1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat klopt, alleen dit is toch een bekend verschijnsel. Moet er maar mee leven denk. Samsung monteur komt langs. Vrees het ergste, dat hij het als normaal ziet. Toch maak ik me meer zorgen om de 16ms resp. die nu weer genoemd word, ik word dan namelijk gewoon in de zeik genomen door samsung. Zou te erg voor woorden zijn...
     
  2. Joopie

    Joopie Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij een link naar een goede betrouwbare online shop geven?

    alvast bedankt:)
     
  3. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0

    Een ding waar je wel rekening mee moet houden is dat de responstijd NOOIT klopt.
    elke leverancier gebruikt een andere manier om dit te meten en is maar zeer relatief.
    Gemiddeld zit een scherm wat "8ms" heeft rond de 16ms letterlijk ik heb hier laatst een artikel over gelezen zal eens kijken of het nog kan vinden.

    Maak je dus niet druk zolang je er fijn op kunt gamen is het toch goed, als het niet goed gaat bellen en laten fixen of omruilen :)
     
  4. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb ff een vraagje jongens.

    Sinds vorige week eindelijk me 360 binnen en over een tijdje wil ik ook een hdtv kopen. Ik zit eigenlijk te wachten voor een goede aanbieding van een scherm met een laag responsetijd.

    Nu ik echter met mijn normale beeld speel vind ik de letters zo vraag. Met mijn gewonen xbox speelde ik altijd met een advanced scart cable en daar had ik er niet echt last van.

    Ik begrijp dat de hdtv kabel die bij de premium zit geen advanced scart is. Kan ik een kabel kopen waarmee het beeld nu, maar ook later als ik een hdtv heb, er beter uit ziet?

    Wanneer werkt een advanced scart cable bij een gewone tv? Welke kabel raden jullie dan aan?
     
  5. SabZero NL

    SabZero NL Sexyback

    Berichten:
    1.346
    Leuk Bevonden:
    5
    Als dit echt het geval is, zal ik als ik jou was eens even contact opnemen met samsung, en geld terug vragen. ( eventueel + vergoeding ) wanneer ze adverteren met 8 of 12 ms mogen ze er natuurlijk geen 16 ms van maken.

    Succes ! en houd ons op de hoogte.
     
  6. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij "normale" tv heb je de mogelijkheid hem aan te sluiten via scart of s-video (zit er meestal wel op) of gewoon video aansluiting.
    Op hd heb je - of Hdmi of DVI, en of componenten of vga, daarnaast nog eens scart en eventueel video ingang en/of s-video

    Je kunt natuurlijk scart of s-video aansluiten die kun je nu en later op hd gebruiken maar met scart heb je geen mogelijkheid om later gebruik te maken van het hd gebeuren op je hdtv en daar koop je hem neem ik aan wel voor is dus erg zonde.

    Eigenlijk heb je dus geen mogelijkheid, of gebruik nu de componenten kabel op je normale tv, sluit alleen de gele(video) rode en witte (audio) aan en je hebt beeld niet geweldig maar je hebt beeld.

    Later kun je die componenten kabel weer gebruiken op je hd tv om het hd signaal door te geven en achterover te slaan van de mooie beelden :):)
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  7. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2

    Die advanced scart cable ziet er echt top uit op een normale tv, maar als je die in een hdtv stopt is het verschil met component wel schrikbarend. Als je op zeer korte termijn van plan bent om een HDTV aan te schaffen zou ik gewoon je component kabel blijven gebruiken. Gaat het echter langer duren, dan raad ik je toch de advanced scart aan, want het is toch wel een stukkie mooier ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2006
  8. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Thnx, ik denk dat ik dat toch maar ga doen wat als ik lees hoeveel mensen gezeik hebben met die lcd's.

    Hoe weet ik of mijn tv compatibel is voor een advanced scart cable? Ik weet dat hij twee scart ingangen heeft maar ik zie nergens de kleuren rgb. alleen voorop zit een rood, wit, geel aansluiting.

    Alvast bedankt.
     
  9. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    In het boekje kijken, meestal een van de laatste pagina's onder technische gegevens.

    Als je het boekje ervan niet meer hebt, even zoeken op google op je typenummer van je TV.

    (Meestal is Scart 1 dan RGB, en moet je dus opletten dat je hem wel op de goede aansluit)
     
  10. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Woord aan je moeder.
     
  11. Arie_Bombarie

    Arie_Bombarie Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused:
     
  12. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's ouwe school voor: 'ik ben het helemaal met je eens!' ;)
     
  13. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    Op de meeste tv's staat het er zelfs bij of het RGB is of niet. Wil ook wel ns voorkomen dat ze die ingang een leuk kleurtje geven terwijl de rest gewoon standaard zwart is.
     
  14. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind dat er op de HD-ready plasma'a en lcd's maar weinig HDMI aansluitingen zitten...meestal maar 1 soms 2....dat maakt deze toch wel dure tv's nou niet echt "future proof" zoals de producenten wel eens adverteren ... want neem nou bijvoorbeeld het HD digitale tv kastje van Samsung wat met veel bombarie is aangekondigt (heb je nodig om HDTV uitzendingen te kunnen bekijken op je HD scherm) door oa. Casema....aan te sluiten via HDMI, de nieuwe blue ray dvd spelers/recorders aan te sluiten via HDMI, ook de HD-DVD spelers/recorders aan te sluiten op HDMI, PS3 HDMI ??, misschien voor de 360 binnenkort ook een HDMI kabel van bijvoorbeeld het merk monster....kortom...de toekomst is HDMI geen scart meer, maar daar zitten meestal wel 2 of 3 aansluitingen van op....vreemd...erg vreemd
     
  15. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Je kan toch wel een hdmi splitter kopen ofzo, of heb ik het fout?

    M'n breedbeeld heeft ook 3 scarts, maar heb er nooit genoeg aan gehad. Hoeveel is genoeg? Maar opzich heb je wel gelijk.
     
  16. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is dus tevens een vraag die ik hier wil plaatsen : kan je van 1 HDMI aansluiting splitten naar meerdere HDMI aansluitingen ??
     
  17. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Laten fixen doe ik niet meer. Al constateerd de monteur morgen dat het scherm weer niet goed is, dan hoef ik echt geen Samsung meer uit de R-serie. Ze zoeken het dan maar uit. Ik wil dan gewoon een waardebon van de zaak waar ik hem heb gekocht en dan koop ik een M. Samsung blij, ik blij. Alleen ben ik bang dat die zaak het niet gaat doen. Maar ach... ze moeten wel. Ik heb ff mn recht bekeken, en ik heb gewoon het recht om het product te weigeren.
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb alleen die van Perfect Dark nog kunnen vinden :).

    *klik

    Maar die kerel van Selectro was bij het aanschouwen van zulk soort beelden niet onder de indruk. Volgens mij moet de tv eerst ontploffen voordat het indruk op hen maakt :+.

    Ik kan je wel aanbevelen om je te gaan richten op de winkel waar je de tv hebt gekocht. Met Selectro en Samsung kom je er toch nooit uit. Het is alleen maar zonde van je tijd, en je krijgt er hoge bloeddruk van 8).

    Sterkte in ieder geval!
     
  19. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit heb ik dus precies hetzelfde. Heel erg gaar, en ik ga het ook zeker niet accepteren. Heeft de hele R-serie hier nou last van? En bij jouw hebben ze de zaak toch ook laten escaleren? Want ik heb mijn tv in oktober aangeschaft, dus ik weet niet of de winkel waar ik hem heb gekocht nog met me mee wil werken. :mad:
     
  20. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ik wilde met een VGA kabel mijn 360 op een lcd-monitor aansluiten (en in tussentijd spaar ik door voor mijn HDtv :p), maar naast de VGA stekker zit er aan zo'n kabel ook rood/wit tulp aan.. En omdat ik een Dolby Surround setje heb, kan ik die rood/wit dan laten bungelen? Want mijn monitor heeft geen rood/wit ingangen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina