De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me een leuke actie van je!

    Ben benieuwd, laat het met weten..

    Kijk even op deze site voor splitters

    http://www.mcsnet.nl/index.html?target=front.html&lang=nl
     
  2. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    ja ik zei gewoon ik wil best dat ding hebben maar ik zag hem op internet staan voor 868 uien dus doe er maar wat leuks mee met de prijs nou en toen was het zo rond eigelijk :D krijg hem woensdag binnen kan niet w8en
     
  3. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Schakelt die bij jouw dan niet automatisch naar het video kanaal met component?
    Hmm... het is RGB (vandaar een Rode, Groene en Blauwe stekker voor component) dan zou die dat wel moeten doen hoor.
    Vreemd misschien moet je ff navragen of dat normaal is.
     
  4. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey gasten,

    M'n ouders zijn ook op zoek naar een LCD TV (én HD, om een klein beetje ontopic te blijven :cool: ) en ik wou eigenlijk weten welke merken/type's een beetje goed zijn...
    Het wordt waarschijnlijk een 81 cm LCD, met iig HDMI en HD ready. (geen idee of het dom is wat ik nu zeg, want ik weet er de ballen niet vanaf 8) )

    Ik weet iig dat Samsung een goede prijs/kwaliteits-verhouding heeft (redelijk goedkoop, met best goede kwaliteit) en dat ook Pioneer, Panasonic en Philips goede modellen hebben. Qua prijs willen m'n ouders iig tot rond de €2000 gaan.

    Maar wat raden jullie een beetje aan? (zomaar om wat te informeren)

    :)
     
  5. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier op het forum hebben heel veel mensen een samsung (ikzelf ook). Het gaat hier om de Le32R71.. Jij gaat ook voor een 81cm dus 32" moet je kijken. een goede keus is het echter ook om voor HDMI te gaan (dit met het oog op de toekomst) Zoals je al aangeeft is de prijs/kwaliteits-verhouding van samsung in orde.. Je kan zeker even kijken naar de R-serie anders wel de M-serie. Ik heb het hier nu over samsung schermen, omdat ik deze zelf ook heb, Ik weet dat Philips ook goeie schermen maken met, oa snufjes als ambilight, wat ik zelf overbodig vind maar oke.. Het mooiste is mischien ook even gaan kijken in de winkel. Kan je ze vergelijken, echter is de kwaliteit van het scherm in de winkel wel anders dan thuis...

    Kijk anders ff bij mijn sig voor mijn ervaringen en pics van de Samsung Le32R71.

    Succes ermee
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het overschakelen heeft niks met de kabel te maken. Het hangt van de tv af of hij automatisch overschakelt naar het goede kanaal als er een signaal op 1 van de aansluitingen komt te staan. De ene tv kan/doet dit wel, de ander niet. De Samsung LCD's schakelen niet automatisch over...:)
     
  7. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    @Lethal AK47: bedankt voor de reactie, maar wat ik vergeten was erbij te vermelden is dat ik niet zo'n ruime portemonnee heb.. ik zou maximaal 700 euro aankunnen qua budget (dan moet ik daar nog wel voor gaan sparen dan)

    Ik had in de winkel een LE23T51B gezien waarvan je zei dat die kleuren veeel minder waren dan de R en ook een LE26..B.. De 26 valt al buiten mijn budget, maar op ongelukkige wijze die T51B niet. Is dat kleurenprobleem zo ernstig dat je zegt dat het zonde van mijn geld zou zijn? ik heb trouwens gezocht op die LE23..B en ik vond ook de LE23R41B.. is die beter? (is wel vanaf 700 euro zag ik, maar als die beter is..) Het is niet dat ik je advies in de wind wil slaan, maar is het verstandiger om voor die T51B te gaan of toch die R41 ? of even wachten totdat de boel in prijs zakt?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    AV in 'AV-out' staat niet voor analog video, maar voor audio/video. Er doen nu wel een aantal geruchten de ronde. Zo zou het signaal van digitaal naar analoog worden omgezet, en dus volledig HDMI ondersteunen. Volgens andere geruchten zou het net andersom zijn, waardoor er nooit sprake kan zijn van 100% HDCP encryptie.

    Dus de tijd zal het leren \o/.
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij zal de 360 wel over moeten gaan op HDMI. Hoe willen ze er anders voor zorgen dat de HD-uitbreiding ook in de toekomst films, die op een beveiligde (HDCP) HD-DVD staan, kan afspelen?? Of krijgt die uitbreiding een eigen HDMI uitgang. Dus dat je 2 uitgangen hebt, 1 voor de 360 zelf en 1 voor de HD-uitbreiding? :confused:
     
  10. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat als de HD-DVD speler straks uitkomt, er ook een HDMI kabel wordt uitgebracht. Microsoft heeft vorig jaar duidelijk gemaakt zich voorlopig op de 'HD sweet spot' te zullen richten, dus de tv's met een component aansluiting. Als de tijd er rijp voor was zouden ze met een HDMI kabel komen om ook die markt te bedienen.

    De meeste filmmaatschappijen hebben aangegeven om voorlopig geen gebruik te maken van de ICT-flag, maar de mogelijkheid om het toe te passen blijft natuurlijk aanwezig. Microsoft gaat echt geen add-on uitbrengen die over een tijdje de meeste films niet meer af kan spelen, doordat er een stukje techniek ontbreekt. HDMI komt er wel hoor :b:.
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Zoals ik al zei is de T-serie een gestripte lijn toestellen en moet je eigenlijk zien als instapmodel. Als je de R en T naastelkaar zou zetten merk je een behoorlijk verschil en dat komt sowieso omdat de T geen filters, laag contrast en een lage responsetijd heeft. Bovendien mis je de HDMI-aansluiting. Het zou verstandig zijn om dan even te wachten tot je 800 á 900 hebt en dan kun je iig een R nemen. Met de R heb je een perfect toestel!
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Wat ook nog een goede mogelijkheid word voor je is de HD-ready CRT van Philips.. 82cm
    Type 32PW9520 en hij kost rond de 700,- en is voorzien van HDMI

    Of de Samsung HD-ready CRT
    type WS-32Z409 en hij kost € 900,- en is voorzien van HDMI.

    Zo heb je voor jouw budget een goeie (sommige menen betere HD-tv)
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Alleen zit je dan weer met een enorm bakbeest en de Slimfit CRT van Samsung is niet aan te raden. Met dat toestel zijn veel problemen!
     
  14. MOB_Figga

    MOB_Figga Money, Opleiding & BMW

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    @Lethal AK47 & joostpolletje bedankt voor de adviezen.. Ik denk dat ik dan toch maar doorspaar tot ik 800 euro heb, dan kan ik kiezen uit die R versies van de LE23..B . Bedankt voor de uitleg.:thumbs:
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Enorm bakbeest valt ook wel weer mee \o/
    Je hebt zeker LCD nu :b:

    ik ook hoor... :)

    Het is wel een optie, voor het geld dan he.. De samsung schijnt idd wat probleempjes te kennen.

    @MOB_figga
    Idd door sparen is ook een goeie optie.. Mischien straks na WK leuke prijzen..
     
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Geen probleem, het is een verstandige keuze. Want de T-serie is eigenlijk nog wat aan de prijzige kant voor wat het toestel biedt. Een leek zal er niet zo nauw naar kijken, maar iets meer Euries uitgeven is verstandiger! ;)
     
  17. Monkeyk

    Monkeyk MoNkEyS LaW

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Grappig om te lezen wat jullie over de T versie zeggen, ik heb het toetstel en na wat opmerkingen van de samsung monteur is het wel weer gebleken dat er visueel bijna geen verschil tussen beide panelen (r en T) omdat volgens de samsung monteur in beide het zelfde paneel zit :):)(inderdaad minder filters maar goed zolang het beeld van tv toch nog niet echt HD is)

    Ik heb niets als lof voor dit scherm iedereen is aan het meuken over hdmi maar even realistich wat heb je hier nu voorlopig aan.
    Er zit DVI op wat visueel een gelijkwaardig beeld oplevert alleen zonder geluid WHO cares geluid knalt toch via de versterker en speakers :)

    Mischien dat wanneer HDtv zijn opmars echt maakt (wat ze niet verwachten voor 2010!) en echt alle zender in HD zijn wordt het mischien interessant om een hdmi ingang te hebben alleen zit je dan weer met het feit dat je scherm zoals de meeste momenteel alleen 720P kan weergeven.(1080i eventueel gedownscaled)

    Fijn heb je HDMI en via HD de mogelijkheid 1080P weer te geven kunnen de meeste het weer niet weergeven.
    Zo zal er altijd iets blijven en op dat moment dat alles optimaal werkt met HD en de bijhorende resoluties ben ik ERG blij met de T versie.

    Tegen die tijd koop ik wel weer en ander scherm, en nee het geld groeit niet op mijn rug :D
     
    Laatst bewerkt: 27 mei 2006
  18. haantje

    haantje Valentino Rossi!!#46

    Berichten:
    757
    Leuk Bevonden:
    1
    ja idd drukte ook gewoon heeeel zachjtes hoor:)
     
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Kan wel hetzelfde scherm zijn, maar zonder o.a. DNIe, minder contrast, lagere repsonsetijd en minder kleuren maakt het echt wel een verschil. Ik heb de T-serie al vaak genoeg met me eigen ogen gezien en ik vind de beeldkwaliteit beneden pijl. Kleuren vloeien uit en het mist gewoon iets. Zoals ik al zei valt het een leek niet op en die zal er niet zo snel op letten, maar het is dan ook een instapmodel. Het is gewoon een basic LCD toestel zonder poespas!
     
  20. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Je noemt hier de 32PW9520, maar op de Philips site kan ik nergens vinden dat deze TV HD-Ready is.. De 32PW9551 is wel HD-Ready volgens de Philips site.. (http://www.consumer.philips.com/con...&proxybuster=OD0R2P0XDWHLVJ0RMRCSHP3HKFSESI5P)

    Ik moet zeggen dat ik de 32PW9551 wel behoorlijk aantrekkelijk vind.. van mij hoeft het niet persé LCD te zijn namelijk, als hij maar HD-Ready is en een HDMI aansluiting heeft..

    Zijn er nog nadelen van CRT t.o.v LCD of kan ik gerust verder research doen naar CRT HD-Ready schermen ? :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina