1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bullet

    Bullet What the hell...

    Berichten:
    349
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had wel eens een 720p filmpje afgespeelt en dat gaat zker rot maar draai ook eigenlijk alleen de normale resolutie die de xbox aankan (geen idee welke dat precies is).
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Neem hier anders eens een kijkje: klik!
     
  3. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet al teveel geld, maar wil toch wel een schermpje met HD kwaliteit. Nu is een HD Ready TV dus te duur voor mij, maar welke TFT schermpjes zijn goed en voor een leuke prijs. Wil eigenlijk wel voor 300 euro klaar zijn. En is 19 inch te weinig wanneer je van een meter of 2 afstand wilt gamen?

    Alvast bedankt!
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Ik vind iets best wel vaag:

    M'n ouders zijn al heel lang op zoek naar een HDTV. Nou gaat onze grootste voorkeur uit naar een plasma scherm van Pioneer, namelijk de PDP-436RXE. Deze serie van Pioneer ziet er beeldschoon uit, en is op een Amerikaanse test van ongeveer 250 HDTV's als beste uit de bus gekomen. Nu vind ik het zo raar dat deze TV zo 'goed' is, omdat hij een beeldresolutie heeft van 1024x768. Dat betekend dus dat het géén echte HDTV is, aangezien deze minimaal een resolutie van 1280x720 moet hebben. Hij moet dus HD signalen downscalen. Nu heb ik daar dus een paar vragen over:

    1: Geeft het downscalen veel kwaliteit verlies? (het lijkt mij dus van niet, aangezien deze TV zeer aangeprezen wordt)
    2: Is het beeld van deze televisie minder dan een televisie met een HD resolutie wanneer er een HD bestand wordt afgespeeld? De meeste TV's zijn namelijk vooral getest op uitzendingen van SDTV.
    3: Kan deze TV een resolutie van 720p afspelen?
    4: Maakt het voor plasma's veel uit dat ze net onder het minimum van 1280x720 zitten? Aangezien ze van een ander systeem gebruik maken dan LCD's.
     
  5. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook de klv32a10e, en nergens last van, schitterend beeld! Heb je niet gewoon een maandag-ochtend exemplaar van sony? Want de v32 (zeker de v serie) staat volgens mij heel goed bekend...!
     
  6. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is eigenlijk het zichtbare verschil tussen 720p en 1080i? 8) Ik zie echt geen verschil....kan aan mij liggen :)
    BTW, heb mijn Philips PF23 4321 inmiddels HD aangesloten (geweldig beeld), maar heb geen geluid. Ik heb hem aangesloten met de DVI kabel die erbij zat, die had die pinnetjes van rood groen en blauw. Deze heeft de component kabel van de 360 ook, dus heb ik dit (plugje) ertussen gedouwd -->

    [​IMG]

    Toen dus de DVI in mijn tv.

    Toen heb ik de rode en witte in de tv gedouwd, zonder de gele van het beeld dus. Ik krijg echter geen geluid. De zenders voor HD en SCART zijn namelijk anders. Daarom krijg ik op het scart kanaal wel geluid, en HD niet. Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen? Is dit met zo'n component ding weg te werken? Ben nu namelijk maar €3,- kwijt (voor dat plugje) en een of andere kabel kost al weer gauw €30,-.....
    Dit helpt mijn geluid ook niet te fixen? -->

    [​IMG]

    Thnx in advance !

    PS. Zoals gezegd, ik heb een Philips PF23 4321 :)
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    1. Of het een aanzienlijk kwaliteitsverlies is durf ik niet te zeggen, maar het is wel een feit dat de TV geen officiele HD resoluties aankan.
    2. Indien je vraag is, of een 720p videofragment er op een TV die wel 720p kan ontvangen zonder te downscalen beter uitziet dan op een TV die het wel moet downscalen, zeg ik ja.
    3. Ja hij kan het wel, alleen omdat hij moet downscalen hou je dus niet de echte 720p resolutie over.
    4. Resolutie is resolutie, dat maakt voor de beeldtechniek niks uit. Om echt 720p te kunnen weergeven, moet je TV over minimaal 1280x720 beeldlijnen beschikken....wat in het geval van jouw TV dus helaas niet zo is.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2006
  8. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand please antwoorden:)
     
  9. Vic Vega

    Vic Vega Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Mickster,

    Je zult dan al snel uitkomen bij een LCD/TFT computermonitor.
    Maar voor 300 euro en dan ook nog groter dan 19" lijkt me moeilijk worden.

    Voor de 360 zou ik dan meteen kijken voor een breedbeeld monitor, op alternate (http://www.alternate.nl/html/shop/productDetails.html?artno=V4LC99&) staat bijv een BenQ, 20 inch, breedbeeld. € 449 euro. Je kunt dus géén tv kijken op dat scherm.

    Edit: heb even verder gekeken. TFT, groter dan 19" < € 300,- ...forget it. nog even doorsparen
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2006
  10. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ook een antwoord op mijn vraag? :D :confused:
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je alleen het verschil uitleggen tussen 720p en 1080i.

    720p is 1280x720 beeldlijnen progressive.
    1080i is 1920x1080 beeldlijnen interlaced.

    Je ziet dat de tweede meer beeldlijnen heeft, alleen oogt het beeld bij een progressive signaal veel rustiger. De meeste HDTV's van nu kunnen native geen 1920x1080 beeldlijnen weergeven, en zal daarom een dergelijk signaal downscalen naar de eigen max. resolutie, hetgeen gepaard gaat met kwaliteitsverlies. In zo'n geval kun je dus beter voor 720p kiezen.
     
  12. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Is 19 inch wel groot genoeg om om te spelen wanneer je er wel vanaf wilt zitten en niet zoals bij PC-gaming direct op het scherm?
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen van niet. Tenminste, ik zie mezelf niet van 2 meter afstand op een monitor van 19 inch gamen....
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    Nou als je slim bent hou je aanbiedingen in de gaten. Ik heb bijv. mijn monitor (acer AL1916) voor 250,- meegenomen terwijl de normale prijs gauw rond de 300 - 350 euro ligt.
     
  15. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 10 apr 2006
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ow oke, ik dacht dat je het net over 2 meter had. 1 meter is alweer anders ja :+
     
  17. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had laatst ook een leuke aanbieding bij de media markt, 19'' Fujitsu Siemens schermpje voor 250€, hij is nu weer 296€! Verder zou ik inderdaad nooit op 2 meter afstand op een 19'' spelen. Ik heb mn 360 aangesloten op een 82cm breedbeeld van Sony op zo'n 2meter, perfect! Maar nog niet perfect genoeg, ben nu aan het sparen voor een fatsoenlijke +- 100cm LCD 1920x1080, met een paar maandjes....8)
     
  18. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Heheh ja. Maar wat vind je van die 2 schermen?
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet zoveel verstand van monitoren, maar om op te gamen lijken me dit prima schermen. De resoluties zijn oke, de responsetijd ook.

    Ik zou voor de tweede gaan, omdat ie een hogere resolutie aankan, over meer ingangen beschikt en volgens mij ook iets groter aankijkt.
     
  20. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina