1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Thanx!!

    Gek, 32 inch is groter dan 26, dus alles wordt opgerekt en dus ook de kleine kartels.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2006
  2. hacktic

    hacktic PSN ID: hacktic

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Dynamisch contrast uit bij de samsungs werkt ook voor mij.
    Ik heb de 26R51B en heb dat uit gezet.
    Nu heb ik rete strak beeld met TV en XBOX360.
    PGR3 is bij mij zelfs gewoon smooth.
    Instellingen verschillen denk ik ook per TV.
     
  3. Eellie

    Eellie The E stands for Eellie

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja ik weet dat er verschil is, dat spreekt voor zich. Maar is het verschil nou egt erg groot. Ik vraag me namelijk af of ik niet beter een 26" had kunnen nemen.

    Die instelling zijn dan toch wel een beetje persoonlijk. Ik heb die instellingen even geprobeerd, maar persoonlijk vond ik het een beetje te weinig kleur hebben, ook heb ik bij sommige spellen zoals BF 2 wat meer helderheid nodig, soms zitten er zulke donkere plekken tussen. Ik heb kleurint nu op normaal staan, de rest ga ik nog wel ff proberen, dan post ik mijn instellingen ook nog wel.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 apr 2006
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt wel. Ik hou meer van de wat donkere beelden. Mijn pc TFT heb ik ook heel donker staan. Dat vind ik fijner kijken dan dat hele felle beeld. Overdag kijk ik sowieso weinig tv, maar als de zon schijnt dan is het beeld inderdaad redelijk donker.

    Zoals je al zegt, het is heel persoonlijk. Er is geen 'beste' instelling, je moet het gewoon instellen zoals jij het er mooi uit vindt zien.

    Ik snap sommige mensen dan ook niet, die willen het beste van het beste. Dus gaan ze overal vragen wat de 'beste instellingen' zijn. In plaats van dat ze er zelf even mee gaan prutsen en testen om zelf uit te maken wat het mooiste is.
    Dat is ook het geval met welke aansluiting het mooiste is om je 360 mee aan te sluiten. Iedereen weet dat composiet het slechtse is, dat kan je gewoon duidleijk zien. Maar het verschil tussen vga en component is miniscuul. Sommige mensen die zitten te twijfelen gaan overal vragen welke aansluiting het mooiste is. Ze zullen er dan achter komen dat de ene vga mooier vindt dan component en de ander vindt het juist andersom... In plaats van dat ze zelf met eigen ogen de verschillen gaan bekijken willen ze precies weten wat het verschil is. Dit zal bij iedereen anders zijn omdat ieder zijn persoonlijke voorkeuren heeft. En het hangt uiteraard van de gebruikte tv af.

    Ik val hiermee niemand aan, maar zo ervaar ik het. ;)

    Dat moest ik even kwijt :p :)
     
  5. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag...

    Eej gaste , ff een vraagje , als ik nou met m'n 360 hd wil kijken met m'n beamer , wat moet ik dan aansluiten? Momenteel zit er alleen zo'n gele stekker in . wat ook in de oude Xbox te vinden is( gele (beeld) , rode en witte ( geluid) ). dus zou 't fijn vinden als iemand me even kon vertellen wat voor stekker ik nodig heb om mn 360 hd aan te sluiten , en hoe ik dat allemaal moet instellen , want m'n beamer is wel HD compactible ofzoiets , dat houd toch ook in dat ik HD kan gamen met mn 360??..

    Alvast bedankt voor de hulp ,

    Evil Xbx Playr}:]
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou handig zijn om ff te melden welk merk/type je beamer is en welke aansluitingen hij heeft...;)
     
  7. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn nu al zo veel mensen met een Samsung M51 serie, mss is het handig daar en ook voor de Sony Bravia mensen een aparte draad te openen...
    Hopelijk lezen de Mods het ook, want tis een stuk handiger vragen te stellen en aantwoorden te vinden over jouw Tv in een eigen draad.

    Verder, als je in de buurt van Eindhoven woont en je je TV/LCD/beamer wil laten calibreren, reageer dan hier ff:
    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=42722.0
     
  8. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe krijg ik een foto v mijn tv op dit forum????? geen url

    gelukt
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  9. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Foutje in post oeps

    Hierbij wat foto's v de Samsung LE40R71B
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  10. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    aldmar ,

    ik heb een Optoma SVGA DDR DLP Projector, Model: EP716

    verdere info : Lamp
    Vermogen 180 Watt
    Type UHP
    Lampduur 3000 uur
    Lichtopbrengst 1800 Lumen


    Lens
    Zoom handmatig
    Scherpstellen handmatig

    Beeld
    Beeldverhouding 4:3, 16:9 (breedbeeld)
    Contrast ratio 2000 : 1
    Standaardresolutie SVGA (800 x 600)
    Max. resolutie XGA (1024 x 768)
    Projectiemethode opzicht, doorzicht
    Projectieformaat 0,6 - 7,77 m
    Projectieafstand 1,2 - 12 m
    Horizontale frequentie 31,5 - 100 kHz
    Verticale frequentie 50 - 85 Hz
    Keystone correctie

    Overig
    Projectietechniek DLP
    Geluidsniveau 30 dB

    Afstandsbediening


    Aansluitingen
    Ingangssignaal video HDTV, PAL, PAL-M, PAL-N, PAL60, SECAM, NTSC, NTSC 4.43
    Ingangen S-Video, USB, Mini-jack 3.5 mm
    Uitgangen VGA, Mini D-sub15

    Overig
    Energieverbruik 265 Watt
    Geschikt voor plafondmontage
    Gewicht 2 kg


    Kleur(en) zilver/zwart
    Introductie model 2005
    Afmetingen (H x B x D) 9,5 x 23 x 23 cm
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan hem alleen via VGA aansluiten. Voor zover ik weet is er geen s-video kabel voor de 360. Wat is de resolutie precies? Als de resolutie 800x600 is kan je geen HD afspelen. Het kan wel, maar dan wordt hij gedownscaled. 1024x768 is genoeg voor 720p
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Correctie : 1280x720 is het minimale voor 720p. Alles wat daaronder zit mag niet als officiele HD resolutie worden bestempeld :)
     
  13. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hij heeft een max. resolutie van 1024x768 , dus 't zou moeten kunnen..denk ik he? .. denk je dat die s - video kabels nog uitkomen ? .
     
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    je hebt gelijk foutje |:- |:-

    Zou ik niet weten. Maar zoals je hierboven al kan lezen, is 1024x768 niet genoeg om puur HD beeld weer te geven. De resolutie is te laag. Je kan wel HD afspelen maar dan wordt het gedownscaled en is het officieel geen HD. :{
     
  15. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok , bedankt voor de info , maar dan nu nog een vraagje .. : zit op 360 een mogelijkheid om t.v te kijken en dan optenemen zoals met een dvd-recorder met harde schijf?... ikheb het ooit een keer gehoord maar kan het me niet voorstellen ...
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een PC hebt met Windows Media Center kun je de X360 gebruiken als extender, wat er op neer komt dat je met de benodigde zaken idd TV kan kijken en dingen kunt opnemen op de HDD. Opnemen met een omweg zegmaar ;)
     
  17. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt , maar zou ik spellen uit amerika kunnen halen? zouden die hier het normaal doen? .. ik heb het een keer gedaan met de oude xbox en toen deed ie et gewoon...ook als ik bijv. een 360 daar zou kopen , zitten toch anderen aansluitingen op?...
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    @ opgeduveld: Alle nieuwe techniek is duur. CD-spelers kostten ook 3000 gulden toen ze uitkwamen, ik denk dat de dragers ook erg duur waren toen. Maar die prijzen gaan echt wel omlaag zodra er HD-DVD's uitkomen hoor.
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover bekend zijn alleen een beperkt aantal NTSC games speelbaar op een PAL X360. De X360 zelf is wel regiovrij, maar developers mogen alsnog een regiolock op hun games zetten als ze dat willen. Zolang dat veel wordt gedaan, heb je er dus vrij weinig aan om je games uit Amerika te halen. Je X360 uit Amerika halen is nog risicovoller, als er iets mee is heb je GEEN garantie. Ook zul je de nodige randapparatuur moeten aanschaffen voordat je het ding uberhaupt aan de stroom kunt hangen. Geen aanrader dus als je het mij vraagt.
     
  20. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn instellingen voor de Samsung LEXXM51B serie:

    Mode: Custom
    Contrast: 80
    Brightness: 50
    Sharpness: 55
    Color: 40
    Tone: Normal

    Dynamic contrast: Aan

    En via my color control:

    Pink: 40
    Blue: 40
    Green: 40


    Probeer het eens zou ik zeggen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina