23" is ongeveer 58 cm dus je zit er iets boven
20" zit rond de 44 cm...
Het voordeel van de 23" is dat hij HD Ready is, dat houdt in dat hij verschillende aansluitingen heeft en dat je hem kan aansluiten op de kabel
Bij een TFT 20" heb je hooguit een aansluiting (VGA of DVI) en meestal geen coax aansluiting voor de kabel. Deze zijn wel een stukkie goedkoper rond 300 euro, let wel goed wat de responsetijd van het scherm is...
Focus op een scherm van 12 ms of lager...
Er zijn trouwens meer TFT's van rond de 23" maar deze heeft wel de zelfde kenmerken van een 20"
EDIT: Een beetje verkeerd begrepen:
Als je die grote neemt van 640 x 480 heb je niks aan, beeld wordt iets scherper. Je sluit je 360 op 480P
Die andere van 38cm heeft een wat hogere resolutie van 1024 x 768 pixels en die resolutie kan je ook op 360 instellen. Maar als ik jou was zou ik eerst kijken wat de response tijd is... van beide trouwens anders heb je last van ghosting...
En denk er ook wel heel goed of je dit moet doen.
Een resolutie van 1024 x 768 pixels en een tv van 1366 x 768 is een wereld van verschil zeker omdat je die laatste in Progressive stand kan spelen.
Ik zou zelf dan voor een goede breedbeeld tv gaan (geen flut merk!!!) omdat je dan een veel groter overzicht heb, dat helaas minder scherpte heeft...
Tip: kijk op marktplaats iedereen wilt van zijn tv's af door de komst van LCD
Maar denk er eerst gewoon goed over na wat jij nou eigenlijk wilt ...
Laatst bewerkt: 27 jan 2006