 1080i heb ik dit niet

/Mod Zou je vanaf nu op je dubbelposts kunnen letten? Het is al vaker aan je gevraagd namelijk.....-Arjan

Laatst bewerkt door een moderator: 25 jan 2006
  14. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    En hogere resoluties :D
    en worden de TVs ook dunner/dikker/groter/kleiner dan de LCD TVs ???

15. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ik adviseer jullie gewoon een keer een afspraak te maken bij je plaatselijke Mediamarkt/IT's/BCC om je xbox op en aantal LCD's aan te sluiten en op die manier kan je kijken welke het mooiste beeld geeft en waarij...

Ben dit zelf van plan, maar ik heb er nog geen haast bij heb ik dit nog niet gedaan.

16. freakyoliver

freakyoliver ps360

Leuk Bevonden:
    0

ik heb ook deze tv maar dan wel den 37 maar ik heb geen last hoor van haperingen in games hoor.
    volgens mij zet je tv hem automatisch naar het spel hoor.

17. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Zie je het alvoor je de media markt verkoper die probeert een 360 aan te sluiten :eek:
    En wie zegt dat ze dat willen, teneerste kost het enorm veel tijd, terwijl je al kan vergelijken.
    Bij de media markt hangen de betere models, lees de grote, aan de muur zie maar eens een component kabeltje erop aan te sluiten ...

Je kan het wellicht proberen, maar zeker de grote winkel keten doen het niet zo snel :)

18. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    dunner omdat ze geen backlight meer nodig hebben, maar het duurt nog zeker 3 jaar voordat het voor consumenten een "beetje betaalbaar" word.

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    En wat sta je onder beetje betaalbaar??
    Als ik voor een 32" LCD TV 1500 euro betaal, kost dit ongeveer ook zoveel als een SED of OLAD??
    Als dat namelijk zo is vind ik dit betaalbaar :)

20. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hey luitjes,

Een vage kennis van me heeft zijn TV laten calibreren, hierdoor is de kwaliteit volgens hem ontzettend vooruit gegaan.

Heeft iemand hier ervaring mee? Anders lijkt het me wel de moeite waard als ik een nieuwe lcd ga kopen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina