1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat dacht je van een component switcher?

    Ik heb deze thuis ongebruikt (inmiddels overbodig) liggen:

    [​IMG]

    Hij is niet extreem mooi en je dient hem manueel te switchen maar hij doet ze werk prima. :)
     
  2. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Een vraagje, Ik was niet tevreden met de xbox via vga aangesloten omdat samsung alle digitale snufjes uitschakelt en ik persoonlijk het beeld daardoor ruk vondt.

    Als ik nu het volgende doe Xbox360>>> vga-kabel >>> dvi tussenblokje >> samsung ingang. hou ik dan wel alle snufjes of schakelt samsung bij DVI ook alle digitale functies uit?
     
  3. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals hierboven al staat, ik neem aan dat je met samsung ingang bedoeld, de hdmi ingang. Maar dat is dus niet mogelijk zonder analoog>digitaal converter. Een dvi blokje helpt je hier niet bij.
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je wil dus je vga kabel via deze converter:
    [​IMG]

    vervolgens deze converter:
    [​IMG]

    In je hdmi ingang stoppen? Dit lijkt me niet echt bevordelijk voor de kwaliteit van het beeld... maar het kan wel...

    VGA schijnt overigens marginaal beter beeld te geven ten opzichte van component. Waarom niet gewoon via component(al dan niet via switch) aansluiten op je tv? Dat is ook nagenoeg perfect beeld en voorkomt heel wat problemen met converters en resoluties en shit, wat je wel hebt met een vga kabel :{

    just my two cents....:)
     
  5. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben sinds kort deze jongen, maar ik heb er weinig verstand dus... Is dit echt een HD-tv, ik heb gelezen dat 'HD-ready' niet alles zegt? En hoe gaat een 360 er dus uitzien met dit beeld (als ik daar ooit nog geld voor heb :+)? Het beeld van normale tv valt namelijk een beetje tegen naar onze zin, ook met digitale tv. Maar hoe zit dat als je er een 360 op aan gaat sluiten?
     
  6. ALojan

    ALojan Active Member

    Berichten:
    170
    Leuk Bevonden:
    0

    Is absoluut geschikt om te gamen op HD kwaliteit.
    je hebt de goede resolutie en de goede ingangen er op zitten.
    Ik denk dat je hier veel plezier aan gaat beleven!
     
  7. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0

    Lol nee dat zei ik dus niet :) mijn samsung heeft een DVI ingang en ik wil dus de xbox via een VGA >>> DVI aansluiten hou ik dan mijn digitale functies? zoals dni-e etc.
     
  8. katzleon

    katzleon Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    DVI Ingang

    Ik heb bijna alle posts gelezen maar heb toch nog niet echt een antwoord. Ik heb een pihlips hd ready tv, met de een dvi ingang. Ik wil graag weten of het mogelijk is om mijn xbox 360 aan te sluiten en wat ik daarvoor moet kopen. Ook graag waar je het kan kopen? Ik weet dat deze vraag al een aantal keer is gevraagd, maar moet het zeker weten?
     
  9. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een xbox 360 VGA Kabel nodig, daarbij een verleng stukje naar dvi de meeste betere gameboeren hebben de VGA kabel het verlengstukje (vga NAAR DVI) kun je bij de betere computerboer halen.
     
  10. katzleon

    katzleon Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    mogelijk?

    Maar is dit wel mogelijk? Je gaat van anoloog naar digital, kan je dan wel juist het beeld omzetten? Zijn er mensen die dit hebben gedaan en heb je dan echt HD Beeld?
     
  11. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Nog een keer: dat kan niet met alleen maar adapters (verloopstukjes)!

    Je moet dan gebruik maken van signaal converters (vanaf 100 euro ofzo).

    Let op: dat zijn dus geen adapters (of verloopstukjes / stekkers / converters - al worden ze soms wel zo genoemd, maar ze converteren dus geen signaal).

    Dit geldt voor VGA > component > Scart RGB > Digitaal (HDMI / DVI). Al deze signalen zijn anders (net als S-Video en Composiet overigens) en moeten dus geconverteerd worden. Dat gaat dus niet door er een adapter (verloopstekker) op te zetten.

    Alleen HDMI en DVI zijn (in veel gevallen redelijk eenvoudig) uitwisselbaar.

    VGA is iets beter dan Component, die is beter dan Scart RGB (X360 dan), die is beter dan S-Video, die is veel beter dan Composiet.

    VGA of Component zou ik me geen zorgen over maken onder de 50 inch (eigen ervaring met projector).

    Nog vragen? ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2006
  12. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja nog een vraag :p
    Ff om het verhaal compleet te maken....
    Waarom heb ik bij mijn videokaart(2x dvi) dan 2x een convertertje(vga-dvi) gekregen? Op mijn TFT zit zowel een dvi als een vga aansluiting, ik kan hem dus via een dvi kabel aansluiten, maar ook via een vga kabel middels het convertertje...
    VGA is volgens mij nog altijd analoog en DVI is digitaal, dus die convertor moet het signaal wel omzetten van digitaal naar analoog.... Toch?

    [​IMG]
    Hiervan zaten er dus 2 bij mijn videokaart, lijkt me sterk dat ze 2x 100 euro bij een videokaart stoppen ;)

    correct me if i'm wrong...
     
  13. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is nog iets verwarrender. Het punt is dat DVI geen signaal is. Het is een staandaard waar meerdere signalen op kunnen zitten.

    In jouw geval dus (onder andere) een (analoog) VGA signaal, wat je dus kan gebruiken als je de juiste pinnetjes op de DVI plug weet. En daarvoor is dus de bijgeleverde adapter (is dus geen signaal converter!).

    Wat een gedoe niet? ;)

    Voor de duidelijkheid: signaal converters zijn nooit simpele plugjes - het zijn bijna altijd 'kastjes' die zelf ook stroom nodig hebben.

    Voorbeeldje:

    [​IMG]

    Deze gasten hebben bijna alles op dat gebied: http://www.mcsnet.nl
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2006
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan het dan dat VGA analoog is en DVI digitaal? Dan moet het toch omgezet worden en is het geen kwestie van de goede 'draadjes aan elkaar knopen'? DVI schijnt ook beter beeldkwaliteit te hebben dan VGA, dus op een of andere manier gaat er 'data verloren'. Met 'draadjes aan elkaar knopen' zou er dan toch niks verloren gaan?

    Nu wil ik het weten ook, anders slaap ik vannacht niet:p 8)
     
  15. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?? liefst iemand die er ervaring mee heeft??
     
  16. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    DVI is een aansluiting. Met veel pinnetjes. Op elke pin zit een ander signaal. Dat signaal kan dus digitaal of analoog zijn.

    Er zijn meerdere DVI standaards. Eén van die standaards heeft op sommige pinnen het VGA signaal. Dus dan kan je met een adapter van DVI naar Sub-D (de VGA stekker) je VGA aansluiten.

    Vergelijk het met Scart. Scart kan RGB zijn, S-Video of Composiet. Aan de aansluiting op zich zie je niks en die is in alle gevallen hetzelfde. Dat wil nog niet zeggen dat er altijd een RGB signaal op zit...
     
  17. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    VGA naar DVI kan volgens mij niet met een adapter (heb ik nog nooit gezien in ieder geval).
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2006
  18. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat het kan weet ik zeker (wel afhankelijk of je dvi-a of dvi-d hebt) wat ik alleen wil weten is welke functies samsung gebruikt als ik dvi gebruik.
    Bij vga gaan alle functies uit dus dnie etc bij dvi weet ik dat niet.
     
  19. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het ff nagezocht (hoi Leon ;)) en inderdaad is het zo dat sommige leveranciers op de DVI ingang analoog (VGA) accepteren. In dit geval volstaat dus de juiste adapter.

    Het verschilt echter per leverancier en type product - dus zoek het goed uit!
     
    Laatst bewerkt: 24 feb 2006
  20. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat daar het zelfde voor geldt. In principe sluit je namelijk een VGA signaal aan. Hij loopt alleen over de DVI plug...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina