Ik vind iets best wel vaag:
M'n ouders zijn al heel lang op zoek naar een HDTV. Nou gaat onze grootste voorkeur uit naar een plasma scherm van Pioneer, namelijk de
PDP-436RXE. Deze serie van Pioneer ziet er beeldschoon uit, en is op een Amerikaanse test van ongeveer 250 HDTV's als beste uit de bus gekomen. Nu vind ik het zo raar dat deze TV zo 'goed' is, omdat hij een beeldresolutie heeft van 1024x768. Dat betekend dus dat het géén echte HDTV is, aangezien deze minimaal een resolutie van 1280x720 moet hebben. Hij moet dus HD signalen downscalen. Nu heb ik daar dus een paar vragen over:
1: Geeft het downscalen veel kwaliteit verlies? (het lijkt mij dus van niet, aangezien deze TV zeer aangeprezen wordt)
2: Is het beeld van deze televisie minder dan een televisie met een HD resolutie wanneer er een HD bestand wordt afgespeeld? De meeste TV's zijn namelijk vooral getest op uitzendingen van SDTV.
3: Kan deze TV een resolutie van 720p afspelen?
4: Maakt het voor plasma's veel uit dat ze net onder het minimum van 1280x720 zitten? Aangezien ze van een ander systeem gebruik maken dan LCD's.
Klik om te vergroten...