1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cubewood

    Cubewood Jodenkoeken

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    DVI stuurt ook geen geluidsignalen door.
     
  2. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft z'n geluid nou nog lopen via de TV tegenwoordig? :+
    Maargoed, bij een DVI aansluiting zit ongetwijfeld een bijbehorende analoge input en misschien zelfs wel digitaal.
     
  3. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Gelukkig heb ik daar een mooie 5.1 set voor. Die via de optische ingang gewoon werkt hoor?

    En anders kan het altijd nog wel op andere manieren. Daar zitten de problemen niet voor me.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Het zou inderdaad een beetje jammer zijn als de early adapters met apparatuur zonder HDCP encryptie geen content kunnen afspelen.

    Spijtig genoeg zijn het tegenwoordig nog steeds de filmmaatschappijen die 'dwars' liggen. Ik kan het wel begrijpen hoor, ze willen alleen maar hun content beschermen tegen piracy. Maar het maakt toch geen flikker uit (het dvd-formaat bijvoorbeeld).

    De content zelf beveiligen was geen succes, dus dan gaan we nu maar aan de hardware sleutelen. Vervolgens laten we alle consumenten die hardware hebben zonder deze beveiligingen lekker stikken. Ze spelen de content maar af in een lagere resolutie of ze kopen maar nieuwe apparatuur. Gelukkig is er al hardware te koop met een HDCP video-ingang en HDCP-loze component en dvi-uitgangen :).

    Daarnaast is het nog niet eens zeker wat de nieuwe standaard gaat worden (blu-ray of HD dvd).
     
  5. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Is het zo dat een lcd tv even tijd nodig heeft om op te warmen???
    Als ik mijn samsung Le32m51 aan zet duurt het ongeveer 30 seconden tot een minuut totdat alles goed is! Begint iets donkerder en wordt dan langzaam iets lichter totdat hij de normale lichte heeft! Is dit normaal??????
     
  6. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Had jij niet een R41?
     
  7. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Had de r51 maar heb deze omgeruild!!
     
  8. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    En merk je nou echt enig verschil?
     
  9. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Nou, het beeld is iets minder blurrie!! Je merkt toch wel een beetje verschil! Maar niet zoveel als ik had gedacht! Weet jij of dat hoort bij een lcd scherm, dat als je hem aan doet hij effe moet opwarmen ofzo!!???? Hij begint bij mij ietsje donkerder en na ongeveer 30 seconden tot 1 minuut is hij normaal! Heb jij dit ook, of is er iets mis ?????? Lijkt of hij effe moet opwarmen en dan is het goed!
     
  10. Blazin Starks

    Blazin Starks R.I.P. Dirty

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    heb ik eindelijk de beslissing genomen om toch maar voor de Sony KLV-V40A10 te gaan begin ik weer te twijfelen over het beperkt aantal aansluitingen op deze tv... wel 3 scart aansluitingen maar geen s-video en vga ingang op deze tv...

    als ik dan een dvd-speler, een schotel, xbox 360, ps3 etc wil gaan aansluiten wat dan?

    mijn video is eigenlijk het enige wat nog via de scart kan maar met de rest wil ik gewoon HD beeld....


    of begrijp ik het verkeerd?
     
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat dat te maken heeft met de sensor die erin zit. De sensor past de felheid van het beeld aan. Als het in de kamer heel donker is, wordt het beeld ook donker. En als het erg licht is, dan wordt het beeld ook licht. Dit gaat in stapjes... Ik heb zelf de le26m51 en die heeft zo'n sensor. In het begin viel het wel op, maar nu ben ik er wel aan gewend.
     
  12. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Okay,
    Maar heb in de menu's alle dingen uitstaan, ook die lichtsensor!
    Of is dit een andere sensor die altijd aan staat, en die aan het begin als je de tv aan zet alles registreerd?!?!?!?!? en bijstelt?!?!
     
  13. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk eerlijk gezegt zelf dat je het verschil tussen 8 en 12 ms bijna niet met het oog merkt. Ik heb hem in de winkel zien staan, en toen zag ik geen verschil, misschien idd met een 360 wel ;) . Maar nu ff over je probleem. Dit heb ik namelijk compleet niet. Misschien hoort het wel bij je type...misschien iemand met een m51 die dit probleem ook ervaart?
     
  14. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok.
    Ipv de hele treath door te lezen...(Dan is t WK afgelopen en zijn wij Nederlanders weer een illusie armer:+ )
    Wie kan mij zeggen welke LCD ik het beste kan nemen.
    Wel minimaal 26" (66 cm)
    Mijn budget is +- 800,- op dit moment.(komt +- 100,- p/m bij)
    Ik heb een kamer van +- 4,5 mtr.
    Ik wil er in de toekomst ook een (nog niet bezittende) Xbox 360 op aansluiten, maar het gaat mij voornamelijk om t WK.
    Ik heb geen voorkeur voor een bepaald merk, behalve dat op mijn werk binnenkort waarschijnlijk Panasonic LCD's gaan verkopen, ik weet alleen niet welk type.(Ik krijg 20% personeelskorting:D )
    Ik heb er TOTAAL geen verstand van.

    Alvast hartelijk dank!!
     
  15. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Okay, dus als jij je tv aandoet is hij meteen goed! Hmmm. Bij mij lijkt het net of hij effe moet opwarmen.:{ Maakt mij niet veel uit als dit zo hoort, heb er geen last van, alleen hoop niet dat het een defect is!
     
  16. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    Op dit forum zijn zowel de Samsung LE26R51 en de Sony Bravia KLV-S26 erg populair, iets duurder dan je budget maar niet veel (via onlineshops)

    Ik heb zelf de Samsung LE26R41 (vrijwel hetzelfde als die^) en ben er erg tevreden mee.
     
  17. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook en ook met mijn 2 LCD monitoren. De lamp moet gewoon even opwarmen tot hij zijn optimale temperatuur/lichtopbrengst heeft. Maar savonds in een donkere kamer zie je het minder erg dan overdag waar je het het eerste gedeelte haast nog niks ziet. Tenminste zo is mijn ervaring. :)
     
  18. Xbox360boy

    Xbox360boy Active Member

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep is bij mij ook;) ,ik heb een Samsung LE26R41 en daarbij merk je ook dat de eerste 5 minuten soms een beetje donkerder beeld is,maar dit is snel weg.
     
  19. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Gelukkig, dit is dus normaal!!! Klinkt ook wel logisch, maar dacht meteen weer het ergste!!! Bedankt voor jullie reacties!!!!
     
  20. Socks

    Socks a.k.a sokken

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    hey mensen,

    Ik wil binnenkort een 32inch lcd-scherm aanschaffen van rond de 1500E, maar ik heb geen idee welke ik moet nemen. LG, samsung, sony, er is veel keus en ik zie het verschil vaak niet. Hebben jullie nog tips/nog interessante sites met reviews o.i.d. . Ik heb zelf even op kieskeurig gekeken, maar de reviews daar zijn geschreven door enthousiaste kopers, die hun eigen spul natuurlijk niet gaan afkraken. Beetje objectief dus...
    thx
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina