1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV thread [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cerveza

    Cerveza Cerveza

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf maar twijfelen tussen de sony bravia V en S serie

    Is de V het prijsverschil waard tov de S?

    Dit wil ik nou eigenlijk wel eens weten. En waar zit nou daadwerkelijk het verschil in?:confused:
     
  2. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik heb de S. Volgens mij is het enige verschil dat de V een betere analoge tv tuner heeft. Digitaal zijn bijde gelijk.
     
  3. Dawson Leery

    Dawson Leery Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou het in de toekomst niet mogelijk zijn om de ps3 via VGA aan te sluiten?
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    en een breedbeeld van 82 cm 100 hz is dat wat??
     
  5. Dawson Leery

    Dawson Leery Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vraag moet eerst beantwoord worden snoodaard (H)
     
  6. Seda

    Seda Active Member

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik dacht dus ook dat de R51 alleen maar qua uiterlijk verschilde van de R41. Nu hoorde ik dus van een werknemer van de MM dat de R51 trager was. Hij had een inlichter van samsung gebeld om het verschil nu eens duidelijk te krijgen en volgens hem was er dus ook een vershil in beeld-processor. In de responsietijd zit gewoon een verschil. Hij keek namelijk naar het compleet openenen en dichten van een pixel ofzo, en dan was de R41 sneller. Ik begrijp er soms niks meer van:confused: . Ach ik heb de LE32R51B... snel zat...*)
     
  7. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Component vs. VGA

    Ik heb nu beide HD-kabels in huis, met name om eens te kijken of ik nu de spiegels bij in-car view van PGR3 wél volledig te zien zou krijgen als ik de HD-VGA kabel zou aansluiten. Niet dus! Niet op 1280x720 of 1280x768 of 1360x768 ofzo. Kabel voor nix gekocht dus :mad: . Of moet ik een lagere resolutie nemen? Dat ljkt me weer niet logisch qua HD-resoluties.

    Ik zit nog te kijken welke het beste is qua kleur, helderheid en scherpte, maar zie tot nu toe weinig verschil.

    Wel vreemd: DVD's met VGA: 640x480 @60hz, met component: 720x576@50hz. Dan lijkt component dus in het voordeel qua beeldlijnen.

    Vreemde zaak. Ik herinner me een post waarin mensen duidelijk verschil op het scherm toverden met PGR3.
     
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke tv heb je? En het klopt dat je nog niet de hele spiegel ziet, je ziet echter wel meer. Ga maar testen met een filmpje op je computer :) Tenminste ik zie wel degelijk links en rechts een paar centimeter meer dan met component.
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik heb net de Sony KLV-V26A10 aangeschaft. Ik krijg hem dinsdag helaas pas. Ben benieuwd.
     
  10. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    zie sig voor TV.

    Ik zal nog eens goed kijken.... Is 1280x720 de beste keuze met VGA?
    En hoe verklaar je het verschil met DVD's? :confused:
     
  11. enzowpablo

    enzowpablo Active Member

    Berichten:
    323
    Leuk Bevonden:
    0

    goede keuze! Alleen was ik voor een maatje groter gegaan. 26'' is net te klein:eek:
     
  12. Dawson Leery

    Dawson Leery Active Member

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou...ik heb de bestelling van de Samsung geannuleerd. Blijkt dus dat de Samsung LE32T51B NIET de versie is die ook bij de Pods inbegrepen is.
    Dat is namelijk de L23R51Bx5. Ik heb onze demopod ff goed geinspecteerd en kwam dus tot de conclusie dat het hier een ander type betreft.
    Overigens heeft de LE32T51B geen HDMI ondersteuning, wat ik toch wel een minpunt achtte.
    Ik ga volgende week ff bij MediaMarkt kijken of ik een beter alternatief kan vinden.

    Leroy
     
  13. Cerveza

    Cerveza Cerveza

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ben dus nou de elektronica boer geweest bij ons in de stad en gekeken naar de S32a10e. Hij liet mij duidelijk zien de verschilen zien van de sony en de samsung le 32r41. Op analoog en digitaal signaal en ik vond dat dan toch de Samsung er mooier en helderder uitzag als de sony. En de samsung heeft ook Component en HDMI aansluiting net als de sony trouwens Dus heb de Samsung daar aangeschaft en is woensdag binnen.

    Hoop dat ik er geen spijt van krijg maar kan hem alsnog dan voor de sony inruilen.
    Iemand ervaringen met deze samsung lcd

    Dus afwachten maar wat ik er van vind*)
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2006
  14. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vermoede al dat je die tv had. Maar ik zou gewoon 1360x768 kiezen. Dan mis je 6 pixels (balkje links en rechts) maar die komt het dichtst bij je native resolutie.
     
  15. PGR3 Comp.

    PGR3 Comp. New Member

    Berichten:
    49
    Leuk Bevonden:
    0
    verkeerde account.

    @mod,
    Post gelieve te verwijderen
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Nee, je moet met je rechter pookje naar links en rechts bewegen. Bij de meeste auto's zijn de spiegels niet geheel zichtbaar. Het pookje is je hoofd, en die beweeg je.
     
  17. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    FF snel een vraagje..

    ik heb zelf dus de Sony Bravia KLV-S32A10 (zoals je zag op de mooie plaatjes van mijn slaapkamer :p)

    en ik wil volgende maand een 360 aangeschaffen..

    ik hoor vaak dat die bravia een resolutie heeft van 1366x768 maar dat dit in de werkelijkheid niet helemaal waar is..en maximaal 1280x720 ondersteunt..

    klopt dit? hoe hebben jullie de xbox 360 ingesteld staan? op 1280x720? of de hogere resolutie? en werkt dit dan ook.. en welke werkt precies het mooist? :eek:
     
  18. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb hem eigenlijk ook niet in het levende lijf gezien. Hij stond in de krant en daar stond helaas geen typevermelding van... Alleen dat hij van Philips was... Maar er stond wel een plaatje van, met die bekende zwart-witte rand rond de beeldbuis voor 1800 euro :eek:. Je kan dan verwachten dat ze de PF9830 bedoelen ;)
    Later heb ik ook navraag gedaan in de winkel en het bleek wel dat het die tv was.
    Alleen vond die man het geen mooie tv, hij wees me een Hitachi Plasma tv aan van 40" en zij deze heeft een dynamisch contrast van 10.000 !!!! Ik moet toegeven dat plasma een veel mooier beeld geeft, maar het gaat bij mij om die resolutie. Dus geloof niet altijd in de praatje van een medewerker, het zijn aardige personen maar ze kunnen dommer zijn dan dat je het verwacht :)
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2006
  19. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Dag

    Ik weet niet of je ondertussen al in het bezit ben van de 32PF9830/10 maar zelf ben ik in het bezit van de 37PF9830/10 (1920x1080) maar ook met dit scherm zijn er nog problemen, niet zo zeer met het scherm zelf maar meer met de software van de TV. Zie mijn post:

    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=40135.0

    De beschreven problemen zijn bekend bij Philips en als je op verschillende reviews zoekt van mensen die in het bezit zijn van deze TV merk je dat ze allemaal dezelfde problemen ondervinden. Ik weet niet hoe het zit met de 32PF9830/10 maar deze maakt gebruikt van dezelfde firmware... misschien dat je er iets aan hebt.

    Ben voor de rest trouwens enorm te vreden over dit scherm hoor, nog nooit zo'n beeld gezien! Helemaal mooi naar de ISF Calibratie.
     
  20. Tante Truus

    Tante Truus Active Member

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog eens flink lopen fotograferen, en hetverschil is er inderdaad, ook in DVD's: VGA-kabel geeft meer (breder) beeld.

    Als ik de foto's bekijk, dan valt op dat de VGA-foto's iets fletser zijn, maar wel wat detailrijker. Component is contrastrijker.

    Als het waar is wat Arjan zegt, namelijk dat allerlei digitale onzin uitgeschakeld is met VGA, zou dat e.e.a. kunnen verklaren: inderdaad zie je in het menu van de Samsung minder features staan met 1360x768.

    Tot zover zou VGA winnen.

    Met DVD's heeft VGA ook meer beeld dan Component, maar de resolutie ligt lager: 640x480@60hz, vs 720x576@50hz op Component.
    Da's dus een beetje k*t, want je zou denken dat hoger beter is, en dan wint Component.

    Als ik op de foto's af moet gaan wint VGA ruimschoots. Vreemd genoeg is het verschil live op de Samsung zélf veel kleiner.

    Heb er een luxe-probleem bij :'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina