1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup. Daarnaast is het zo dat (bijna altijd) de games intern op 720p werken.

En hoe minder conversies, hoe beter het beeld...

2. Beumah

Beumah ----

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje? Wat is nu beter een plasma tv of een LCD tv ?

3. Monkeyk

Monkeyk MoNkEyS LaW

Leuk Bevonden:
    0
    Tja wat is beter, een plasma heeft meestal een hogere contrast verhouding (bv de nieuwe samsungs 10000:1) en ziet er over het algemeen wat mooier uit.
    Nadeel is inbranden (voor zover dat nog ter sprake is) en het "hoge" verbruik.
    daarnaast zijn er weinig plasma`s die hd zijn of hd ready meestal hebben ze een resolutie van 852/480, je hebt wel hd plasma maar trek je buidel maar open :)

lcd is goedkoper, in mijn ogen ook mooi beeld, lager verbruik en geen last van inbranden, en HD of HD-ready :)
    Een ander GROOT voordeel in mijn ogen is dat er geen reflectie op het beeld is, je kent het wel proberen op een normale tv een spel te spelen als de zon 35 graden straalt :) je ziet geen Î*&&$#% lcd heeft daar geen last van je ziet dus wel wat, plasma heeft trouwens ook dat spiegelende!

Persoonlijk vindt ik plasma`s mooier beeld hebben, maar heb toch voor een lcd gekozen :)

Laatst bewerkt: 28 feb 2006
  4. Bert_Gtt

Bert_Gtt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje:

Ik heb Fable als Xbox xlassic nieuw gekocht en speel deze op de 360. Sinds ik mijn LCD HDTV heb, heb ik eindelijk een componentkabelsetje weten te bemachtigen.

Echter als ik Fable op 720P speel, dan valt de helft van het beeld weg en ontstaan er links en rechts zwarte balken...

ALs ik de resolutie omzet naar 480, dan vervalt dit probleem, maar dan is het beeld een stuk minder scherp en nog belangrijker: het is erg omslachtig als je steeds van reslolutie moet veranderen als je een 360 game of 'gewone' Xbox game wil spelen.

Mijn vraag derhalve, is dit bij alle oude xbox spellen zo, en is hier iets tegen te doen??

groet,

Bert_Gtt

5. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen problemen met Halo 2 op m'n 360, maar verder kan ik je helaas niet helpen. :{

6. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Halo en Halo2 hebben ook een speciale aanpassing bij de Xbox360 gekregen, de emulator waardeert het beeld dan correct omhoog voor HDTV's maar bij andere games is dat geloof ik niet altijd het geval.

7. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht eigenlijk dat dat voor alle games zo was (upscalen + AA)...

8. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Dat is wel de bedoeling ja maar werkt niet altijd goed zoals je kan lezen, Ninja Gaiden Black heeft bijvoorbeeld ook dat probleem :mad:

9. Po!

Po! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zuigt...

10. Bert_Gtt

Bert_Gtt Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Halo 1 en 2 spelen dus wel 'gewoon' op 720p in fullscreen, Fable kennelijk niet...

Is er iemand die PES 5 op de 360 op een LCD HDTV speelt? (met componentkabelset...)

11. S2801

S2801 ANI

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn LE26M51B nu sinds zaterdag in mijn nieuwe kamer staan. Kamer is nog niet helemaal af, sommige kabels moeten nog worden weggewerkt ed.

De TV bevalt zeer goed, kabel ziet er goed uit ondanks dat er al 7 tv`s aan hangen, zeer goede tuner in deze tv. Ik heb een dvd speler aangesloten via Scart RGB wat er ook zeer mooi uitziet. Heb nog geen ghosting oid kunnen ontdekken.

Ik post nu even wat foto`s, een uitgebreide review komt nog...(als daar interesse voor is....?) Ik heb nu eigenlijk alleen maar de kabel+DVD om te testen, maar binnenkort moet me 10m lange VGA kabel bezorgt worden en dan kan ik eens gaan kijken hoe media center en hd films op deze tv eruit zien. En dan nog de xbox 360......*S2801 kijkt in z'n spaarpot en ziet dat hij daar nog even op moet wachten...:'-(
    Gezien vanaf m'n lounge stoel

close up........

Gezien vanaf m'n bed, zo wordt ik `s ochtends wakker. :9

DVD via Scart

By night

Gewone kabel tv

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Proficiat.

13. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Yep, ik. Op 480p. Werkt perfect. Het beeld is nu progressive, en je hebt die AA.

Oftewel, het ziet er beter uit dan op de gewone Xbox, alleen heb je helaas geen (ge-upscalde) hogere resolutie. Vind ik niet echt een probleem.

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.327
    Misschien ligt het dan aan mij, maar als ik hem in 720p laat dan is hij misschien niet in breedbeeld, maar ik vind het beeld wel een stuk mooier.

15. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Mjawel. Maar dan irriteer ik me verschrikkelijk aan die 'samengeperste' beelden en die grote zwarte balken aan de zijkant.

16. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En zijn die samengeperste beelden er niet bij Halo en Halo 2?

Weet iemand trouwens nog een component switchbox, die goed werkt met de PS2, dvd speler, 360?

17. Joris Springer

Joris Springer Tjilper

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mediamarkt hebben ze een goeie die je meerdere apparaten aan laat sluiten. Voor geloof ik 15 euro.

18. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Op je eerste vraag: nee, geen last van. Er zijn een aantal spellen gewoon niet goed 'geoptimaliseerd' voor het breedbeeld formaat zegmaar.

19. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. BuLLeTTiMe 88

BuLLeTTiMe 88 .

Leuk Bevonden:
    0
    Schijnt nogal veel klachten te hebben die crt-tv. Wel mooi design enzo maar als het zoveel klachten heeft kan je toch beter verder sparen voor een echte LCD HD-tv. Die tv hadden ze trouwens ook op de Nederlandse WCG(world cyber games). Vond het toen wel een erg mooi scherm trouwens.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina