1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 4]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Goiz, 2 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt..

    Bedankt voor de hulp , als je niks had gezegd had m'n vader over 2 weken er eentje meegenomen uit amerika ... Hoop elende uitgespaard dus;) .
     
  2. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Geweldig scherm dvd / xbox/ kabel(digitaal) maakt niet uit blijft scherp!!
    Aanrader voor iedereen (of een kleinere versie ervan natuurlijkO-)
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  3. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe krijg je die plaatjes erin?.. kun je me dat even vertellen ?/..
     
  4. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    ben er ook net uit maar kreeg deze link van iemand van hier http://www.imageshack.us/
    en dan Thumbnail for forums (1) gebruiken

    de url even copy/pasten
     
  5. theo777

    theo777 Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo was ik even van plan een nieuwe lcd te gaan kopen maar dacht eerst even hier kijken wat er wordt geschreven............had ik beter niet kunnen doen want nu weet ik het echt niet meer zoveel info. Maar wel erg goede info dus zeker bruikbaar. Ik speel nu op een jvc lcd tv ( 360+pc ) erg mooi en strak beeld alleen ondersteund deze alleen de 460i mode dus geen HD ready dacht ik zo.
    Na al het lezen viel mijn oog op de Samsung 23" lcd tv maar zag dat een monitor voor mij ook een optie kon zijn want ik heb eigenlijk geen tv tuner nodig.

    Dus ik ben op zoek naar een scherm voor mijn 360 en mijn High End pc op te gebruiken tegelijkertijd. Het formaat moet tussen de 19" en max. 23" zijn ( voorkeur widescreen, ben er nu aan gewend ). HD ready of hoger dus eigenlijk vrij simpel ik wil gewoon het beste beeld voor mijn 360 en pc spellen

    Iemand die me even uit dit bos van info kan bevrijden door me even te zeggen Wat te kopen en Waar en vooral Waarom ?

    Bedankt alvast voor de teneme moeite,

    theo777.

    ps: een persoonlijk berichtje wordt ook zeer gewaardeerd om niet dezelfde ino te krijgen in deze post.
     
  6. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    HD ..

    Iemand wat info over HD nodig? .. heb even wat info bij elkaar gesprokkeld..
    voor de nieuwelingen ,,

    Je hoort steeds vaker over High Definition (HD)-schermen. Maar wat moet je daar nu eigenlijk over weten? Hier volgt een handige inleiding tot de wereld van HD...

    Als je overweegt om een nieuwe tv te kopen of gewoon het laatste nieuws over 'next-gen gaming' aandachtig hebt gevolgd, ben je de afkorting 'HD' ongetwijfeld een paar keer tegengekomen. En hoewel deze onschuldig uitziende letters simpelweg voor 'High Definition' staan, komt er wel iets meer bij kijken. Wat is High Definition precies? En waarom wordt er zo'n drukte over gemaakt?

    Nou, op 'HD ready'-televisies worden beelden met een veel hogere resolutie weergegeven dan op gewone tv's. En dat zorgt voor meer visuele informatie en een veel gedetailleerdere en realistischere weergave.

    En niet alleen PLAYSTATION 3-games profiteren van de overgang naar HD. Binnenkort beginnen de eerste televisiestations met uitzendingen in HD. Zo begint Sky in Groot-Brittanniƫ in 2006 met HD en andere zenders zullen snel volgen. En er komen ook HD-films op de markt dankzij het nieuwe diskformaat Blu-ray, dat door PLAYSTATION 3 wordt ondersteund.

    Als je nog nooit beelden met een hoge resolutie hebt gezien, vraag je je misschien af waarom er zo'n drukte over wordt gemaakt. Maar zodra je HD in actie hebt gezien, begrijp je dat het op het gebied van kwaliteit een enorme sprong voorwaarts betekent in vergelijking met de standaard resolutie.

    PLAYSTATION 3 biedt volledige ondersteuning voor het hele scala aan High Definition-resoluties (en voor de standaard tv-resolutie). En dat betekent dat games en films perfect kunnen worden weergegeven. De eerste demonstraties van wat PS3 allemaal kan, wijzen erop dat ons als de volgende generatie er eenmaal is heel wat ongelofelijke beelden te wachten staan.

    De terminologie

    HD omvat drie resoluties, die 720p, 1080i en 1080p worden genoemd (PLAYSTATION 3 is de enige console die 1080p, de ultieme HD-resolutie, ondersteunt). Het getal verwijst naar het aantal horizontale lijnen dat op het scherm wordt weergegeven, de 'i' staat voor 'interlaced' (afwisselend) en de 'p' voor 'progressive' (doorlopend).

    In het geval van interlaced beelden, worden de lijnen om-en-om weergegeven. Eigenlijk wordt dus maar het halve scherm weergegeven. Maar omdat de weergegeven lijnen elkaar elk frame of elke refresh zo snel afwisselen, zie je gewoon het hele beeld.

    Met de progressive scanresoluties 720p en 1080p worden bij elk frame of elke refresh alle lijnen op het scherm weergegeven. Dit zorgt voor een ongelofelijk helder en scherp beeld en verklaart waarom 1080p zo gewild is: in deze resolutie worden de meeste lijnen tegelijk weergegeven en is het beeld dus het meest gedetailleerd.

    Schermen die 1080p ondersteunen, zijn nog niet algemeen verkrijgbaar, maar zullen in de toekomst steeds gebruikelijker worden. Het is dan ook goed om te weten dat PLAYSTATION 3 in staat is om die schermen ten volle te benutten.

    Natuurlijk ziet 720p er ook geweldig uit en televisies die deze resolutie kunnen weergeven, zijn er in overvloed. Dus zoek als je een tv wilt kopen naar de 'HD ready'-sticker. Om officieel als 'HD ready' te worden geclassificeerd, moet een tv 720p en 1080i ondersteunen bij zowel 50 Hz als 60 Hz (of frames per seconde).

    Bereid je voor

    Al die nieuwe terminologie klinkt in eerste instantie misschien wat verwarrend, maar waar het allemaal op neerkomt, is dat je binnenkort kunt genieten van fantastische, ongelofelijk gedetailleerde games en films. HD ready-televisies, zoals die in de nieuwe BRAVIA- reeks van Sony, worden steeds betaalbaarder en wanneer je daar de eerste HD-games en films op afspeelt, zul je je ogen niet kunnen geloven.
     
  7. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe samsungs zijn zeer aan te raden op de site staat niet voor niets desigend voor HD GamingO-)
     
  8. Evil Xbx Playr

    Evil Xbx Playr Evil Xbx Playr

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de nieuwe Samsungs is inderdaad niks mis mee , prima beeld kwaliteit..
    echt een aanrader ...
     
  9. Robhimself

    Robhimself Like a surgean

    Berichten:
    1.075
    Leuk Bevonden:
    2
    *Trotse LE26M51BX eigenaar meldt zich!* :)
     
  10. vallorus

    vallorus Active Member

    Berichten:
    89
    Leuk Bevonden:
    0

    Hey psvu2, bedankt voor de foto's! Ik zat er aan te denken om een R71b te halen (alleen dan het heel wat kleinere broertje ;) ) Nu ik het scherm in actie heb gezien ben ik helemaal overtuigd!
     
  11. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Geweldig scherm dvd / xbox/ kabel(digitaal) maakt niet uit blijft scherp!!
    Aanrader voor iedereen (of een kleinere versie ervan natuurlijkO-)[/QUOTE]

    Ja je hebt me ook overtuigd was ook van plan om deze te gaan kopen had m al een tijdje in de gaten en ja nu weet ik t zeker ik ga alleen voor de le40r72b is met t zilveren onderkantje he. waar heb je m gehaald als ik vragen mag? zie m eigenlijk alleen nog maar bij internetwinkels. Hoeveel heb je r voor betaald?
     
  12. psvu2

    psvu2 Active Member

    Berichten:
    150
    Leuk Bevonden:
    0

    2100 incl 6 jaargarantie bij de it's, tevens de vogel beugel voor 100 ipv 179
    winkelprijs is 2299 + 250 voor verlengen garantie dus eigenlijk in totaal 2200 ipv 2729
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  13. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je trouwens je lichtsensor aan?
     
  14. Opgeduveld

    Opgeduveld Active Member

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    0

    Laat zien! :+
     
  15. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.189
    Leuk Bevonden:
    617
    Woei, sinds vandaag een 360 in huis :)
    Ik speel op de bekende samsung tv (http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r41b.asp.
    Eerst viel het me grafisch enigsinds zker, maar toen kwam ik er achter dat ik m ingesteld had op 480p ipv 720p. Is 1080I een goede optie in combinatie met deze tv?
    En hoe hebben jullie de beeld instellingen (brightness, dynamisch contrast) ingesteld voor de 360? Ik krijg de juiste instellingen maar niet te pakken. Kleuren lijken steeds nog een btje onrealistisch.

    Help :)
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Op verzoek van pain of salvation nog een paar pics met DOA4:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ze zijn niet allemaal even goed gelukt, de vrouwtjes wilden niet stil staan :+ Dus ik moest ze via de TV op stilstaand beeld zetten, vandaar het 'stil staand' midden in beeld...

    Nu is het wel eventjes genoeg 8) 8) :+
     
  17. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    is dat zo}:] 8)

    En nog bedankt voor pics :p
     
    Laatst bewerkt: 5 apr 2006
  18. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand ervaring met dit scherm: Samsung LE23R51B.

    Is dit deftig om op Xbox 360 aan te sluiten?
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Lees deze en de vorige thread even door, dan zul je zien dat 99% tevreden is.
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het bekende model wat ook gebruikt wordt bij de X360 demopods. Goeie specs, het enige nadeel is dat er geen HDMI aansluiting op zit. Als je toch interesse hebt in dit model, zou ik een maatje groter nemen (LE26R51). Scheelt niet zoveel qua geld, en je hebt toch een iets groter scherm met een HDMI aansluiting :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina