1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Po!

    Po! Active Member

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je component (rood / groen/ blauw) VS composiet (geel) bedoelt?

    Dat zijn totaal verschillende signalen, ze zijn wel analoog, maar verder heeft het weinig met elkaar te maken.

    Net zoals Scart RGB, VGA en S-Video analoog zijn overigens; maar het zijn allemaal andere signalen met verschillende kwaliteit.

    Als je er meer over wilt weten kan je zoeken op mijn naam op dit forum, want ik heb er denk ik al ongeveer 100 posts aan besteed. ;)
     
  2. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    had je beter ff kunnen wachte de samsung LE32R71B is uit
    heb zelf de le40r71 gekocht zal foto posten als ie binnen is (5April):p
     
  3. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou liever een M versie dan de R versie ;)
     
  4. BZRK01

    BZRK01 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI is wel handig om te hebben, als je van plan bent volgend jaar een PS3 te kopen. Deze gaat waarschijnlijk wel van een digitaal signaal gebruik maken als ik het allemaal goed begrepen heb.
     
  5. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar heb je die bestelt als ik vragen mag?
    Als ik google krijg ik geen hits...

    Bvd
     
  6. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk, maar ik heb het over de 360, niet over de aansluitingen op een LCD TV. Maar idd, als je nu een LCD koopt moet er eigenlijk wel minimaal 1 HDMI poort opzitten.
     
  7. vinny ams

    vinny ams Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik neem aan dat het beeld daar niet slechter van wordt.
    Hetzelfde idee als bij boxen versterkers etc. je heb verschillende soorten van kwaliteiten.
    Heb nu een kabel aangeschaft om me tv met me computer te verbinden als je dar een standaard computer monitor kabel voor gebruikt heb je een slechtere kwaliteit dan een wat dikkere kabel van betere kwaliteit.
     
  8. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand wat je met het service menu in de samsung kan veranderen.
    Ik wil er voor de rest niet echt iets mee doen maar ik had een post ergens gezien van iemand die beter beeld kreeg door auto calibreren ofzo in het samsung service menu te veranderen.
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik jou was zou ik met m'n handjes uit het service menu blijven als je geen flauw benul hebt wat je wilt veranderen en waarom....

    Ik heb mijn TV laten calibreren door een expert die wel wist waar ie mee bezig was, ik ben zelf ook niet aan het service menu geweest.
     
  10. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem ook laten calibreren door een ISF expert maar ben nog wel eens wezen kijken in mijn service menu. (kon het niet laten) Heb daar de zaptijd tussen zenders kunnen verlagen (zonder weinig effect want mijn digitale decoder is toch langzamer dan me tv) en gewoon eens goed rond gekeken.

    Maar wat ik mij nu wel eens afvraag of Frank op ongeveer dezelfde waarden is uit gekomen bij ons... (jij hebt ook LE26R51B toch?) vooral omdat hij pas aan het einde in het gebruikers menu komt en deze op vaste waarden stelt... Jammer dat jij niet in het servicemenu wilt/druft te kijken anders kunnen we eens vergelijken.. :) als het dezelfde waarden zijn kunnen we wel ons eigen bedrijf opzetten ;) (voor LEXXR51B gebruikers da)
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Lol 8)

    Nee maar ik zou het echt niet weten of we op dezelfde waarden zijn uitgekomen. Ik heb de beste man lekker laten klooien, en ben daarna lekker met m'n 2 linkerhanden uit het service menu gebleven O-)

    Het kan me allemaal ook niet zoveel schelen wat ie precies veranderd heeft en waarom, het meeste wat daar in het service menu staat is voor mij toch alleen maar hocus pocus. Het gaat mij puur en alleen om het resultaat, en dat is zeker merkbaar :cool:
     
  12. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel sinds de release van de 360 al om mijn 4:3 glasbak tv , maar nu ik ook een paar keer op een HD tv heb gespeeld begin ik toch echt te verlangen naar HD. Daarom wil ik graag een widescreen 19" TFT kopen, toevallig kwam vandaag een mycom krantje binnen met de Mirai 519W100
    Dit lijkt me wel een leuk scherm (iig groot genoeg voor mij, ik wil dit scherm dus echt als mijn tv voor de xbox gebruiken.)

    Op o.a. tweakers had ik al goede reviews gelezen maar misschien dat mensen hier er ook ervaring mee hebben.
    1. Graag zou ik willen weten of het kopen van zo'n tft een aanrader is kwa prijs/kwaliteit verhouding.
    2. Hoe zit het met geluid? Het geluid van de tft is waarschijnlijk niet echt noemenswaardig dus: Kan ik op deze tft "computer boxen" aansluiten?
    Edit: 3. Krijg je zwarte balken? aangezien de verhouding 16:10 is?
    Bij voorbaat dank O-)
     
    Laatst bewerkt: 21 mrt 2006
  13. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
  14. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    War geeft mooier beeld HDtv of een gewone tv met pixelplus?
    Heb namelijk al een paar keer op fora gelezen dat pixelplus ook super beeld moet zijn.
    Zit er veel verschil tussen de 2?
     
  15. BZRK01

    BZRK01 Active Member

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was ik. Mijn beeld dat ik uit m'n componenteningang kreeg was zwaar verneukt, alsof ie een paar kleuren miste. Na het doen van de autocalibratie vanuit het servicemenu heb ik perfect beeld. Mijn Samsung stond dus vanuit de fabriek waarschijnlijk niet helemaal goed afgesteld.
     
  16. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker ook mooi deze samsung, alleen wel weer 100 euro duurder, maar als ie beter is is het wel waard.
    Maar is er iemand die wat directer antwoord op mijn vragen kan geven? :)
     
  17. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    heel belangrijk is natuurlijk het aan pixels...bij HD-ready tv's allemaal in orde oa.philips verkoopt ook True HD schermen (1920 x 1080 p) met zeer korte responstijd van 6ms ! en erg hoog contrast. echter ik vind dat er maar weinig lcd's en plasma's zijn die meer dan 1 HDMI aansluiting hebben, dit is toch de aansluiting voor de toekomst zie het als het SCART van de toekomst, HDTV uitzendingen die dit jaar van start gaan met het WK voetbal (moet je wel een HDTV setopbox voor hebben i.p.v. een digitale tv decoder zoals die tegenwoordig veel vertsrekt worden van oa samsung), aan te sluiten op HDMI, de nieuwe HD-DVD en BLUE RAY DVD spelers/recorders aan te sluiten op HDMI, PS3 HDMI ? kortom ik wil meer HDMI aansluitingen zien op de nieuwe HD schermen_O_

    ps. mooi TRUE HD lcd scherm : 37pf9830 of 42pf9830 van philips
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2006
  18. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb gelukkig geen problemen en gezien de reacties blijf ik er dus maar lekker vanaf :).
    Ze komen morgen m'n scherm vervangen omdat ik dooie pixels heb en de nieuwe firmware erop gooien die zojuist is uitgekomen.
    Hoe groot is eigenlijk de kans dat ik gewoon weer dooie pixels krijg?
     
  19. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem _O_
    Hij is best wel moeilijk om in testellen voor goed beeld.
     
  20. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    ok , bedankt voor alle hulp, ik ga nog wel ff verder zoeken.
    edit:
    @ LeZe,
    1. Heb jij geen last van zwarte balken?
    2. Ondersteund de xbox de 1440:900 resolutie met een scherm van 16:10?
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina