1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom zou het problemen opleveren?

ging bij mij gewoon in 1 keer goed, tv op de pc, met dvi kabel die bij de tv zat, HD-filmpjes afspelen die ik van www.windowsmedia.com had gedownload en kijken....t is echt wel superstrak en een heeel groot verschil met gewone digitale tv

2. Toxic Squirrel

Toxic Squirrel 1+1=2

Leuk Bevonden:
    0
  3. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je die laptop vast net nieuw :p Ik heb ze iig nog niet vaak gezien. ;)

Over het algemeen werkt het ook gewoon goed met een DVI-HDMI kabel. Ik weet alleen dat het bij sommigen totaal niet werkt, echter over het algemeen hoor ik wel verhalen dat het goed werkt. Je moet even weten hoe je het in moet stellen e.d. maar dan werkt het ook goed. Het ziet er ook beter uit, op een 17' zie ik weinig verschil maar dat zal op een LCD-TV met een groter scherm wel anders zijn. Ik heb het nog niet in levende lijve gezien, dus ik kan niet oordelen. ;) En zo'n kabeltje kan je bijna overal halen. Het is gewoon een kabel met aan de ene kant een DVI connector en aan de andere een HDMI. :)

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    En hoe zit het dan met het geluid?

5. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Het geluid moet via je koptelefoonaansluiting van je laptop in de rode/witte aansluiting naast je HDMIconnector op je tv. Je moet dus een kabel hebben met aan de ene kant een koptelefoonstekker (3.5 mm) en aan de andere kant twee cinch aansluitingen(een in het wit, ander in rood...). Zo'n kabel is zeker weten te koop, want ikheb hem ook ;)

6. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Goed dan, morgen ga ik op zoek naar een HDMI/DVI kabel en zo'n geluidskabel. Kheb ondertussen ook wat HD film materiaal op mn PC staan.

Wat heb ik nu verder nog nodig (aan software bijv.) om mn HD films op mn tv af te spelen?

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Geef ik je helemaal gelijk in, zou em zelf ook ophangen en die standaard op marktplaats zetten, daar gaan ze voor 150 pleuro weg ongeveer, scheelt weer :cool:

8. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik al heel lang VLC (www.videolan.org). Deze speelt elk formaat film af, ook .ts. Nog nooit problemen met deze gehad. Hij heeft erg veel mogelijkheden en gebruikt niet veel CPU in vergelijking tot sommige andere afspeelsoftware. :)

9. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Nice, moet er verder nog veel gebeuren qua instelling van mn laptop? kben enigsinds noob op dit gebied.

10. JeePee

JeePee Guest

Morgen ga ik naar een elektronica speciaal zaak om te kijken naar HDTV's, en dan neem ik m'n 360 ff mee. Ik weet dat games HD zijn, maar zijn die trailers die je op Marketplace kunt dowloaden ook HD-kwaliteit? Ze zijn wel 720p, maar waarschijnlijk ge-upscaled of niet...?

11. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die zijn wel hd die 720p iig wel, maar ze zijn niet in zo'n hele hoge kwaliteit gecodeert, mijn 720p prison break afleveringen vind ik er beter uit zien:p

Laatst bewerkt: 21 apr 2006
  12. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    hoe krijg je die aflevering prison break in 720p?

13. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op torrentleech.org staan 1-13 in 720p, en de rest heb ik in 576p

14. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    ff offtopic/ prison break is echt een super coole serie en ik zou het echt super vinden als ik die in HD had, wist nieteens dat zulke series in HD werden opgenome:p ach, zal es kijke hoe het er hier op me 32 inch uitziet

Dan wil ik ook ff reageren op iemand die zij dat zijn Tv er na een tijdje groter uitzag... Vreemd, ik heb juist een andere indruk. De verkopers wilde mijn nl. een 26 inch verkope, nu ik toch voor een 32 inch gegaan ben, ben ik echt blij, ben nu, na 2 maanden al zooo gewend aan dit formaat, kleiner was gewoon te klein geweest, ik zit overigens hooguit 2 meter, meestal 1,5 meter van me TV af...

15. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    oftopic:eek:/ voor mij is het iig heel lang geleden dat ik een serie echt super vet/cool/gaaf/hip/spannend/meer vind:+

16. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de legale wereld van Usenet (nieuwsgroepen).
    In Amerika lopen ze voor op hd uitzenden van televisie.

17. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    laatste offtopic ;)

Hoeveel mb is een 720p aflevering?

18. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ongeveer 3 gig per aflevering.

19. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    nee, 1.5 gig(divx)

20. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Een aflevering van prisonbreak/lost is ongeveer 3-3.5 GB (dan heb je dus 40 minuten....:{ )

Dit is niet echt HD materiaal. Het komt wel in de buurt, maar het kan beter. TransportStream (.ts) of Matroska(.mkv) zien er stukken beter uit _O_ Het is alleen jammer dat een film van 1,5-2 uur iets van 10 GB groot is, dat kost je dus super veel Hardeschijf ruimte of DVD's :'-(
    Het kan groter; LOTR;Two Towers heeft een versie van 25 GB 8) 8)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina