De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AgentSmith

AgentSmith Guest

Hoorde dat je me maatje Cole ook er mee geholpen hebt, als we van de week de HD Samsung krijgen zal ik dit zeker onthouden._O_

2. gladiatorxxx

gladiatorxxx Microsoft Rules!!

Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand me ff uitleggen
    met 720P beter voor gamen of is het beter voor film kijken?
    of met 1080I beter voor gamen?

ik ging zelf proberen met 720P en 1080I
    maar ik zie de verschil nog steed niet.

alvast bedanK
    M.V.G
    JAy

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Hangt voor een deel af wat de maximale resolutie is van het scherm. Voor snelle beelden is sowieso een progressive signaal het fijnste om naar te kijken. Als je tv maximaal 1280x720 of 1366x768 kan weergeven geeft 720p het mooiste beeld. Want een 1080i signaal wordt toch gedownscaled naar de native resolutie van de tv.

En andersom geldt precies hetzelfde. Op een tv met een native resolutie van 1920x1080, geeft 1080i of 1080p het mooiste beeld, omdat dan de volledige resolutie wordt benut. Een 720p signaal wordt dan ge-upscaled naar 1920x1080, en het beeld verliest dan voor een groot deel zijn detail en scherpte.

4. Stealthforce

Stealthforce Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    IK ga dus van de week ook een lcd tv kopen. 23R51B van samsung.
    Maar ik zie dus dat via internet wel 100 euro goedkoper is dan in de winkel alleen heb ik nog niet echt veel vertrouwen in via internet een aankoop doen. Ook lijkt me het lastig dat als iets kapot is om hem dan helemaal op te sturen met alle risico die daarbij hoor.

Zouden jullie mij kunnen vertellen waarom ik het niet of juist wel zou doen en wat de voor en nadelen kunnen zijn van internet kopen?

Alvast bedankt

Laatst bewerkt: 4 mei 2006
  5. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan gerust een scherm kopen via het internet, alle schermen vanaf 22 inch worden door Samsung gerepareerd aan huis.

Ik heb mijn tearing probleem ook maar aangemeld bij Samsung. Ik had er niet zo'n last van, maar het zit er wel. Ze bellen me nog terug voor een afspraak. Je kunt trouwens de tearing goed zien als je NFS Most Wanted hebt, als je dan 360 graden spins maakt met je auto kun je het goed zien.

6. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmmm.... nee echt totaal niet.
    De M series is de top klasse terwijl de R series maar hun middenklasse is en de T series is de "troep" klasse zoals de T je al doet denken. :D
    M61>M51>R71/72>R51/41>T71.

De beelden zullen met de Monster kabel altijd beter zijn omdat die double shielded zijn met 24 karaats gouden connectors en de draden zelf zijn ook nog veel beter en leveren minder tot geen ruis.
    De kabels mogen dan wel 70 euro kosten maar ze zijn het waard in mijn ogen.

7. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hoeft echt niet zo te zijn hoor, je kunt wel dure kabels kopen, maar als je scherm er nauwelijks beter van wordt heeft het geen zin.

Das hetzelfde als je dure speakerkabel gaat kopen voor zo'n crappy all in 1 home cinema set.

8. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben zelf de trotse bezitter van de Philips 37pf9830, hier zit zowel een USB 2.0 aansluiting op als een Mediakaartreader (memorysticks , xd, sd cards) op, hierdoor kan ik steeds vanaf de philips website de nieuwste frimware downloaden en dus via die usb, of mediacard reader in mijn tv upgraden, werkt perfect en verhelpt eventuele kinderziektes...heb hier goede ervaringen mee....werkt het bij samsung en sony ook zo...? want daar kun je misschien veel van de eerder besproken problemen mee verhelpen *)

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dan moeten sommige mensen voortaan maar geen Samsung kopen maar een Philips, JVC, Sony of Sharp. :p

Wat is je punt hier dat de Xbox 360 geen beter gaat geven met een betere kabel omdat de Xbox 360 z'n AV toch crap is~?

Mits je in het bezit bent van een goede HDTV is zo'n Monster cker wel het overwegen waard.

10. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Sja Ron mijn oudere broer heeft bij hem thuis zo'n zelfde HDTV. :)
    Ik zelf moet het met een 26 inc JVCtje doen hehe.

Zeg Ron vind jij nou ook dat 1080i veel beter beeld geeft dan 720p want bij mij en vooral bij mijn broer is het verschil tussen 720p en 1080i toch aardig groot.

11. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De M serie is de nieuwste serie uit de reeks LCD series van Samsung. De M serie bevat over het algemeen de nieuwste technologie en snufjes gevolgd door de R serie. Op het moment van schrijven bestaat de M61 nu al enkele maanden (+4) en is zojuist de R7# serie gelanceerd.

De R7# is de nieuwste model voorjaars model 2006 van samsung uit de R serie. De specs hebben een flinke update mee gekregen vergelijkend met de R41/R51 en staat nu op papier gelijk aan de M61 ofwel beter. De LCD paneel achter de R7# zou gelijk zijn aan de M61 maar volgens specs wel meer kleur weergeven. De tv beschikt over 1 HDMI poort en een game mode. Heen scheen dat de R7# 2 HDMI poorten zou bevatten, zelfs samsung.nl dacht zo maar dit blijkt niet zo te zijn. De R7# mist wel de COMB Filter, dit heeft de M serie wel.

R7# is zo'n 100/200 euro goedkoper dan de M61 maar qua kwaliteit staat de M61 vooralsnog bovenaan, op het randje.

( speculerend ) De M71 zal waarschijnlijk rond ( april/mei > ... ) zomer periode op de markt komen. Op tijd voor de WK dus. De specs: DC : 6000:1 (zou 7000:1 zijn) USB ingang plus Multi Memory slot, 2 HMDI poorten. Tevens een nieuwe techniek aanboord : Smooth Motion. Dit zou beeld moeten verbeteren bij snellere beelden. Denk aan tennis/voetbal/F1 maar ook films zoals de teletubies ( nog wakker ? ). Het design komt veel overeen met de M51/M61 op de onderste rand na. Deze is doorzichtig ipv grijs/zwart.

Bron www.tweakers.net.

Ik ga toch maar uit van hun expertise. Tweakers.net is niet zomaar een site, ik denk dat ze wel weten waar ze het over hebbe,

12. ron

ron The Am.Staff. Man

Leuk Bevonden:
    0
    1080i geeft naar mijn mening toch een wat beter beeld als 720p ja (bij de games die het ondersteunen, zie achterzijde doosje van betreffende games), ondanks dat sommige hier beweren dat 720p beter zou zijn als 1080i....dus ja 1080 i geeft beter weer op mijn tv als 720p ! _O_ *)

13. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou als ik me het goed kan herinneren heeft de M61 een S-IPS paneel terwijl de R71/72/73 een S-PVA paneel hebben.
    S-IPS is een duurdere technology die de kleuren voller kunnen weergeven met zwart als voornaamst.

Het probleem met tweakers is dat ze die contrasten en helderheid overeen zien komen en bang het is volgens hun maar hetzelfde scherm.
    Met zo'n belachelijke statement kwamen ze ook met de Sharp en JVC 2005 modellen omdat die hetzelfde contrast hebben was het volgens hun hetzelfde scherm met die JVC dan getweaked omdat de helderheid anders was.
    Het scherm werd wel geproduceerd door Sharp maar het betrof totaal niet dezelfde panelen.
    Tweakers gist te veel net zoals je altijd goed kan zien met al het nieuws over nieuwe videokaarten.

Daar staat dan nog eens bij mochten de panelen toch hetzelfde zijn dan is de kwaliteit van de beeldprocessors veel minder.
    Kijk maar bijvoorbeeld naar de Sony Bravia series waarbij de S en de V series hetzelfde paneel gebruiken maar de V series een veel betere beeldprocessor waardoor de V een veel beter beeld geeft.

Hetzelfde gaat ook op voor Samsung en alle andere merken.
    De topklasse zijn duurder voor een rede en de R71/72 zijn echt niet bijna hetzelfde en al helemaal niet beter.

Sorrie maar ik kan voor die specs echt totaal niet warmlopen.
    Want de Philips PF9830, Sharp GA9E/GD9E en LG LX2R/LP1R doen nu al een dynamisch contrast van 6000:1 en de nieuwe Sony S/V2000 doen al een dynamisch contrast van 6500:1 en zelfs de nieuwste LG LB1R doen een dynamisch contrast van 8000:1.
    Samsung loopt qua contrast ratio altijd echt mijlen achter.
    Hun huidige M61 en R71/72/73 doen 5000:1 dynamisch of 1000:1 contrast terwijl de R71/72 op 26 inc nog steeds gelimiteerd zijn aan een zielige 3000:1 dynamisch en dus 600:1 contrast.

Zoals ik al eerder ^^ gezegd heb gissen ze echt veel te veel bij tweakers en zet ik m'n twijfels bij de expertise van hun Pre en Reviewers.

Ja maar bij jouw TV komt het ook omdat die z'n nattive res 1080p is en bij 1080i totaal tot z'n recht komt.
    Met een goed ander merk die niet 1080p nattive is kan 1080i alsnog veel beter eruit zien omdat die in het bezit zijn van een goede scaler.
    Samsung TV's hebben dus geen goede scalers waardoor 1080i dus niet mooier is dan 720p.
    IMHO is Samsung dan ook gewoon een overated budget merk.

1080i>720p

1080i is namelijk 1920x1080 waarbij omdat het interlaced iedere frame steeds maar de helft van de beeldlijnen getekent worden.
    Als je resoluties dus wil vergelijken met een progressive scanned resolutie je dus maar de helft van het altijd beeldlijnen mag betrekken dus wel 1920x540.
    1080i is dus 1.036.800 pixels

720p is 1280x720p maar omdat we hier met een progressive signaal te maken hebben worden alle beeldlijnen iedere frame getekent.
    1280x720 dus gewoon.
    720p is dus 921.600 pixels.

1080i vergt dus meer pixels en is dus beter maar tevens ook zwaarder.

14. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alsof deze waardes serieus zijn te nemen, elke fabrikant meet met andere maten. Dus dit is echt niet te vergelijken.

Edit: Dat verhaal van S-IPS panel klopt ook niet, ik zie het nergens bij Samsung, wel oa bij Hitachi. Bij de M61B staat gewoon een S-PVA paneel. En het S-PVA paneel wordt ook in de Bravia gebruikt.

15. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dus als ik van jouw expertise uit mag gaan, kan ik beter een le32m51b kiezen i.p.v. de nieuwe r71?

16. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij uit de brand helpen? Ik heb een Samsung LE26M51B, maar ik heb bij het spelen op de 360 last van kartelranden, erg irriterend. spellen zoals Call of duty en project gotham. weet iemand wat ik aan mijn instellingen moet veranderen?

17. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    De oorzaak van de kartels bij PGR3 is het gebrek aan 'Anti-Aliasing' (AA), dat kartles weg behoort te halen. EEn andere oorzaak scheint te zijn, dat het spel, maar 600 beeltlijnen kan weergeven, je TV icm xbox maakt er 720 van. Dit laatste heb ik ergens gehoord, maar ik ben de bron kwijt en de betrouwbaarheid, maar 1 ding is zeker, het licht niet aan je TV, aangezien spellen als GRAW er levensecht uitzien op mijn LE32M51B

Tot slot, snap ik niet precies dat jij kartels zien bij COD2, ik heb ze iig nog nooit daarbij waargenomen.

18. Fina1rampage

Leuk Bevonden:
    0
    Toch heb ik bij beide spellen verschijnselen, vooral bij gebouwen en andere objecten die in de verte liggen. ik dacht dat het aan mijn instellingen kon liggen. ik heb de tv namelijk net binnen gekregen.

19. Seda

Seda Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Welke waarde heeft de instelling 'scherpte'? Misschien staat deze te hoog...

20. Fina1rampage

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal eens even kijken. laat je het zo weten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina