Hehe, eindelijk die hele thread hier doorgelezen, wat een verhaal zeg! Helaas staat er niets over het probleem dat ik ondervind met mijn nieuwe LCD-tv. Ik heb dezelfde tv als jou Monkeyk, de Samsung Le32T51B en ben er heel tevreden mee. Nu heb ik van de week eindelijk een HD-componenten kabeltje weten te bemachten (orgineel van Microsoft) en sloot deze vol verwachting met mijn kwijlslabbetje i n aanslag aan op mijn scherm (R, G en Y in hun eigen gekleurde ingangetje en de rode en witte audio-tulpjes in de audio-ingangen van de componenteningang). Dus ik het kabeltje d'r in, switch op HD, m'n Xbox aangezet, in het menu het outputsignaal op 720p gezet en spelen maar! Tot mijn grote verbijstering lijkt het beeld totaal helemaal nergens op. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven, maar bij alle gedeelten van het beeld die onder een bepaalde kleurintensiteit komen (dus waar het beeld nagenoeg zwart is) ontstaat een rare 'sneeuw'. Bijvoorbeeld het Xbox-Dashboard zelf ziet er erg goed en scherp uit, maar zodra ik de guide-button induw en het dashboard in de achtergrond gedimd wordt ontstaan er rare verstoorde vlakken langs de donkere 'metalen' randen van het dashboard. Ook in de spellen zelf treedt overal dit effect op, het beeld lijkt wel ge-solarized.
Uit jouw reacties te horen heb jij hier geen problemen mee Monkeyk. Jij gebruikt ook de componenten-ingang op 720p toch? Ligt het misschien aan de beeldinstellingen van mijn tv? Hoe heb jij jouw televisie ingesteld staan? Of zal mijn kabeltje gewoon kaduuk zijn?
Laatst bewerkt: 16 mrt 2006