1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Ik heb hem aangesloten via de component kabel!
     
  2. niekJ

    niekJ NiekJ

    Berichten:
    255
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij krijgen deze week een nieuwe plasma HDTV ( Samsung 42P5h ). Mijn vraag was of iemand ervaring heeft met 107 cm plasma HDTV's en de xbox 360.
     
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jazeker, ik had niet verwacht dat ze bij MM mee zouden werken :). Ik heb de tv overigens op mijn slaapkamer staan. Een 32" zou te groot zijn, gezien de kijkafstand. Maar waarom staat hij inmiddels niet meer op jouw lijstje als ik vragen mag?

    Zou je anders de beeldinstellingen hier eens willen posten? Je kan zelf met 'my color control' o.a. het rood-niveau terugschroeven.
     
  4. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, duidelijk. Ik heb geen last van deze problemen met mijn le32r51b. Andere mensen met mijn type hier wel last van? :{
    @arjen : Nam je dezelfde verschijnselen ook waar bij de demo-pods?
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  5. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    Seda heb jij toevallig last van kartels bij PGR3? bij de demo pods is dat echt vrij erg ik zou daar geen HDTV voor kopen iig. volgens mij was bij kameo alles +
     
  6. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    De instellingen van mijn le26r51 zijn:

    Contrast 50
    Helderheid 67
    scherpte 0
    Kleur 40
    Tint Warm 1

    Kan inderdaad roze, groen, blauw kleuren aanpassen, maar hier ben ik nog niet aan begonnen.
    Heb elke dag andere instellingen en tot nu toe bevalt het nog steeds niet!!!
    Misschien toch eens een Test DVD kopen!!!!:'-(
     
  7. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Tsja... ik heb hem nog niet gezien op een normale tv. Maar ik denk dat de afstand erg bepalend is voor je beeld. Al zit ik op 2 meter, dan zie ik idd kartels. Al zit ik daarintegen op de juiste afstand (ca 4m) dan ziet het beeld er gewoon super uit. Maar nogmaals, ik kan dit niet helemaal goed beoordelen. Maar details ziet er gewoon super uit. Het leeft veel meer, zo een game op een HDTV. Wanneer je eenmaal over bent wil je echt niet meer terug.
     
  8. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Tsja, het is lastig. Ik ben niet zo moeilijk in die dingen. Hoe weet je namelijk na het instellen dat het groene gras op je beeldscherm de werkelijke groen weergeeft snappie. Tuurlijk, het moet er gewoon zo natuurlijk mogelijk uitzien, maar nogmaals... ik ben daar niet erg precies in. 8)
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja goed dat kan, ik zou anders redeneren : namelijk dat ik al 1000 euro voor een TV heb uitgegeven, dan kan die 125 euro extra voor subliem beeld er ook nog wel bij :)

    Maar das een persoonlijke keuze, als jij het er niet voor over hebt heb je het er niet voor over....simpel, klaar. Ik zie dat je nog wel behoorlijk met je instellingen aan het kloten bent, maar ik kan je echt geen betere tip geven dan dat ik al gedaan heb. Zoveel verstand heb ik er ook niet van, het enige wat ik kan zeggen is dat ik zelf ook behoorlijk wat geklooid heb met de beeldinstellingen voordat ik die calibratie liet doen....maar niks kwam ook maar een beetje in de buurt van wat de calibratie uiteindelijk bereikt heeft. Hieruit blijkt ook maar weer hoeveel meer een calibratie doet dan wat je zelf als "leek" voor elkaar kunt krijgen, er komt een expert aan te pas met dure apparatuur.....en voor niks gaat de zon op helaas :+
     
  10. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan niet wachten tot a.s. woensdag tot Frank bij mij langs komt... :D Heb gelukkig de hele dag vrij zodat ik er zelf bij kan zijn.

    Maar gaat hij eigenlijk met alle inputs aan de gang??? Aangezien je in het service menu volgens mij per input instellingen kan veranderen... Hoe is dat bij jouw gedaan Paradox?? Heeft hij alleen de beeldinstellingen voor je Xbox 360 gedaan of nog meer??
     
  11. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Heb net gekeken in het andere menu van mijn le26r51 via die knoppen combinatie. Dit stond er:

    Panel on (Hour) 00032
    T-ROMEVMPEU-1006
    T-ROMEMPEUS-1002

    DEC 13 2005
    08:43:35

    Wat is nou mijn firmware!
    Je kan in dit menu echt vanalles veranderen, niet gedaan natuurlijk, want snap er niets van.
     
  12. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dit is de firmware versie van jouw tv: T-ROMEVMPEU-1006 en T-ROMEMPEUS-1002. De datum en het tijdstip zijn gerelateerd aan de firmware.
     
  13. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Okay,

    Is dit de goede firmware???? of moet ik een update doen????
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Dec 2005 is volgens mij de laatste firmware die er momenteel beschikbaar is :). Dus een update heb je niet nodig.

    Wat de beeldinstellingen betreft, zo had ik ze ongeveer ook staan. Heb je dynamisch contrast ook uitgeschakeld?

    Waar je het contrast e.d. in kan stellen, zit ook de optie van rood <=> groen tint. Als je deze wat meer naar groen zet, wordt het dan beter?
     
  15. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je samsung panelen zelf updaten of is dit een karweitje die je door een monteur moet laten uitvoeren.

    Mijn firmware van mijn le32t51b is van september 2005 dus volgens mij niet de laatste........

    Weet iemand hoe dit nu in zijn werk gaat?
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    In Nederland wordt de update door een monteur uitgevoerd. De monteur sluit zijn notebook aan op de service-port van de tv, en upload vervolgens de laatste firmware naar de tv toe. Maar je komt alleen voor een update in aanmerking, als je problemen ondervindt met de tv.

    In Engeland stuurt Samsung een kitje naar je toe, zodat je de firmware zelf kan updaten.
     
  17. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    mmmm thx voor de info, ik heb eigenlijk alleen een beetje last van motion blur.

    Dit eigenlijk alleen als ik bv PDZ speel en heel snel van links (of recht) naar rechts kijk.

    Ik zal denk ik dus niet in aanmerking komen voor de update denk ik :mad:
     
  18. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    ehm, weet iemand misschien waar je de Samsung LE26R51 of de M51 het goedkoopste kan bestellen?:{
     
  19. G8 Cra$her

    G8 Cra$her MGP Team Silver

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou ff op kelkoo of kieskeurig kijken daar kan je prijzen van dingen vergelijken enzo :D
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    www.sallandautomatisering.nl heb ik mijn m51 vandaan. Ik kon hem toen nergens goedkoper vinden en ik had goede ervaringen met deze winkel dus dan is de beslissing snel gemaakt :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina