1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gunsttino

    Gunsttino Active Member

    Berichten:
    63
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien wel ja...

    In ieder geval wel aan de instellingen die iemand heeft voor zijn tv..
     
  2. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Het klopt dat het ergste weg is na ongeveer 15 min. Maar voordat het scherm echt helemaal geen ghosting meer bevat, duurt denk ongeveer 30 minuten. Toch is dit raar want volgens mij had ik dit probleem niet met mijn oude paneel. Of het is me niet opgevallen. Ik test het namelijk wel op een redelijke extreme situatie (rode ferrari op wit grond). Dan zie je het duidelijk. Denk dat het me dan niet is opgevallen ofzo. Toch hoor ik niemand anders over dit fenomeen discussieren. Maar mijn scherm bevat trouwens ook andere fouten Arjen, namelijk:

    Bromtoon op component aansluiting
    Hele kleine verlichte vlek links boven
    1 duidelijke dode pixel.
    2 rare hele kleine dingen op mijn scherm, geen dode pixel, lijkt eerder een vuildeeltje.

    Ik heb van deze dingen eigenlijk niet veel last, alleen alles bij elkaar maakt het gewoon een gevoel dat ik dit niet kan en mag accepteren. Ze geven me een nieuw paneel, die zoveel fouten bevat. Ik vindt dat ze deze zaak ook maar eens mogen laten escaleren. Ze moeten nu begrijpen dat ik mijn scherm al voor de 3e keer 1,5 week kwijt ben. Gezeik moet over zijn: nieuw en goed scherm, of waardebon ofzo.:cool:
     
  3. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ervaring met andere firma's (zoals LG) is, dat je vaak een gerepareerd toestel krijgt, geen nieuw....

    Ik zal nog eens goed kijken, direct na het aanzetten morgen met PGR3. Misschien zie ik het opeens ook wel (hoop het niet).

    Maar ik heb bijvoorbeeld de klachten van Arjan (die hij gefilmd had) bekeken en proberen te reproduceren, maar dat lukte dus niet (gelukkig).

    Wel vreemd, want dat betekent wellicht dat de onderdelen van tv's van Samsung verschillen per productie-batch?? Misschien is dat wel het verschil tussen een écht A-merk, en een opkomend A-merk?
     
  4. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    ben jij nu van mening dat samsung wel of geen a-merk is?
     
  5. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Arjen, heb jij die filmpjes nog. Ben benieuwd...
     
  6. SnackNL

    SnackNL Vroeger: Gamer2005

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb sinds zaterdag mijn sony bravia s32, het is echt een hele vette tv. Jammer dat alle tv uitzendingen er niet zo mooi uitzien, maar de 360 games zien er echt te vet uit.
     
  8. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    wtf dus tv kijken is kut maar gamen is chill

    dat is echt een domper
     
  9. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    @ Seda probeer eens bij je tv instellingen deze opties uit te zetten
    ( automatische lichtinstelling en contrastinsteller) als het goed is moet het dan beter worden !

    En sowieso bij PGR3 heb je wat ghosting heb het zelfs op mijn normale ( geen HDTV)
     
  10. viper24

    viper24 Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu moeten jullie me toch eens wat uitleggen, want ik weet et niet meer:

    Ik wil een nieuwe tv kopen (HD), maar waar moet ik nu op letten? je hebt namelijk HD-ready en gewoon HD. Waar kan ik mijn xbox op aansluiten?? Ik hoor van alles wat. Dat een HD-ready tv alleen maar hoge resoluties kan weergeven, dan hoor ik dat je toch je 360 erop kan aansluiten (op hoge resoluties).... ik weet het niet meer... :mad: hahahaha...

    Wie kan mij vertellen hoe het nou precies zit, en misschien gelijk een paar goede tv's adviseren (liefst vanaf 72 cm).

    Alvast bedankt!!
     
  11. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Staat echt al beschreven in dit topic maar even kort dan maar:

    Hd-ready is 720P (upscaled naar 1366-768 ) - 1080i (gedownscaled naar 1366-768 ).
    HDTV heeft twee native resoluties en is in staat beide (720p - 1080i en eventueel 1080p) zonder scaling weertegeven hd is er nog bijna niet in nederland bijna alles is hd-ready.

    Denk nu niet dat hd-dready slecht is ofzo de meeste standaarden gaan toch 720p worden gezien het feit dat hd-ready tvs tot 768 kunnen weergeven is 720 geen probleem.

    Waar je wel rekening mee moet houden is met de aansluitingen, hdready MOET een digitale aansluiting hebben zoals DVI of HDMI, maar het is naast die aansluiting wel verrekte handig om een componenten (voor xbox bv) en/of vga aansluiting te hebben gezien het feit dat de meeste er meer dan een apparaat op aansluiten :)

    Je kunt de xbox360 aansluiten via componenten of via vga beide geven HD resoluties weer!

    Hopelijk een beetje duidelijk :)
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2006
  12. viper24

    viper24 Active Member

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0

    aha! thx! nu is het me eindelijk duidelijk... gewoon ff kijken wat voor aansluitingen erop zitten in de winkel...
     
  13. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    het kan natuurlijk aan mij liggen maar naar diverse tests moet ik toch zeggen dat ik games op 1080i er beter uit vind zien dan op 720p
     
  14. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    In principe zou het niet uit moeten maken aangezien de 360 intern dan ook gewoon op 720p werkt. De scaler in de 360 maakt er 1080i van.

    Je zou wel verschil moeten zien met games die 60FPS doen (zoals RR6). Op 720p krijg je dan 60 x een volledige refresh ten opzichte van 60 x een halve op 1080i.

    720p is dan dus beter...
     
  15. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    He! Alle digitale "verbeter" opties zijn idd uitgeschakeld. Het scherm werkt gewoon goed, alleen jammer van het opwarmen. Toch hoor ik steeds vaker dat dit een verschijnsel is wat voor kan komen. En ik heb idd ook altijd al het idee gehad dat PGR3 al wat ghosting van zichzelf heeft. Wel apart:) Al met al komt er morgen toch even een monteur voor de brom op de component aansluiting en de dode pixels. Bedankt voor het mee denken trouwens _O_
     
  16. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm, ik zal het gewoon eens een tijdje op 720p zetten en dan kijken hoe het bevalt.
     
  17. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad daarom is 1080i een no go voor een hd-ready scherm omdat de xbox het eerst upscaled en de tv het dan weer downscaled twee handelingen die je niet wilt hebben als je de best mogelijke kwaliteit wilt.

    Hoe minder conversies hoe beter :)
     
  18. Revan NL

    Revan NL Active Member

    Berichten:
    706
    Leuk Bevonden:
    0
    dank voor de opheldering: xbox 360 staat nu ingesteld op 720p
     
  19. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Mensen ik word nu goed gek. Ik heb in de tijd dat ik mijn scherm kocht, aangenomen dat de R51 een responsietijd van 8ms had. Dit bleek niet te kloppen, 12 ms bleek het te zijn. Swa kan ik nog mee leven. Maar dan nu hoor ik bij gathering.tweakers.net dat er mensen zijn die naar Samsung belde en die melde dat het scherm niet een responsietijd van 12 ms had, maar 16!!! Al is dit zo, ben ik goed teleurgesteld. Echt alleen maar gezeik gehad met dat tering ding tot nu toe, echt niet normaal!
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je had toch ook last van het 'opwarmen' van het scherm? Dit is volgens mij ook niet helemaal zoals het hoort...

    Bel de shop waar je hem vandaan hebt. Vaak komt er dan een samsung monteur langs en die beslist wat te doen. Nieuwe firmware of nieuwe scherm etc.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina