1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Philips is ook niet slecht, maar wat ik tot nu toe van Philips heb gehad heb ik alleenmaar problemen mee gehad en de service is echt te slecht helaas. CRT-schermen zijn echter wel top van Philips. Maar een Samsung LCD-TV doet echt niet onder voor een Philips.
    Duur wil niet altijd zeggen dat het beter is! ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  2. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had het al gelezen, ze moesten natuurlijk wel. Maar toch vertrouw ik het niet helemaal :emo:

    @Lethal AK47: das natuurlijk ook weer wat overdreven, ze maken best mooie tv's. Ze hebben ook die nieuwe backlight ontwikkeld die over een tijdje in productiemodellen worden gevoerd. Ik heb aan de andere kant ook slechte dingen gezien, m'n broer had nog niet zo heel lang geleden een tv gekocht. Een CRT weliswaar, en hij had van die mooie blauwe vegen in z'n beeld. Zogenaamd ter reparatie geweest, maar dat hielp niet. Een nieuw scherm? Vergeet het maar. Kort gezegd eigenlijk, hij kon de pot op. :x
    Ik zou idd ook niet zo snel voor Philips gaan, zeker gezien wat Beuker allemaal voor ellende ermee gehad heeft. Maargoed ieder z'n keuze.
     
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Het is ook kwestie van keuze, maar wat jij beschrijft bedoel ik maar weer met de service. De service van Philips is zo ongelofelijk slecht en bij Samsung hebben ze tenminsten respect voor jouw als klant! :thumbs:
     
  4. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je helemaal gelijk in ik blijf doorzeiken totdat mensen de Samsungs laten staan en voor een ander merk kiezen die hun wel waar voor hun geld geven.

    Misschien ben jij bang voor games en films maar ik was daarintegen gewoon ongeïnteresseerd gezien Condemned gewoon saai is.

    Oh nee ik heb absoluut niets tegen Samsung ofzo.
    Ik heb wel iets tegen dat mensen 1500 euro neertellen voor een Samsung die slechter is dan z'n gelijk geprijsde concurrentie alleen maar omdat er een Samsung TV gebruikt wordt in de demopod.
    Mensen eten die PR en geloven het allemaal vandaar "hook, line and sinker".

    Merken als JVC, Sharp, Sony en LG leveren LCD TV's met betere onderdelen tegen dezelfde prijs maar toch blijven mensen die Samsung's kopen.
    Wat ik probeer is de mensen wat gedachten te veranderen en voor 1 van de bovenstaande merken te gaan.

    Ik heb totaal geen medelijden met de mensen die zich gaar voelen omdat ze een Samsung gekocht hebben en het erg vinden dat ik hun TV de grond in boor.
    Sorrie maar dan had je gewoon maar wat onderzoek moeten doen voordat je een TV kocht en niet zomaar op impuls moeten kopen.

    Niets mankeert?
    Het feit dat je op een Samsung niet eens een duidelijk verschil kan zien tussen 1080i en 720p laat juist zien dat er heel veel mankeert.
    De scalers en beeld processors zijn gewoon slecht terwijl je wel er de volle mep voor moet betalen.
    Ook het contrast van Samsung TV's is gewoon slecht met de nieuwere versies (R71-73 en M61-71) valt het in principe best mee alhoewel het nog steeds niet met de concurrentie meekan, maar met de oudere versies is het gewoon ronduit slecht (R41-51 en M51).
    Ook ben ik niet zo te spreken over de response time van de Samsung TV's met de R41-51 in het bijzonder (16ms grey-grey en 20ms black to white) met de R71-73 en M61-71 is het gewoon zoals het wezen moet.

    Natuurlijk is dat verschil er!
    Het is meer het kwaliteits achterstandsgat dat Samsung heeft op de gelijk geprijsde concurrentie.

    En toen werd je wakker!
    De Philips 32-42PF9830/10 walst echt zo hard over iedere Samsung heen (inclusief de nieuwe en duren M71).
    Het is bijna zielig hoe erg het gat is.
    Een beetje als een SU-37 Terminator in air-air gevecht zetten tegen een MIG21 Fishbet.

    Ten eerste kan de Philips (vanaf de 37") 1080p, heeft de Philips een betere response times, betere helderheid, beter scherm, betere tuners, betere scalers, betere beeldprocessors, sja wat is er eigenlijk niet beter.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Precies niet op reageren.. Negeren..

    Goed nieuws voor de mensen die geen HDMI ingang hebben! Had er zelf geen last van.. Geven ze toch toe dat het HD gebeuren niet zo hard van stapel loopt als dat ze vooraf gedacht hebben/of dat ze zouden willen.

    Iedereen heeft zijn eigen keuzes.. Voor producten geld niet alleen de prijs ook het gebruik,specificaties,service van fabrikant, eisen aan product.

    Wat me wel opvalt hier op het forum is dat heel veel mensen een Samsung HDready LCD hebben.. Dat moet dan toch ook weer wat zeggen over de producten van samsung.
     
  6. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe wil jij een duidelijk verschil tussen 720p en 180i zien op een scherm met een native resolutie van 1360*768?
    Daar kun je heus niet veel verschil in zien hoor_0/ .

    Het HDMI probleem is er niet mee weg maar als je hdmi ingang geen hdcp ondersteunt dan was het de bedoeling om de resolutie op een kwart of zelfs een 10de te laten draaien.
    Absurt in mijn ogen en ik ben blij dat het voorlopig is uitgesteld.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  7. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Had het verkeerd getypt idd.;)


    @Onslaught waar haal je al die wijsheid vandaan joh.. Doe mij ook een beetje:+
     
  8. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    BTW als ik hoor hoe grote fanboy jij bent verbaasd het mij toch wel heel erg dat je een jvc tv in je sig hebt staan.
    Blehehehehe jvc boeboeboeboe.
    Philips yeahyeahyeah.

    Of wacht ik weet al hoe jij dat allemaal weet jij hebt alle types samsung televisies en alle types van philips televisies in je woonkamer staan:confused:


    BTW heb jij aandelen in Philips?
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  9. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is maar net hoe je het bekijkt .. :+

    bron

    Allemaal leuk en aardig hoor die Philips schermen maar voor dat geld mag je ook wel wat verwachten.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Op een TV met een goede scaler wel.

    Weet je dat wel cker, want slechts de feiten opnoemen zoals ze zijn maakt je geen fanboy.
    Een vriend is werkzaam bij Best Getest een high-end audio en video winkel waar ze alle TV's goed instellen en daar zie je echt duidelijk het kwaliteits verschil met andere merken.

    Laat me raden heb jij toevallig niet een Samsung in bezit of besteld dat je zo defensief raaskalt?

    Ik heb zelf al eerder in deze thread gezegd dat die Philips TV's niet een 1080p HDTV TV signaal kunnen ondersteunen maar dat zegt niets over Blue-Ray, de PS3, de PC, HD-DVD etc. waarmee je wel allemaal 1080p mee kan gebruiken en dus true HD.

    Cker waar maarja hetzelfde moet ook verwacht kunnen worden van Samsung en waar Philips wel levert doet Samsung dat niet.

    Maarja het boeit mij niet wat de mensen met een Samsung denken of vinden van alles wat ik zeg.
    Het gaat om de mensen die nog geen HDTV hebben die ik wil beletten om ook in de gemene PR bs te stappen en een ander/beter merk te nemen voor dezelfde prijs.
    Die mensen wil ik bereiken en niemand anders.
    Samsung TV's geven best goed beeld (beter dan welke non HDTV) maarja waarom zou je met best goed genoegen nemen als je ook erg/heel goed kan krijgen en dat nog wel voor dezelfde prijs.
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  11. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat heb je goed ik heb een samsung aan de muur hangen.
    En ik heb er geen 1 keer overgetwijfeld om een philips te kopen.
    Het design is mij echt te lomp en ik heb ook geen vermogen op mijn bankrekening staan om een philips tekopen.
    Ik vind het ook wel knap dat een samsung le40m.. een award heeft gewonnen want dat is een samsung en samsung televisies zijn toch ow zo slecht dat gewoon iedereen ze koopt.
    Maar ja dat is samsung, samsung heeft design en philips heeft ...........................................hmmm ow een scherm dat duurder is en mischien wel de kleur 1 tint beter weer geeft.
    Het zal wel aan mij liggen dat ik niet het verschil in miliseconden kan zien maar dat zou wel eens kunnen komen door het feit dat ik niet een übermensch ben:9.


    Ow van af heden zal ik je walgelijke commentaar negeren ciao!
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  12. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Euh :x Laatste pagina's slaat echt weer nergens op.

    Jeez, iedereen moet kopen wat ie wil, en tuurlijk niet iedereen is millionair en de één vind een scherm mooier dan de anders, das logisch, laat iedereen gewoon in hun waarde.

    I don't give a shit wat iemand anders van een bepaalde tv vindt als ik het zelf er niet mee eens ben, ik ga er ook niet op in, een mening is een mening people;)
     
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het er ook mee eens dat we de laatste pagina's vervuild hebben met dit gekloot
     
  14. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Net even een HD ontvanger gereserveerd, blijk ik al de nummer 19 op de lijst te zijn. Ze gaan hier in Hoofddorp, zoals iemand in het Halo 3 topic zo prachtig zei, als warme chocolaatjes over de toonbank.
    Verwachting is dat ze begin juni leverbaar zijn, dus maar net voor de W.K begint.
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is idd een schaarste met de HD-decoders. Veel vraag naar, wat ik denk niet zo veel aanbod dan dat er vraag naar is..

    je heb het over warme HD-chocolaatjes dan he.. Zijn net wat puurder:)
     
  16. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    voor wie echt niet kan wachten het schijnt dat erop deze site nog 3 a 4 stuks opvoorraad zijn klik

    Don't Shoot Me if I am wrong
     
  17. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0


    Dan ga jij zeggen dat je onderzoek moet doen naar een tv, terwijl je makkelijk de demo van Condemned had kunnen downloaden. Maar je hebt het spel gekocht en na 1 level spelen kwam je erachter dat het saai is. Wat klopt er niet aan dat plaatje?


    En dan kom je vervolgens weer met die contrast ratio en de responsetijden. Ik heb geloof ik nou al 5 keer gezegd dat die waardes in de praktijk nooit kloppen en je ze dus ook niet zomaar kan vergelijken. Wanneer komt daar nou eens een zinnig antwoord op? Volgens mij heb je dat niet eens.


    Maar idd, dit is allemaal zinloos gehannes. Laten we het maar weer gewoon over HDTV's hebben zonder elkaars tv af te zitten zeiken. Zeiken doe je maar op het fok forum ofzo :x
     
  18. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, nogmaals bedankt:)
    Maar nog even een ander vraagje:p:

    Ik had (inmiddels al een hele tijd geleden) een keer iets gevraagd over het signaal van de Tv versterken.
    Wij hebben thuis namelijk ook meerdere tv's staan en daarvoor gebruiken we nu een antenne-versterker, maar omdat de kabel naar mijn kamer dus een heel stuk langer is dan de rest, (iets van 20-25 meter), komt het signaal dus niet sterk genoeg over en is het beeld niet echt duidelijk.

    Het advies dat ik toen ook heb gekregen was dus om betere kabels en een beter antenne-versterker te kopen:p
    Maar als ik dan bijv kijk op deze site:

    http://www.elektronica-online.nl/

    (onder Audio en Video, Antennemateriaal, Antenne Versterkers),
    zie ik versterkers van 21 dB en 29 dB.

    Maar degene met 29 dB hebben maar 1 uitgang, en dat komt dus niet zo heel goed uit omdat het signaal bij ons dus naar meerdere tv's moet gaan.
    Die van 21 dB hebben daarentegen wel 4 uitgangen.

    Heeft iemand dan misschien enig idee of 21 dB ook genoeg versterking is? Of hoe ik het signaal van 29 dB weer kan verdelen onder meerdere tv's, maar nog wel een zo sterk mogelijk singaalontvangst heb?

    Er staat trouwens wel iets over multitaps, maar is dan een zo groot mogelijk afdemping beter of juist een zo laag mogelijke?

    Ik hoop dat iemand dit bericht snaptO-)
    en me misschien verder kan helpen_O_ _O_

    Maar alvast bedankt dan:p
     
  19. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben helemaal nieuw op dit gebied, dus misschien een paar voor de hand liggende vragen :p.

    Ik zoek een goede hdtv voor max 1000 euro's.
    wat moet zoon tv allemaal hebben, zoals specificaties..
    zelf zag ik net de Samsung LE 27 T51, maar deze is volgens mij niet HD ready(ofzoiets), Toshiba 32 WL 56, en ik zag de Sony S 26 A 10..
    Ik neem aan dat sony geen probleem mag geven omdat PS3 van sony is he?

    Suggesties etc.. zijn zeer welkom :D,

    Toedels /bye
     
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  20. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    De Samsung LE27T51 is wel HD-Ready, maar het is een gestripte versie en is nou niet je van het. Het is zegmaar een budgettoestel en als je max. €1000,- wilt uitgeven en Samsung wil nemen (en dat is een goed keuze) zou ik voor de LE26R71 of 72B gaan. Die heb je voor €800,- ~ €900,-. Suc6! ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina