De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    het schijnt dat die tv's van de fabriek uit zo afgesteld worden dat ze er in een showroom erg mooi uitzien, maar sommige kleurwaardes zijn TE zwaar ingesteld, je schijnt dan in een soort service menu dat bij te kunnen regelen....dat menu zit verborgen in de software, tevens zou het zo zijn dat na zo'n calibratie je scherm zuiniger omspringt met de backlight lampen zodat die weer langer meegaan......
     
  2. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Als ik mij LE32M51 op HDTV instel, kan ik niet eens meer kiezen of ik 50 of 60 hz wil. LCD tv's werken daar ook niet mee volgens mij (wat je al schreef). Heb je wel het knopje van normale tv naar hdtv gezet?
     
  3. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Philips plasma

    Hey menzen,

    vraagje, ik heb er echt geen zak verstand van. Of beter gezegd, wordt door iedereen gek geluld. Ik wil binnenkort dus ook een plasma aanschaffen. Liefs een 42" (zit redelijk ver van de tv). Nou ben ik van plan om er 1 van Philips te halen. De moeder van me vriendin werk(te) bij Philips en ik ben in de gelukkige situatie dat ik haar pasje mag gebruiken en daar die tv te gaan halen. (winkel in t PSV :'-( - stadion). Dit scheelt dus aanzienelijk in de prijs. Mijn vraag aan jullie nu, zijn die plasma's ook goed voor het gebruik van een 360? Waar moet ik allemaal op letten. HD, pixels, responstijd, HDMI ingang, contrastratio .... ik weet t allemaal echt niet meer. Me vriendin haar ouders hebben zelf een 50" van Philips en daar had ik me 360 op aangesloten maar toen zat er een vertraging in. Als ik iets indrukte reageerde de tv pas later. Na wat capriolen met kabels uit te hebben gehaald was t wel weg maar ik wil t niet te moeilijk hebben en gewoon aansluiten en gamen (en uiteraard kunnen genieten van mooi scherp beeld met tv kijken) Ik hoor t wel,

    Alvast bedankt............
     
  4. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmz misschien kun je ook je bestedingsruimte aangeven, er zullen vast wel mensen zijn met een philips tv die je kunnen vertellen over hun ervaringen. Maar denk dat het wel belangrijk is als men weet hoeveel je wilt uitgeven.

    En laat je inderdaad goed informeren.

    Zo had ik laatst een vette LCD tv gezien van philips (iets van PF9966 ofzoiets), specs waren ook super. Maar wat bleek, als je je 360 erop aansloot kreeg je niet fullscreen te zien maar had je boven, onder, links en rechts een zwarte balk! Je zat dus op een zwevend vierkantje op je tv scherm te gamen!

    Toen heb ik die meteen maar links laten liggen.
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  5. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Uuuuuuhm tja, tussen de €1800 en €2300 euro ofzo....
    Is ook moeilijk te zeggen omdat ik m dus in de MyShop van Philips koop.
    Reken er voor het gemak €400 bij, dan kom je op de winkelprijs uit.

    Die tv die jij bedoeld heb ik gezien jah. Das dat hele zilveren ding. Maar das niets dus. Ik vond persoonlijk die Ambilight 2 mooi, maar jah, dan zit je gelijk op minimaal €3300,- geloof ik.
     
  6. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    yep die krijg ik van de week binnen de philips 37pf9830, mooi ding ambilight 2 pixels plus 2 HD, true hd scherm 1920 x 1080 pixels en geen zwarte balken met de 360 .... niet geheel onbelangrijk
     
  7. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat het volgende stuk je wat meer "inzicht geeft" in de voor- en nadelen + de valkuilen:

    High Definition is een manier van beeld weergeven die vele malen beter en scherper is dan we tot nu toe mochten ervaren. Een term die onlosmakelijk verbonden is met grote platte tv's maar ook met het aankomende WK. Die zal voor het eerst in HD. uitgezonden gaan worden. Als de kabelboeren op tijd hun zaakjes in orde krijgen mogen we eindelijk van groener gras gaan genieten. Erg leuk maar wat heb je eraan als je liever voetbal speelt op een TV? We sloten een Xbox 360 aan op de HD toppers van Philips, Pioneer en ViewSonic. Was het de moeite waard?

    Mensen die op hun PC games spelen hebben altijd ééndik voordeel gehad op de huiskamergamers. Wat voor mooie console je ook had, de beeldkwaliteit was altijd gelimiteerd tot die van je 'ouderwetse' televisie.Daar is nu eindelijk verandering in gekomen. HDTV's ondersteunen namelijk hogere resoluties en met de komst van de Xbox 360 en straks ook de Playstation 3 kan daar volop van genoten worden.

    De spelcomputers Xbox 360 en Playstation 3 kunnen nu beide spellen in HD weergeven. Eerstgenoemde is al verkrijgbaar en kan spellen weergeven in maximaal ‘1080i’. De PS3 moet nog uitkomen, maar Sony belooft plechtig de mogelijkheid om ‘1080p’ op je scherm te kunnen toveren. Beide aanduidingen staan voor een resolutie van 1920x1080. Het enige verschil zit hem in de ‘i’ van ‘interlaced’ en de 'p' van ‘progressive’. De laatste toont per beeldwissel steeds alle lijnen tegelijkertijd en wordt daarom ook wel de 'volledig-beeldtechniek' genoemd, wat rustiger voor je ogen is. Bijna alle HDTV's die nu te koop zijn dragen het label 'HD Ready' met zich mee. Dit predikaat mag er op geplakt worden wanneer het toestel minimaal 720 beeldlijnen kan weergeven. De meeste platte schermen die je nu kunt kopen kunnen dus 'slechts' een resolutie van 1366x768 weergeven. Dit hoeft overigens niet noodzakelijk een nadeel te zijn.

    Op dit moment zijn er twee grote verschillen in technologie, met een derde op komst. In de ene hoek treffen we LCD aan en in de andere hoek zien we plasma staan.

    Uit de honderden verschillende toestellen kiezen we drie modellen die ieder op hun eigen manier als winnaar uit de bus komen: een LCD-scherm van Philips (37PF9830/10), een LCD-scherm van ViewSonic (N4060W) en een plasmascherm van Pioneer (PDP 436 XDE).

    De LCD-techniek is relatief nieuw in de tv-wereld, maar we kennen deze al jaren van de platte schermen voor de PC. De techniek is gebaseerd op vloeibaar kristal. Plasma maakt gebruik van gasontladingsbuisjes vergelijkbaar met de bekende TL-buis, alleen dan op microscopisch klein niveau.

    Naast de verschillen in techniek zijn er ook verschillen in resolutie, kijkhoek, kleurschakeringen, schaduwgradaties, contrast-ratio, responsetijd, luminantie en de responstijd van het scherm. Daar stopt het niet; als je een verkoper zijn gang zou laten gaan krijg je een technisch manifesto waar je U tegen zegt. Voor deze test vergeten we al die zaken even en kijken we puur naar wat echt van belang is: hoe zien mijn spellen er uit?

    PIONEER (PDP 436 XDE)

    Pioneer heeft een groot voordeel ten opzichte van de andere twee toppers. Ook normale tv- uitzendingen zien er nog goed uit op dit scherm. Dit is een voordeel dat vrijwel alle plasma toestellen hebben overigens. Let op, het toestel heeft standaard geen speakers, omdat Pioneer er vanuit gaat dat je wel een mooie audioset hebt staan als je jezelf zo'n scherm kan veroorloven. Zit wat in. Losse speakers zijn verkrijgbaar en bieden overigens wel een zeer goed geluid.

    Prijs: ong. 4000 euro

    VIEWSONIC (N4060W)

    Het grote voordeel van dit model is de prijs. Je betaalt maar de helft ten opzichte van de modellen Pioneer en Philips voor het zelfde formaat. Zowel de aparte beeldstekkers als de geluidstekkers van de Xbox 360 HD kabel zijn direct aan te sluiten. Bij de andere twee toestellen moet je gebruik maken van een aparte digitale audiokabel waarvoor je audioset ook een ingang moet hebben. Net als bij de Pioneer moet je wel eerst wat met de instellingen spelen om een optimaal beeld te krijgen, maar dan heb je ook wat.

    Prijs: ong. 2000 euro

    PHILIPS (37PF9830/10)

    Vanaf het moment dat je hem uitpakt tot het moment dat je hem voor het eerst aanzet val je in de ene verbazing in de andere. Nog nooit heb ik zo'n kwaliteit gezien in ieder mogelijk klein detail. Van de meegeleverde handleiding tot de oerdegelijke metalen afstandbediening, alles is tot in de puntjes verzorgd. De afstandsbediening mag gerust een multifunctioneel tafelsierraad genoemd worden. Het kan diverse Philips-apparaten tegelijk aan en je kunt er zelfs de voet van deze HDTV mee draaien! Het is makkelijk om zo nog een paar alinea's door te gaan, maar die ruimte is er helaas niet.

    In een notendop: met stip het beste beeld voor je HD spelcomputer en de enige die de volledige resolutie van 1920x1080 kan weergeven. Hiermee is dit het eerste ‘True HD’ toestel in een markt waar de rest het nog moet doen met het predikaat ‘HD Ready’.

    Prijs: ong. 4000 euro

    CONCLUSIE

    Pioneer is de beste oplossing als je nog geen digitale tv hebt, omdat het oude signaal hier nog goed weergegeven wordt. ViewSonic maakt HD beschikbaar voor mensen die geen loterij hebben gewonnen en het toestel van Philips? ken je de uitdrukking ‘Kost wat, maar dan heb je ook wat’?

    Of je nu naar de winkel moet rennen om direct een van deze schermen in huis te halen, hangt voornamelijk van je geduld en je bankrekening af. De kans is groot dat voorafgaand aan het WK flink gestunt zal gaan worden met HD-schermen.

    Heb je het geld, neem dan je Xbox 360 onder de arm en sluit het op verschillende toestellen aan voordat je een keuze maakt. Pas wel op: eenmaal het verschil gezien, wil je niet anders meer!

    Bron = BN De Stem
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  8. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    1 voordeel heb je al, ....... tering wat een ding. Uiterlijk zeer mooi zeg maar. Maaruuuuuh, jullie gaan me nu toch niet vertellen dat t gros van die tv's een zwarte balk tonen?
     
  9. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    het gros lijkt mij niet ! de 37pf9830 van philips niet, dat weet ik uit ervaringen van andere xboxlivers....de meeste tv's in deze draad besproken ook niet anders werd dat vast wel vermeld.....
     
  10. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0

    _O_ _O_ _O_ _O_ de juiste man op de juiste plaats...... thnx, het is al de printer doorgegaan :+

    maar is t niet raar als ik met me 360 die winkel in kom en zo'n verkoper achter de bali vandaan trek --> "Zo jij gaat me helpen ouwe" :confused:
     
  11. Fireballs_nl

    Fireballs_nl OF JE WORST LUST!

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk wel :+ Maar ja, het gaat hier niet om een goedkoop apparaat; het is meer een tip (maar of iemand dit ooit doet... zelf zou ik niet gaan slepen met m'n xdoos 8) )
     
  12. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    Hd tv..

    is deze vester lcd-tv HD ready goed?
    *vestel 300
    *75 cm LCD scherm
    *HD ready
    *contrast 600:1
    *helderheid 550/ cd/m2
    *aan sluitingen 2x scart DVI en pc-in
    *inclusief LCD-Voet en wandelbeugel
    *Afmetingen 65hx101bx33d


    deze wil ik gaan kopen goed idee??
    Graag snel reply want mischien ga ik hem vandaag mischien halen :D
    kan deze btw 60 hz en 1080 aan(ofzoiets)
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is de max. resolutie die de TV aankan ? Wel zo makkelijk bij het bepalen of het uberhaupt een HD Ready TV is :+
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee ik hoefde niet goed te kijken, ik zag bij de testdraai al gelijk een enorm verschil :) Ik vond het de 125 euro waard in ieder geval....maar in dat opzicht kan ik alleen voor mezelf spreken.
     
  15. Forgottensoul

    Forgottensoul The One

    Berichten:
    1.408
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zoek nu de max resolutie ik weet niet maar ik heb btw mijn post aangepast met een foto erbij..
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Aan de foto te zien is het geeneens een wide-screen TV, sorry maar ik denk niet dat het veel soeps is. Offie 60 Hz en 1080i aankan weet ik dus niet, zonder de specs te hebben gezien....
     
  17. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou eventueel ook naar een winkel kunnen gaan waar ze ook 360's verkopen.:cool:
    Hoef je dat ding niet mee te slepen.
    En verder heb je nog zo'n uitspraak:'De klant is koning'...:9
    Ik ga zelf naar mn plaatselijke gameshop en ik vraag daar aan 1 van die gasten waar ze zelf achter zitten thuis en wat hun ervaringen zijn en wat ze horen van hun klanten...

    @ MiQe
    Misschien dat je schoonmoeder er achter kan komen wanneer Phillips gaat 'WK stunten'.(Misschien heeft ze de reclameborden, die in de winkel komen te hangen, al zien liggen)

    Zou chill zijn als je dat ook hier op het forum wil neerzetten?!?:D
     
  18. fllix313

    fllix313 Active Member

    Berichten:
    783
    Leuk Bevonden:
    16
    ik wil een lcd tv op me kamer en ik zat aan deze te denken is dit een beetje een goede tv?

    [​IMG]

    het is de le27t51b


    Beeldscherm
    Beeldscherm diagonaal 27 "
    Beeldscherm LCD
    Kijkhoek, horizontaal 170 °
    Kijkhoek, vertikaal 170 °
    Helderheid 500 cd/m²
    Resolutie 1366 x 768 pixels
    Contrastverhouding 800:1
    Aspect ratio 16: 9
    Audio
    Luidsprekers 2
    Gemiddeld vermogen 5 W
    Equalizer
    Verbindingsmogelijkheden
    Aansluitingen ANT(RF)
    Composite
    S-Video
    Component (Y/Pb/Pr)
    Euro Scart
    PC (Analoog RGB)
    DVI
    Technische details
    Plug-en-play
    Signaalstandaard NTSC, PAL, SECAM
    Draagbare afstandsbediening TV
    Timer On/Off , Sleep
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
  19. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet t antwoord op je vraag niet, maar als je een duidelijk antwoord wilt is het handig erbij te zetten om welk type het gaat...
    De 'R-serie' of de 'M-serie' en de 41...., 51.... of 61....
    Veel mensen hier op t forum hebben al een Samsung.
    Die kunnen je dan hun ervaringen vertellen of hebben dat al gedaan.

    Maar hij ziet er strak uit!
     
  20. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, dubbelpost8)
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina