1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat moet ik echt hebben! Moet dan nog wel een paar maandjes doorsparen. Heb namelijk geen zin om een halve hd tv te kopen (HD ready)*)
     
  2. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb hem binnen!!! de LE32M51B!

    Ik heb ff een vraagje: Kan ik m beter op 720p zetten of op 1080i? Ik zie namenlijk weinig verschil. En ik heb nu ook bij PGR3 dat dit spel er minder scherp uitziet dan bv GRAW; het ziet er allemaal iets kartelliger uit? Ik weet niet of ik de enige ben die dat vind?.

    Maar verder erg tevreden met me hdtv!
     
  3. JeePee

    JeePee Guest

    PGR3 heeft geen Anti Alaising, dus het is normaal dat PGR3 karteliger is.
     
  4. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Hebben mensen ervaring met deze TV?

    Click me!

    Ik had een Sony KLV-S32A10 (Bravia) maar was niet echt tevreden (ghosting, zwart was meer donkerblauw, etc). Nu heb ik die Samsung schermen in actie gezien en dat beviel me eigenlijk meer.. Vind het design ook mooier dan de Sony. Dus.. Iemand ervaring mee? En dan vooral met 't HD gamen op dit scherm. :9
     
  5. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wel ervaring met de LE32M51B (net 1 dag mja) en die werkt erg goed. Ik heb niks aan instellingen enzo hoeven veranderen en de kleuren zijn helemaal goed. Ook geen last van ghosting (tot nu toe). En aangezien dat de 61B is moet die alleen maar beter zijn!
     
  6. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mense, heb ff een vraagje. Heb een Philips LCD-TV 23 PF 4321. Hij is ook HD Ready, heeft een DVI aansluiting, scart aansluiting, dolby surround etc. Mijn vraag is, hoe moet ik de kabel van mijn 360 (die van €400,-) hierop aansluiten? De scart kabels hoef ik niet te gebruiken, maar die andere groene, blauwe en rode, waar moet ik die laten? Moet ik misschien ergens een converter ofzo hebben waar ik die in kan douwen? Sorry voor de vragen :)

    Deze namelijk --> http://www.vergelijk.nl/lcd_plasma_televisie/philips/23_pf_4321/specs.rhtml
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  7. Slofsky

    Slofsky XBW.nl Redactie XBW.nl VIP

    Berichten:
    238
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een kabeltje nodig die het component-signaal (die groene, blauwe en rode kabels) omzet in een DVI-I signaal zodat je Philips TV hem pakt, met een beetje mazzel zat deze al bij je tv, dit is namelijk wel het geval bij de nieuwste Philipsen die niet over een component-ingang beschikken :).
     
  8. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    op de site van philips staat dat je een verloopje van DVI-YPbPr moet hebben gekregen bij deze tv. Daar kan je dan die rode/groene/blauwe op aansluiten lijkt me
     
  9. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de reply! Heb al rondgezocht, denk dat ik deze nodig heb, niewaar?

    [​IMG]

    Zo ziet de voor + achterkant eruit

    [​IMG]

    Dus deze "dvi to component" heb ik nodig?!
     
  10. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze DVI-I-naar-YPbPr-kabel heeft alleen de pinnetjes, dus niet voor de pinnetjes in te duwen. De kabel van de xbox360 heeft de pinnetjes, dus heb zo'n "adapter" nodig voor die pinnetjes in te douwe ;) Als je snapt wat ik bedoel (plaatje hierboven).

    BTW, is dit een goede TV volgens jou/ jullie?!
     
  11. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben net in de mediamarkt geweest en daar eens wat tv's met elkaar vergeleken.
    Wat mij het meest opviel was dat de tv op de demopod van de 360 geen True HD was maar HDready!
    Ik had nagevraagd welke resolutie deze tv op de demo pod had en dit bleek 1386x768 te zijn!

    Het beeld zag er wel een stuk mooier uit!

    Krijg ik dit beeld in dezelfde kwaliteit of moet ik dan soms nog een of andere decoder erbij kopen aangezien het een HD-READY toestel is?
     
  12. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn bijna nog geen True HD TV's te krijgen in Nederland.. Dus je zit vast aan HD Ready tenzij je bereid bent €10.000,- euro voor een TV neer te tellen.

    Als jij je X360 via een component kabel aansluit op de LCD TV uit de demopods heb je High Definition beeld.
     
  13. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah die component kabel heb ik. Houd dat dus in dat mijn resolutie dan wel ineens hoger wordt dan 1386x768 ?

    Of blijft de tv die resolutie houden maar zal je toch mooier beeld ervaren omdat de xbox zelf hogere resolutie weergeeft (namelijk 720P of 1080i).

    P.S. Ik las net in een duitse consumenten bond dat ruim 99% van alle HD-ready tv's geen blu ray kan weergeven! Dus stel Blu ray wint van HD-DVD dan kun je dit niet bekijken met een HD-Ready tv!
     
  14. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Je bedoelt de resolutie van bluray (1920x1080)?? Die ondersteund elke HDready toestel, maar die zet het om in eigen resolutie ( 1368x768 )
    En HD-DVD gaat volgens mij ook 1920x1080 ondersteunen :)
     
  15. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    het is toch gewoon zo dat je voor je xbox 360 meer dan genoeg hebt aan een TV die 'slechts' HD-ready is, want ookal geeft de xbox 1080i aan, dat kan toch echt niet gezien worden als true HD. 720p is toch gewoon scherper d8 ik dan 1080i?!
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    720p is niet scherper dan 1080i qua beeldlijnen, maar is wel progressive en kijkt rustiger. En ja, voor de X360 heb je aan zo'n TV genoeg....wil je straks nog een stapje verder gaan met bijv. de PS3, dan zou je wel zo'n "True" HD scherm kunnen kopen wil je er het maximale (1080p) uithalen....en die zijn voorlopig alleen weggelegd met de mensen met echt veel doekoe's :+
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2006
  17. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Films in 1368x768 resolutie zijn ongekend mooi, voorlopig heb je echt geen True HD scherm nodig om optimaal te kunnen genieten van films/games.
     
  18. maniac

    maniac Gangsta shit

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    soy bravia KLV-V32A10E

    Goed toestel?
    Heb al wat goede reviews gelezen maar nog niet van mensen die er effektief een xbox op aangesloten hebbe.

    Iemand ervaring mee?

    Ik bedoelde dus SONY uiteraard ;)

    Kurt
     
  19. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had een Sony KLV-S32A10 en was niet echt tevreden. Het beeld was wel scherp i.c.m. een component kabel, maar ik had wel last van ghosting. Ook is zwart nog steeds niet echt zwart op een LCD TV, maar donkerblauwig. De TV die jij bedoeld is in principe hetzelfde maar heeft een andere beeldprocessor en dus iets mooier (analoog) beeld, maar heeft daarentegen geen VGA-ingang.

    Ik wacht gewoon tot de SED TV's komen, geen last van ghosting, smearing, tearing, responstijden, tegenvallende zwartwaardes, etc. Ik heb geen zin om uren met de afstandsbediening in m'n handen te zitten om de instellingen te wijzigen..
     
    Laatst bewerkt: 28 mrt 2006
  20. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    als je het nieuws op het gebied van sed schermen een beetje bijhoudt zou je moeten weten dat het uitbrengen van sed voor de consumentenmarkt vertraging opgelopen heeft, eigenlijk ook niet echt verwonderlijk de grote fabrikanten die sed willen gaan uitbrengen verkopen zelf immers ook LCD & plasma TV's die willen ze eerst flink uitmelken (ala EA games met hun FIFA serie !) er zijn nu ook goede TRUE LCD schermen met echt zwart kleuren, geen ghosting , maar ja vanaf 3200 euro's prijzig dus , wat denk jij als het eerste SED scherm uitkomt...(geen eind 2007, maar 2008) wat die gaan kosten dan, nou reken maar dat ze de eerste jaren rond +10000 euro's kosten en erg dun gezaaid zullen zijn.....dus wacht rustig af, tegen die tijd is er ook al opvolger van de xbox 360 en de ps4 is in ontwikkeling *)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina