1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Weer alleen een nummer! Want ze zullen technisch toch ook wel eens het een en ander aan willen passen. Je hebt nu al de r41 en r51 waarvan ze zeggen hetzelfde zijn. Stel dat het nou echt zo is, hij is hetzelfde... ga je dan ook weer niet meer betalen voor alleen de vormgeving?
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij gebruiken ze exact dezelfde panelen als uit de M61 serie. Verder is het design weer anders, en heeft de nieuwe serie 2 HDMI ingangen :).
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2006
  3. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat ze dan dat nieuwe SPVA paneel erin gaan zetten, net zoals bij de M61B
     
  4. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsung toch....

    Een maatje van mij heeft vandaag ghost recon gehaald en er schijnen nogal wat probleempjes te zijn met tearing/refresh rate.
    Als ghost recon bijvoorbeeld word opgestart zie je bij het Ubistoft introotje allerlei strepen(tearing), en voor de rest ook als je heel goed oplet in het spel vooral in de heli missie.

    Wij hebben beide de LE26R51B en op beide schermen het spel geprobeert en precies dezelfde problemen.

    Iemand ook last van veel strepen bij het Ubisoft intro.

    Wij gaan beide sowieso bellen naar Samsung en wie weet hebben zij een nieuwe firmware, zo niet dan hebben wij erg veel spijt van onze aankoop...
     
  5. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit al wat vaker gelezen en ga het morgen zelf uit testen (zelfde tv) maar dit lijkt toch echt spel gerelateerd en niet de schuld van Samsung. Misschien heeft Ghost Recon moeite met 720p. Maar zal morgen mijn bevindingen posten. :)
     
  6. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dit echt niet kunnen, ik krijg morgen ook mijn ghost recon binnen en wie weet ligt het aan de dvd.
    En ik ben ook erg benieuwd of het nou ook bij mensen met philips lcd's of andere merken ook zo is.

    Dus let morgen goed op het intro van Ubisoft, waar je het probleem dus al gelijk tegenkomt.
     
  7. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een 32'' versie. Zal morgen eens kijken of ik het ook heb. Wel vaag.. welke firmware versie heb je? Want al heb je de oude, is tearing een bekent probleem. Deze kan dan ook opgelost worden. En heb je ook last van smearing/ghosting. Dus dat je zeg maar denkt dat je scherm niet snel genoeg is?
     
  8. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb geen last van ghosting, ik heb m'n scherm sinds eind December dus ik zou zeggen dat ik een vrij nieuwe firmware heb.
    Maar ik ben erg benieuwd naar jullie reacties morgen!
     
  9. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk echt dat het aan de game ligt. Anders was het namelijk ook wel bij andere games opgevallen zie je. Waarom doet hij het dan bijvoorbeeld niet bij pgr3 en cod2. Allemaal draaien ze op dezelfde resolutie etc... nogmaals ik denk dat het aan de game ligt. Is het heel erg opvallend, want dan moet het andere mensen ook zijn opgevallen. Zo niet, dan kan het ook wel eens zo zijn dat het andere mensen niet eens is opgevallen en dat jij de eerste bent. Ach we zullen zien...
     
  10. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik heb er ook last van hoor. Maar dat het in het intro filmpje ook voorkomt vind ik wel heel erg vreemd van Ubi.

    Dit tearing effect wordt vaak softwarematig veroorzaakt. V-sync is een soort technisch effect wat (als het wordt gebruikt) ervoor zorgt dat alle beeldlijnen van een frame tegelijk getekend worden. In ieder geval, voordat het volgende frame getekend wordt. Dit zorgt voor een erg vloeiend beeld. De videokaart buffer wordt zegmaar pas weggeschreven naar het beeld, als alle beeldlijnen 'ready to go' zijn. Zet je dit softwarematig uit, dan haal je een hogere framerate, maar ziet het spel er minder vloeiend uit op drukke momenten. Omdat soms niet alle beeldlijnen worden ververst voordat het volgende frame alweer getekend wordt.

    Zoals in de helikopter stukken dus, als zo'n beetje de hele stad gerendered moet worden. In-game vergeef ik Ubi dit. Het spel ziet er absoluut fantastisch uit, het gebeurt ook niet vaak. Ik vind het persoonlijk veel minder storend dan bij PDZ, een spel dat er ook nog eens (een stuk) minder mooi uitziet. Op zich zijn dit heel logische verschijnselen bij spellen die hard moeten werken om op 720p / 1080i toch een acceptabele framerate te halen. Dit zag je ook bij Splinter Cell op de Xbox. Naarmate de developers meer te weten komen en beter leren omgaan met de 360 hardware, zul je dit steeds minder zien. Echter, dat dit bij het intro filmpje van GRAW ook zo is vind ik wel heel erg lelijk. En raar :confused:

    Ik weet dit toevallig allemaal, omdat ik vanaf mijn 14e al grafische demo's maakte (toen nog in het DOS-tijdperk). Is ondertussen al weer lang geleden. Maar toch. Toen ik in December in Parijs een vroege build van MotoGP 2006 mocht spelen, gaf de producer van het spel toe dat MotoGP 2006 toen nog, precies om de redenen die ik hierboven aangeef, last had van lichte tearing af en toe. Leuk om te zien dat mijn 'technische achtergrond' soms van pas komt op zo'n moment :)
     
  11. Blaauw

    Blaauw Nobody likes us.....

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    1
    Morgenochtend mijn nieuwe Samsung ophalen. 32M51b. Als julile nog tips hebben voor de instellingen hoor ik het graag.
     
  12. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er dan veel verschil tussen het paneel van de M51B en de M61B?
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Marius al zei is tearing een bekend probleem bij veel spellen als ze op een hoge resolutie gedraaid worden, zie ook sommige PC games wanneer de resolutie hoog ingesteld wordt. En de manier waarop je PC en weergever daarmee omgaan verschilt weer per titel :)

    Ik heb dezelfde TV als degenen die hier problemen ondervinden, de LE26R51 dus, en het klopt idd dat deze modellen last kunnen hebben van tearing....maar dat is alleen als je een vrij oude firmware erin hebt zitten. Maar dan zou je dit probleem bij iedere game en HD trailer moeten ondervinden, dus niet alleen bij 1 of 2 games. Ik heb zelf een firmware van ergens in augustus, en de enige game waarin ik tearing heb kunnen ontdekken is Perfect Dark Zero. Na onderzoek op internet en hier op het forum is gebleken dat dit probleem zich bij veel mensen en op verschillende TV's voordoet wanneer Perfect Dark Zero wordt gespeeld. Ofwel het lag dus niet aan m'n TV :) En verder heb ik nog geen tearing kunnen ontdekken (tenminste, dus niet in de mate dat het me zou gaan opvallen) bij welk spel of welke HD trailer of wat dan ook....

    Misschien is het bij G.R.A.W. dus een beetje hetzelfde verhaal als met PDZ, dan ligt het dus aan de game en niet aan je X360 of TV. Beetje jammer dat wel, maar tearing vind ik alleen storend als ik er echt op ga zitten letten. Mijn Gouden Tip is dan ook : niet op letten :+
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2006
  14. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    He, heb jij toevallig een revieuw van ons type tv ergens staan. Ik maak me namelijk toch op een of andere manier toch altijd nog een beetje druk om de responsietijd :D Sander1940 heeft namelijk de m51 en r51 gehad en zegt toch verschil in snelheid te merken. Dit lijkt me namelijk wel een goede tegenvaller. Ik kocht het scherm met de wetenschap dat het een responsietijd van 8ms had. Op een of andere manier zit het nu toch tussen mn oren dat sommige dingen ghosting zijn op het scherm, wat dan uiteindelijk gewoon het spel is. PGR3 is daar een mooi voorbeeld van. Ik vondt het altijd beetje blurry, maar dat hoort dus blijkbaar bij het spel, want op een normale tv zag hij er idem uit. Wat me wel een beetje opviel, is het beetje vage beeld van de demo van NFS:MW. Daar leek hij toch echt wel een beetje last te hebben van de snelheid. Hoe draait GRAW nu bij jouw? Enige problemen?
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Kweenie of je het tegen mij hebt hoor, maar goed :p

    Ik heb ergens zelf een review gepost van de LE26R51 toen ik um net had, maar vraag me niet waar die staat want das alweer een tijdje terug ;)

    Mij is in ieder geval geen ghosting of andere storende dingen opgevallen op mijn TV bij welke game of wat dan ook, behalve dan tearing bij PDZ maar dat ligt aan de game zelf. Maar mijn TV is ook gecalibreerd en op die website van het ISF staat dat een calibratie eventuele ghosting effecten kan verminderen....dus misschien dat het daar iets mee te maken heeft ? Ik zit maar wat te brainstormen hoor. Dat er veel onduidelijkheid bestaat rondom de werkelijke responsetijd van onze TV's ben ik met je eens, maar dan erbij worden die waarden bij elke fabrikant weer anders gemeten. Bovendien denk ik dat een verschil van 4 ms wel te verwaarlozen is, tenminste ik zou er niet wakker om liggen.

    G.R.A.W. kan ik niks over zeggen want die heb ik niet.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2006
  16. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik had het tegen jou:D Ik heb ook niet echt last van ghosting hoor.. maar sommige games op de 360 zien er namelijk gewoon van zichzelf soms al beetje blurry uit. Dus dan ga je vaak twijvelen aan je scherm terwijl dit niet hoeft. Al had je nou zeker een 8ms scherm dan had ik die onnodige twijvel niet. En daar baal ik nog steeds van... de onduidelijkheid van Samsung.
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    :eek: Wat doe je hier nog. Rennen en halen dat spel! Dit spel is nu de reden waarvoor je een 360 koopt. Vet in al zijn verschillende onderdelen.

    Rennen!!! :cool:


    Oh en ik heb soms bij voetbalwedstrijden op tv heel lichtjes last van ghosting. Als de bal snel rondgespeeld word door de lucht ofzoiets. En heel soms zag ik dat ook op mijn gewone Xbox met Pro Evo Soccer. Zal dus wel aan het feit liggen dat mijn scart ingang niet zo'n sterk signaal is als component.

    Gelukkig is het absoluut niet storend genoeg om er een punt van te maken voor mezelf. En de kleuren wat zachter instellen helpt vaak ook wat.
     
  18. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Door de kleuren lagen in te stellen, verlaag je je responsie tijd. Hierdoor hoeven de pixels minder op en dicht, waardoor deze actie sneller verloopt. Toch vindt ik dat die niet moet mogen. Ook al wil ik hem op zijn hoogste contrast instellen, moet dat kunnen zonder enig verlies aan kwaliteit. Toch blijkt in praktijk, dat als je dit wilt realiseren, je best goed geld mag investeren.:D
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Ach, zoals ik het al zeg is het eigenlijk alleen bij voetbalwedstrijden.

    En dan prefereer ik wat zachtere tinten. Dus voor mij is er eigenlijk helemaal geen probleem :) Anders had ik een jaar door moeten sparen. Als ik dat tegenover elkaar zet, ben ik op en top tevreden!
     
  20. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    hoeveel ben je ongeveer nu kwijt voor een goede kwaliteits hdtv
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina