Ik lees intussen aardig wat klachten over dit scherm en andere Samsung-schermen, en zie ook veel mensen die hun hoop vestigen op firmware-updates e.d.: mijn LE32R41B is aan IT's uitgeleverd rond augustus 2005, en heeft firmware van maar liefst mei 2005. Mijn scherm heeft geen dode pixels, geen ghosting of (opvallende) tearing, en werkt met alle 360-games gewoon top. Het paneel hoeft ook niet op te warmen, want ik begin altijd direct met GRAW of Quake4 o.i.d en zie ook in het begin geen ghosting of smearing. Als mensen slechte ervaringen hebben met de service van Samsung: daar kan ik gelukkig geen zinnig woord over zeggen. Ik heb nu de
VGA-aansluiting in gebruik: misschien dat dat ook scheelt omdat digitale beeldverbeteringen (lees: verslechteringen) nu uit staan.
Ik doe deze post niet om mensen die problemen hebben met Samsung lcd's te zieken: sterker, ik wil graag constructief bijdragen aan dit topic, omdat ik dankzij dit topic (waardoor ik dit hele forum uberhaupt heb ontdekt) snel en goed heb kunnen beslissen over de aanschaf van mijn lcd-TV
.
Maar ik wil in ieder geval 2 dingen bereiken:
- er zijn ook perfecte R-serie schermen van Samsung;
- firmware-updates zijn niet heilig, dus vestig daar niet alle hoop op.
Zo, nu hopen dattie het gewoon blijft doen
Klik om te vergroten...