Daar heb je helemaal gelijk in ik blijf doorzeiken totdat mensen de Samsungs laten staan en voor een ander merk kiezen die hun wel waar voor hun geld geven.
Misschien ben jij bang voor games en films maar ik was daarintegen gewoon ongeïnteresseerd gezien Condemned gewoon saai is.
Oh nee ik heb absoluut niets tegen Samsung ofzo.
Ik heb wel iets tegen dat mensen 1500 euro neertellen voor een Samsung die slechter is dan z'n gelijk geprijsde concurrentie alleen maar omdat er een Samsung TV gebruikt wordt in de demopod.
Mensen eten die PR en geloven het allemaal vandaar "hook, line and sinker".
Merken als JVC, Sharp, Sony en LG leveren LCD TV's met betere onderdelen tegen dezelfde prijs maar toch blijven mensen die Samsung's kopen.
Wat ik probeer is de mensen wat gedachten te veranderen en voor 1 van de bovenstaande merken te gaan.
Ik heb totaal geen medelijden met de mensen die zich gaar voelen omdat ze een Samsung gekocht hebben en het erg vinden dat ik hun TV de grond in boor.
Sorrie maar dan had je gewoon maar wat onderzoek moeten doen voordat je een TV kocht en niet zomaar op impuls moeten kopen.
Niets mankeert?
Het feit dat je op een Samsung niet eens een duidelijk verschil kan zien tussen 1080i en 720p laat juist zien dat er heel veel mankeert.
De scalers en beeld processors zijn gewoon slecht terwijl je wel er de volle mep voor moet betalen.
Ook het contrast van Samsung TV's is gewoon slecht met de nieuwere versies (R71-73 en M61-71) valt het in principe best mee alhoewel het nog steeds niet met de concurrentie meekan, maar met de oudere versies is het gewoon ronduit slecht (R41-51 en M51).
Ook ben ik niet zo te spreken over de response time van de Samsung TV's met de R41-51 in het bijzonder (16ms grey-grey en 20ms black to white) met de R71-73 en M61-71 is het gewoon zoals het wezen moet.
Natuurlijk is dat verschil er!
Het is meer het kwaliteits achterstandsgat dat Samsung heeft op de gelijk geprijsde concurrentie.
En toen werd je wakker!
De Philips 32-42PF9830/10 walst echt zo hard over iedere Samsung heen (inclusief de nieuwe en duren M71).
Het is bijna zielig hoe erg het gat is.
Een beetje als een SU-37 Terminator in air-air gevecht zetten tegen een MIG21 Fishbet.
Ten eerste kan de Philips (vanaf de 37") 1080p, heeft de Philips een betere response times, betere helderheid, beter scherm, betere tuners, betere scalers, betere beeldprocessors, sja wat is er eigenlijk niet beter.
Laatst bewerkt: 23 mei 2006