1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    mijn hdtv is binnen!!!! panasonic pv60 106 cm

    ONGELOOFLIJK BEELD!!
     
  2. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Share je ervaringen dan ook ff als je de stuff binnen hebt bij voorbaat dank_O_ .
    Ik kan niet wachten tot dinsdag is ff informeren naar dat kastje:9.
     
  3. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Erg vet scherm, alleen nét geen HDTV..
     
  4. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik heb dus op een niet nader te noemen wijze allemaal dvd filmpjes binnegekregen en die zijn in bestandstype .ts opgeslagen.
    Windows media player speelt ze wel maar alleen per stuk aangezien 1 bestand 2 min is wil ik het dus in een playlist gebruiken en dat vind WMP niet leuk.
    Ik denk nou oke dan gebruik ik toch lkkr WINDVD nee hoor hij geeft de filmpjes wel op mijn pc scherm weer maar niet op mijn TV.
    Iemand enig idee hoe dit komt.
    Of weet iemand een programma wat wel werkt om .ts bestanden aftespelen met een playlist.
    PowerDVD werkt ook niet.

    Edit:/ Na veel gekloot is het gelukt
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2006
  5. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    is dat zo?

    maakt niet uit, het beeld is echt niet te geloven. (is ook uitgeroepen tot beste plasma van dit moment!)
     
  6. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
  7. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Mikkel NL

    Mikkel NL OldskoolNL.nl

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    3
  9. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Op speciaal verzoek (via een prive-bericht) en omdat we er nooit vies van zijn: een review met foto`s van de Samsung LE26M51B

    Inhoud van de doos
    Een redelijk grote doos, maar er zit weinig bijzonders in. De tv, voet, afstandsbediening, baterijen, stroom snoer, gebruiksaanwijzing en een schoonmaak doekje. Erg jammer dat er geen kabels ofzo worden meegeleverd maar ja, waar je voor betaald krijg je, en dat is dus alleen de tv.

    Mijn instellingen
    Na een paar dagen kloten ben ik tot de volgende beeldinstellingen gekomen:
    Contrast: 61
    Helderheid: 53
    Scherpte: 52
    Kleur: 50
    Tint: Koel2

    Ik vind dat ik zo een werkelijksheids getrouw plaatje krijg met neutrale kleuren.

    Normale TV (COAX)
    Het beeld wat deze Samsung op het scherm tovert is echt mooi, ik vreesde het ergste omdat mijn oude tv (34cm) veel ruis in het signaal gaf. En als dan het signaal ook nog opgerekt moet worden naar 66cm door die LCD had ik al bijna digitale TV aangeschaft. Maar het beeld is echt scherp, van dichtbij zie je wel ruis maar van een kleine afstand (1meter) is het beeld echt goed, en dat terwijl er 7 tv`s aan 1 kabelaansluiting hangen. Goede TV-Tuner dus. Alleen de keuze in beeldformaten is een beetje matig (Auto breed, breed, panorama, zoom, 4::cool: Auto breed, breed en panorama doen eigenlijk hetzelfde: het 4:3 beeld uitrekken naar 16:9, of een 16:9 uitzending in zijn normale formaat weergeven. Het meest gebruik ik de Zoom stand waarmee je het beeld handmatig kan uitrekken naar je ideale formaat. Maar beneden hebben we een Philips tv staan en die heeft dat allemaal toch beter voor elkaar (ik ben een fan van Philips` 'super-zoom')
    [​IMG]
    Journaal op Ned1
    [​IMG]
    De nummers 6-11 ;)

    Kwaliteit SCART
    Ik heb mijn DVD-Speler (Sony DVP-NS330) aangesloten op de RGB SCART ingang met een cheapo scartkabel, en de kwaliteit is goed, maar niet wereldschokkend. De DVD`s die je op de plaatjes zijn allemaal PAL (576i, tv scaled dat op naar 1366*768) en gecomprimeerd naar 4,7Gb. Van dichtbij zie je soms 'blokken' (artefacts) maar van een afstandje (1m) is het zeer goed te doen, voor mij dan. En zoveel films kijk ik nou ook niet.
    Je ziet op deze TV eigenlijk hoe slecht de hedendaagse DVD`s zijn.
    [​IMG]
    Menu van LOTR 2

    [​IMG]
    'no comment'

    [​IMG]
    Saving Private Ryan

    [​IMG]
    Overzicht over 'Omaha Beach'

    [​IMG]
    'Don't shoot, let them burn!' Duidelijk zichtbaar zijn de artefacts in het vuur wat uit de bunker komt, je snijdt jezelf in je vingers met het comprimeren van dvd`s. (btw, die artefacts zijn dus niet te wijten aan de tv.....)

    [​IMG]
    Geen artefacts zichtbaar, gewoon scherp. (zoals het meeste van de film, alleen bij snel bewegende beelden, zoals dat vuur, heb je last van artefacts)

    [​IMG]
    En beneden?

    Kwaliteit VGA
    Nu zie je pas echt de kwaliteit van deze tv, wat een prachtig beeld. Heb een paar filmpjes in 720p afgespeeld (voor zover me pc dat trekt, Sempron 2400+ en FX5200) en dat ziet er super uit. Super scherp beeld, al zit je er met je neus op. Geen ghosting kunnen opmerken. Het enige wat jammer is, is het feit dat je de backlight in VGA niet kan dimmen en de beeldverbetertechnieken uit staan (DNIe, Dynamic contrast)
    [​IMG]
    Trailer van Test Drive Unlimited, 720p

    [​IMG]
    Bureaublad op 1366*768

    [​IMG]
    Dit is wat je noemt: World wide web

    [​IMG]
    Media Center Edition 2005

    Geluiskwaliteit
    Ja, het ding produceert geluid, maar ook niet veel meer dan dat. Maar wat wil je met 2x 5W zonder enige vorm van een klankkast. Voor normaal tv kijken is het geluid prima en duidelijk. Maar je mist voor muziek/films gewoon de diepte in het geluid, het klinkt een beetje flets. Maar no problem, ik knal gewoon m'n versterker aan en dan knalt het behoorlijk!

    gebruiksgemak
    Het is een makkelijk te gebruiken tv, op de voorkant zitten de gebruikelijke knoppen (Vol +/-, Ch +/-, Source, Menu). De afstandsbediening is duidelijk met grote knoppen, alleen hadden ze het design van het grijze geval wel wat mooier mogen maken. Het menu in de TV is ook makkelijk te begrijpen, nederlandse taal, grote pictogrammen, duidelijke teksten.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Design
    Een van de redenen waarom ik deze tv heb gekocht: Het design. Wat een juweeltje van een TV. Ik vind de tv zeer strak, en de luidsprekers zijn weggewerkt wat het totaalplaatje veel strakker maakt. Ik heb weleens verbaasde mensen gehad die op zoek gingen naar de plek waar jet geluid vandaan kwam. Een minpunt is het blauwe lampje, Het staat erg chique wanneer de tv stand-by staat maar als je gaat slapen is het een ramp. Ik heb me nachtlampje niet meer nodig, zo veel licht geeft het ding. Maar ik zet het doosje van m'n Ipod ervoor en dan is het niet meer storend.

    Nog even wat mooie foto`s:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    P.S.
    - Als het goed is krijg ik dinsdag as mijn Xbox 360, ik zal dan nog wel even wat foto`s posten.
    - Thanks to ImageShack for Free Image Hosting
    - Foto`s zijn gemaakt met een Olympus Mju Mini op een resolutie van 1,9 mexapixel
    - Mochten jullie nog vragen, mededelingen, of commentaar hebben? ik hoor het graag!
     
  10. player

    player fly like a chicken

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 16 apr 2006
  11. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0
    @S2801: Top review! Goed om de kwaliteit van een gewoon kabelsignaal te zien.
     
  12. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede review! Erg mooie foto's van de tv en laat goed zien hoe geweldig deze TV wel niet is.
     
  13. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zou je scherpte op 0 zetten, helpt ook erg veel! Daarnaast lijkt het me verstandiger om alle digitale verbeteraars uit te zetten, dit is namelijk altijd nadelig voor bijv. DVD films en Xbox360 spelle!

    Verder een top tv!
    Ik ga zn nieuwere broertje halen, de 32m61b ;)
     
  14. Mickster

    Mickster Active Member

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke samsung zal ik halen. De LE27T51 ziet er ook wel goed uit en die is 100 euro goedkoper dan bijvoorbeelde LE26R51.
     
  15. inflatable

    inflatable Who's your daddy?

    Berichten:
    751
    Leuk Bevonden:
    0
    Sowieso een beetje belachelijk dat je voor HD-uitzendingen extra moet betalen.. Of was dat vroeger ook zo met de overgang van zwart-wit naar kleuren uitzendingen? Dat als je in kleur wilde kijken dat je extra moest betalen? Ik dacht het dus niet.. En toen moesten ze toch ook echt wel nieuwe investeringen etc doen, dus die 'smoes' nu met HD gaat niet helemaal op imho..

    Maargoed, zo gaat dat tegenwoordig met al die commerciele bedrijven.. Ook een reden waarom ik voorlopig nog geen nieuwe (dure) HDTV koop..
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  16. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de 26r51 is wel een stuk beter: hoger contrast(3000:1), lagere responstijd, en de r51b heeft een hdmi ingang en de t versie niet.
     
  17. S2801

    S2801 ANI

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de T heeft een DVI ingang (oftewel HDMI zonder geluid)

    FF wat voor en na`s:

    LE27T51B
    Voordelen:
    - gunstige prijs
    - 1inch groter dan de LE26R51B:cool:
    - HD-Ready (component en een DVI met HDCP ingang) (persoonlijk)

    Nadelen:
    - monotoom uiterlijk (persoonlijke mening)
    - contrast van 2000:1
    - geen audio uit (je kan het geluid dus niet via een versterker laten lopen
    - geen beeldverbetertechnieken (DNIe, Dynamic contrast, lichtsensor)


    LE26R51/41B

    Voordelen
    - strak design (persoonlijke mening)
    - HD-Ready (HDMI/component ingang)
    - wel beelverbetertechnieken (DNIe, Dynamic contrast, lichtsensor)
    - contrast van 3000:1

    Nadelen
    - duurder
    - soms last van ghosting/tearing (bij de nieuwste firmware opgelost)

    Dit zijn zo'n beetje de grootste verschillen tussen de 2. Het komt er gewoon op neer dat de T-serie het instapmodel is, de R-serie het gewone model en de M-serie is het top-model. (vergelijk het met de BMW 3/5/7 serie)

    Ik zou persoonlijk gaan voor de R of de M serie, ik heb de T in sommige winkels zien spelen en ik vond het beeld slechter dan de R serie.

    Suc6 met je keuze
     
  18. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu deze tv Samsung LE32R71BX

    Ik heb em voor 1350 euro omdat er een btw actie was (normaal 1599).

    maar als ik zo op internet kijk zie ik em ook voor rond de 1200 al liggen:confused: stuk goedkoper als je em via het internet bij een winkel besteld:confused:

    hier nog een foto van me Tv. ( Binnenkort nieuwe fotos als ie aan de muur hangt)

    [​IMG]



    TheOne..._0/
     
  19. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Zeker een mooie tv :). Wat ik me afvroeg; je ziet heel erg veel spiegeling op de rand van de tv, maar heb je daar op het beeld ook veel last van? Want op mijn kamer is dat nogal irritant, ik moet de hele morgen met gordijnen dicht spelen om wat te zien, wat nou niet echt prettig voor je ogen is. Ik zelf wil graag een Samsung van 23'' , maar ik weet nog niet welke model. Misschien dat iemand een tip kan geven? En is het onderste model nou dezelfde als die van de xbox 360 demopod/kiosk? En waarom staan er geen HD ready stickers op de tv's? Alvast bedankt.











    [​IMG]

    Samsung LCD TV LE23T51B Torino 23 Inch

    Formaat 23 inch
    Inkijkhoek (H / V) 170 / 170 graden
    Contrast 2000 : 1
    Helderheid 500 cd/m2
    Responsetijd -
    Max Resolutie 1366 x 768
    Aansluiting(en) DVI-I / S-Video / Cinch / Scart
    Afmeting (BxHxD) -
    Speakers 2 Speakers

    Prijs: 640€


    [​IMG]

    Samsung LCD LE23R41B 23 Inch, 2 Speakers

    Formaat 23 inch
    Inkijkhoek (H / V) 170 / 170 graden
    Contrast 800 : 1
    Helderheid 500 cd/m2
    Responsetijd -
    Max Resolutie 1366 x 768
    Aansluiting(en) DVI-I / S-Video / Cinch / Scart
    Afmeting (BxHxD) -
    Speakers 2 Speakers

    Prijs: 714 €
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je in de Specs kan lezen hebben beiden geen HDMI aansluiting. Dit is een van de eisen om het hdready logo te dragen. Geen enkele samsung van 23" heeft een HDMI aansluiting, pas vanaf 26" hebben ze HDMI.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina