1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee, het verlies van details was helaas puur hardwarematig :'-(. Tenminste in de mate waarin het bij mij aanwezig was. Alhoewel de monteur het ontkende, ben ik nog steeds van mening dat een hoop ellende is veroorzaakt door de DNIe chip. In de PC-mode is DNIe uitgeschakeld, en had ik er ook minder last van.
     
  2. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmm ok. Ik heb volgens mij namelijk ook beetje details verlies bij PGR wanneer ik naar de auto kijk zoals bij Sander. Ik zie dit alleen compleet niet bij CoD2. Dus ik denk dat in dat geval het probleem toch echt een beetje te zoeken is bij PGR3. Had je ook last van die kleuren troep met het afspelen van dvd's?
     
  3. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Uitgebreid geprobeerd. Ik kan de garage en de auto's intussen blind natekenen, maar ik zie helemaal NIETS vreemds. Ik heb de test alleen met VGA gedaan.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, bij het afspelen van dvd's had hij er ook last van, zowel over component als over RGB scart. Over alle aansluitingen eigenlijk.
     
  5. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ohw hier had ik dus geen last van. Waarschijnlijk heb ik dus gelukkig een goed paneel te pakken.. hehe*)
     
  6. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Heb vanmiddag even mijn xbox360 aangesloten op mijn oude (geen lcd) tv.
    Omdat ik wilde weten of ik hier ook rare dingen zou zien!
    PGR3 is precies hetzelfde, ook hier wordt alles wazig als ik om me heen kijk, dus dit ligt gewoon aan het spel!!!!!
    Ga gewoon nog even knutselen met de instellingen van mijn samsung en hopen dat ik een keer tevreden ben. Ben toch een beetje teleurgesteld in het hele HD LCd tv gebeuren...
    Waarom stellen ze dit niet gewoon meteen goed in!!!!!! Of ik ben gewoon te kritisch en zie overal spoken!!!!!!!!!!!
    Als iemand nog goede instellingen heeft of tips hoor ik ze graag. Als ik iets uitvindt post ik ze gelijk!!!!!!
     
  7. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Als je zo kritisch bent, dan zou ik een callibratie overwegen.
     
  8. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Heb net even COD2 gespeeld, maar volgens mij is mij tv niet goed!!!
    Net zoals eerder is aangegeven heb ik ook dat de kleuren worden uitgesmeerd, zoals bij de rode baret! Ook heb ik denk ik last van ghosting. ga denk ik samsung maar eens bellen en een monteur laten kijken, want ik erger me hier kapot aan!!!!!!! Bijna 1000 euro uitgegeven en alleen maar gekloot met dat rot ding!!!!!!!
     
  9. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hier volgens mij geen last van. Wat bedoel je trouwens met de rode baret? Helaas kan ik niet ff kijken of het probleem zich bij mij ook afspeeld, die van mij is in reparatie. Kijk even naar de datum van je firmware. Hoe erg zie je het uitsmeren van kleuren. Is het opvallend, of valt het pas op wanneer je er echt op gaat letten zeg maar.:confused:

    En inderdaad... pgr is echt een apart spel... het wordt gewoon soms vaag.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  10. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Ik zie het vooral in de afrika missies! het valt gewoon op als je speelt!!
    Heb ook in die missie, waar je begint boven in een huis die later kapot wordt geschoten, dat als de duiters aan komen lopen dat er aan hun rechter kant een lichte bruine waas is. (van ongeveer 2 a 3 mm). Gisteren ook even voetbal gezien en daar was een team (weet niet meer wie), Met een geel shirt met zwarte balken (verticaal) en zwart rug nummer! Ook hier zie ik als ze voorbij lopen, een rood/bruine waas naast het zwarte!!!
    Ziet er absoluut niet uit!:'-( :'-( :'-( :'-( :'-( :'-(
    Seda waarom is jouw scherm voor reparatie!!??????
     
  11. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Hoe staan je instellingen? Want als je contrast, helderheid en scherpte niet goed staan afgesteld dan kan dat ook heel lelijk beeld veroorzaken.
     
  12. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Gebruik eens een calibratie DVD, dit schijnt ook al heel erg te helpen!Daarnaast kan je jezelf en je tv alvast een beetje op weg helpen :
    http://reviews.cnet.com/4520-11249_7-5582255-1.html?tag=bnav

    Als je dit al geprobeerd hebt dan weet ik het zelf ook niet. Zodra ik een HD-TV aanschaf laat ik meteen een calibratie test uitvoeren, kost me 100 euro maar dan heb je tenminste een echte ervaring!
     
  13. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik had last van een licht contrast-verschil van een dunne balk/streep in verticale richting. Dit wordt nu als het goed is opgelost door een nieuwe besturingschip. Voor de rest ben ik tot nu toe erg tevreden over het scherm. Ik heb geen last van een waas zoals jij omschrijft.
     
  14. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb niet helemaal teruggelezen, maar probeer mijn beeldinstellingen eens (zie handtekening) en zet dynamic contrast en lichtsensor uit. Ik vermoed dat namelijk je "roze" veel te hoog staat. Maar misschien heb je dat al gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  15. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Bedankt tante truus,
    Maar met jouw instellingen heb ik bijna geen kleuren!!!!
    Heb nu de volgende instellingen:

    Contrast 85
    helderheid 67
    scherpte 20
    Kleur 40
    Koel 1
    Kleuren:........roze, 30/groen, 40/blauw, 40

    Dit geeft bij mij het beste resultaat. Heb bij COD2 nog wel een klein beetje die rare dingen, maar dat zie ik nu alleen als ik binnen in een gebouw ben! En dan vooral bij de donkere stukken. Denk dat, dat gewoon aan LCD in het algemeen ligt. Als iemand anders nog ideetjes heeft hoor ik ze graag! _0/
     
  16. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Bijna geen kleuren is natuurlijk niet de bedoeling, maar over het algemeen staan TV's veel te onnatuurlijk qua kleuren (te rood en te blauw). Gezichten worden dan zo onnatuurlijk roze enzo. Maar ik denk dat als je aan deze instellingen gewend bent geraakt, dat je dan nog wel een stapje verder terug qua kleurverzadiging kunt, en dat het je dan niet zo stoort dat er 'weinig' kleur is. Maar.....ieder scherm is anders, dus 1 ideale instelling is er waarschijnlijk niet.

    Maar je contrast en helderheid kunnen nog wel een stukkie terug hoor! Dat zal ook wel weer schelen.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2006
  17. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    hey mensen...

    Wat een klote weer buiten...maar vind ik niet erg hoor..
    Gaan we gewoon met zn allen gamen..

    Maar even een vraag... zo'n calibratie is dat ook mogelijk voor een plasma..

    Groetjes
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ja, dat is voor alle soorten en maten TV's. Beamers, plasma, CRT, projectoren en LCD...alles.
     
  19. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    oke bedankt..

    Daar is eigenlijk iedereen wel positief over dus lijkt het me ook wel eens wat om te gaan laten doen..
     
  20. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Goede plek om dit te doen: hier
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina