1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Let ieder geval op het volgende
    De televies moet minimaal 720beeldlijnen vertikaal hebben
    Zowel een component als een HDMI ingang
    Hij moet overweg kunnen met 720P of 1080i
    De HDMI ingang moet een HDCP beveiliging hebben. Nieuwere allemaal aan boord
    Dan heb jij een HD-ready TV!

    Met jouw budget kijk naar 26" schermen,
    Kijk ook eens naar de HD-Ready CRT schermen. Zijn er 82cm vanaf 650euro.. Philips, Samsung
     
  2. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 23 mei 2006
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat is een prima keuze en even voor de duidelijkheid, het is een HD-Ready toestel die 720P en 1080i aankan en is wel uitgerust met HDMI indd. Het is echter wel een ouder model. Heb je dit toestel ergens gezien voor een aantrekkelijke prijs? Zoals ik al eerder zei kun je ook voor de LE26R71 of 72B gaan. Die heb je voor €800,- ~ €900,- en dat is het nieuwe type. Maar het kan zijn dat je de LE26R51B voor een goede prijs kan krijgen!
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    "Echt" HD is 1920x1080 pixels. Dit is Full HD, Dit materiaal wordt echter de komende jaren nog niet gebruikt in nederland. Dus nog overbodig. De Full HD schermen begin vanaf €3500,- voor een philips tot heel veel euro.

    Dit scherm is HD-ready speelt 720p, 1080i af dat worden de normen in Nederland. Dus voldoe je eraan met dat scherm. Hij heeft idd een HDMI ingang.

    Kijk ook nog eens naar de R71 serie is het laatste model van Samsung uitgebracht
     
  5. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand welke Decoder UPC gaat leveren voor hun HDTV ? En of deze ook los te kopen is ergens?

    En als ik dan 2 decoders heb, kan ik ze dan aansluiten op een normale breedbeeld (voor digitale TV) en een HD-Ready TV (voor HDTV duhh) ??
     
  6. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Een aantal puntjes:
    1-Als ik iets koop hoef ik niet uw mening te horen over een marketingpraatje.:confused:

    2-En als u iets verder (terug) kijkt dan uw neus lang is, ziet u dat het geen impuls-aankoop is geweest.
    Ik ben al maanden op dit forum vragen aan het stellen, informatie aan het leveren en de dingen die ik zelf weet met anderen te delen.

    3-Gaat u maar eens na; de meeste gamers zijn tieners of begin twintigers en vaak scholieren zijn die lang niet altijd een full-time baan hebben.
    En dan is het heel moeilijk om 2000,- voor een tv, 400 voor een 360 en vaak ook nog 300 voor een decoder neer te leggen (om over dvd-spelers nog maar te zwijgen).
    U bent 29 jaar oud (dat zegt u in ieder geval) en u bent of een rijkeluiskind met een creditcard van uw ouders of (en dan niets dan respect) u hebt gewoon een goedbetaalde baan.
    U kunt het geld misschien missen.
    Dat geld niet voor iedereen in dit land.

    4-Dat u niet van Samsung gecharmeerd bent weten we nu wel zo'n beetje.
    Dat hoeft u niet bij elk bericht dat je plaatst te zeggen.
    Neem t dan op in uw signature!!

    Zo nu ben ik mn gal weer kwijt.
    Hoop dat u niet antwoord zal geven dmv een bericht, maar dat u me antwoord door u een beetje in te houden tov de mede forumbezoekers.

    Bij voorbaat dank.
    Met vriendelijke groet.
     
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt voor zover ik weet een Philips. En nee, deze decoders zal je bij UPC nooit los kunnen kopen.

    We mogen er toch wel vanuit gaan dat zo'n decoder toch ook minstens scart heeft voor normale tv's? Maar je kan beter even bij UPC informeren hoe dat zit met 2 decoders.
     
  8. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Het wordt idd een Philips bij UPC.
    En die zal in bruikleen zijn.
    Je hoeft er geen aankoopbedrag voor neer te leggen en als je geen digitale tv van UPC meer wil (of je verhuist naar een woning waar UPC geen tv aanbied), moet je de decoder weer inleveren.
    Hoe het zit met 2 decoders weet ik niet, maar mijn moeder blijft gewoon analoog op haar CRT kijken.
    (ik splits eerst mn coaxkabel en dan gaat er 1 kabel naar haar CRT en 1 naar mijn decoder)
     
  9. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik daar nog even aan toevoegen dat ik niet snap waar meneer Onslaught de wijsheid vandaan heeft gehaald dat de mensen hier van het forum, welke in het bezit zijn van een Samsung TV, zich daar "gaar" over zouden moeten voelen ? :confused: Ik ben in ieder geval nog niemand tegengekomen die na de aankoop van een Samsung hier het forum vol is komen schelden omdat hij/zij er niet tevreden over is....

    En anders zou ik bij deze een oproep willen doen aan iedereen hier die in het bezit is van een Samsung TV en die daarbij niet tevreden is over zijn aankoop, om ff te reageren. M.a.w. geen reacties op deze oproep wil zeggen allemaal tevreden gebruikers van een Samsung toestel. Ik ben er in ieder geval alvast een :+
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    ok, bedankt :D, dan neem ik toch een van de twee die jij noemde, maar als ik naar de specs kijk op de samsung site zie ik geen verschil tussen die 2, behalve het model, klopt dit? (de 72B is volgens mij ook moeilijker te krijgen he?)
    Wat heeft HDMi eigelijk voor een zin? De 360 heeft dit niet, toch? Dus met de R71 of R72 heb ik een goede HDTV voor de doorsnee gebruiker?
    Nu ff naar screens zoeken van dat scherm in werking _O_
    En nogmaals bedankt:thumbs:
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    HDMI moet je gewoon zien als de Scart aansluiting van de toekomst....een kabel voor beeld en geluid samen, waarbij de digitale kwaliteit behouden blijft. Altijd handig om er eentje te hebben dus, want er gaat best veel apparatuur gebruik van maken :)
     
  12. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    De LE..R72B is bij www.hd.nl wel te bestellen.
    Volgens mij krijgen ze volgende week (30-5-06) weer nieuwe aangeleverd.
    En het verschil is dat de 72 een zilver randje onderaan heeft en eigenlijk meer bedoeld was voor klanten met comercieële doeleinden.
    Maar ze zijn wel te koop...
     
  13. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk bedoelde ik of je deze Philips decoder gewoon ergens in de winkel kan kopen, net als die van Samsung.. Weet iemand of dat mogelijk is binnenkort ?

    En als mijn ouders digitale TV nemen en zo'n decoder krijgen, kan ik die decoder dan op mijn eigen kamer aansluiten op mijn HDTV ? (zodat ik WK in HDTV kan kijken)

    ------------------------------------------------------------

    Nu even het volgende :p

    Ik zag net in de krant een advertentie van Aldi, ze bieden een HD-Ready TV aan met HDMI (68cm)

    Wat denken jullie ervan? Het merk is MTLogic..

    LCD kleurentelevisie 68 cm

    per stuk
    749.-

    • HD-ready, HDMI
    • stereo 2 x 10 Watt
    • widescreen 16:9
    • resolutie: WXSGA 1366 x 768
    • teletekst 10/240 pag
    • kijkhoek 170 graden
    • teletekst/fasttekst
    • A2/Nicam stereo
    • 100 voorkeuzekanalen
    • helderheid 550cd/m2
    • contrastratio: 900:1
    • PIP functie (beeld in beeld)
    • PAL/BG-DK/I, Secam L
    systeem multinorm
    • directe kanaalprogrammering
    • automatische zenderzoeker ATS
    • hyperband/kabeltuner
    • "space sound" geluidsfunctie
    • 5-band grafische equalizer
    • NTSC playback via scart
    • automatische volumeregeling per kanaal
    • HDMI aansluiting
    • DVI aansluiting
    • 4x A/V in/uit aansluitingen (incl. 2 x scart)
    • S-video aansluiting
    • VGA aansluiting voor computer
    • afmetingen: 78 x 50 x 9 cm
    • incl. 8.- euro verw. bijdrage
     
  14. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    kan iemand mij mss vertellen hoe het zit met het kabelsignaal van high definition beeld en 5.1 geluid dat naar de HD-decoders gezonden wordt, wordt dat gewoon door de oude coax kabel gestuurd? En moet ik straks om op zolder de HD-decoder te plaatsen super dure verlengkabels te gaan kope om toch nog de hoge resolutie te behouden? Hier maak ik me namelijk wel een beetje zorgen over
     
  15. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt idd door de coax gestuurd, maar er is uiteraard compressie toegepast op het signaal zodat het niet al teveel bandbreedte gaat vreten. Wat bedoel je precies met verlengkabels gebruiken om HD te behouden? Je kunt gewoon componentkabel gebruiken, is tegenwoordig niet meer zo duur voor langere lengtes.
     
  16. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, als je er 1 wil _moet_ je hem bij UPC bestellen. Geen enkele andere winkel (waar dan ook) zal hem aan bieden.

    Zolang het in je eigen huis is kan je je decoder aansluiten op elke tv binnen het huis. Voor elke tv heb je wel apart een decoder nodig om digitale tv te kijken. Dus er kan niet tegelijk WK in HD gekeken worden en op een andere tv digitale tv. Dan zou je 2 decoders moeten hebben.
    Zoals ik al eerder heb gezegt kies ik voor bekende merken. 'Vage' merken kunnen ook goed zijn, maar ik zou toch een bekend merk kiezen. Gewoon voor het gevoel, de service en de garantie e.d. Met een bekend merk ben je eerder verzekerd van een goede tv dan van een vaag merk. Dit is persoonlijk :)
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je in het UPC gebied zit, moet je UPC benaderen voor HDTV. Je krijgt zo kastje thuis gestuurd. (niet te koop) Alle anderen kabelmaatschappijen werken met Samsung (die is wel te koop). Als je ouders digitale tv nemen, krijgen ze een andere decoder opgestuurd, een gewone digitale tv decoder. Als je een HDTV abbonement neemt. Krijg je wel de decoder die HDsignalen ontvangt.


    Ik zal zelf nooit met zoiets in zee gaan. Ten eerste het merk MTlogic:confused: Ten tweede het hele service gebeuren van zo'n bedrijf. Ten derde voor het zelfde geld of iets meer heb je een bekend A-merk. Mijn persoonlijke mening NIET DOEN.


    Over de Philips Decoders er zit zoiezo wel een scart aan
    http://www.hifi-regler.de/shop/philips/philips_dsr_9005.php
    Heb even snel gekeken, deze is ook te koop. Is wel ander model dan Philips erbij levert, maar is wel een HDTV-Sat-Receiver, MPEG-4-Decoder.


    HDMi, word de toekomst. Dus wat is beter dan op de toekomst voorgbereid zijn!
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals romius al zegt is er een compressie toegepast waardoor het gewoon door de 'oude' coax kabel verstuurd kan worden.

    Echter die kabel moet binnen het huis niet te lang zijn. Anders krijg je netzoals met analoge tv, een slechte ontvangst op de tv die aan de coax kabel zit van tientalle meters. Bij digitale tv kan dit ook gebeuren. Je zou dan bijvoorbeeld stukjes kunnen missen van een frame. In plaats van dat je overal een scherp plaatje ziet, zit er bv links onder een blokje wat zeer onscherp is. Volgens mij heet dat macroblokking. Beetje lastig uit te leggen, maar de lengte van je kabel is wel afhankelijk of je goede ontvangst hebt. Je kan er gewoon een versterker tussen zetten, die versterkt zowel analoge als digitale tv, en/of goede kabels. Dan zou het opgelost moeten zijn. :)
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Er is wel verschil, o.a. de responsetijd. De 71/72 hebben een responsetijd van 8MS en die andere 11MS. Ook ligt als goed is het aantal kleuren hoger en het is natuurlijk een vers van de pers model. En HDMI heeft heel veel zin, want je moet het zien als de digitale scart en die zal veel aandacht krijgen in de toekomst. Voor de Xbox 360 verschijnt er ook binnenkort een HDMI-kabel, dus altijd handig! Ik weet niet waar je woont, maar o.a. de Media Markt heeft ze staan en anders kun je ze krijgen via de volgende webshops:
    - LE26R71B
    - LE26R72B

    Suc6! ;)
     
  20. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik neem aan dat de 71 dus beter is, toch? Ik woon in Maastricht dus de lokale mediamarkt zal um wel hebben staan :D, ik vraag alles maar liever hier na dan in de Media markt, omdat de kennis daar niet om te juige is..
    En is straks de HDMI kabel de van 360 beter dan de HDTV switch kabel die bij het premium pakket zit?
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina