1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    wil jullie trouwens nog even bedanken voor de hulp bij het beslissen of ik een VGA of een component kabel moest nemen... Ga voor component..

    Ik las net ook nog online dat microsoft ook bezig is om de HDMI functie te gaan toevoegen bij de 360..

    dit las ik op http://forum.fok.nl/topic/793942
     
  2. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds gisteren mij fujitsu siemens lcd ingewisseld voor de SAMSUNG LE32M51B... hele strakke tv...

    Ik heb niet echt iets bijzonders met de instellingen gedaan....

    Ik heb m gewoon op Standaard staan... Dynamisch vind ik te vel en onnatuurlijk... Verder heb ik de lichtsensor uitstaan.... want dat maakt het beeld gewoon per definitie donker.... Dynamic contrast heb ik aan.... en aan de My control colors heb ik niks veranderd.... vind dat altijd erg lastig... dus vandaar ga ik lekker voor standaard... ben wel benieuwd naar de andere samung'ers en hun instellingen :)

    Edit: Heb namelijk de ballen verstand van scherpte, contrast en helderheid... wanneer het waar beter voor is....

    Gebruiken jullie deze instellingen ook gewoon voor films en tv....? Laat maar ff weten wil natuurlijk wel het beste halen uit mijn nieuwe pronkstuk....
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2006
  3. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Om te beginnen zou ik het contrast tussen 50 en 65 zetten. Met de helderheid moet je gewoon een beetje spelen om een goede afstelling te krijgen. Dus dat zwart zoveel mogelijk op zwart lijkt, zonder dat het detail verloren gaat. Bij de calibratie van een tv zet men de scherpte altijd direct op nul. Dynamisch contrast wordt ook altijd uitgeschakeld, net zoals alle andere digitale beeldverbeteraars (noise reduction, lichtsensor etc...).

    Het contrast kan je op zich voor films, tv en games gelijk houden. Met de helderheid kan je spelen en zo ook met de scherpte. Voor sommige films en tv uitzendingen kan het wel de moeite waard zijn om dynamisch contrast aan te zetten, of om de scherpte wat hoger te zetten.

    Naast het contrast, blijft het grotendeels een kwestie van persoonlijke voorkeur :).
     
  4. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    Ze hebben gezegd dat als er vraag naar is ze misschien een HDMI kabel gaan maken in een later stadium.
     
  5. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het voordeel er niet echt van, RBG component is prima te doen. ik weet dat HDMI digitaal is en dat het zelfs 5.1 geluid erbij kan instoppen in 1 draad..maar als component nu gewoon prima is, is er nix aan de hand. tis alleen maar opvallerig doen van 'ik heb hem via HDMI aangesloten' :p
     
  6. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb je gelijk in. En trouwens, HDMI kan 5.1 geluid meeversturen maar dat lijkt me voor de combinatie xbox360-->LCD tv geen voordeel hebben! Want wat moet die tv met het 5.1 geluid doen? de tv is stereo en via de audio uit wordt ook stereo verstuurd! dus dan valt het 5.1 in het niet. (tenzij je tv een digitale audio uit heeft, of als je je 360 via een 5.1 versterker laat lopen met ingebouwde HDMI switch, en die versterkers zijn nou niet zo goedkoop.....)

    Als je dan 5.1 geluid wilt sluit je je 360 dus aan met zo'n optische Toslink kabel, en dan hoeft HDMI alleen nog maar video over te brengen, iets waar de component kabel ook heel goed in is. En by the way, ik had ergens gelezen dat de 360 zijn videobeeld analoog uitpoept, en dan lijkt me een digitale kabel omdat 'dan de digitale beeldkwaliteit' behouden blijft overbodige luxe.
     
  7. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar kun je is wat exaxte instellingen geven :) vind t echt lastig... en wat doet de scherpte precies met het scherm... want ik zie weinig verschil als ik de instellingen verander..... En vind met dat contrast de kleur wel redelijk donker, maar zie wel dat het de kwaliteit ten goede komt :)
     
  8. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Mensen, vorige week woensdag heeft Samsung mijn le32r51b opgehaald voor reparatie. Nu belde ze gisteren al, dat ie klaar was en ze hem morgen komen brengen. Ik heb nu echt het gevoel dat die gasten er echt helemaal niks aan hebben gedaan. Hebben jullie ook ervaringen met de Samsung reparatie-shit, en zo ja, hoe lang duurde dat. Ik vertrouw ze namelijk voor geen ene cent. Volgens mij krijg ik straks gewoon weer een defect toestel terug.8)
     
  9. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Mensen, wat vinden jullie hiervan:

    http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp

    Ik overweeg om deze aan te schaffen... heb er (nog) niet veel verstand van maar contrast ratior van 5000:1 lijkt me goed, refresh va 8 of 12 ms dacht ik.

    32 inch lijkt me voor mij het beste, aangezien ik een woonkamer heb waar de dichtstbij geplaatste zitplaats op 2 meter afstand van het scherm zal zijn......
     
  10. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Verstandige keuze. Topmodel van Samsung. Heeft een responsie-tijd van 8ms. Ik heb zelf de le32r51b een tijdje geleden aangeschaft (ook een top ding!!), maar zou nu ook gaan voor de M-serie.*)
     
  11. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Cool... :D

    Wat vind je van de afstand tot tv? Lijkt een discussiepunt te zijn... Ik kan ook voor de 94 cm gaan, maar denk echt dat ik dan té dichtbij zit...?

    Nogmaals: de dichstbijzijnde zitplaats in mijn woonkamer is 2 a 2,5 meter van de tv...
     
  12. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij thuis hebben een 82 cm Sony TV. Helaas GEEN LCD. Maar wij zitten meestal op een afstandje van 3 meter. Dan is het voor een film enzo wel goed. Maar met split-screen op de Xbox360 is het wel wat klein.

    Voor 2,5 meter zou ik gewoon voor 82 cm gaan. Dat is dan naar mijn mening groot genoeg. Maar niet echt heel groot meer. Als je echt voor een groot scherm wilt gaan is het beter om de 94 cm. gaan.
     
  13. Jochen_b

    Jochen_b Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb normaal vanavond mijn Samsung LE26M51B! :9 Ik zal mijn ervaringen met dit toestel hier later posten dan...
     
  14. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan zou ik idd gaan voor de 82 cm versie. :)
     
  15. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik hoor er graag over.
     
  16. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds zaterdag de le32m51b...
    groot genoeg... en de 61 is volgens mij (nog) niet leverbaar in Nederland...

    Maar zeker doen die tv! Echt een super ding.... en wat een prijs kwaliteit verhouding!!!
     
  17. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,
    een tijdje geleden had ik nog gevraagd of iemand misschien een oplossing heb omdat ik af en toe last heb van een soort 'ruis' bij het tv kijken met TV Home.

    In ieder geval, ik weet nu al zeker wat de oorzaak is: een veel te lange kabel van het 'tv kastje' naar de tv op m'n kamer....:{
    We gebruiken al een antenneversterker maar die versterkt het signaal ook wel, maar nog niet genoeg en daardoor zijn er bij sommige zenders af en toe ruis en sommige doen het ook niet zo goed:{

    Maar wat ik wou vragen,
    weet iemand misschien of er een soort tv kabel bestaat waarbij je geen/zo min mogelijk signaalverlies hebt?
    Of weet iemand misschien een andere oplossing:confused:

    In ieder geval heel erg bedankt alvast:p
     
  18. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jouw was zou ik eens op deze site rondneuzen. Die coax kabel van Hirsmann is een goede. Maar met die iets goedkopere kabel ben je ook goed af, deze is namelijk ook geschikt voor satteliet en dus van betere kwaliteit.Alleen als je een dure/goede coax kabel aanschaft dan moet je natuurlijk ook goede splitters/aansluitingen/versterkers kopen......suc6!
     
    Laatst bewerkt: 14 feb 2006
  19. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben in huis speciale coax kabels die voor afstanden van ongeveer 50 m. zijn. Wij hebben helemaal geen last van ruis. Zou er een goedkope Gamma kabel liggen, dan zou ik waarschijnlijk wel ruis zien op de TV. Die kabels zijn overigens wel een stukkie duurder. Weet niet precies hoeveel, moet je maar even opzoeken.
     
  20. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik ook sinds gister avond, zodirect maar even wat over neerzetten hier :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina