1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    Weet iemand wat het verschil tussen deze 2 is:
    -LE26R51
    -LE26M51B

Het is namenlijk dezelfde grote, maar het scheelt wel ruim 100 euro.

2. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In de LE26M51B zit volgens mij een wat nieuwer paneel en de responsetijd is sneller.

3. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    De LE26M51B heeft inderdaad een response tijd van 8 ms in plaats van de 12 ms die in de LE26R51B zitten.

4. Cubewood

Cubewood Jodenkoeken

Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet wachten tot ik me LE32M61B morgen binnen krijg :D Zodra ik hem heb zal ik wat pics posten :)

5. S2801

S2801 ANI

Leuk Bevonden:
    0
    LE26R51B -- contrast 3000:1 -- response 12-16(?)ms -- 500 c/m2 -- PVA panel
    LE26M51B -- contrast 3000:1 -- response 8ms -- 500 cd/m2 -- PVA panel
    LE32M61B -- contrast 5000:1 -- response 8ms -- 500cd/m2 -- SPVA panel

Ik heb nu een paar dagen de LE26M51B op mijn kamer staan en hij bevalt zeer goed! ik zal binnenkort even wat foto`s posten. Ik vind het design van de M ook een stuk mooier dan de R, ook erg belangrijk! Persoonlijk zou ik bij de keuze R of M? eerder naar de M serie gaan omdat de prijs bij internet nauwlijks hoger is dan de R en hij dat geld dubbel en dwars waard is. Hier nog een voorbeeld.

6. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    ik lees hier dat de xbox op hd tv de bom is als het ware, maar als je geen hd tv hebt of niet kunt betalen is de xbox 360 het dan niet waard, of komt het op een beeldbuis ook goed tot zun recht?

7. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje? Wat is nu beter een plasma tv of een LCD tv ?

8. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk is het zo dat het er op een HD-tv mooier uit ziet. Dat is logisch omdat een normale tv maar een resolutie van 640x480 pixels heeft. Een HD-tv heeft er bijna het dubbele, dus is het logisch dat het er mooier uitziet. Kijk naar PGR3, dat ziet er echt goed uit op een normale tv. Maar dat het op een normale beeldbuis echt slecht uit ziet... dat wil ik zeker niet zeggen. Als je geen xbox360 koopt omdat je denkt dat het er echt zo lelijk uit ziet op een normale tv, dan verklaar ik je voor gek:+ (bij deze;)). Ik denk toch dat tegen de tijd wel meer mensen een HD-tv gaan aanschaffen. Nu zijn ze nog erg aan de prijzige kant, maar als de technologie beter wordt dan worden de prijzen ook automatisch lager en dus gaan meer mensen een HD-tv kopen :).

9. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    De volgende foto´s zijn genomen op mijn werk in Utopolis Almere in Zaal8.
    Utopolis Almere is de eerste digitale bioscoop met 3 zalen digitale projectie.
    In zaal1 hebben we het nog niet getest omdat we wachten op een speciale kabel die van RGB naar DVI over kan gaan zodat HDTV kwaliteit volledig mogelijk is.
    Zaal8 heeft 169 stoelen, zaal1 heeft er zelfs 548 (en hoop daar dus binnenkort te kunnen testen).
    Het contrast was niet aangepast dus eigenlijk erg donker. Toch hoop ik dat jullie het waarderen wat er is getest.
    De projector was trouwens een Barco DP100 en heeft 2K kwaliteit.
    De foto's moesten helaas door een slechte flitser op het toestel softwarematig worden verlicht.
    (de foto's laat ik 1 week online staan)

Maar neem maar van mij aan: Gamen in de bioscoop is VET

Laatst bewerkt: 26 feb 2006
  10. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha! Dat is zeker gaaf!

Kun je heel het forum niet een keer uitnodigen op je werk? :p

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Netjes, toevallig op bezoek geweest bij Bill Gates zijn gameroom. :9

Ik denk wel dat niemand op dit forum je qua afmeting van je beeld zal overtreffen. ;)

12. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Kan je nagaan als zaal1 getest wordt (21m bij 9m ;-))

13. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    haha jezus en dan d8 ik dat ik een groot scherm had:9

_O_

14. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    ok bedankt! want ik heb net 6 maanden een beeldbuis gekocht en wil niet meteen een hd-tv... dan kun je je verklaring intrekken :p

15. Cubewood

Cubewood Jodenkoeken

Leuk Bevonden:
    0

Woei wat is hij geweldig :D

Moet alleen een nieuw kastje kopen, en waarschijnlijk een beugel om hem op te hangen. Maar die standaart is ook mooi :mad:

16. torluxes

torluxes Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag wat replies over dode pixels bij Samsung...

ik heb ook een dode pixel. Linksboven in..... ik heb daar Samsung over gebeld...

die wist mij te melden, dat samsung bij de grotere lc'd tv's een 0 dode pixel policy heeft... mijn 32 inch (32LE51m) viel daaronder, dus 1 dode pixel is genoeg om een nieuw scherm te krijgen..let op...nieuw scherm dus, dus niet een nieuwe tv ;)

of de monteur er ook zo over denkt weet ik niet. Ik heb mijn tv bij de mediamarkt gekocht. Echter ik had de laatste en ze komen maar niet binnen hier (vraag zon beetje iedere dag na daar). Ik kan dus nog steeds niet omwissellen. Als mediamarkt ze voor donderdag niet binnen heeft (eind van de 2 weken na aanschaf), dan ga ik het via samsung regelen....

over die dode pixel warranty wist ie ook te melden, dat dat de voledige 2 jaar van de garantie geld....kortom, ook nog na 19 maanden kan je over een dode pixel gaan zeuren ;)

17. Cerveza

Cerveza Cerveza

Leuk Bevonden:
    0
    ik had ook een dode pixel in mijn le32r41 en meteen terug gegaan naar de winkel en ik kreeg gewoon een splinternieuwe televisie verschilt dan denk ik per winkel

18. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een LE26M51B. Perfect beeld en bevalt uitstekend!

Het enige echt grote minpunt is de auto-breed functie. Eigenlijk laat hij alle zenders gewoon in breedbeeld staan, wat er dus op neer komt dat alles uitgerekt is. Op zich is niet zo heel erg, kwestie van wennen. Maar bijvoorbeeld BNN zendt volgens mij zowat alles uit in 16: 9. Toch past de tv dit niet automatisch aan. Je blijft dus zwarte balken boven en onder zien. Als je de tv handmatig op 'zoom' zet, is het beeld in de goede verhouding.

Mijn ouders hebben een philips crt die, als je hem op de automatische stand zet, alles perfect aanpast aan de juiste beeldverhoudingen. Dus zwarte balken worden automatisch weggehaald, maar ook normale tv-uitzendingen (4:3 ) past hij zo aan dat er boven en onder een klein randje afsnijdt, waardoor het beeld niet uitgerekt wordt. (hij zorgt er wel altijd voor dat ondertiteling goe din beeld komt, het beeld verschuift dan een stukje naar boven)

Waarom past mijn tv het beeld niet zelf aan aan 16: 9? Dit is toch de functie van 'auto-breed'? Of zit ik er helemaal naast? Is er ergens een instelling dat hij automatisch 16: 9 uitzendingen in de juiste verhoudingen aanpast?

Laatst bewerkt: 27 feb 2006
  19. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien hele domme vraag..8)

Maar is 1080i bij elk spel de beste resolutie om te gamen..of kan de resolutie ook weer te hoog zijn

20. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    1080i is natuurlijk hoger dus zou je zeggen ook mooier echter gaat dit niet helemaal op.

Dat i -tje achter 1080 houdt interlaced in wat betekent dat de xbox lijntje voor lijntje het beeld opbouwt ziet er natuurlijk mooi uit maar bij 720P (de P is progressive scan) bouwt de xbox het hele beeld in ene op, hierdoor krijg je over het algemeen rustigere en scherper beeld.

Tweede nadeel van 1080i is dat (bijna) alle tv tegenwoordig HD-READY zijn wat in houdt dat ze 720P en 1080i ondersteunen maar 1080i downscalen naar de native resolutie van je scherm en dus eigenlijk helemaal geen 1080i weergeven.

Veel televisies ondersteunen maar een maximale native resolutie van 1366 x 768 wat wel erg dicht bij 720P zit maar een stuk verder dan 1080i.

De standaard zal waarschijnlijk 720P gaan worden je hebt ook nog 1080P alleen bijna geen tv`s ondersteunen dit, in de toekomst zal digitv ook 720p gaan worden omdat 1080 gewoon te veel bandbreedte gaat opslurken.

Hopelijk een beetje duidelijk, kort antwoord op je vraag
    afhankelijk van je scherm geeft 1080i de mooiste resolutie.

Laatst bewerkt: 28 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina