De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    vroeger? beamers met een native resolutie van 1920x1080 zijn nu nog vrij schaars, kben benieuwd of je een linkje kan vinden van een product met native resolutie van 1920x1080 zonder HDMI.

    tis een feit dat HDMI nodig is als je relaxt 1920x1080 wil weergeven, theoretisch kan een DVI dual link deze reso ook, maar dat is minder gangbaar als HDMI voor 1080p, omdat HDMI nog genoeg bandbreedte heeft voor meer toekomstige onzin wat ooit gaat komen :)
     
  2. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben heel goed op de hoogte hoor maar ik reageerde op je volgende opmerking:

    Wat betreft het doorstromen van een video signaal kan 1080p ook over component. Echter of de ontvangende partij hier ook zo blij mee is, is een heel ander verhaal ..
     
  3. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    jah klopt theoretisch kan ie 1080p. maar ik ging even van het gangbare uit. HDMI en DVI geven natuurlijk veel betere kwaliteit op 1080p

    component + 1080p = beeld vol met artefacts + lage refreshrate

    en juist omdat component niet geaccepteerd wordt als 1080p medium en simpelweg niet gebruikt wordt en gebruikt gaat worden voor 1080p materiaal. (hdmi wordt daar hoofdzakelijk voor gebruikt), vond ik het te verwaarlozen om dus te zeggen dat component dat niet doet.
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Component kan het dus wel, wat je in je eerder bericht juist tegensprak toen je zei dat 1080p _alleen_ over HDMI verstuurd kan worden. Tenminste zo begreep ik het :)

    Daarnaast geeft HDMI uiteraard een beter beeld dan component aangezien HDMI digitaal is en component analoog.
     
  5. ron

    ron The Am.Staff. Man

    Berichten:
    384
    Leuk Bevonden:
    0
    na diverse sites en forums op internet bezocht te hebben omtrent de HDTV decoder van samsung type DCB-H360.....ga ik mijn bestelling waarschijnlijk cancelen. er zijn veel problemen met de DCB-H360 van samsung in gevallen waar de HDMI aansluiting gebruikt wordt. HDMI levert op de diverse merken HD tv's een breed scala aan problemen op zoals : geen of slecht geluid, krakend geluid, geen DD 5.1 geluid, ook met het beeld veel problemen via HDMI : geen of heel slecht beeld wat steeds wegvalt op 720P en 1080i alleen 576p redelijk beeld. nogmaals dit geldt alleen voor de HDMI verbinding vanaf de DCB-H360 naar je TV, maak je gebruik van de component dan zijn er geen problemen. maar ja daar zit bij mij mijn 360 al op aangesloten en ik ga die niet steeds aan/af koppelen, tevens vind ik het een beetje raar dat ,hetgene waarmee geadverteerd wordt (HD ready toestellen moeten HDMI aansluiting hebben), niet schijnt te werken ! Philips kan zijn HDTV decoder (voor oa. UPC klanten) niet eens tijdig op de markt brengen voor het WK voetbal, Samsung zegt over een tijdje met een "fix" te komen voor de DCB-H360, maar daar hebben we op het WK voetbal 2010 waarschijnlijk iets aan .... niet nu :mad: bovendien komt samsung later dit jaar al met een HDTV decoder met harde schijf waarop je TV programma's kunt opnemen een zogenaamde PVR....jammer jammer, neem daarbij dat de NOS geen eens breedbeeld (breed beeld toch al zeker 10 jaar op de markt in NL) signaal doorgeeft voor het WK 2006 voor degene zonder decoder.....|:-

    ik ben hierachter gekomen door iemand van oldskool die de DCB-H360 1 dag in huis heeft gehad en er problemen mee had, die is vervolgens gaan zoeken op internet (google type daar :DCB-H360 + ervaringen) tja wat je daar dan vervolgens leest ; wordt je niet vrolijk van
     
  6. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik spreek je inderdaad niet tegen, maar toch heb jij geen gelijk wat 1080i betreft. Waarom heeft 1080i dan minder beeldlijnen? Omdat het niet in één keer op het beeld wordt getekend? 1080i houdt toch echt 1920x1080 pixels in, niets meer en niets minder. Het wordt dan misschien wel niet in één keer op het beeld gezet, maar dat doet verder niets af aan de resolutie.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  7. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0
    err 1080i zou inderdaad 1920x1080 interlaced zijn. maar mensen gaan ervan uit dat als je 1080i op een tv laat zien met een resolutie van 1280x768.. je ook miraculeus 1920x1080 interlaced kan laten zien omdat het 1080 heet...dus op 1080i is op een 1280x768 tv gedownscaled + interlaced en dus niet de volle 1920x1080 pixels. daar ging het origineel over.

    en over dat bericht dat component wel 1080p kan doorstromen is hetzelfde als zeggen dat je GeForce 2 GTS videokaart met 64mb de nieuwste spellen op 1600x1200 kan spelen met alle quality vol aan. het KAN wel, maar tis geen pretje :eek:

    dus het is niet gangbaar en dus te verwaarlozen dat component het uberhaupt kan.
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Aah oké, ik reageerde eigenlijk op een ander stukje van je, en niet op de aanleiding van de discussie, dus dan hebben we elkaar verkeerd begrepen :b:.

    Er worden btw wel component kabels verkocht die getest zijn op het goed kunnen weergeven van 1080p @60Hz. De kabels zijn er dus wel, maar de apparatuur gaat het niet ondersteunen. Op zich wel jammer...
     
  9. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je die hebt gekocht, heb je tenminste nog garantie! (Hoewel, wat heb je aan garantie als je geen alternatief hebt?)
    Ik ben uberhaubt al uitgesloten van t WK in HD, zit bij UPC =(
    Volgens mij komt dat WK gewoon een jaar te vroeg.
    Als t zo doorgaat heeft niemand HD beeld/geluid bij t WK.
    Ik heb mijn LCD idd voornamelijk voor t WK gekocht.
    Was wel van plan om een 360 te kopen, maar ik denk dat ik nu maar 360 bij UPC&Philips ga claimen.(Zal toch niet lukken)
    Ik ga straks voor de gein is kijken of ik via die klanten'service' een HD-setupbox kan bestellen.
    Zal me niets verbazen als ze me opnieuw beloven dat t gaat lukken voordat het WK begint.

    Heb wel 1 troost, NED - ARG zie ik live, daar kan geen HD tegenop!!!:b:
     
  10. Judge

    Judge The Judge

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    dat wist ik niet dat er component kabels zijn die dat nog aardig kunnen trekken, maar idd tis ook een aspect wat minder bekend is denk ik. aangezien component alleen gezien wordt als een manier om 720p en 1080i te kunnen laten zien. HDMI vooral (en lichtelijk DVI) zijn de meest gangbare manieren om 1080p te laten zien in dit wereldje.

    naja zo leer je ook is wat :)
     
  11. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm als ik dit zo lees dat denk ik dat ik mijn bestelling ook maar ff ga afzeggen.... :mad: HD-decoder, allemaal leuk en aardig, maar dan moet het wel gewoon goed werken. Ik ga geen 300 euro betalen voor iets waar dan later nog een "fix" voor uit moet komen |:-
     
  12. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het schijnt op een Samsung LCD wel goed te werken :b:
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaha ja hoe kan het ook anders :p :+ Nee maar ik kijk het nog ff aan, anders koop ik het ding wel gewoon maar als er dan iets mee is krijgen ze um van mij gewoon terug en zorg ik dat ik van te voren wel iets geregeld heb over geld terug. Ik ben goed, maar niet gek weet je ;)
     
  14. Niloz

    Niloz Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Responsetijd van Sony is 8 ms.

    maar wat is er zo goed aan samsung dan? want als ik die ene samsung in de medaimarkt waar ze altijd de xbox360 op aansluiten ziet het er helemaal niet mooi uit. bij PGR3 demo die ze er dan in hebben zie je bij de auto's allemaal karteltjes en rare randjes en het rijden is niet vloeiend terwijl bij mijn huidige tv dat helemaal niet is ( oude sony trinitron )

    En wat vinden jullie van de Samsung LE-26R72B?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De schermen van de Samsung en Sony zijn precies het zelfde.
    Alleen zou de techiniek van de Samsung iets fijner zijn.

    Werkt de demo van PGR3 wel op HD ??

    Mijn Xbox 360 staat nu op 1080i en het beeld is bij alle game haarscherp.
    De beeldverwerking is bij de LE26R26B het zelfde als bij mijn LE32R71B.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  16. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Verschil tussen Sony en Samsung is de backlight en software. Voor de rest zijn de schermen identiek alleen verschillen de prijzen nogal. Eerlijk gezegt bied Sony met een hogere prijs minder dan Samsung!
     
  17. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, en paar vraagjes voordat ik UPC voor de rechter sleep:9
    Hoe is het gewone tv beeld en geluid?
    En heb je dan analoog of digitale tv?
    En hoe zien het beeld eruit als je een dvd kijkt die niet op 720p of 1080i werkt?
    Kijkt dat wel relaxt?

    Bvd

    Volgens Lethal AK47 kijkt analoog al chill...
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  18. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje : Heb je Digitale TV van UPC ? Zo ja: Hoe lang duurde het voordat je de settop-box thuis kreeg nadat je had aangevraagd ?

    Ik zit ook bij UPC dus ook geen WK in HD-kwaliteit voor mij, maar ik heb vandaag wel Digitale TV+Sport1&Film1 aangevraagd.. Ik hoop alleen dat ik ik de settop-box nog vóór het WK thuis heb..

    Met een beetje mazzel kijk ik dan niet het WK in analoge kwaliteit en in 4:3, maar in digitale kwaliteit en breedbeeld :)
     
  19. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Neej heb t nog niet.
    Maar ik woon 3 minuten van zo'n chellowinkel.
    Zit naast de internet-shop-afhaal-winkel (pfff8) ) waar ik mn tv heb besteld._O_

    Maar ik had laatst een gast van chello'service' aan de lijn om te vragen hoe t zat met HD Setupbox en die zei dat ik vanaf 1 juni die kon bestellen.
    EN DAT ZE DAN GEGARANDEERD OP TIJD VOOR T WK OMGERUILD ZOUDEN ZIJN ALS IK ALVAST EEN 'GEWONE' SETUPBOX WILDE BESTELLEN.

    Yeah right, daar trappen we dus niet in.
    Dat was een dag voordat t persbericht uitkwam van UPC, dat ze niet op tijd zouden zijn.
    Nu doe ik gewoon of ik dom:+ ben en niet weet dat die HD box niet meer op tijd komt.
    Ik ga dondedag gewoon naar die chellowinkel, als t goed is is mn tv er dan ook...
    En dan zien we wel...

    Denk trouwens wel dat je m op tijd binnen krijgt.
    Heb je dat niet gevraagd toen je m bestelde?
    Of heb je t via de site gedaan?
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2006
  20. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Via de site besteld idd..

    UPC-klanten -> Lees dit : http://www.webwereld.nl/ref/rss/41358
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina