1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    hah lol meter ofzo niet ver , vind ik kut kijke met game

Laatst bewerkt: 27 jan 2006
  2. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Woow :D

Misschien de 23" nemen, ik denk dat het prettigst voor je ogen is :)
    Helaas heeft die geen HDMI ( aansluiting voor PS3 )
    Als je dat wel wilt hebben dan heb je voldoende aan 26" :)

3. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    ik moet geen ps3 , dus een samsung LE23R51B .
    kan daar wel xbox 360 op ??
    want je heb toch hdmi aansluiting nodig voor xbox 360
    en ps3 ging toch op dvi?

4. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich HDMI heeft de toekomst.
    Maar op de 23" kan je wel door middel van een component of vga kabel je 360op je tv aansluiten...

Maare je kan ook voor de 26" gaan het is jou keuze alleen lijkt het mij niet erg prettig :)

En deze is toch ook 300 euro goedkoper O-)

5. JeePee

JeePee Guest

De 23" is toch van de 360 demo pod?

6. S2801

S2801 ANI

Leuk Bevonden:
    0
    Yep, via de component kabel. (standaard bij een 360 premium, die van 399 euro) En ga ook maar eens naar een demopod in bv de Media Markt, daar hebben ze die 23" schermen en dan moet je er ff 1m vanaf gaan staan! Kan je jouw opstelling alvast testen;)

EDIT: iemand anders was me voorO-)

7. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    ja helemaal correct :)

Alleen is het volgens mij de R41 inplaats van de R51

De LE23R51B :)

8. S2801

S2801 ANI

Leuk Bevonden:
    0
    EEEH, bij de demopods die ik gezien heb hangen LE23R51B schermpjes, deze dus. Het plaatje die jij postte was van een LE23R41B

9. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Laten we zeggen 180 ok , kijk maar:p
    de 23> http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=0&q=le23r51b&pcode=0

de 26> http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/queryprices?readform&qcode=0&q=le26r51b&pcode=0

10. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry ik bedoelde de R41,

maar ik wist niet meer hoe die tv er ongeveer uit zag op die demopods, Maar gelukkig zit er geen verschil in alleen het uiterlijk..

@grumpie wat S2801 verteld is wel slim om te testen ga gewoon eens lekker spelen, vind je nog dat je te weinig ziet en je hebt een dikke portemonee ga voor de 26 ;)
    Speelt het lekker weg koop gewoon die scherm, misschien is de 26 versie wel te groot (het is toch 10 cm verschil)

11. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    maar wat ik net zei bij kieskurig.nl heb het maar 180 euro verschil , en ja die lcd schermen die bij o.a. de bartsmit staat vind ik ook wel erg mooi
    wat je al zei het scheelt 10 centimeter , wel voor 180 minder dus dat is eigenlijk waar voor je geld zegmaar

12. DRAXXX

DRAXXX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb even een vraagje,
    ik was totaal niet van plan om een HDTV tekopen tot ik dit zag:

http://www.budgethouse.nl/index.asp...ail.asp?productgroep=1&index=1&artikelid=7261

Is dit wel een TV waarmee je veel uit de 360 haalt?
    Maar gewoon op een LOW Budget manier....?

later zag ik ook nog deze:

http://www.budgethouse.nl/html/detail/detail.asp?productgroep=1&index=1&artikelid=7060

die is een slag grote maar de resolutie is 640 bij 480....

Nu vraag ik advies aan jullie...

1 38CM
    2 51CM
    3 Een breedbeeld TV zonder HD enzovoort.

13. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er gewoon goed over nadenken...
    180 euro klinkt best veel, maar als je toch die 26" wilt hebben moet je weer 900 euro erbij rekenen :eek:
    En als ik jou was zou ik naar de media markt gaan, die heeft beide tv's in hun assortiment en dan kan je mooi vergelijken :)

@ Draxxx geen van beide LCD's nemen, is alleen maar geldverlies. Als je kijkt naar een HDTV moet hij op zn minst een resolutie van 1280 x 768 hebben om 720P eruit te trekken. Dan haal je pas de ware kracht uit je xbox(360) :)

14. DRAXXX

DRAXXX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus gewoon een mooie breedbeeld zoeken?

15. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan...
    Maar dat geld kan je ook op een spaar rekening zetten en sparen voor een mooi 23" televisie die hierboven vermeld is kost denk ik 2x zoveel.
    Of je koopt een 20" tft scherm die op zn minst 1280x768 weergeeft :)

16. DRAXXX

DRAXXX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben 15 jaar, dus ja dat gaat wel lang duren, en ik ben niet iemand die lang een console houd :p .
    Maar zijn 1 van die 2 HDTV's wel beter dan een breedbeeld, want ik ga toch niet groter kopen als ik een LCD TV koop, 38CM/55CM vind ik ok scherm voor op me kamer. Is in die catogorie een van die 2 LCD TV's wel ok dan?

17. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    23" is ongeveer 58 cm dus je zit er iets boven
    20" zit rond de 44 cm...
    Het voordeel van de 23" is dat hij HD Ready is, dat houdt in dat hij verschillende aansluitingen heeft en dat je hem kan aansluiten op de kabel
    Bij een TFT 20" heb je hooguit een aansluiting (VGA of DVI) en meestal geen coax aansluiting voor de kabel. Deze zijn wel een stukkie goedkoper rond 300 euro, let wel goed wat de responsetijd van het scherm is...
    Focus op een scherm van 12 ms of lager...

Er zijn trouwens meer TFT's van rond de 23" maar deze heeft wel de zelfde kenmerken van een 20" :)

EDIT: Een beetje verkeerd begrepen:
    Als je die grote neemt van 640 x 480 heb je niks aan, beeld wordt iets scherper. Je sluit je 360 op 480P
    Die andere van 38cm heeft een wat hogere resolutie van 1024 x 768 pixels en die resolutie kan je ook op 360 instellen. Maar als ik jou was zou ik eerst kijken wat de response tijd is... van beide trouwens anders heb je last van ghosting...
    En denk er ook wel heel goed of je dit moet doen.
    Een resolutie van 1024 x 768 pixels en een tv van 1366 x 768 is een wereld van verschil zeker omdat je die laatste in Progressive stand kan spelen.
    Ik zou zelf dan voor een goede breedbeeld tv gaan (geen flut merk!!!) omdat je dan een veel groter overzicht heb, dat helaas minder scherpte heeft...
    Tip: kijk op marktplaats iedereen wilt van zijn tv's af door de komst van LCD :)
    Maar denk er eerst gewoon goed over na wat jij nou eigenlijk wilt ...

18. rorast

rorast Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voorheen al deze info gepost, maar ik hoop toch op iets meer reacties dan slechts 1 stuk. Even iets minder show-off your uber tv, en iets meer informatieve reacties graag. Hierbij nog een keer de vlgende tekst:

(Oja, begin nu niet over dat deze post arrogant is, een forum is om informatie te winnen, op dit forum zijn echt te veel ovetollige reacties met weinig informatieve waarde, maarja, wellicht ligt het eraan dat ik meer volwassenere forums gewend ben)

Jongens, even over '1080p hot or hype'

Ik heb een vrij betrouwbaar artikel gelezen over deze toestand, en daarin staat dat het waarschijnlijk allemaal niet zo veel bijzonderder zal zijn dan 720p (en 1080i met een goeie de-interlacer).

Het grootste voordeel ervan zou eigenlijk zijn dat je vanaf dezelfde kijkafstand in vergelijking met 720p (of1080i) een groter beeldformaat kunt permiteren zonder kwaliteitverlies voor het oog, OF bij eenzelfde beeldformaat bij 1080p er nog dichter op kunt zitten.
    Dit wil dus zeggen dat het oog nagenoeg geen verschil zal opmerken als je bij een 720p scherm gewoon iets verder ervanaf zit of een iets kleiner scherm hebt.

Een fragment uit het artikel:

'Obviously, the quality of the source material you're viewing is very important, but so are screen size and how far you're sitting from your TV. Indeed, our resident video guru, Senior Editor David Katzmaier, reports that the extra sharpness afforded by the 1080p televisions he's seen is noticeable only when watching 1080i sources on a larger screen. Comparing a 50-inch 1080p DLP set to a 50-inch 720p DLP set, for example, he says you'll be hard-pressed to notice more detail with 1080i sources, especially from farther than 8 feet away. Even if you can see the difference, it will be much less obvious than, say, the difference between DVD and 720p HDTV. Of course, performance will vary from set to set, and we'll know more when we have a chance to thoroughly test more 1080p televisions.

Katzmaier also says that the main real-world advantage of 1080p is not the extra sharpness you'll be seeing, but instead, the smaller, more densely packed pixels. In other words, you can sit closer to a 1080p television and not notice any pixel structure, such as stair-stepping along diagonal lines, or screen door effect. This advantage applies regardless of the quality of the source.'

En hier het gehele artikel: http://reviews.cnet.com/4520-6449_7-6361600-1.html

Persoonlijk denk ik dat we niet blind moeten staren op 1080p, het vooral een electronica-hype is, waar de meeste gebruikers toch geen baat bij zullen hebben. Tenzij je een scherm van 2.5 meter wilt aanschaffen.
    Een code'tje met veel ubergehalte, dat voor een groot deel van ons niet meer dan een holle phrase is.

Dus guys, wat denken jullie, stoppen met smachten naar leeg ubergehalte, met de voeten op de grond blijven (het zal niet de eerste keer zijn dat mensen massaal geld uitgeven voor mooie cijfers die in in de praktijk niks voor je betekenen), of zit er toch wel wat in 1080p voor de gemiddelde gebruiker?
    Graag jullie opmerkingen.

Groetjes,

Martin

19. Dawson Leery

Dawson Leery Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag net dat de Samsung geen HDMI ondersteunt, is dit een groot probleem? :eek:

20. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0

Philips 26PF9956

Ik heb deze televisie nou al een tijdje.
    De verkoper zei dat hij HD-ready was, maar op kieskeurig staat dat hij het niet is. Het is een prachtige televisie maar de laatste tijd heb ik veel last van verticale strepen als ik een dvd afspeel. Dit schijnt een fout in het LCD schermt te zijn. Dit heeft met de contrast filter te maken. Hoe kan ik bewijzen dat de televisie niet of wel HD ready is?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina