1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik mag morgen een HD ready tv kopen, maar ik vraag me af welke het beste is qua kwaliteit en prijs. Heb het liefst een 26 inch scherm want ik zal wel 2 meter van het scherm af zitten.

2. dendemen

dendemen wasted'nwounded

Leuk Bevonden:
    0
    Die tv lijkt mij ook wel wat. Koop pas een hdtv na de zomer. Eerst effe op vakantie.:) Dan kijk ik wel verder. Maar zo'n soort tv lijkt mij wel wat. CRT-HDTV:p .

3. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een PM. ;)

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Klik!

Die zijn er al :)

[plaatje]http://www.gefen.com/images/4x2HDMIback.jpg[/plaatje]

Alleen hopen dat er ook nog goedkopere op de markt komen, want $549,- is niet bepaald een koopje 8)
    Deze is duurder omdat ie twee HDMI uitgangen heeft. De uitvoering met één HDMI uitgang is $399,-.

Laatst bewerkt: 12 apr 2006
  5. theo777

theo777 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo was ik even van plan een nieuwe lcd te gaan kopen maar dacht eerst even hier kijken wat er wordt geschreven............had ik beter niet kunnen doen want nu weet ik het echt niet meer zoveel info. Maar wel erg goede info dus zeker bruikbaar. Ik speel nu op een jvc lcd tv ( 360+pc ) erg mooi en strak beeld alleen ondersteund deze alleen de 460p mode dus geen HD ready dacht ik zo.
    Na al het lezen viel mijn oog op de Samsung 23" lcd tv maar zag dat een monitor voor mij ook een optie kon zijn want ik heb eigenlijk geen tv tuner nodig.

Dus ik ben op zoek naar een scherm voor mijn 360 en mijn High End pc op te gebruiken tegelijkertijd. Het formaat moet tussen de 19" en max. 23" zijn ( voorkeur widescreen, ben er nu aan gewend ). HD ready of hoger dus eigenlijk vrij simpel ik wil gewoon het beste beeld voor mijn 360 en pc spellen

Iemand die me even uit dit bos van info kan bevrijden door me even te zeggen Wat te kopen en Waar en vooral Waarom ?

Bedankt alvast voor de teneme moeite,

theo777.

ps: een persoonlijk berichtje wordt ook zeer gewaardeerd om niet dezelfde info te krijgen in deze post.
    De Samsung Skymaster 940 mw ziet er ook goed uit alleen heb ik het idee dat dit scherm aan beide kanten een stuk van het beeld niet vertoond. Kijk maar op de pic. van GWAR van Leze in de Monitor thread.

6. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Zou ik voor LE26M51B gaan...van Samsung

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Das een duur grapje voor zo splitter.. Ach ff wachten en prijs daalt vanzelf

9. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand de Plhilips 26PF5321 of de 23'' versie. Slofsky op XboxArena heeft de 23'' versie en die zit er toch een partij sexy uit!

10. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Sexy en innerlijk is natuurlijk een groot verschil he.. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik alleen naar de samsung schermen kijk eigenlijk..

11. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Die heb ik ook :) Fijn ding.

12. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
  13. Alex V

Alex V V RACING

Leuk Bevonden:
    1
    Deze HD ready CRT is eigenlijk de ideale oplossing, zeker ook voor gamers. CRT redde het niet meer omdat het geen HD kon weergeven. Deze TV verandert dat en zet CRT weer terug als interessant alternatief. Je hebt een 32" met beter contrast en kleur, betere zwartwaarden( zwart is ook echt zwart ), geen responstijdproblemen wat met name bij games erg belangrijk is. Deze TV heeft HDMI voor je ps3, scart voor je Revo, en Component voor je 360. En de prijs is zeer aantrekkelijk. Nadeel is dat een CRT veel weegt en een beeldbuis heeft ( die echter wel kleiner is dan bij de oude tv's met beeldbuis ) en dat de TV niet op de Nederlandse markt beschikbaar komt waarschijnlijk. Een LCD/Plasma staat ook nog steeds mooier natuurlijk, maar het design van deze tv is ook niet slecht. Beeldkwaliteit gaat bij mij nog steeds voor op het design.

Als je denkt ik wil niet nu 2500 euro uitgeven voor goede beeldkwaliteit en sowieso wachten op true HD(1080p) is dit een hele goede tussenoplossing. Pas op het moment dat SED schermen komen ga je de voordelen van CRT halen op een plat scherm en dat duurt nog wel even. Ik heb de tv dus besteld op www.zarsen.de ... Ook www.digitalo.de is een goede optie. Hier is alleen vooruitbetaling mogelijk ( cc maar tot 200 euro )... Reken op een levertijd inclusief transport en overboeking van circa 4 weken.

Voor de specificaties is hier de pdf file te vinden : http://www.samsung.com/fr/products/tv/televisions/files/ws32z409t.pdf

De prijs ligt tussen de 750 en de 1000 euro afhankelijk van waar je de tv aanschaft.

Met de vorige generatie slimfit TV's waren veel problemen met de geometrie, scheef beeld etc. Maar volgens Samsung zijn deze problemen nu opgelost. Laten we het hopen want dan is dit voor de gamende student de beste TV op de markt naar mijn mening.
    Hopelijk hebben geinteresseerden van deze tv hier wat aan. Hou overigens ook even het tweakers forum in de gaten:http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1118764/0

quote:
    Ich konnte den Samsung SlimFit WS32Z409 auf der CeBIT ansehen. Hat einen sehr guten Eindruck gemacht.

14. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    En zo is 't. :)

Oudere consoles aangesloten op SCART zijn op een CRT ook nog altijd mooier dan op LCD/Plasma, dus da's ook een pluspunt.

15. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niemand ervaring met de Philips 26PF5321?

16. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Damn zeg, binnen 2 dagen ga ik voor een LCDtv gaan zien en ben nog volop aan het twijfelen. Samsung zal het hoogst waarschijnlijk maar...welk model |:-

17. Mickster

Mickster Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel kost die 26'' Samsung bij de MediaMarkt btw?

18. Stealthforce

Stealthforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

ik ben nou n tijdje aan het rondkijken voor een hdtv voor mn kamer. 23'' is voor mij voldoende dus ik ben voor deze maat aan het kijken.
    IK heb nou 3 lcd tv's gezien die zeer interesant waren om te onthouden.
    Het gaat om de LG RZ-23LZ55, de samsung LE23T51B en de samsung LE23R51B

LG:
    http://www.lge.nl/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=0102&categoryId=0102&parentId=01&modelCodeDisplay=RZ-37%2832-26-23%29LZ55&model=NOTHING#
    http://www.kieskeurig.nl/product/228EB9D097DB6451C1257097003E8F80.htm

Samsung:
    http://www.kieskeurig.nl/product/071116579DB04007C12570A10048BFB1.htm
    http://www.kieskeurig.nl/product/1DA5CD4847C4DEE5C12570270049B5A8.htm

Wat vinden jullie hiervan en welke zou de beste zijn? Of hebben jullie een alternatief?
    Ik hoef dus geen mega grote lcd's omdat ik er niet zoveel geld voor over heb.

19. pain of salvation

pain of salvation Tetragrammaton

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb em zelf niet(wel over circa een maand :p)*)

20. Twixie2

Twixie2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je toch eens moet opzoeken hoe een CRT werkt... Bij een CRT wordt elke pixel 50 of 100 keer per seconde opgelicht door een elektronenbundel, waarna hij telkens weer uitdooft. Dat wil per definitie al zeggen dat je gedurende 20 resp. 10 ms totaal geen controle hebt over de pixel en die pixel dan uitdooft.

Persoonlijk ben ik niet echt onder de indruk van die TV :
    * SlimFit ?? Hij weegt welgeteld 2kg minder dan mijn oude Philips 32" CRT.
    * HD-Ready ? Allemaal goed en wel, maar er wordt helemaal niets gezegd over de dot-pitch van het beeldscherm. Het is niet omdat het toestel HD-Ready is dat hij ook 720p of 1080i bronnen in volle scherpte kan weergeven (vgl. bvb met Plasma-TVs met resoluties van 800x480).

BTW, ik ben helemaal niet tegen CRT, maar ik vind dat deze nieuwe SlimFit eigenlijk maar weinig extra te bieden heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina