De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    720p past idd beter bij de maximale resolutie die dit scherm aankan. Door het progressive signaal kijkt het allemaal een stuk rustiger dan bij een interlaced signaal. Hij kan wel voor 1080i kiezen, maar de TV moet het signaal dan downscalen, wat dus kwaliteitsverlies betekent.
     
  2. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Zulke TV's hebben ze niet in HD of wel?

    [​IMG]
     
  3. Freaky800

    Freaky800 Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    nope,alelen LCd's en plasma's zijn HD ,conventionele tv's niet
     
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand uit mijn klas beweert dat je van z'n TV een HDTV kan maken, als je een zogenaamde HDTV videokaart met tv input op die tv aansluit dat je dan een HDTV hebt. Maar jha, ik zie dat dat niet eens kon toen...toen had hij me geblokt op msn 8)
     
  5. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Zo ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een Samsung LE32M61B. Echt een mooi toestel, enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken is het ouderwetse design van de afstandbediening. Had eerst de Sharp P50 besteld, die was qua beeld net iets beter, maar het scheelt niet veel. De P50 was echter niet meer leverbaar, en diens opvolger de P55 had geen eens een component aansluiting. Toen bleven voor mij de M61 en de Sony Bravia toestellen als optie open, maar de M61 zag er in de winkel beter uit qua design en beeldkwaliteit.
     
  6. Remco-x

    Remco-x Jos the Boss

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Na flink wat te hebben gelezen over de Samsung lcd,s ..en wat tips ga ik waarschijnlijk de SAMSUNG LE32M51B aanschaffen.Deze past ook bij het budget wat ik wou besteden,dus van de week eff ik real live zien in de winkel en dan maar de knoop door hakken denk ik zo :cool:
     
  7. JefPSV

    JefPSV Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zal me vraag hier maar even stellen.

    Ik heb nu dus me TV aangesloten op mn xbox 360 via de component aansluiting...verder heb ik een ethernet kabel naar mn computer lopen, windows MCE geinstalleerd en een tv kaart gekocht. wat ik me afvraag, kijk je dan nu tv in HD kwaliteit? de kabel ondersteund dat toch nog niet? dvd's kijk je die in HD kwaliteit? of moet je die speciale HD films kopen, of bestanden met een *.ts aan het einde downloaden want dat schijnt ook HD te zijn heb ik gelezen hier.

    Het komt er dus op neer, dat ik me echt afvraag wat er nu wel en wat nu niet in HD is. Als ik het goed begrijp zijn alleen HD films, en van die amerikaanse series die je in HD kan vinden echt HD?

    en speelt je videokaart van je computer hier nog enige rol in? heb er nog een oude radeon 9800 pro inzitten namelijk.
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  8. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie keus!!_O_
     
  9. Remco-x

    Remco-x Jos the Boss

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben echt wel benieuwd hoe het beeld dan is zeg}:] ik speel nu nog op een oude Sony tv,en dat ziet er al niet verkeerd uit dus ben erg benieuwd..las wel dat je nog wel flink wat aan je instellingen moet verranderen op lcd om echt het maximum eruit te halen toch?
     
  10. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, hoewel ik standaard ook al wel vrij aardig vind... Blijft gewoon wat uit proberen ermee... Ik was er zelf niet zo in thuis, maar heb nu wel wat aardige instellingen... Het beeld is gewoon ongekend met een xbox 360, om het nog maar niet te hebben over een HD-trailer8)
     
  11. Remco-x

    Remco-x Jos the Boss

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Je maakt me nu wel erg nieuwschierig8) Duur maandje trouwens als het doorgaat eerst een Xbox360+2 games= 460 euro en een Hdtv van 1300 euro das dus zo,n 1760 euro en de maand is net begonnen hahaha*)
     
  12. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had al een dooie pixel op m'n LE26R51B, maar heb er nu nog 1 ondenkt. :mad:
    Klote, maar iemand enig idee hoe lang het duurt voordat je een nieuw scherm binnen krijgt als deze wordt opgehaald voor reparatie want ik zit namelijk met GRAW.
    Net voordat dat spel gaat uitkomen heb ik weer problemen.
     
  13. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook 1 dode pixel in mijn bravia S32''. Maar ik kan hem alleen zien als ik er bovenopzit. Zeg nou eerlijk zie jij je dode pixel als je tv aan het kijken bent of een game aan het spelen bent. Ik denk trouwens niet dat Samsung er garantie op geeft. Sony niet in ieder geval.
     
  14. JefPSV

    JefPSV Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    ik stel me vraag nog maar een keer :)

    Ik heb nu dus me TV aangesloten op mn xbox 360 via de component aansluiting...verder heb ik een ethernet kabel naar mn computer lopen, windows MCE geinstalleerd en een tv kaart gekocht. wat ik me afvraag, kijk je dan nu tv in HD kwaliteit? de kabel ondersteund dat toch nog niet? dvd's kijk je die in HD kwaliteit? of moet je die speciale HD films kopen, of bestanden met een *.ts aan het einde downloaden want dat schijnt ook HD te zijn heb ik gelezen hier.

    Het komt er dus op neer, dat ik me echt afvraag wat er nu wel en wat nu niet in HD is. Als ik het goed begrijp zijn alleen HD films, en van die amerikaanse series die je in HD kan vinden echt HD?

    en speelt je videokaart van je computer hier nog enige rol in? heb er nog een oude radeon 9800 pro inzitten namelijk.
     
  15. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je er op gaat letten heb je er een beetje last van, ik vind het best slordig dat zoiets gebeurt helaas.
    Misschien dat samsung na een bepaald aantal dooie pixels garantie geeft.
     
  16. WolfsNL

    WolfsNL Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijner hier trouwens mensen die ervaring hebben met 23' LCD tv's? Dat is voor mijn slaapkamer (en budget ;)) namelijk de beste maat. Nu vind ik die Samsungs wel mooi, maar die zijn niet HD-Ready. De LG is verder oke en heeft lekker veel aansluitingen. Mijn oog is ook gevallen op Philips, met name de 23pf5310 is erg mooi. Het jammere van Philips, zowel 23 als 26 inch, is dat ze vaak maar 1 scart en 1 DVI-I aansluiting hebben. Wat me hierbij dwars zit, is dat ik alleen mijn 360 kan aansluiten en in de toekomst dus geen HD-DVD/Blu-ray speler of een digitale tv decoder oid.

    Zijn er hier mensen met een 23 inch hd-ready scherm?
     
  17. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
  18. WolfsNL

    WolfsNL Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt niet wat HD-ready is. Een TV moet dan een digitale ingang hebben: HDMI/DVI. Dit heeft de Samsung 23 inch niet. Hij kan wel HD signalen ontvangen via analoge bronnen: VGA/Component.
     
  19. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan pak je toch een maatje groter....:+ die zijn er wel helemaal klaar voor....
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    heel erg offtopic (sorry):eek:, maar WolfsNL waar kom jij vandaan? je naam komt me erg bekend voor...is nl. zeer veel gebruikte achternaam in het gat waar ik woon (heb hem zelf ook ;))

    (sorry voor deze offtopic zooi)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina