Nee...trillingen totaal geen last. het ding staat op rubberen pootjes die de trillingen dempen, weegt zo'n 20 kg en is downword firing ...die trilt echt niet!
Ach dat kastje...tja...links staat mijn oude VCR mijn digiTV-kastje en mijn DVD's ect...Rechts staat mijn Yamaha's en mijn drankvoorraad...niet onbelangrijk!\o/
Die speakers klinken zeker lekker! De Elipsons zijn ongeveer 15 jaar oud...hadden toen een prijskaartje van f 1500,-....per stuk! De ALR-Jordans heb ik er een jaar of 4 geleden bijgekocht vanwege DD5.1 en DTS. Ze hebben dezelfde klankeigenschappen als de Orphees...vandaar. Ik zou er wel een setje van KEF of zo bij hebben kunnen kopen maar die hebben een totaal ander geluidsveld. Vooral de Orphees kenmerken zich door een zeer helder en vol geluid. Dat de Center achter de TV ligt is geen probleem. Hij reflecteert het geluid vanachter de TV naar voren. Ik heb het geluid middels de delayfunctie die in de receiver zit zo aangepast dat alles tegelijkertijd bij de luisteraar is (dit gaat om milliseconden-afstellingen)...so...no problem! En het ding is gewoon veel te groot om er voor te leggen (50x15x20cm). Ik ga het kastje van Philips krijgen wat door UPC wordt uitgeleverd. Dit is met een HDMI...dus dat moet wel lukken!
Laatst bewerkt: 15 mei 2006