1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WolfsNL

    WolfsNL Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Rotterdam :p.

    De LE23T51B heeft overigens wel een DVI ingang, maar is toch een instapmodel en minder dan de R serie als ik het goed heb.
     
  2. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat de HD tvs een dvi of hdmi aansluiting moeten hebben om de naam hd-ready te dragen had even over die twee samsungs heen gelezen meende dat ze ook deze aansluitingen hadden.
    Het gekke is dat de T versie die ik zelf ook heb een ''budget" model zou moeten zijn maar die heeft in de 23 inch dus wel een dvi aansluiting dus je hebt ook niet helemaal gelijk.

    Even over de T uitvoering er zijn testen op internet die het panel eraf hebben gehaald waaruit blijkt dat het dezelfde panels zijn als de R.

    Persoonlijk stel ik niet zo`n hoge eisen al heel dat hdmi en dvi &%*( omdat de reguliere gebruiker hier toch geen gebruik van maakt.

    Het is zelfs bewezen dat je met "normaal" gebruik geen verschil ziet als je je pc aansluit op je lcd via vga, component of dvi.

    Persoonlijk vindt ik gamen met mijn componten kabeltje helemaal te gek en vele malen beter dan een vga aansluiting zo iam happy

    Waarom ga je trouwens niet voor een maatje groter ? de 26 inch zit kwa prijs erg dicht bij die 23inch en je hebt meteen alles hdready wat je zo graag wilt?
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  3. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou toch voor een lcd gaan met een hdmi aansluiting. Binnenkort komen er bleu-ray/hd-dvd spelers en ook nieuwe digitale tv ontvangers, die alleen werken via een hdmi aansluiting. Dit i.v.m. de ingebouwde beveiliging hdcp (zorgt voor een beveiligde verbinding tussen speler en weergever waardoor opnemen onmogelijk wordt). Zou anders lullig zijn als je een superlcd hebt maar je kan er geen films op kijken...8)

    Hier kan je er iets meer over lezen.
     
  4. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Je vergeet alleen dat dvi ook digitaal is alleen geen geluid doorgeeft.

    De testen wijzen uit dat voor het oog er bijna geen verschil is tussen dvi en hdmi dus ik maak me daar niet zo druk om.

    Geluid loopt toch via mijn versterker dus de speakertjes van mijn lcd wordt toch niet gebruikt.

    edit:
    Trouwens dat artikel wat je stuurde kun je zien dat er op de achterkant een componenten uitgang zit op de decoder wat dus ook 1080i en 720p kan weergeven dus iedereen zal gewoon fijn dvds kunnen kijken op de hddvd of blueray spelertjes mits je tv hdcp ondersteunt uiteraard
    En hoelang gaat het nog duren voordat tv hd is...... tegen die tijd heeft de gemiddelde gamer toch al een nieuwe tv :):):)

    dvd-speler met een componenten kabeltje er tussen ziet er toch super mooi uit het kan altijd beter en mooier maar we moeten ook eens tevreden zijn he :)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2006
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft het beeld maakt het idd niet veel uit.

    Als je het artikel goed leest, lees je dat met hdcp de componentuitgangen niet werken. Component ondersteunt geen hdcp. Wat dvi betreft, volgens mij geeft die geen hdcp ondersteuning, maar dat weet ik niet zeker. Volgens mij heeft een lcd eerder een hdmi aansluiting dan een dvi. Als hij alleen dvi heeft, moet je dus weer verloopstukjes kopen aangezien de bleuray en hd-dvd spelers alleen hdmi gaan ondersteunen en geen dvi.

    Ik zou gewoon voor een hdmi aansluiting zorgen. Het is de kwaliteit van dvi maar dan met geluid(voor zover nodig) en hdcp.

    Als het WK uitgezonden wordt in HD en het slaat aan. Dan duurt het niet lang meer voordat tv in hd wordt uitgezonden, denk ik.
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    DVI biedt ook ondersteuning voor HDCP :). Alleen verschilt dat per tv, terwijl het bij HDMI altijd aanwezig dient te zijn.
     
  7. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Net zoals met breedbeeld uitzendingen bedoel je....toch? |:-
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Met breedbeeld uitzendingen ligt het anders. Dat heeft niet 'zoveel voordelen' als je begrijpt wat ik bedoel. Die investering was het voor de kabelbedrijven niet waard, de verbetering was gewoon weg te weinig.
    Bij HD ligt het heel anders. Alles ziet er veel en veel beter uit. De beeldskwaliteitssprong(?) is veel groter. Men ziet hier echt een groot verschil. Breedbeeld is een veel kleinere stap, wat men niet de investering waard leek. :)

    Maar ook ik vind dat het breedbeeld erg verwaarloosd is. Zo groot is de investering niet om op te nemen en uit te zenden in breedbeeld....:{ Ze moesten gewoon belgie volgen, waar nagenoeg alles al in breedbeeld wordt uitgezonden.:'-(
     
  9. Sander1940

    Sander1940 Active Member

    Berichten:
    354
    Leuk Bevonden:
    42
    Samsung heeft wel een dode pixel garantie, heb de help desk een keer gebeld en deze hebben mij verteld dat vanaf 26" er geen 1 dode pixel mag zijn. Is dit wel het geval dan komt er een monteur kijken en die beslist dan of het scherm wordt vervangen of dat je een nieuwe tv krijgt!!! Weet niet of 26" zelf hier ook onder valt????? Zou gewoon even bellen! Kreeg het idee dat ze bij samsung niet zo heel moeilijk zullen doen!!!!!
     
  10. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar het is lastig als je weer een hele tijd zonder HDTV zit, net voordat ghost recon uitkomt :mad:, maar ik zal ze bellen en kijken wat ze zeggen.
     
  11. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Hallo,

    Ik was opzoek naar een HDTV voor mijn kamer.

    Nu is het zo dat ik ongeveer 2.5 meter van mijn tv vandaan zit ( lig ) en was benieuwd of deze samsung televisie goed is.

    SAMSUNG LE32R41B

    Is deze televisie te groot voor deze afstand ? moet ik een kleinere tv kiezen die HDTV ondersteunt ? Graag antwoord op deze vragen.

    groeten,

    Sabzero
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Tsja dat is geheel persoonlijk. Als je die TV alleen voor de Xbox360 gaat gebruiken dan kan die afstand wel, maar als je ook TV gaat kijken via de analoge kabel, dan wordt het beeld wel erg slecht van zo dichtbij.
     
  13. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Het is zo dat ik deze HDTV in eerste instantie koop voor mijn xbox 360,
    Maar dat neemt niet weg dat wanneer ik tv kijk via analoge kabel, het beeld zodanig slecht moet zijn dat ik me er aan ga ergeren.

    Wat is een oplossing voor dit probleem ? of heeft elke LCD tv dit probleem ?

    Is het beeld wel super scherp als ik van deze afstand xbox360 games speel ?

    Groeten,

    Sabzero
     
  14. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zit op dezelfde afstand als jij denkik en k kop hem ook primair voor HD materiaal zoals de xbox 360. k heb hem al bij mediamarkt, moet hem alleen nog binnenkrijgen Je hoort wel wat ik ervan vind...

    Nog ff vraagje, wat is de kwaliteit van dvd's op die afstand, is wel digitaal, maar geen 720P d8 iets van 480P. Ziet dat er nog een beetje goed uit?

    tot slot, heeft iemand linkjes naar nieuwsgroepen waar ik HD films kan downloaden?
     
  15. wht

    wht Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb precies hetzelfde "probleem", namelijk een lcd aanschaffen.

    Nu zit ik te twijfelen tussen deze tv's

    Budget 1000 euro tot 1250 euro

    Deze afhankelijk van het prijskaartje (moet nog langs voor het prijskaartje)
    Panasonic TX-26LX500

    Dit is de goedkopere variant maar geen hdmi
    Panasonic TX-26LX50

    Deze afhankelijk van het prijskaartje (moet nog langs voor het prijskaartje)
    Sony KLV-V26A10E

    En deze valt wel in het budget
    Sony KLV-S26A10E

    Mensen ervaringen met deze tv's? Of kijk ik er geheel naast en moet ik wat anders zoeken.
    De tv is hoofdzakelijk voor films en de 360 dus ik zou echt geen blur/strepen willen zien door snel beeld.

    thx :)
     
  16. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb zelf de KLV-S32A10E voor 1246 euro via een internetshop ;)

    ook voor films en de 360 aangeschaft met mijn lekker verdiende zakcentjes. prima tv :) en die 32' versie past zelfs nog in je budget :) lekker toch
     
  17. Gaudio

    Gaudio Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag tussendoor, wat is eigelijk beter voor het spelen van games op je HDTV : 50 hz of 60 hz ?? Heb een Bravia... Ben benieuwd
     
  18. High 5

    High 5 _/_/_/

    Berichten:
    172
    Leuk Bevonden:
    1
    Vorige week maandag is mijn samsung LE32R41BX kapot gegaan.
    Een hele streep pixels over driekwart van het beeldscherm gaf het ineens op.
    De volgende morgen belde ik met het servicenummer want nog geen 6 maanden oud, valt onder de garantie, en ik kreeg te horen dat ik binnen 2 dagen zou worden teruggebeld.
    Donderdagmiddag laat nog maar even teruggebeld want de 2 dagen waren al voorbij.
    Nogmaals werden al mijn gegevens opgenomen en weer zou ik zo spoedig mogelijk worden teruggebeld.
    vrijdagmiddag...: we zullen uw gegevens doorfaxen meneer want kennelijk gaat er telefonisch iets verkeerd.
    Het is vandaag dinsdag, een week verder en nog steeds niks gehoord.
    Dan maar een e-mail.

    binnen een half uur antwoord:
    " Uw klantnummer:#######
    Dank u voor uw email met betrekking tot uw LE32A41B.
    Helaas zijn slechts de eerstewoorden van uw email bij ons aangekomen. Zou u zo vriendelijk willen zijn uw vraag nogmaals te stellen zodat wij deze kunnen benatwoorden?
    Ik hoop dat dit voor u van nut was. Indien u verdere vragen heeft, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen."

    Nog een keer verstuurd met de volledige tekst als .doc file er aan gehangen.
    Geen antwoord.....
    Zucht.
    Mijn advies: Koop geen Samsung, hun service is erg slecht.
    Neem een Philips, een willekeurige Japanner of Koreaan maar mijdt Samsung!
     
  19. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Een korte, en bondige vraag: stel, je hebt een budget van 2.000 euro, en wilt een 32" lcd tv kopen. Welke tv kan je dan als beste kopen?
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0

    FF geduld hebben tot het WK zou ik zeggen. Dan regent het aanbiedingen, let maar op.

    @High 5: Het zit jou ook nooit mee he? Eerst je 360, nou je TV, K van de B man!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina