De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Banjy & Master Perfect

    Bedankt, ik denk dat dit idd gaat werken... al snap ik niet hoe ik bij optisch kom en waarom het zo goed past :p ik voel me wel beetje stom... maar ik ga het proberen

    Thnx!
     
  2. gebbetje

    gebbetje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ff een vraagje, ik heb een phillips matchline breedbeeld tv (beeldbuis).
    Er zit ook de 'pixelplus' stand op. Als ik straks mijn 360 krijg is het dan de moeite waard om die functie in te schakelen? Ik vraag dit omdat ik dan de tv's in de woon en slaapkamer ga verwisselen. Een antwoord bespaart mij weer 2x dat ding aansluiten straks. Ik weet dat deze draad over hd tv gaat maar dit leek me toch de juiste plek aangezien er hier mensen zitten die er verstand van hebben.
    Alvast bedankt.
     
  3. N3mesis NL

    N3mesis NL AK47pro | Replay

    Berichten:
    128
    Leuk Bevonden:
    0
    @Eagle 1

    Hey, ik heb mischien ook nog een oplossing

    Zelf heb ik deze tv: [​IMG]

    Ik kon eerst geen HD en had ook geen geluid. Ik had de Component HD kabel.

    Nu heb ik die vervangen door de Joytech Xbox 360 VGA kabel:

    [​IMG]

    Er zit een VGA ingang op (Daar had ik wel een VGA naar DVI adapter voor nodig) en de audio draden.

    1-Stop de VGA kabel in de adapter en die vervolgens in de DVI uitgang van je tv.

    2-Doe de 2 audio kabels in de rode en witte uitgangen van een dvd speler (Bij mij Home Cinema Set) of TV.

    3-Zet hem aan en voila.

    PS-Er zit ook nog een kleine kabel bij voor nog beter geluid (Home Cinema Set/DVD speler vereist)

    Ik hoop dat dit helpt, je hoeft dus alleen die kabel te kopen, en een adapter.

    Mvg.

    Hans
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  4. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Nemesis
    Wat was de prijs van de tv als ik vragen mag ? :)
     
  5. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    @Tecnomic
    model hierna (wat ik nu heb) €1200,- :)
    en jah tis niet 100% super de super maar er cker nix mis mee en ik ben er trots op :)

    en jongens... thnx het werkt!! door een simpel split kabeltje :)
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Zodra we een mooie TV kast gevonden hebben, gaan we haast 100% zeker deze 109cm Pioneer PDP-436RXE Plasma aanschaffen

    [​IMG]

    Hij komt beneden te staan, dus ik zal er waarschijnlijk niet op kunnen gamen, al wil ik het natuurlijk wel ff zien, zo'n 360 op een HDTV.
     
  7. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Te chill :cool:

    wij hebben deze
    [​IMG]
    En als pa en ma ff de deur uit zijn sluiten we hem ook wellis aan. PGR3 ziet er zoveel kleurrijker uit :eek:
     
  8. Tecnomic

    Tecnomic Guest

    @Metal Mark
    het is idd een vette tv die je hebt zeg :) De lcd's van Sony schijnen erg goed te zijn en ook die van Pioneer
     
  9. Aaphoofd

    Aaphoofd Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Component switcher

    Ik zag het eerder al in een post staan. Ik heb de Samsung LE32M51B en wil nu mijn Xbox 360 en DVD via component aansluiten, maar ik heb maar 1 component ingang op deze tv. Ik zoek dus een goede switcher, ik kan aan deze http://www.mcsnet.nl/nl/dept_90.html niet zien of er signaalverlies optreed/wat de kwaliteit is. Iemand ervaring mee?

    Verder heb ik van alle 'oude' consoles de official Scart kabels, is het dan nog de moeite waard van al deze consoles een component kabel te kopen? Ik heb alleen unmodded PAL machines.

    Dan nog iets - iemand goede ervaring met zo'n ISF configuratie? Maakt dat heel veel verschil?
     
  10. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal in de meeste gevallen niet werken. Het beeld kan in sommige gevallen dan zelfs slechter zijn dan RGB Scart. :'-(

    Edit - De PAL box ondersteunt het niet (mod nodig, dan zetten in NTSC menu - games geen probleem), de PAL Cube ondersteunt het ook niet en je PAL Cube games ook al niet (dubbel probleem).
     
    Laatst bewerkt: 21 feb 2006
  11. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    ey mensen,

    even een vraag.. ik wil de component kabel hebben voor op mn tv en xbox 360..

    Ik heb zelf pas de nieuwe plasma van samsung gekocht en wil echt HD gaan gamen..

    Alleen is de levering erg slecht..van de microsoft kabel..

    Nu is mn vraag: is de microsoft kabel beter dan de joytech kabel of maakt het niks uit..
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat heb jij een gave geluidsset :cool:

    Beeld niet een beetje een overkill zo dichtbij?
     
  13. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen mijn twijfels bij hoe het is aangesloten als ik het verhaal zo lees... en of het niet allemaal erg krap op elkaar staat, maar goed.
     
  14. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Jep, we hebben hem ook al lange tijd, en hij bevalt nog steeds zeer goed :)

    TV in actie
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  15. deefnl

    deefnl addicted

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog een vraagje ik heb een Samsung LE32M51B alleen wil ik mijn xbox 360 aansluiten met de vga kabel op de hdmi aansluiting.Mijn idee hiermee was om een hdmi naar dvi converter te halen en daarop een dvi naar vga coverter te zetten zal dit gaan of is dit idee te wazig.Ik weet het ik heb een vga aansluiting maar die wil ik ergens anders voor gebruiken
     
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat werkt niet, de VGA aansluiting is analoog. DVI en HDMI zijn uitwisselbaar, maar VGA dus niet. Dan zou er 1 of ander convertertje aan te pas moeten komen.
     
  17. Aaphoofd

    Aaphoofd Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarom gebruik je niet gewoon de component kabel die bij de Xbox 360 premium zit. Die geeft het beste beeld op een HDtv. Heb je ook je VGA poort nog vrij.

    Met al die tussenstukjes heb je alleen maar signaalverlies
     
  18. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA geeft wel iets beter beeld, maar inderdaad, met al die (dure!) conversies er tussen heeft dat weinig zin.

    Op een klein scherm is het verschil trouwens te verwaarlozen (IMO). Ik zou in dat geval ook gewoon de component gebruiken, en ik ben best kritisch...
     
    Laatst bewerkt: 22 feb 2006
  19. gebbetje

    gebbetje Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nu 2 soorten dan? HD ready en HDTV? Ik las hier namelijk dat 'HD ready' inhoud dat je het wel hebt maar dat het weer naar een niveau word geconverteerd dat vergelijkbaar is met een gewone tv? Ik heb sinds gisteren besloten om een HDTV aan te gaan schaffen maar word een beetje maf van al die termen. Het zal hier vast al wel uitgelegd zijn maar om nou 42 pagina's door te gaan lezen dat zie ik ook niet zo zitten. Zoekfunctie heb ik gebruikt, maja dan krijg je een lijst draden waar je ook niet ff lekker snel een antwoord vindt. Thnx alvast (linkje naar een post hierover is ook goed)
     
  20. deefnl

    deefnl addicted

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    nou mijn scherm is niet echt klein met 32 inch en ik wil een component eigenlijk niet gebruiken want zo wil ik mijn dvd speler gebruiken.Ik wilde de vga aansluiting niet gebruiken omdat ik die vaker ga gebruiken als pcmonitor en omdat er geen beeldverbeteraars gebruikt worden.Hdmi gebruikt ze wel jammer dat het niet werkt .Moet ik maar op een ander idee komen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina