1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Maar jij hebt exact hetzelfde toestel hé.
    Jij hebt daar geen last van heb ik zo de indruk?
    Zou je zo vriendelijk zijn van via privé bericht uw instellingen te sturen aub?
    Want ik heb dit vooral tijdens het kijken van een dvd.

Want ik las op de site van samsung:

Contrast 5000 : 1
    Een hoge contrastwaarde geeft onder alle omstandigheden een scherp beeld, ook bij snel wisselende of bewegende beelden. Nuances in zeer donkere of juist erg felle tinten zijn moeiteloos te onderscheiden met Dynamic Contrast: de sterkte van het achtergrondlicht wordt automatisch aangepast aan de intensiteit van het beeld.

Zal zeker hiermee te maken hebben, net zoals Seda al zei.

2. danster360

danster360 Guest

Heb voor een tijdje terug ook een lcd tv gekocht dacht zo mooi in HD spelen blijkt dus dat die in spellen donker helemaal niet goed weer geeft dat dat gewoon paars is.

Ik hier vragen gesteld op het forum krijg je als antwoord moet je de tv laten calibreren.

Ben het eens een beetje verder uitgaan zoeken en wat blijkt nu ligt dus gewoon aan je component kabel die je standaard bij je premium pack krijgt.

Wat heb ik nu gedaan na een tijdje te hebben gesurft op het internet kwam ik uit op de site http://www.monstercable.com/productPagePrint.asp?pin=3560

Waar ik ook component kabels zag staan voor de xbox360 ben toen naar de bcc gegaan hier in de buurt en daar zo een kabel besteld heb hem zojuist opgehaald en wat denk je helemaal nix geen paars beeld meer mooi donker wat donker moet zijn.

En ik vind dat de graphics over het algemeen beter worden weergegeven.

dus voor de mensen die ook dat probleem hebben tis echt een aanrader overigens kost de kabel 69.99 euro

3. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niet verkeerd voor een kabel van 70 euro!

4. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er nog mensen met een Samsung LE26M51? Zouden jullie misschien je instellingen kunnen doorgeven? ik ben al een tijd bezig geweest, maar ik krijg het beeld niet optimaal. Ik zal zo ook niet weten waar ik een calibratie dvd kan krijgen dus als jullie me kunnen helpen. heel graag.

alvast bedankt

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3

Calibratie DVD's zijn o.a. op de volgende adressen te koop:

* ITC Computer (home theater gedeelte => calibratie tools)
    * High Fidelity Discs

Digital Video Essentials wordt veelal aanbevolen, maar als je er geen geld aan uit wilt geven kan je ook de THX-Optimizer gebruiken. De THX-Optimizer is te vinden op alle THX gecertificeerde DVD's zoals Star Wars, Pearl Harbor, Finding Nemo etc...

6. danster360

danster360 Guest

waar is die thx optimizer voor dan als ik vragen mag???

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De THX Optimizer bestaat uit een audio- en videogedeelte. In het videogedeelte worden een aantal beelden doorlopen, en aan de hand van deze beelden kan je vervolgens het contrast, de helderheid, kleurdiepte en de scherpte van het beeld afstellen.

8. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb me een beetje lopen verdiepen in de r71 serie. Klpt het dat het paneel dat hier inzit gelijk, dan wel beter is dan de M61 serie? Bron : tweakers.net

Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  9. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Welk scherm heb jij? Ik zit er ook over te denken, maar volgens deze review is het echt interessant als je een groot HD scherm hebt: http://hardware.teamxbox.com/review...ble-GameLink-360-Component-Video-AV-Cable/p1/

10. trodat4030

trodat4030 Scrat is cool ;)

Leuk Bevonden:
    0
    Verschil tussen de Samsung LE..R71B en de LE..R72B is het zilveren plaatje onderaan, de 72 is, over het algemeen, iets duurder en de 72 wordt vooral verkocht voor commerciële doeleinden.
    Dat de 72 iets duurder is, is niet bij elke winkel zo...
    www.hd.nl bijvoorbeeld

11. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja precies.. de 71 heeft een blauw onderkantje.. Raar dat die duurder is... maar ja tis maar van welke kleur je houdt :cool:

12. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben hier een plasma tv staan van zo'n 900 pixels x ...ofzo, in deze tv zit een dvi en een 10 pins aansluiting. heb ook een vga kabel voor de 360 (15 pins), deze kan niet direct in de tv. Hiervoor heb ik een adapter van vga naar dvi. Ik krijg super beeld! Alleen loopt de 360 om de 5 min. vast?! Hoe wordt dit probleem veroorzaakt en wat kan ik er aan doen? Had m'n 360 goed ingesteld denk ik... op zo'n 800 pixels x ....

Thanx voor de hulp.

13. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb de Samsung LE26R51B.
    Maar nu merk ik bij sommige spellen en bij erg sneller beelden ( of flikkerende/flitsende) dat er een soort van streep van onder naar boven loopt.

Ik kan het jammer genoeg niet beter beschrijven.

Is dit een probleem met het paneel of is dit normaal?

( heb het dus met sommige xbox360 spellen ( Blazing Angels, en heel soms met Burnout Revenge )

Maar vooral met filmpjes die ik op de PC afspeel ( tv is ook meteen m`n pc monitor )

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo te horen heb je last van het tearing fenomeen, welke voorkomt bij dit type TV met een verouderde firmware. Let wel : het ligt alleen aan je TV als je dit met al het 720p @ 60 Hz materiaal kunt ontdekken. Als het alleen met bepaalde games is, kan het ook aan de game liggen want van sommige spellen is het bekend dat zij een lichte vorm van tearing vertonen.

Check voor de zekerheid even je firmware versie, dit doe je in het Service Menu van je TV (kan je alleen uit m'n hoofd even niet vertellen hoe je daar komt, maar misschien dat iemand anders het weet of bel anders even naar Samsung)....ik heb een firmware versie van Augustus 2005, en alleen met bepaalde spellen last van tearing. HD trailers e.d. die ik van de Marketplace download kan ik het echter niet in ontdekken, het ligt dus niet aan m'n TV.

Laatst bewerkt: 3 mei 2006
  15. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor je antwoord Z3R0-P4R4DOX,

Wel ik denk dat het wel aan m`n tv ligt omdat ik het bijna bij elk filmpje heb waar de actie snel is. Dan zie ik altijd wel die streep.

zal even contact met Samsung opnemen morgen

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja als ik jouw verhaal zo lees dan denk ik ook dat het aan je TV ligt, een streep die van onderen naar boven loopt is overduidelijk tearing in een ernstige vorm....iets wat ik nog met geen enkele game of trailer ben tegengekomen. Tis zuur, maar je kunt er ff niks aan doen. Gewoon ff contact opnemen met Samsung idd, je hebt garantie....tis hun probleem, niet het jouwe moet je maar denken :)

17. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is de bij het premium pakket geleverde kabel nou niet optimaal? of ligt het gewoon aan de soort TV?

18. geforce

geforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    in de xbox magazine stond een verglijking van monsterkabels/standaardkabels, en hun vonden het verschil nauwelijks merkbaar

19. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Die monsterkabel bleek zelfs slechter tezijn.
    En dan de prijs :eek:

20. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de mensen met het knipperend lichtprobleem van de samsung LE32r71
    Ik Ben er net wel achter gekomen dat het met het dynamische contrast te maken heeft. Heb toen gem op modus film gezet en daar doet die het wel perfect. bij de modussen dynamisch, standaard, aangepast zit waarschijnlijk het dynamische contrast ingebouwd zegma. En bij film zal die er dan uit gelaten zijn.. Ieder geval dacht ik zelf! Heb er nu met film dus na een aantal keren testen geen last meer van zodra ik hem op een andere modus zet. wel meteen last ervan. Dus denk het gevonden te hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina