1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV Thread [Deel 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 16 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Nee dat is niet nodig, als je allebei de zenders hebt, of alleen Sport1 of Film 1 krijg je automatisch het HD kanaal.
     
  2. trodat4030

    trodat4030 Scrat is cool ;)

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen abo idd, maar je hebt wel een HD-setupbox nodig.
    De 'gewone' setupbox geeft niet het HDsignaal door...Toch?!?
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    correct
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Heel wat beter dan Analoog :) Analoog ziet er echt niet uit op onze TV, maar digitale TV is wel prettig om naar te kijken. Het kan nog lang niet tippen aan de kwaliteit van DVD's, maar de kleuren zijn veel voller en het is veel scherper dan analoog. Zeker de moeite waard om te nemen ;)

    Idd, de normale setupbox heeft ook alleen maar Scart als uitgang, niet?
     
  5. EVERT NL

    EVERT NL *

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    0
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laatst bewerkt: 30 mei 2006
  7. Niloz

    Niloz Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan de sony KLV-S26A10E nu binnenhalen voor 799 euroos in de winkel
    doen of niet? volgens mij best goedkoop toch of zal ik toch voor de Samsung LE-26R72B
    gaan die waarschijnlijk duurder is en al helemaal duurder in een gewone winkel?
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    Dit is een moeilijke vraag, Heb je ze wel eens gezien? Kies je uiteindelijk voor de prijs of voor t product?

    Sony Contrast 1000:1
    Samsung Contrast 3000 : 1

    Sony Helderheid (cd/m²) 480
    Samsung Helderheid 500 cd/m²

    Dit zijn enkele verschillen, waarom de samsung wat beter zou zijn. De aansluitingen op de Sony zijn goed, zelfde zo beetje als de Samsung. De samsung heeft daarentegen wel weer Game-Mode.
     
  9. Tranq

    Tranq Active Member

    Berichten:
    343
    Leuk Bevonden:
    0
    wil een samsung hdtv kopen, welke raden jullie me aan. prijs niet duurder dan 1000 euro
     
  10. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Lees het topic is door ;).

    Anyway, de LE26R71.
     
  11. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik kan je zeggen dat die Sony me erg goed bevalt. Ik heb die thuis staan, en wel eens vergeleken met een Samsung in de winkel (op een Xbox 360 demopod) en ik zie echt geen verschil, in elk geval niet als ik ze niet pal naast elkaar zie. Ik weet in elk geval dat ik die Sony echt ontzettend mooi eruit vind zien bij Xbox 360-spellen, HD-filmtrailers en ook bij digitale tv en dvd.

    En nog over dat contrast, als ik me niet vergis is dat hoge Samsung-contrast ook niet helemaal eerlijk, want ik dacht dat het Dynamic contrast was, wat dus niet exact hetzelfde is als echt contrast. Nou ja, ik weet er niet veel van, maar ik weet wel dat de Sony heel erg mooi zwart heeft.

    Enfin, ik kan je die Sony zeker voor die prijs erg aanraden, maar die Samsungs schijnen dus ook goed te zijn.
     
  12. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    ik zou alleen al samsung nemen vanwege het design wat ik persoonlijk verreweg de mooiste tv's vin hebben, daarbij komt ook dat het kwa beeldkwaliteit ook gewoon goed is , keuze is simpel lijkt me *) en is de ms van sony ook 8 ?
     
  13. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, ook 8 MS. Wat dat betreft maakt het dus niet uit.
     
  14. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk dan kom je idd op gebruikers ervaringen, Ik heb heel veel schik van de samsung(zie mijn sig voor foto's) En The_Gamer van de Sony.
     
  15. Niloz

    Niloz Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    @ joostpolletje:
    oja sorry het was zonder btw*) .dan maar bij wehkamp (899 euro)
    wat is die ''game mode dan eigenlijk?

    @ The gamer:
    Sorry het was 899 euro.
    Over dat samsung contrast snap ik dus ook geen zak van, al die sony's hebben 1000 en 1200 enzo
    en op samsung.nl hebben bijna alle LCD's 3000 of zelfs 5000.
    dat is gigantisch meer echt raar hoor, dus dat wat jij zegt zal wel kloppen ja.
    naaiers dan die samsung en daarom ga ik denk toch lekker voor de sonyO-) .
     
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0

    De Game-Mode is speciaal voor consoles, Het heeft een standaard instelling(wel aan te passen) En het zorgt dat je beeld rustiger,mooier,helderder is bij het spelen van Games!!

    Dat je zegt dat Samsung naaiers zijn is niet helemaal waar.


    Ik ben net ff naar de rusische samsung site gegaan.
    en kwam er het volgende tegen: Me russisch is niet zo goed maar, dit is het
    контрастность 1000:1

    Dus dit moet dan het echte contrast zijn.
     
  17. Avenger NL

    Avenger NL Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    gisteren de LE26R71 gehaald bij de MM in zoetermeer
    hij kost 999 euro het is nu een aanbieding

    echt een hele gave tv,superstrak beeld op de 360 uiteraard
    normale tv signaal is aardig
    maar neem toch binnenkort dat samsung kastje met casema

    alleen heb ik nog even een paar vraagjes

    heb het hele topic al doorgelezen,maar wilde toch nog wat dingen weten

    ik heb het contrast maar op 60 gezet,maar dit is best wel donker
    hoeveel kwaad kan het voor de levensduur om je tv op een hoger contrast te zetten? maken de instellingen zo wie zo iets uit voor de levensduur?

    klopt het dat je de samsung niet echt uit kunt zetten? (er blijft ten alle tijde een rood ledje branden) moet dan elke keer de stekker eruit?

    waarom kan ik mijn pc niet op de samsung aansluiten met een s-video kabel?
    dat deed ik namelijk ook met me oude sony trinton,en dat werkte perfect
    maar nu merkt ie wel dat de kabel erin zit,maar geeft geen signaal af
    en als ik hem dan wel met vga aansluit,heb ik een meter of 6 nodig,geeft dit veel kwaliteits verlies?

    en tenslotte,hoe kan je ervoor zorgen dat niet steeds bij elk programma het beeld donkerder of lichter wordt? kan dit ook zonder iets in het service menu aan te passen

    ik hoop dat iemand wat antwoorden voor mij heeft *)
     
  18. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit zou ik niet met zekerheid durven zeggen, maar naar mijn mening kan het bij deze LCD-TV niet zo veel kwaad. Alleen het automatisch aanpassen van de backlight zorgt voor een snelle slijtage. Deze heb ik trouwens toch uit staan, ivm het automatisch aanpassen door middel van de lichtsensor wat ikzelf erg hinderlijk vindt.....
    Ja dit klopt. Mijn LE26M51 kan ik ook niet uitzetten. Er blijft altijd een (hinderlijk) blauw lampje branden... Allen de stekker eruit trekken voorkomt dit. Het kan echter geen kwaad, aangezien een LCD in standby erg weinig tot geen stroom (schijnt) te verbruiken. Dit is anders dan bij CRT schermen.
    Geen idee, waarom het met een s-video niet werkt. Misschien ligt het aan de instellingen van je pc... VGA kan makkelijk over een kabel van 6 meter aangesloten worden. Voorzover ik weet heeft dit geen kwalitietsverlies.
    Ja dit kan je aanpassen (zonder het service menu). In het menu van je tv moet je de 'lichtsensor' uitzetten. Is niet zo moeilijk te vinden. :)
     
  19. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Over instellingen zou je even in het TV-instelthread kunnen kijken!

    ik snap niet dat mensen dat kleine rode ledje vervelend vinden, Het is mij in ieder geval nog nooit opgevallen.

    Bij alle standen van de tv zorgt het dynamische contrast voor flikkeringen in het beeld . Met de film modus is dit echter totaal weg. Daar staat het dyn. contrast uitgeschakeld. Dit heb ik uitgevonden na steeds maar weer testen.

    Dit kan echt niet uitgezet worden in het gewone menu, wel in het servicemenu
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat het de lichtsensor was die daarvoor zorgde, maar nu je het zegt; het kan idd ook het dynamische contrast zijn.
    Bij mijn tv kan je zowel het dynamisch contrast als de lichtsensor uit zetten in het normale menu... Dit is een ander type, dus het zou anders kunnen zijn bij de r71 :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina