1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fina1rampage

    Fina1rampage Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor de LE26M51B. Ik denk er aan hem te bestellen bij 4Launch.nl, scheelt aanzienlijk in prijs vergeleken bij de mediamarkt (300 euro).
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2006
  2. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    was ook bang dat zwart geen echt zwart zou zijn op een lcd scherm, maar moet zeggen dat ik er niets van merk op mijn lcd....zwart =zwart...
    heb de eerste dagen veel aanloop gehad van mensen die mijn nieuwe lcd kwamen bewonderen, de meeste dachten dat het een plasma scherm was ! dit vanwege het diepe zwart en het totaal ontbreken van ghosting in snelle game-beelden haha stonden die raar te kijken toen ik vertelde dat het om een lcd scherm ging waar ze naar keken ! de meeste mensen lopen hier helemaal weg met bepaalde merken zoals samsung en sony bravia.....mijne is van Philips en ben er 200 % tevreden over....

    ik zou zeggen ga gewoon in een winkel kijken wat je smaak is, laat je daarbij door niemand beïnvloeden, maar ga puur op je eigen smaak af ! jij moet het meeste kijken naar je scherm ! over technische weetjes kan je van tevoren op internet checken of in de zaak vragen

    let in in ieder gaval op een zo'n kort mogelijk responstijd deze wordt weergegeven in "ms " miliseconden hoe korter hoe beter !

    aansluitingen zijn ook belangrijk...zorg dat er zowiezo een component & hdmi aansluiting op zit ! dit met het oog op de toekomst en het aansluiten van je 360 natuurlijk !
    _O_
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2006
  3. Fina1rampage

    Fina1rampage Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0

    Bedankt voor de info, ik ben er over uit. Het wordt de samsung LE26M51B. over een paar jaartjes kijken we maar weer is naar een Full HD Tv :9 :D
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook hier op mijn LCD (Samsung LE26R51) is zwart gewoon zwart, heb geen last van ghosting of wat dan ook.
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Jij hebt dan ook één van de vetste lcd's op dit moment, de 37pf9830 :cool: Voor de meeste mensen te duur hier, die kopen iets rond de 800-1500 euro, en die philips is meer dan 2x zo duur. Maar ist zeker waard als je mij vraagt. Kwaliteit verschil is goed te zien. Prijzen zakken al iets de laatste tijd van dat scherm, dus hoop dat na het WK de prijs nog even 500 euro lager liggen dan de huidige prijzen:cool:
     
  6. Fina1rampage

    Fina1rampage Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo zou er een component en een HDMI op moeten zitten met oog op de 360? je sluit hem toch gewoon via scart aan op de LCD.

    Wat is eigenlijk het verschil tussen de LE26R51 en de LE26M51?
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2006
  7. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    je gaat je mooie lcd of plasma hd of hd ready toch niet tekort doen met een scart kabel ?!?!?

    component is op dit moment de beste kwaliteit, hdmi is (nog) niet beschikbaar voor de 360 op kabelgebied...
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Scart kabel kan geeneens HD signalen doorgeven, dus ik weet ook niet wat hij bedoelde....daar had ik het trouwens niet eens over.

    Bij de X360 heb je momenteel de keuze tussen Component en VGA als het gaat om het doorsturen van HD. De PS3 gaat straks op HDMI aangesloten kunnen worden, en aangezien ik zekers te weten ook een PS3 aanschaf was de aanwezigheid van minimaal 1 HDMI aansluiting voor mij een must.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2006
  9. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    heb hem via via goedkoper kennen kopen, deze persoon zit tussen de groothandels en de detailhandel in.....dus scheelde mij in vergelijking met mediamarkt 500 euro (goedkoper) en met bcc 400 euro (goedkoper), dus zit ik niet met pijn in mijn buik mochten de prijzen gaan zakken met het WK....sommige internetwinkels zitten nog wat lager qua prijs, maar vind de service ook belangrijk...en weet nu zeker dat ik geen verouderde versie van dit type heb en ook een NL versie
     
  10. Fina1rampage

    Fina1rampage Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    nee sorry Z3RO verkeerde reply, maar ik bedoelde. Heb ik me de bij het premium pakket meegeleverde kabel niet meer nodig als ik HD aanschaf?
    zo ja, welke kabels moet ik dan aanschaffen?

    sorry, Ik ben nog niet echt thuis in de Hd wereld.
     
  11. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    jah juist wel. het premium pakket levert de RGB-component kabel. deze kabel stuurt via 3 beeldstekkertjes 720p (High definition beeld) naar je TV toe.

    vergeet Scart en al die onzin. als je HD beelden wilt zien op je TV moet ten eerste je bron HD kunnen doorsturen (zoals de x360), en je kabels ook.

    op dit moment kunnen RGB-component, VGA, DVI en HDMI high definition beelden op je tv toveren. en je krijgt bij je premium het RGB-component kabeltje. die dus wel gebruiken als je een HD TV hebt en je 360 volop wil laten draaien :)
     
  12. X360Fr33k

    X360Fr33k RacePro

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=133546
    http://www.prijzenslag.com/index.php?Product=23 PF 4321 58cm
    http://www.bobshop.nl/catalog/product_info.php?products_id=10422&cPath=cPath=39_300

    Deze heb ik dus....laatste link is de beste. Mijn probleem is dat ik nog steeds geen geluid ontvang via het HD kanaal. Hij geeft wel geluid op het scart kanaal. Heb hem namelijk op DVI aangesloten (omdat ik geen componentingang heb). Moet ik hem nu persé op een ander geluidsinstallatie aansluiten, dan mijn TV. Weet echt niet hoe ik geluid krijg via mijn TV.....
     
  13. Fina1rampage

    Fina1rampage Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, juist maar ik plug deze kabel toch wel in de scart-aansluiting van de HD TV, misschien domme vraag. of moet ik de tulpstekkers rechtstreeks op de HD Tv aansluiten.

    Zou iemand mij als die termen VGA, DVI, RGP component en HDMI is uit kunnen leggen?
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2006
  14. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Zou het wat uitmaken om de bij het premium pakket geleverde kabel te vervangen voor een 360 component kabel van MONSTER?
     
  15. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Da's gewoon een foutje van de website. Hij geeft perfect 720p en 1080i weer. :)

    @ Alex_V:

    Heb je de WS-32Z409 besteld? Zo ja, waar?
     
  16. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    Neej je plugt deze kabel in de aparte RGB-component aansluiting, de 3 tulpstekkers komen rechtstreeks achter in de TV en de 2 aparte audio uitgangen ook. je hebt dus ook 5 ingangen (3 video, 2 audio) op die AV zitten voor RGB component

    dit is het idee
    [​IMG]

    VGA is gewoon een computer aansluiting eigenlijk. je kan de PC dus aansluiten op de TV. deze kan ook HDTV doorstromen maar is analoog (maakt niets uit, RGB component is dat ook)

    dit is de VGA aansluiting:
    [​IMG]

    DVI is een digitale versie van VGA, hiermee kun je tevens je PC op je TV aansluiten en ook HDTV doorstromen

    zo ziet die eruit:

    [​IMG]

    HDMI is gloedje nieuw. dit is een digitale scartkabel eigenlijk. er kan ook HDTV doorgestroomd worden en heeft zelfs nog bandbreedte om 5.1 geluid er doorheen te laten stromen. het is 1 kabel met dus digitaal beeld en geluid. de PS3 gaat deze gebruiken. microsoft komt waarschijnlijk ook in de toekomst met zo'n aansluiting voor de xbox 360 (maar is vrij onnodig om eerlijk te zijn).

    zo ziet HDMI eruit:

    [​IMG]

    hopelijk genoeg geholpen :)
     
  17. Fina1rampage

    Fina1rampage Active Member

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt Castus, weer wat geleerd :cool:
     
  18. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    graag gedaan, denk er wel om dat als je een TV koopt je sowieso een HDMI, RGB component aansluiting hebt. een paar scart is ook altijd handig, meerdere RGB component aansluitingen ook.

    goed bedenken wat je zelf nodig gaat hebben.
     
  19. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja. Op www.zarsen.de heb ik deze tv besteld. Er is een goedkopere site, unser kleiner preis maar ik weet niet of die site betrouwbaar is en daarom heb ik hem daar niet gekocht.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen mettertijd toch wel een aantal goede HDMI of Component splitters op de markt komen, om een eventueel tekort aan aansluitingen te beperken ?

    Ik bedoel, stel ik wil straks naast mijn PS3 ook eventueel een HDTV ontvanger aansluiten op de HDMI, om ook van TV uitzendingen in HD een graantje mee te kunnen pikken. Dan zou ik niet elke keer van kabel te hoeven wisselen, zo'n splittertje biedt dan wel uitkomst :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina