De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cole

Cole Be cool...

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals beloofd zal ik u de mijne vanavond sturen.
    Maar als je de dvd hebt van The Incredibles, Monster Inc. of Finding Nemo, via de THX optimiser kunt ge een uitstekend beeld bekomen. Zo heb ik mijn beeld ingesteld.

2. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad! Ik zelf moet alleen nog een receiver kopen. :'-( De speakers heb ik al. Zit nu midden in een verbouwing dus dat komt over een paar weekjes. Dan is ook de nieuwe lijn van pioneer uit :D

3. AgentSmith

AgentSmith Guest

Heb Incredibles op regio 2

4. sledgehammer

sledgehammer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er trouwens al iemand iets gehoord/gelezen over dat nieuwe kabeltje wat tijdens e E3 door MS gepresenteerd zou worden? Het zou een DVI-achtig kabeltje moeten zijn..

5. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Het is maar net hoe ver je van je beeld zit ! bij 2.5 meter zie je inderdaad helemaal geen lijntjes.. bij 1 meter wel.

Heb de tv ook en pgr3 staat er om bekend geen AA te ondersteunen. Ik ga gewoon wat verder van mijn tv zitten, dan is het beeld inderdaad perfect.

6. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand waar ik een calibratie DVD kan kopen, en welk merk(en) evt. het beste zijn?

7. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ondersteunen zo ontzettend weinig LCD schermen 1080p? Wil er namelijk 1 aanschaffen maar dan ben ik minimaal 3000€ kwijt!

Laatst bewerkt: 11 mei 2006
  8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat dat type TV nog maar net in de kinderschoenen staat, voordat ze meer en meer op de markt gaan verschijnen en een beetje betaalbaar worden (voor de meeste mensen) zijn we nog wel ff verder denk ik :)

Daarnaast is het zo dat het verschil tussen 480p (wat we altijd gewend zijn geweest) en 720p nog altijd groter is, dan het verschil tussen 720p en 1080p zal zijn....misschien niet in getalletjes, maar wel gewoon voor het menselijk oog.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker voor een betaalbaar 720p TV'tje gaan, en over een aantal jaren nog eens op je gemak verder kijken voor een 1080p apparaat, mocht je echt geen genoegen kunnen nemen met "slechts" 720p ;)

9. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Denk ook dat ik wel effe een paar jaar wacht met de 1080p. Wat voor een LCD tv zou jij kopen voor zo'n 1300 €? (min. 37'')

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, ik heb er namelijk al een. Een Samsung LE26R51 26 inch HD-Ready LCD met HDMI aansluiting voor nog geen 1000 euro :) 26 inch was groot genoeg voor mij trouwens ;)

11. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf wil eind deze maand de Samsung LE32M61B gaan halen, die nogal wat verschillende aansluitingen bezit. Nu zie ik in de openingspost en op reviews op de kieskeurig.nl site dat de verschillende xbox 360 gamers de VGA-ingang (is dit synoniem voor pc-ingang?) gebruiken voor het mooiste beeld.
    Daarentegen kom je ook nog wel de component-ingang tegen die gebruikt wordt.

Weet één van jullie wellicht welke ingang het beste is, of kan je het beste de component-ingang gebruiken voor de DVD-speler (waar bij mij ook de surround set op staat aangesloten)?
    Voldoet in beide gevallen de kabel die bij de Xbox 360 Premium wordt geleverd of kun je beter een duurdere kopen?

BEDANKT ALVAST!!!

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al vanaf het begin m'n X360 gewoon aangesloten staan via de Component kabel die ik bij m'n Premium kreeg, en ben dik tevreden. Geen behoefte gehad om een VGA kabel te proberen (VGA ingang is inderdaad gewoon PC ingang zegmaar) in ieder geval :) Maar de meningen zijn er nogal over verdeeld, zo zou de VGA kabel de boel wel iets strakker trekken maar ten koste van de kleuren....en kleuren vind ik toch ook wel heel belangrijk eigenlijk.

13. wc-bril

wc-bril Toiletpapier

Leuk Bevonden:
    0
    Aah ok bedankt zover. En als je ook meeweegt dat de dvd-speler ook nog aangesloten moet worden, maakt dat dan nog uit? Of zou je die dan gewoon via een scart-kabel laten lopen?

En het is een component kabel die je bij je premium krijgt en geen VGA kabel?

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat eerste zou je zelf even moeten uitproberen, ik heb geen aparte DVD speler namelijk dus ik zou je geen advies kunnen geven daarover.

Wat betreft dat tweede, je krijgt idd een Component kabel bij je Premium....een eventuele VGA kabel moet je dan los kopen.

15. Fina1rampage

Fina1rampage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Component laat inderdaad kartelige randjes zien, het is daarintegen wel weer veel kleurrijker. Het is natuurlijk ook van invloed hoever je van je TV af zit. Ik heb laatst een HD VGA kabel geprobeert op mijn LE26M51, het is minder kleurrijk, je hebt last van ghosting maar hij trekt de lijnen wel strakker.

Ik hoop dat er straks een kabel komt die beide biedt, misschien HDMI? Trouwens WC bril, als je nog een VGA kabel zoekt voor je 360 ik heb er nog een liggen, nieuw. stuur maar een PM als je interesse hebt.

Weet iemand misschien waar ik een calibratie DVD kan kopen, en welk type ik moet hebben???

16. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
  17. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik het uit de specs begrijp is de VGA ingang de enige mogelijkheid tot doorgeven van een HD signaal....er ontbreekt een Component aansluiting en niet te vergeten een HDMI aansluiting, en vooral die laatste is erg belangrijk met het oog op de toekomst. Mooie TV hoor, maar goeie aansluitingen zijn toch zeker ook het overwegen waard voordat je een beslissing neemt :)

18. EVERT NL

EVERT NL *

Leuk Bevonden:
    0
    Had ik niet eens gezien hey! Dacht dat die soorten dat wel standaard hebben.

19. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah ik moet je eerlijk zeggen dat je zoiets ook wel zou verwachten bij zo'n high-tech TV....mja niet dus :+ Daarom, let goed op de mogelijkheden tot aansluiting, anders is goedkoop misschien uiteindelijk toch duurkoop !

20. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja zag t ook jah.. Heel slordig en aardige instinker ja.. Dacht dat HDMI of component een eis was voor t HD keurmerk

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina