Ik heb een LE26M51B. Perfect beeld en bevalt uitstekend!
Het enige echt grote minpunt is de auto-breed functie. Eigenlijk laat hij alle zenders gewoon in breedbeeld staan, wat er dus op neer komt dat alles uitgerekt is. Op zich is niet zo heel erg, kwestie van wennen. Maar bijvoorbeeld BNN zendt volgens mij zowat alles uit in 16: 9. Toch past de tv dit niet automatisch aan. Je blijft dus zwarte balken boven en onder zien. Als je de tv handmatig op 'zoom' zet, is het beeld in de goede verhouding.
Mijn ouders hebben een philips crt die, als je hem op de automatische stand zet, alles perfect aanpast aan de juiste beeldverhoudingen. Dus zwarte balken worden automatisch weggehaald, maar ook normale tv-uitzendingen (4:3 ) past hij zo aan dat er boven en onder een klein randje afsnijdt, waardoor het beeld niet uitgerekt wordt. (hij zorgt er wel altijd voor dat ondertiteling goe din beeld komt, het beeld verschuift dan een stukje naar boven)
Waarom past mijn tv het beeld niet zelf aan aan 16: 9? Dit is toch de functie van 'auto-breed'? Of zit ik er helemaal naast? Is er ergens een instelling dat hij automatisch 16: 9 uitzendingen in de juiste verhoudingen aanpast?
Laatst bewerkt: 27 feb 2006